Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ymmärtämään vaimoa

m31
19.01.2016 |

Edessä on muutto kesällä töiden perässä lähemmäs pääkaupunkiseutua, uusi työpestini Helsingissä. Ollaan oltu vaimon kanssa 9 vuotta yhdessä, asuttu tänä aikana Tukholmassa, Turussa, Oulussa ja lyhyempiä aikoja muutamassa muussa kaupungissa. Olin ajatellut, että asunnoksi hankitaan nyt vaan joku vuokrakämppä keskustasta, niin on helpoin liikkua. Vaimo taas on ehdottomasti citykämppää vastaan, haluaa talon. On itse Kauniaisista kotoisin ja näki tämän mahdollisuutena palata kotiseudulle. No sellaista mahdollisuutta ei todellakaan ole, Kauniaisten hintatasossa ei ole suoraan sanottuna järjen häivää. Yritin ehdotella isompia asuntoja Espoosta ja Vantaalta, mutta vaimo haluaa ehdottomasti omakotitalon. No, tavallaan ymmärrän, vaimolle omakotitalo ja kotiseudulle palaaminen on unelmia jotka olen luvannut toteuttaa, mutta onko se talo pakko hankkia juuri nyt ja juuri sieltä. No päädyin kompromissiin ja ehdotin, että hankittaisiin omakotitalo jostain lähikunnasta, vaikka Vihti/Hyvinkää/Mäntsälä. Vaimo ehdotti Espoota, kun olisi perhe ja tuttuja lähistöllä. No Espoossahan on myös ihan hirveät hinnat.
Aiemmin muutot on olleet hänelle aika ihan sama, kertaakaan ei ole ollut ongelmia asunnon valitsemisessa vaan ollaan muutettu vaan johonkin sopivaan paikkaan, joka on ollut hyvien kulkuyhteyksien varrella. Nyt yhtäkkiä kuitenkin on ihan pakko saada se talo josta on puhuttu, ja asia on jotenkin elämää suurempi, vaimo käyttäytyy kuin olisi maailmanloppu jos ei muuteta juuri Espooseen tai Kauniaisiin. Lähikunnat on kuulemma liian kaukana perheestä ja ystävistä, mutta lähempänähän ne on kuin mikään muu paikka, jossa ollaan asuttu viimeiset melkein 10 vuotta. Tästä ollaan riidelty nyt viikonlopun yli, vaimo on ollut jatkuvasti itkuinen. Eilen illalla riideltiin aiheesta vähän isommin ja vaimo ilmoitti lähtevänsä hotelliin yöksi, että saan miettiä rauhassa mikä meni pieleen. On tulossa tänään illalla kotiin, kuulemma haluaa keskustella vakavasti avioliitostamme ylipäänsä. Tässä nyt on selvästi isoista asioista kyse, mutta en ymmärrä miksi.

Auttakaa ymmärtämään. Olenko missannut jotain ja ollut huomaamattani muka jotenkin kohtuuton jonkun asian suhteen? En vaan tajua, miksi tämä nyt yhtäkkiä on maailman tärkein asia.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä varaa omakotitaloon Kauniaisista tai Espoon kulkuyhteyksien varrelta? Kai noissa asioissa pitää tunteellisemmallakin ihmisellä pysyä järki mukana.

Voisin arvella, että vanhojen kotiseutujen tienoilla on tärkeää pysyä niissä tutuissa ja hyviksi havaituissa maisemissa sen sijaan, että päätyisi jollekin ei-ei-alueelle. Asun itse hyvällä helsinkiläisellä alueella ja voisin muuttaa aika moneen kaupunkiin Suomessa ja ulkomailla ilman muuta, mutta kun pitäisi palata Helsinkiin ja varaa tai mahdollisuuksia olisi vain Kontulaan tai Korsoon, kyllä minultakin voisi itku päästä.

On varaa, mutta hintataso on etenkin Kauniaisissa järjetön. En koe, että on järkeä ostaa omakotitalo Espoosta/Kauniaisista, kun halvemmalla saa isompaa ja uudempaa muualta.

Sitten olisi pitänyt jättää lupaamatta vaimolle tuota taloa kotikulmilta.. Ja yksi mikä kiinteistökaupoissa kannattaa aina muistaa on arvon säilyminen, siihen on syynsä, miksi Lohjalla on nyt halpaa ja Espoossa ei. Kannattaa miettiä sitäkin kun sen talon haluaa sitten aikanaan myydä. Nimim. 11v okt Espoossa, talon arvo kaksinkertaistunut tänä aikana ja metroa vielä odotellessa...

Vierailija
22/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko rahaa laittaa taloon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen talon ostaa?Sinä??Se päättää tietysti,noi on isoja sijoituksia.

Vierailija
24/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäät ym. ovat aivan hevon vitussa Helsingistä katsoen. Ei sieltä jaksa käydä töissä Helsingissä. Lisäksi ovat muutenkin masentavia paikkoja joissa ei ole kuin narkomaaneja. T: kokemusta on.

Vierailija
25/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit itse tuohon ongelmaasi. Aloitusviestissäsi lukee "vaimolle omakotitalo ja kotiseudulle palaaminen on unelmia jotka olen luvannut toteuttaa".

Ja nyt kun olette muuttamassa juuri sinne suunnalle niin siltikään luvattu kotiseutu ja omakotitalo ei toteudu. Miksiköhän vaimoa vituttaa?

Vierailija
26/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasit itse tuohon ongelmaasi. Aloitusviestissäsi lukee "vaimolle omakotitalo ja kotiseudulle palaaminen on unelmia jotka olen luvannut toteuttaa".

Ja nyt kun olette muuttamassa juuri sinne suunnalle niin siltikään luvattu kotiseutu ja omakotitalo ei toteudu. Miksiköhän vaimoa vituttaa?

Jatkan vielä itse tähän. Vaimo siis todennäköisesti kokee että petät hänelle antamasi lupauksen. Lisäksi hän saattaa tulkita tuon niin että haluat ikuisesti vaan asua vuokralla etkä asettua aloillesi hänen kanssaan.

Puhukaa.

Vierailija
27/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse Haapajärveltä kotoisin, päädyin Helsinkiin opiskeluiden perässä ja niiden parissa aikanaan vaimonkin tapasin. Myönnän siis, etten ole tietoinen mistään Kauniais-jutuista. Talo ostetaan minun rahoillani. Vaimo ei ole käynyt töissä vuoden 2011 jälkeen, kun ei löytänyt paikkakunnalta koulutustasoaan vastaavaa työtä ja lopulta muutimme sitten Ruotsiin, eikä vaimo osaa kieltä tarpeeksi hyvin. Olette kyllä varmaan oikeilla jäljillä, vauvakuume vaimolla ainakin on ollut jo vuosikaudet. Oltaisiin minun mielestäni voitu hankkia se vauva jo joitain vuosia sitten, kun vaimo kuitenkin on kotona, mutta vaimon mielestä olisi ollut tyhmää perustaa perhe ulkomailla..

Vierailija
28/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä varaa omakotitaloon Kauniaisista tai Espoon kulkuyhteyksien varrelta? Kai noissa asioissa pitää tunteellisemmallakin ihmisellä pysyä järki mukana.

Voisin arvella, että vanhojen kotiseutujen tienoilla on tärkeää pysyä niissä tutuissa ja hyviksi havaituissa maisemissa sen sijaan, että päätyisi jollekin ei-ei-alueelle. Asun itse hyvällä helsinkiläisellä alueella ja voisin muuttaa aika moneen kaupunkiin Suomessa ja ulkomailla ilman muuta, mutta kun pitäisi palata Helsinkiin ja varaa tai mahdollisuuksia olisi vain Kontulaan tai Korsoon, kyllä minultakin voisi itku päästä.

On varaa, mutta hintataso on etenkin Kauniaisissa järjetön. En koe, että on järkeä ostaa omakotitalo Espoosta/Kauniaisista, kun halvemmalla saa isompaa ja uudempaa muualta.

Kiinteistösijoituksen abc: sijainti, sijainti ja sijainti. Espoo on fiksumpi sijoitus kuin Vihti. Pankki antaa myös edullisempaa lainaa kun sijainti on kunnossa. Ainakin meillä rapisi marginaalit ja vaadittu omien takausten osuus reilusti alas kun siirrettiin asunnonetsintä Vantaalta Helsinkiin.

Vierailija
29/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse Haapajärveltä kotoisin, päädyin Helsinkiin opiskeluiden perässä ja niiden parissa aikanaan vaimonkin tapasin. Myönnän siis, etten ole tietoinen mistään Kauniais-jutuista. Talo ostetaan minun rahoillani. Vaimo ei ole käynyt töissä vuoden 2011 jälkeen, kun ei löytänyt paikkakunnalta koulutustasoaan vastaavaa työtä ja lopulta muutimme sitten Ruotsiin, eikä vaimo osaa kieltä tarpeeksi hyvin. Olette kyllä varmaan oikeilla jäljillä, vauvakuume vaimolla ainakin on ollut jo vuosikaudet. Oltaisiin minun mielestäni voitu hankkia se vauva jo joitain vuosia sitten, kun vaimo kuitenkin on kotona, mutta vaimon mielestä olisi ollut tyhmää perustaa perhe ulkomailla..

Jotenkin tässä särähtää korvaan tuo "minun rahoilla". Ihan kuin se oikeuttaisi sinut päättämään kaikesta "tärkeästä". Vaimosi on luopunut omasta "urastaan" jo sinun vuoksesi, hän on seurannut sinua noinkin monta vuotta ja sen takia kuulostaa myös arvostuksen puutteelta taholtasi tuo "ei ole löytänyt koulutusta vastaavaa työtä". Empatiakyvyssäsi on todellakin hiomisen varaa. Rakastatko ylipäänsä vaimoasi? Mikä rooli hänellä elämässäsi? Ilmeisesti jokin sivurooli, koska et ole valmis tinkimään mistään omassa pääosassasi.

Ymmärrän vaimoasi täysin ja teillä on todellakin perusteellisen keskustelun paikka.

Vierailija
30/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunto keskustassa ja talo Kauniaisissa on samaa kustannusluokkaa

Vierailija
31/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat vaimoasi hanki se talo, kerran menit lupaamaan.

Vierailija
32/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala!Vaihda vapaamatkustaja vähemmän vaativaan.Miten täälläkin puolustellaan tätä naista joka vaatii taloa (miljoona)taloa Kauniaisista,vaikka maksumiehenä vain mies yksin.Enpä suostuis ikinä,silkkaa hyväksikäyttöä tollanen.

Vierailija
33/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä puhutte että kun oot luvannut.Enpä oo törmännyt noin kilttiin miehen joka yksin maksaa talon naiselle.Eikä teillä ole edes lapsia.Huh Huh.Vinkkinä vaan,että moni olisi ihan onnessaan talosta joka hänelle ostetaan vaikka Vihdistä.Miten voit olla noin kiittämättömän ihmisen kanssa?Ensin elätät vuosia ja nyt harkitset talon ostamista sille.Meinaatko että vaimosi alkaa nyt tienaamaan viiden vuoden jälkeen?Anna mä kerron,se aikoo nyt tehdä lapsia ja hoitaa niitä kotona mahd.pitkään ja elää edelleen sun siivellä...

Vierailija
34/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nolottaa olla nainen kun lukee näitä kommentteja...puolustatte jotain hyväksikäyttäjää ihan pokerina.

Vierailija
35/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala!Vaihda vapaamatkustaja vähemmän vaativaan.Miten täälläkin puolustellaan tätä naista joka vaatii taloa (miljoona)taloa Kauniaisista,vaikka maksumiehenä vain mies yksin.Enpä suostuis ikinä,silkkaa hyväksikäyttöä tollanen.

Vuokra-asunto Helsingistä tulee kuukaudessa kustantamaan saman verran kuin omakotitalon lainan lyhennys Kauniaisissa.

Vierailija
36/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoltasi puuttuu realiteettien taju . Onko hän mukana raha-asioittenne hoidossa ja ymmärtää mikä on mahdollista ja mikä ei  .

Jos olet joskus tullut luvanneeksi kuun  taivaalta niin ei kai kukaan täyspäinen oleta, että noista ruusunpunaisista lupauksista pidetään kiinni oikeassa elämässä.Kuinka kukaan  nainen odottaa miehen elättävän hänet nykyaikana. Tilanteet vaihtelee tietysti - työttömyys, äitiysloma ym. ? Mies voi tienata huomattavastikin enemmän tai päinvastoin , mutta ei se tarkoita timantteja hääpäivänä tai linnaa Nizzassa.

mikä ihme prinsessa illuusio osalla naisia on ?

Avioliitto kaatumassa , jos en saa omakotitaloa Kauniaisista - ei hyvää päivää....

Vierailija
37/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nolottaa olla nainen kun lukee näitä kommentteja...puolustatte jotain hyväksikäyttäjää ihan pokerina.

Mitä hyväksikäyttöä on tukea miehen uraa ja laittaa itsensä ihan sivuun? Miksi naisen pitäisi tienata saman verran kuin mies, päästäkseen päättämään mihin rahat käytetään? Outo perhekäsitys, jos ei työskennellä yhteisen hyvän vuoksi.

Jotenkin olet ymmärtänyt tasa-arvon aika miesmäisesti. Hävettää sinunlaisesi naiset.

Vierailija
38/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunto Helsingistä tulee kuukaudessa kustantamaan saman verran kuin omakotitalon lainan lyhennys Kauniaisissa.

No ei varmasti tule vai millaiset lyhennykset arvioit olevan jossain 800 tuhannen lainassa ja muut asumiskulut päälle.

Vierailija
39/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyväksikäyttöä on tukea miehen uraa ja laittaa itsensä ihan sivuun? Miksi naisen pitäisi tienata saman verran kuin mies, päästäkseen päättämään mihin rahat käytetään? Outo perhekäsitys, jos ei työskennellä yhteisen hyvän vuoksi.

Jotenkin olet ymmärtänyt tasa-arvon aika miesmäisesti. Hävettää sinunlaisesi naiset.

Tukea miehen uraa,ai miten muka?Toi mimmihän ei ole työllistynyt alallaan (eikä muut työt ole kelvannut) viimeiseen viiteen vuoteen.Aika joustavaa mieheltä sen sijaan,sanoisin!Nyt se pillittää ja aikoo erota kun ei saa miljoonataloa Granista,kovasti on tukena joo.Siis lokkihan se on.Ei sitä "you worth it" voi kaikkeen soveltaa.

Jos olisin tämä mies niin vaihtaisin tämän siivellä elävän prinsessan naiseen joka rakastaa häntä,ei rahoja.Siitähän tässä on selkeästi nyt kyse,ero tulee jos ei saa taloa jota ei aio itse maksaa.

Vierailija
40/61 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tuntee joustaneensa tähän asti miehen halujen mukaan, odottaen elävän alkavan lopulta , kun mies on luvannut muuttaa naisen kotikonnuille. Nyt mies pettää lupauksensa, jonka varassa vaimo on jaksanut ja suunnitellut tulevaisuuttaan. Olisin minäkn kypsä ja miettidin jopa eroa,; ei voi elää kokonaan toisen ihmisen eli ap:n mielen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi