TOUKOiset ke-> =)
Aloittelenpa uutta pinoa, kun entinen näyttää olevan jo nooooooiiiin iso.. =)
Kommentit (57)
Meppa, olen huomannu et kun vaavi poikittain niin masu levee ja matala. sit taas kun pää alaspäin tai istuu niin on masu ylhäällä. riippuu paljon miten vauva nukkuu ja hengailee. jos sun vauva viihtyy siellä pienessä kuopassaan ja jos muistan oikein niin olet tosi pitkä. sekin vaikuttaa tooooosi paljon. ite vaan 157 cm joten kyllä siinä on lopussa änkemistä kun puol metrinen (kolmas osa mun pituudesta) jässikkä asustaa siellä.
Kohta pitää mennä suihkuun ja yheksältä lähteä neuvolaan. kaupan kautta kotiin syömään joko kaninruokaa tai jotain hyvää. katotaan mitä neuvolatäti sanoo painosta. hirveesti varmaan tullu lisää. tuntuu ikuisuudelta kun viimeks ollaan käyty.
palaan myöhemmin, hyvää viikkonloppua teille kaverit!
my_selene ja neiti rv 25+4
Pikku-millilläkin jo kolmekymppiä kasassa! Pikku-millin viikoista vasta tajuan itsekkin kuinka pitkällä pian ollaan itse kukanenkin...
Ja kun lähtö saattaa tulla yllättäenkin, kuten kaverilla pari vuotta sitten jonka tyttö syntyi rv30+5...
Töissä tuli eilen laskettua montako työpäivää jäljellä: tasan 40. Siitä muutama vapaapäivä vielä pois. Liikaa kuitenkin, kun intoa ei olisi työn pariin. Äitinikin on ollut viimeiseen päivään saakka töissä ennen äitiyslomalle jääntiä kun ei ole ollut mitään vaivoja. Mukavahan se tietysti olisi ettei ole vaivoja, mutta silloinkai sitä juuri kotona olostakin nauttisi.
Tulisipa se äitiyspakkaus tänään. Anoppi on tulossa viikonloppuna käymään joten pääsisi hänkin hypistelemään pikkunuttuja ja vertaamaan ovatko pakkaukset muuttuneet reilussa 20 vuodessa;)
Lainasin kirjastosta sellaisen astrologi kirjan: kuun taikaa. Joku kehui sen kuukaavioiden perusteella tietäneen kolmen lapsensa sukupuolen oikein. Meille kaaviot lupaisivat tyttöä kun ultrassa ja kaverit veikkasivat poikaa. Se on fifti-fifti, kumpi tulee.
t. Nasu ja Touko-masu 26+5
..suihkunraikkaana ja innostuin sit vielä rasvaamaan masuu, inhottavaa, en tykkää yhtään rasvaamisesta. tulee liukas ja tahmee olo. onneks löysin voiteen joka imeytyy hyvin, joskus jopa liiankin hyvin.
voiteesta sen verran et ajattelin ostaa sitä weledan öljyy millä voi rasvata sitä välilihaakin. te tietävät: mistä sitä saa ostettu? netin kautta löysin yhen sellasen öljyn joka maksoi 15 ¿ onko paha hinta??
viikoista sen verran et hirveesti eroo meiän viikoilla kun pikku-millihän menee kuukaus mua edellä. mut perässä tullaan..onneksi olkoon milli! 30 viikkoa takana. 10 edessä...kiik! hitsi nää viikot menee nopeesti ja katon aina täällä et seuraavaks maaliskuiset ja sit huhtikuiset ja sit ME!!!
shoppailu-himo on muuten tullu takasin ja hirveesti tekis mieli lähtee ikeaan (tarkotus olis mennä vielä kerran kun vielä jaksaa).
no, kohta pukeutumaan ja neuvolaan. heips vaan!
my_selene ja frööken rv 25+4
Tosi nopeesti menny taas tämä viikko! Kiva on kun on tas pari päivää vapaata =)
Milli: Mukavaa että teillä oli rentouttava loma! Meilläkin on ihan hyvä kylpylä ihan omalla paikkakunnalla mutta on aina ihan tupaten täynnä noita itävieraita aina viikonloppuisin... Ollaankin sitten käyty ihan uimahallissa, mikä on kiva sekin.
Meppe: Ei kaikilla tule mitään hirveen ulkonevaa masua, etenkään jos on pitkä niinku sinä. Älä turhaan huoli =)
Oma (.) Huomasin eilen että vauva on jo laskeutunut!! Pää tuntuu ihan alhaalla, sen siis voi tuntea tuolta sisäkautta itsekin. Siitä varmaan johtuneet kovat selkä- ja lantiokivut ja tuollanen alapainotteinen maha.
Samoilla viikoilla laskeutui toinenkin muksu, että samaa rataa mennään...
Kaikille oikein mukavaa päivää =)
Iisamaari + tytsy 28+6
yleensä ei ole kiva herätä puhelimen ääneen mut tänä aamuna oli! ystävä sai tänään 4.45 suloisen tyttövauvan, painoo oli kertyny 3710g ja pituutta 50cm. lääkäri oli tehny hiukka aikasemmin kokoarvion ja sanonu et korkeintaan kolmikilonen tulee :) no ei ne lääkäritkään aina oikeessa ole. ja kaverillakin poikaolo koko raskauden! heille ensimmäinen tämä prinsessa, saa meitin toukolainen hyvän kaverin.
kiitos muuten rohkaisista tuon mahan suhteen. ei äidillänikään ollut minkäänlaista mahaa kummastakaan raskaudesta (pituutta 174). joten perintötekijätkin voi vaikuttaa. mä vaan niin haluisin kunnon mahan! kyllähän tän jo huomaa ja aika sokee täytyy olla jos ei tajua mistä on kyse. mutta siltikin...
täytyyhän se maha olla iso! tietty tää maha vois olla tosiaan iso jos olisin kakskyt senttii lyhyempi.
sen olen kyllä huomannu et päiväl maha on aikas alhaalla ja pieni mut aina iltasi tuntuu nousevan. mut vaikka liikkeet on tosi kovia niin silti mun on tosi vaikee tietää miten päin masus ollaan. pään tuntee välillä mut yhtä hyvin se voi olla vaikka peppu :)
potkut erottaa hyvin, nykyään kylläkin enemmän möyrimistä kuin potkuja!
tein tänään kaks ekaa verensokerimittausta! hyvät tulokset tuli. mut vaikka yrittää syödä niinku ennenkin niin väkisin tulee tulosten pelossa syötyä fiksummin. no hyvähän se vaan on.
huomasin muuten just et mulle on tullu raskausarpia reiteen, ei sisäreiteen vaan tähän päälle, eteen. kumma juttu, olis luullu et mahaan ekat tai rintoihin. mul kyllä ennenstään jo arpia (vaaleita) mut nää uudet punasia!
ärsyttävää kun ei ole digiboksia. sielt tulis curling-ottelu. se tulee vast puol yhen aikaan analogiselta.
eipä muuta!
hyvää viikonlopun alkua!
meppe81 ja ruoto29rv
Meppa: onnea kaverille! mullakin on ollu vahva poika-olo jo kolme kertaa!! heh..kiva et on leikkikaveri teän vaavilla..
Neuvolassa käyty..
rv 25+4
Paino: +4,3 kg = 1,07 kg/viikossa (yht. tullu melkein 15 kg!!)
RR: 118/60
Hemppa: 113
SF-mitta: 23 cm
syke: 130-145
Pissa puhdas mut turvotusta on!
Ostin sit salaattia ja ananasmehua samalla reissulla. ahistaa ihan hirveesti toi painonnousu. mitä enemmän tulee sitä enemmän on laiduttavaa. no, katotaan jos saa vähän nestettä pois niin jospa sit on kevyempi olo.
Ihanaa oli taas kuulla neidin sykettä ja hirveesti se lähti karkuun ja potki, välillä kuului sellainen kops. ei vissiin oikein tykänny dopplerista. kolmen viikon päästä taas neuvola + lääkäri.
Hyvää viikonloppua kaikille, nyt kattomaan urheilua. =)
my_selene ja Mai-tai rv 25++
niin ja tänään haen mun uutta takkia postissa. voi jopa ulkoilla viikonloppuna. =)
Sainpas revittyä itseni sängystä ylös ja aamiainenkin on jo syöty.
My_selene, on tosiaan viikoissa isot erot, mutta toisaalta onhan tässä meidänkin sakissa kolmen kuukauden väkeä =) Kun mullakin on huhtikuun puolella la ja sitten taas kesäkuun puolellakin on pari. Mä kyllä oon ihan vakuuttunut siitä, että meidän vauvelista tulee ainakin toukokuinen. =) Mutta kyllä tosiaan aika menee ihan siivillä!!! Nyt vielä on niin paljon ohjelmaa helmi- ja maaliskuun, että huhtikuuhan on ihan kohta jo!
Iisamaari, meillä on kanssa paikkakunnalla oma kylpylä... mutta en edes muista koska siellä oon viimeksi käynyt. Nyt mulla on sinne lahjakortti kasvohoitoon ja ajattelinkin varata ajan maaliskuulle kun mies on lapissa ja käydä sitten samalla uimassa siellä.
meppe, oih, vauvauutiset on aina niin ihania! Ja mukavan pienellä välillä teillekin tuli sitten leikkikaveri. Meille on kanssa noita leikkikavereita tulossa... isoveli sai sen tyttönsä lokakuun lopussa, miehen isoveljen vauvan laskettu aika on toukokuun viimeinen päivä. Kaveriporukassa yhdellä pariskunnalla on la ihan samoihin aikoihin meidän kanssa ja toisella elokuun alussa =D
Jokohan mun hoitolaukku tulis tänään postissa. Huuto.netistä sellaisen kiljuin... ajattelin sen pakata sairaalakassiksi kun on kaikenmaailman taskua siinä. Josko sen kassinkin sitten saisi pakattua kun laukku tulee. Kai se nyt sitten ajoissa täytyy pakata...
[color=red]pikku-milli & paco... apua mä en uskalla kirjoittaa tätä¿ 30+0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/color]
mun piti saada tilaajalahjaksi hoitolaukku kun vauva-lehden tilasin. ja yllätys,yllätys, äsken posti toi kantoliinan! ja mulla on jo yksi ja vielä paljon laadukkaampi, ainaskin luulen. ärsyttää.
kirjotin kyl tulikiven katkuisen palautteen mut täytyis viel soittaa asiakaspalveluun!
hurjistunut meppe
Piti vielä kirjoittamani... eli josko nyt sitten se sovitaan, että tapaaminen on maaliskuussa.
Oliskos ajankohdaksi hyvä sitten viikko 11 eli maaliskuun 13. päivä alkava viikko? Oliko se meppe niin, että sitä edeltävä viikko sulle ei sopinut???
Mulle käy tuolla viikolla mikä tahansa päivä paitsi tiistai 14. päivä. Eli heitelkääpä ehdotuksia mikä päivä sopisi!!
tarkotin viikkoa 9 joka alkaa kyl jo helmikuun puolella. mut se viikko 11 kuulostas hyvältä. täytyy nyt vaan odotella muita. onnin_äiti, (H-R), ja muut! huhuu!
palstaterroristi tuli takas..
harmi ettei pääse mukaan tapaamisiin. porvoolaiset..hu huu..oisko meilläkin mahollisuus joskus?
viikoista..on kivaa et löytyy eri viikoilta niin taustailiatkin saa vertailla jo haluu. ja sit kun on vaavit sylissä ja vertaillaan niin muutama viikko ei oo mitään kun ikää alkaa tulla lisää.
Odotan kovasti täällä nyt et mies tulis kotiin ja lähetään ostoksille. nyt pitäis kattoa curlingia hetkeks. hyvin näyttää alkavan. =)
so long!
my_selene ja Mai-tai rv 25++
Myö kyläluudat ollaan taas kotiuduttu. Koko päivän ollaan tytön kanssa kyläilty muissa lapsiperheissä. Huomenna ei kyllä lähdetä mihinkään, ollaan vaan kotona ja nukutaan pitkään (toivottavasti ainakin:)
Jes, vihdoinkin tuli kelan päätökset. Torstaina pääsen nostamaan sitä äitiyspakkaus rahaa, ja sit lähetään kirpparille tekemään löytöjä:) Joku mainitsi siitä shoppaus-himosta. Mulla on ainakin ihan karsea halu päästä ostelemaan, kun en joululahjojen jälkeen oo päässyt kaupoille.
Maanantaina olis neuvola ja lääkäri. Tosi kiva nähä, et mitä on tapahtunut kohdunsuulla (vai onko mitään).
Jaa-a, ei taas oikein ajatus juokse, joten palailen sit myöhemmin koneelle.
Ai, hitto unohdin kauppakassin autoon! Onpas huono muisti:(
pricilla rv 24+3
Ehdottamasi viikko 11 on ok... Mulle sopisi ma, ke tai pe...
Missäs kaikki toukoiset luuraa? Kaikki tietty saa nukkua pitkään... (en suinkaan ole kade!) Meillä taas ipana herätti 7.30. Plääh, kyllä väsyttäis vieläkin.
Kohta pitäis mennä teeleipiä leipomaan ja lasagnea väsäämään, mutta kun ei huvittaisi ollenkaan. Kärsiikö kukaan muu kauheesta tylsyydestä. Mä kärsin. Kyse ei oo siitä, etteikö olisi tekemistä, mutta kun ei mitään saa aikaseksi:(
Voi kun olis jo maanantai, että pääsen neuvolaan ja miehelläkin alkaa vapaat.
Kohta ois miehellä muuten synttärit, enkä tiiä yhtään, mitä antaisin lahjaksi (sama ongelma vuodesta toiseen:) Minkälaiset lahjat ovat olleet teidän miesväen suosikkeja? No, makujahan on monenlaisia, mutta jos vaikka saisin jotain vinkkiä.. Ei nimittäin huvittaisi taas ostaa niitä iänikuisia hajusteita ja boxereita:)
Kuten huomaatte, kirjottelen ihan mitä päähän pälkähtää, jottei tarvitsisi siirtyä vielä keittiöön:)
pricilla 24+4
Enpä ole päässyt pinoutumaan yli viikkoon. Ja syy on taas vaihteeksi että multa taas evättiin pääsy osallistua keskusteluihin =( En ymmärrä miksi, jo toinen kerta kyseessä ja mitään asiatonta en ole kirjoitellut. Tosi inhottavaa.
Mut olen teidän kuulumisia lukenut vaikken voinutkaan kommentoida =)
Kävin viimeviikolla äitipolilla, tarkistivat mikä mahdollisuus on saada raskausmyrkytys, ja se mahdollisuus on onneksi TOSI pieni,joten ei hätää. Vaavin painoarviokin oli jo 1,17kg!!!! =D
Neuvolassa kävin myös, paino on noussut yhteensä n.5kg. Rautakuurille jouduin kun oli Hb tipahtanut 113a.
Sf mitta oli 24 cm.
Ja se viimeinen ultrakin on varattu jo, se on ensikuun loppupuolella. Silloin saadaan tietää masuasukin sukupuoli-vihdoinkin!!!
Pitää alkaa odottelemaan vieraita, kaveri tulee käymään 2 viikkoa vanhan tyttövauvan kanssa =) =)
Kristiina rv 27+3
Viime yö menikin välillä hyvin =) Mun on alkanut öisin olla ihan mielettömän kuuma niin nytpä sitten illalla heivasin täkin pois ja nukuin pelkällä pussilakanalla. Ei ollut enää kuuma vaan ihan sopiva nukkua.
Pricilla, sama ongelma täällä... miehellä tiistaina synttärit enkä tiedä yhtään mitä sille ostaisin. =/
Kristiina, onpas toi omituista kun tollasia keskustelukieltoja tulee. =(
Mulla oli eilen illalla niiiiin tukala olo, ettei mitään rajaa. Tuntui, ettei mitenkään päin ollut hyvä olla. Ja alkuraskaudesta tuttu kuvotuskin on taas alkanut nostella päätään... onneks mulla nyt ei alussakaan ollut mitään isompaa pahoinvointia.
Tänään pitäis sitten mennä käymään luokkakaverin tupareissa ja ajattelin sitä ennen päivällä poiketa ostoksilla jos vaikka sen miehen lahjankin keksisin...
Viikonloppuja masukkaat!
[color=red]pikku-milli & paco 30+1[/color]
pricilla, tais se olla se! elikkä huomenna apteekkiin! kiitos tiedosta.
pyllylleen meni hiihdot :(
amina, toivotaan et se lekuripoju saa ite kauheet pukamat :)
ja hyvä että pääsitte pelkällä säikähdyksel sielt sairaalasta.
pikku-milli, tervetuloo takas! maaliskuun eka viikko miehel lomaa joten se ei mulle käy ja muutenkin viikol sopis mullekin paremmin.
en nyt osaa mitään päivää ehottaa!
hain tosiaan sen mittalaitteen ja ei se nyt niin kauheeta ollu piikittää.
huomenna alkaa sit tositoimet. kuuden päivän ajan neljä kertaa päivässä.
toivottavasti tulee hyviä lukemia.
nyt viel vähäks aikaa telkun ääreen ja sit tutimaan.
meppe ja ruoto
p.s. pelottaako ketään se et kohtu olis liian pieni, musta tuntuu ettei maha kasva minnekkään ja liikkeet ei vieläkään tunnu kauheesti navan yläpuolel. pitkä olen joka tietty vähän asiaan vaikuttaa mut tuntuu et sf-mitta pyörii viekin siinä parinkympin paikkeilla...
vika päivä tätä kuuta on neuvola ja siel mitataan, täytyy vaan odottaa.
hyvää yötä kaikille toukomasukkaille!