TOUKOiset ke-> =)
Aloittelenpa uutta pinoa, kun entinen näyttää olevan jo nooooooiiiin iso.. =)
Kommentit (57)
Eli täällä sitä puurretaan jo työn touhussa, teen parhaillaan " vuosisuunnitelmaa perhepäivähoitokotini liikunnan ja toiminnan osalta" .. Kiva suunnitella kaikenlaisia teemoja ja muita..
Oisko ideoita, heh.. ;)
TOSI monipuolista se tämä kasvattajan osaaminen on, ilmaisusta ja nukketeatterista, aina hygieniaosaamiseen, kotitalouteen ja kasvatukseen sekä teologiaan..
Osaapa jatkossa arvostaa perhepäivähoitajia kun lapsensakin sinne aamuisin vie!
Mitenkäs muuten olette nyt nukkuneet, meissä kun taisi olla niitä hyvin ja hyvin huonosti nukkuvia..?
Minullakin on nyt jäänyt vähän nukkuminen huonolle kun iskias tuntuu repivän yöllä kylkeä kääntäessä - onneks ei päivällä vaivaa - ainakaan vielä!
Närästyskin vaivaa nukkumaan mennessä, riippuen siitä mitä on syönyt päivällä ja uni ei tahdo aina tulla..
Mites muut olette selvinneet tuosta närästyksestä?
Piimää, jäätelöä tms?
Nuo edelliset yleensä minulla vähän helpottaa, mutta saa nähdä kuin kauan..
Mutta nyt jatkamaan töitänsä, ihanaa vointia masukkaat!
[color=fuchsia]Pid ja jo melkoinen myttynsä 27+4[/color]
Ei enää kauaa lomaan.. jee!
Vihdoinkin alkaa uni maistua. menin eilen nukkumaan kymmeneltä ja nukuin melkein koko yön ja heräsin klo 8!!!
nyt on sit keho niin täynnä räkää et yskittää koko ajan. vessaankin oli pakko juosta pika-pika heti kun avasin silmät.
Tänään olis ohjelmassa olympiaset kun vihdoinkin tulee tänään niitä lajia mitä mua kiinnostaa. ja siinä välissä tauolla ehdin hieman siivoa.
Netistäkin pitäis ettii hieman juttuja, esikoiselle olis tarkotus ostaa keväks pyörä. neiti on hieman kömpelö niin katotaan miten käy. ja vieläkin on pienet bodyt ja sellaset ostamatta. en enää edes muista miten pieniä ne vauvat ovt kun syntyy niin hankin varmaan liian isot vaatteet.
alkaa olla hieman nälkää joten katellaan myöhemmin lisää!
my_selene ja Frööken rv 25+
Toivottavasti Amina on jo päässy sairaalasta pois ja yhtenä kappaleena... Ja mieluiten sitten vasta huhtikuun puolella saataisiin seuraavia sairaalaanlähtöviestejä =)
Sain eilen neuvolasta lainaksi tukivyön kun tuntuu että alaselkä ja -vatsa kohta repee... Mulla taitaa tuo vaavi roikkua aika alhaalla kun noin kovin sinne painaa. Katotaan nyt auttaako tää vyö vai joudunko vallan saikulle jäämään. ( en tahtois/vois millään...)
My Selene: Ite oon ainakin muutamat ihan 50-senttiset vaatteet kirppikseltä hankkinu että löytyy sitten aluksikin sopivat. Ja on ne pieniä =) Meillä tosin pojalle ei menny edes ne 56-senttiset kun oli syntyessään sen 56 cm pitkä! Nyt ootan mielestäni paljon pienempää vaavia... kai... =)
Kaikille oikein mukavaa työ- tai kotipäivää =)
Iisamaari pikasesti töistä + tytsy 28+jotain
tervehdys toukokuisille !
täällä yksi huonosti nukkunut. heräsin aamuyöllä enkä saanut unta enää sen jälkeen kuin pätkissä. olo on kuin pahemmassa krapulassa. onneksi olen sairalomalla. toivottavasti unettomuudesta ei tule tapa. esikoinen 4v. ei meinaa millään haluta mennä päiväkotiin, kun minä olen kotona. olen pitänyt hänelle lyhyitä päiviä ja silloin tällöin vapaapäiviä, mutt ei meinaa auttaa. tuolla se nyt katsoo videota. olin eilen neuvolassa. anemiasta en taida päätä eroon kuin vasta synnytyksen jälkeen, verenpaine oli tosi alhainen, paino ei ollut juuri noussut ja joudun sokerirasituskokeeseen ensi viikolla. esikoisesta painoa oli tullu tässä vaiheessa 11 ja rapiat ja nyt hyvä jos seitseman kiloa. kumma juttu, pitaisi vrmaan olla tyytyvainen. toisaalta lahtopaino oli varmaan 4-5 kiloa enemman ;) perjantaina on neuvolalääkäri, joka varmaan kirjoittaa mulle sairaslomaa tuon aitiysloman alkuun saakka. mulla esikoisesta sellainen odotushistoria, etta siita se sairasloma taas rapsahtaa. oli hyva neuvolakaynti, kun sain puhuttua kaikista mielta painvista asioista. olen ollut nyt toista odottaessa paljon pelokkaampi ja epatasapainoisempi. ei oo kivaa !!!! olen tassa jo moneen kertaan miettinyt minne psykologille sitä pitäisi menna. lähinnä tuo mieliala vaivaa epamääräisenä ahdistuksena josta en pääse perille. kaikki asiat esikoisen synnytystä, parisuhteen muuttumista myöten olen käynyt läpi, mutta ahistus vaivaa silti. ehkä ne on ne hormonit, ehkä tulkitsen fyysiset oireet psyykkisiksi. jotenkin on ollut turvaton olo, mulla on ollut vaikeuksia olla yksin kotona. olenkin tavannut ahkerasti kavereita. onko muilla ollut paha olla henkisesti ? tanaan ajattelin pitaa pyjamapaivan ja olla vaan kotona, jos vaikka viihtyisinkin omassa rauhassani.
vointeja kaikille !
t.satu rv 28
Huonosti nukutaan aina vaan.
Tosin viime yön jo arvasinkin, kun on taas ukko käymässä. Ja _ihanaahan_ se on, mutta kun on tottunut nukkumaan yksin (ja niistäkin viimeset 2 viikkoa sohvalla) niin aina menee pyörimiseksi kun sitten kainalokaverin saa. Siirryinkin joskus kolmen aikaan suosiolla sohvalle, että ehtii edes muutaman tunnin nykästä ennen kellon soittoa 06.30.
Ja tämä nenä. Tukossa ja veressä ja tuntuu että kaikkea mahdollista täynnä. Ja varsinkin yöaikaan. Ja räi ja niistä ja niiskuta siinä nyt sitten kun toinen yrittää vieressä nukkua. Ja tietenkin heti kun saa hetkeksi hyvän asennon, se ei olekaan Masussa yhtään niin hyvä asento ja siellä alkaa mylläys. Empä ois kyllä ennen raskautumista uskonut, että pahimmat raskausvaivat sijoittuu mulla YLÄpäähän!
No mutta nyt alkoi tässä mahassa kolmas kolmannes *tötteröhattu päässä* Vaivat pahenee, mutta päivät vähenee :)
Eilen haettiin sitteri ja itkuhälytin, tosi halvalla sain taas paikalliselta " mammalta" , 20 euroa yhteensä. Vaunutkin menee siskolta takuuhuollon kautta ennen mulle tuloa, yksi jarru on rikki ja pakkaset halkaisi kurkistusluukun. Nyt onkin sitten oikeastaan kaikki, voiteita ja vaippoja yms pientä vielä puuttuu.
Kuinkas valmistautuneita te olette? Kun en mä nyt kuitenkaan ole vielä sairaalakassia pakannut tai sänkyä pyyhettänyt vesien menon varalta. Enkä edes puhelinnumeroita teipannut jääkaapin oveen. Kait se pikkuhiljaa pitäisi ruveta sitä synnytykseen lähtöäkin miettimään...
stellis&voitto 28+1
Isamaari: meillä esikoinen kasvoi niin nopeesti et jäi suurin osa pienistä vaatteista käyttämättömänä. toka syntyi heinkuun alussa ja silloin oli niin lämmintä ettei taas tarvittu niin paljon vaatteita. tekis mieli ostaa kaikenlaista ja pitäähän vaavilla olla hienot vaatteet kun tulee kotiin.
aamos: mulle tää raskaus on ollu tosi raskas siinä mielessä et en haluu kattoo itteeni kun kiloje kertyy aina vaan enemmän ja en voi ajatella itteeni tällä hetkellä. tuntuu kuin eläisen jonkun muun elämää, siis tässä tapauksessa vauvan. nyt kun loppu lähestyy, siis yli puolessa välissä olen niin alkaa kummasti helpottaa. vähän ahistaa miten tulen pärjäämään kolmen pienen lasten kanssa yksin päivisin. mies ottaa kesälomansa ja isyyslomansa samalla joten joudun olee kesäkuun yksin lasten kaa. toivottavasti löytyy joku kaveri tai vastaavaa joka vois tulla joskus vähäsen auttamaan. parisuhde..en vielä tiedä miten tässä sit käy kun on eka yhteinen. toivon et löydämme miehen kaa myös yhteistä aikaa ihan vaan kahestaan. onneks kevät on tulossa niin mieli kohenee. tsemppiä sulle!!
Täällä ollaan sitten kotitoimistolla kuten eilen jo kerroin. Alan pitämään näitä kotitoimistopäiviä nyt. Illalla taas supisteli ja mahaa jomotti. En lähde töihin istumaan kun siellä ei kuitenkaan pääse makuulle jos kovin alkaa supistelemaan.
Kesämäen auto ongelmiin piti jo aiemmin kommentoida mutta unohtui. Harmi että tuollaisia käynnistysongelmia on. Itsellä menee aina hermot jos autossa on jotain, ensinnäkin ei pääse mihinkään ja toiseksi se tietää rahan menoa. Teillä ilmeisesti oli Saksasta tuotu auto? Mun edellinen auto, erikoisempi Audi, oli myös Saksasta tuotu ja sen kanssa ei ollut mitään käynnistysongelmia. Mutta eihän noista koskaan tiedä. Toivottavasti ongelma selviää ja saatte auton kuntoon! :)
Kevis, itsellä on juuri ollut samoja masennus oireita. Ensin olin viikon itkuherkkä, sitten iski nämä ikävät ajatukset ja välillä olen todella kiukkunen. Mitenhän tuo mies minua jaksaakin. :D ( Onneksi jaksaa. :) )
Piti siitäkin kertoa jo aiemmin, mutta nyt tuli mieleen kun Stellis kyseli että millä mallilla on vauvantavarat yms. kotona. Me saatiin viikonloppuna naapurista se pinnasänky. Kyllä on jotenkin hurjaa kun se on tuossa makuuhuoneessa. Reilu kolme kuukautta ja siinä tuhisee pieni Möykkymme. :) Ihanaa!
Kaikki vauvanvaatteiden pesut ja silitykset ajattelin jättää sitten mammalomalle, että on tekemistä.
Huomaa että olen aika optimisti että laskettuunaikaan asti vauva pysyy mahassa, vaikka kokoajan pelkään että se tulee ennenaikojaan pois.
Red_Cat & Möykky 25+4
kun yksi päivä palstalla jäi väliin. Eilen viiletin tosiaan koko päivän niin että oli ihana mennä töihin levähtämään ja vain istumaan. Kävin eilen aamulla parturissa ja annoin parturille vapaat kädet (toiveena vain sellainen ettei tarvi aamuisin tukan takia nousta aiemmin). Hieman lyhythän tämä on, mutta kasvaa se kuitenkin. Parturin jälkeen kävin ostamassa kastemekkokankaat ja täytyy tänään ne postittaa anopille. Sain myös samalla ne verhot mitkä perjantaina ostin ja jätin ommeltavaksi, nyt pitäisi silittää ja ripustaa. Äitiysrahapäätös tuli maanantaina mutta pakkausta odotellaan yhä...
Minä ostin käytettynä Babybjörnin rintarepun, sitä ovat tuttavanikin kehunut. Meillä kun tehdään paljon lenkkejä koirien kanssa tuonne metsään missä ei vaunuilla pääse kulkemaan.
Puhetta oli myös parisuhteen kestosta, me olemme olleet yhdessä pian 16vuotta josta yhdessä olemme asuneet 13 vuotta. Häitä juhlittiin pari vuotta sitten.
Liivien kuppikoko on minulla kasvanut kahdella, nyt mennään D-kupilla. Myös rinnanympärystä olen joutunut suurentamaan, ostinkin sellaisen ¿jatkopalan¿ kun muutamat liivit tuntuvat muuten sopivilta mutta eivät mahdu ympäri. Maitoa tulee yleensä saunan ja lenkkeilyn jälkeen. Ilman liivejä ei pysty olemaan enää:( Nännit kuivuivat niin että nahka lähti, varsinkin pakkasella ja minä niitä rasvailinkin.
Yöt menee yhdessä asennossa, kyljellään. Olen ottanut sellaisen matalan tyynyn jonka laitan vatsan alle ettei masu pääse roikkumaan. Vessassa ei tarvi monenakaan yönä käydä. Viime yönäkin heräsin mutten jaksanut lähteä ja vaihdoin vain kylkeä, sillä selvisin aamuun asti.
Mistä muusta oli puhetta (tästä taitaakin tulla maratoonikirjoitus)? Hankinnassa on enään sänky ja pesupunkka, myös rintapumppua olen harkinnut.
Työmotivaatio on täysin poissa ja mietinkin miten saisin saikkua jotta saisi olla vain kotona (ja katsella kisoja;)).
Onko muita toukoisia Oulun seutuvilta? Oliko Red_cat? Kiinnostaisiko kaffittelu ennen jakaantumisia?
t. Nasu ja Touko-masu 26+3
Pid kyseli nukkumisesta, ja nyt voin ainakin sanoa nukkuneeni huonosti. Maha oli illalla turvoksissa, ja tuntui että siellä ei muuta olekaan kuin ilmaa. UUh. Ihmeen kaupalla sain nukuttua pari tuntia, mutta vessareissun jälkeen kahdelta olin taas niin kiukkuinen, kun ei hyvää asentoa millään löytynyt. Sitten kun mies alkoi vielä kuorsaamaan niin päätin lähteä sohvalle nukkumaan. (Taisi Stelliskin tehdä saman vedon yöllä )Sain sitten jopa nukuttuakin. Olo on nyt kyllä kuin hakatulla. Joka paikka ihan jumissa. Onneksi voi olla kotona, mutta tenttiin täytyisi lukea. Ei taida näin väsyneenä kauheasti jäädä mieleen...mutta yritetään.
Kankeus vaivaa täällä. Ennen hyvinkin notkeana taivuin todella hyvin ja ketterästi pääsin paikasta kuin paikasta. Nyt olo on kyllä hyvinkin ankkamainen. Vaapun hitaasti eteenpäin ja kenkien jalasta ottokin suuri ponnistus. Pelottaa ajatella millaiseksi olo tässä vielä meneekään.
Vauvantavarat ovat vielä jokseenkin puutteellisesti kasassa. Vaunut, turvakaukalo ja aika paljon vaatteita on jo kasassa.Pinnasänky ostetaan koulukaverilta, se täytyisi hakea. Samoin amme on kaverilla odottamassa hakua. Hoitopöydän kanssa on vielä suuri mutta. Makuuhuoneeseen ei mahdu, kylppäriin kyllä mahtuu, muttei kovin iso. Kantoliinaa ja reppua saadaan pieneen hintaan ja lahjaksi todennäköisesti.....
Mitä te muut olette pohtineet kotiutumisvaatteeksi vauvoille. Jos nyt ajattelisi tosiaan vauvan syntyvän toukokuussa? Silloin kyllä kelit voivat olla melkein mitä vaan, mutta jos olisi kuitenkin reilusti plussan puolella?
auringo + pampero rv26+6
Kyllä kiinnostaa tapaaminen. On ollut mielessäkin tuo. Oikein mielellään tapaisin muita täällä kirjoittelevia! :)
Onko muita Oulun seudulta? Itse en Oulussa enää asu mutta ihan lähettyvillä, päivittäinen työmatkakin on Ouluun joten helposti tapaaminen järjestyy jos keskustaan tuota suunnitellaan.
Minäkään en Oulussa asu, mutta siellä tulee käytyä säännöllisesti.
Jos joksikin viikonlopuksi treffit tälläis niin vois shoppaillakin samalla.
Kuulostellaan jos saatas muitakin kaveriksi:)
t. Nasu
Heipä hei kaikille...
Tuntuu että viikot vaan katoaa jonnekin. Oon nyt ollut sairaslomalla tammikuun lopusta saakka ja ainakin helmikuun loppuun asti vielä jatkuu. Tosin työpaikkalääkäri oli sitä mieltä että olis syytä varautua siihen, etten enää mee töihin ennen äitiyslomaa ja samaa mieltä oli neuvolapsykologi. Äidin sairastuttua syöpään meni yöunet kokonaan ja nyt oon saanut pikkuhiljaa venytettyä niitä 4:stä tunnista 6-8 tuntiin. Heti jos on jotain menoa seuraavana päivänä niin unet on lyhyet. Äidin syöpä olikin pahempilaatuinen kuin heti leikkauksen jälkeen ajateltiin ja nyt selvitetään tarvitaanko vielä uusi leikkaus, vai alkaako kemoterapia maaliskuussa. Vaikka haluaisin töihin, niin tuntuu että on niin isoja asioita juuri nyt, että taitaa lääkäri olla oikeassa siinä, että joskus on muut asiat kuin työ laitettava ykköseksi.
Yritä Aamos saada aika neuvolapsykologille! Itse huomasin vasta sairaslomalla miten väsynyt oon ja väsymys ja työssä uupuminen sai lopulta aikaan kovia supistuksia aina kun olin pidempään liikkeellä. On tehnyt hyvää käydä omia pelkojaan ja elämän suruja ja iloja läpi jonkun kanssa, joka osaa ulkopuolisena niitä kuunnella ja suhteuttaa.
Tänään oli neuvolalääkäri ja se olikin yllätyksiä täynnä :-) Vauva on jo raivotarjonnassa ja ne mitä oon pitänyt potkuina onkin kyynärpään tai nyrkin tumauksia. Hauska oli kuulla, missä asennossa siellä mötkötellään...
Paino oli noussut viime käynnistä 750g viikko ja nyt yhteensä 7 kg mikä lääkärin mukaan on ihan liikaa ylipainon vuoksi. Ekaa kertaa näiden neuvolakäyntien aikana painosta puhuttiin vähän ilkeästi ja holhoavasti. Terveydenhoitaja taas ei pitänyt asiaa niin kummallisena. Ruokavaliota kuitenkin joudun tarkkailemaan, koska sokerirasituksessa paastoarvot oli vähän koholla - iso yllätys, koska labrassa sanoivat paastoarvon olevan paljon pienempi, kuin mitä se oli papereihin kirjattu. Sokerilitkun jälkeen otetut arvot oli kuitenkin tosi hyvät.
Onkos muilla ollut ongelmia veren hyytymisen kanssa? Sokerirasituksessa pistojäljet ei hyytyneet ollenkaan, vaan vuotivat vielä parin tunnin päästä kun aletiin ottamaan uusia verikokeita. Toisessa kädessä haava oli auki vielä illalla ja tihkutti verta. Pistojäljet myös aukesivat muutaman millin pituisiksi haavoiksi ja laastareita ei voinut laittaa, koska niistä alkoi tulla mustelmaa. Nyt sitten selvitetään veren hyytymisarvoja, mutta lääkäri oli tosi nopea ja lyhytsanainen eikä kyllä tosta sanonut muuta kuin että määrätään labrakokeita.
Vauvan hankinnat on meillä vielä aika minimissä. Ollaan muuttamassa maaliskuun puolivälissä eli sinne sitten vasta tehdään suurempia hankintoja. Lainaksi ja mummeilta on saatu jo vaatteita ja turvakaukalo saadaan myös lainaksi. Vaunut on periaatteessa, mutta jotenkin tekisi mieli saada uudet ja hienommat... Noi kun on 90-luvun lopun umpikumipyöräiset Emmaljungat - nätit tosin. Mitäköhän kaikkea sitä tarvii vielä hankkia???
Tulipas taas pitkä viesti - taidan olla tällainen harvaan mutta pitkään kirjoittava tyyppi...
Emminnen ja vauveli tasan viikolla 26
Emminnen, jaksamista sulle. Varmasti sun tapauksessa viisasta olla saikulla.
Mun piti kommentoida paljon, mutta nyt pää on tyhjä. Lieneekö parin tunnin (! ) yöunilla osuutensa asiaan?
Omaa napaa: Kävi supistelun vuoksi aamulla NKL:n polilla. Kohdunsuun tilanne ennallaan, eli ulkosuu auki. On kuulemma täysin normaali tilanne uudelleensynnyttäjällä. Ei lääkärin mukaan kohonnutta riskiä ennenaikaiseen synnytykseen. Kylläpä helpotti!
Jäi tosin muuten hieman negatiivinen maku reissusta. Lääkäri totesi heti, että nämä tällaiset asiat sitten normaaliti ajanvarauksella neuvolalääkärille! " Hän nyt kuitenkin voi tässä tutkia." Käsittääkseni äippäpolilla voi raskaana oleva nainen tarkistuttaa, että kaikki ok, jos kovasti supistelee. Varsinkaan, kun en heidän resurssejaan ole käynyt aikaisemmin tuhlailemasssa, ultratkin tehty Femedassa yksityisesti. MURRR! Mistä voi aina muuten olla varma, ettei kyseessä ole mikään vakava asia?
Sitten lääkäri kertoi, kuinka heidänkin alallaan ollaan töissä viime metreille, kun ei kyseessä ole sairaus. Olisi kirjoittanut kuitenkin sairaslomaa. En huolinut, koska jään nyt muutenkin lomalle. Katsottakoon sitten loman jälkeen, kun menen kontrollikäynnille neuvolaan.
katotaan jos nimimerkit menee edes oikein..
Emminnen; jaksamista teille! varmasti raskasta ja loma varmasti parempi kun stressiä varmasti muutenkin on niin ei tod tarvii lisää.
Liinanen; aika tylyy mun mielestä lääkäriltä alkaa sanoo kuka pitäis saada hoitoo ja kuka ei. siellähän käydään kun on huono olo tai pelottaa. ottaa päähän tommosta! ite kävin synnytystapa-arvioinnissa 4 vuotta sitten ja joka toinen asia mitä ä.poli.lääkäri sanoi et sä oot ihan kauhee läski. lapsi mahtuu vaikka oletkin läski. tuli sellainen fiilis et mulla ei mitään arvoa ja kaikkien mielestä olen ihan törkee oksettava. mietin usein miks sellaiset jotka ei viihdy töissään hankkiutuu sinne duuniin. vaikka onkin sit lääkäri tai vastaavaa niin asiakaspalvelu kuuluu ammattiin.
hitto kun kisa (yhdistetyn joukkuekisa) siirrettiin. olin niin odottanu sitä. no, onneks on jotain tekemistä kun pesukoneessa pyörii jo toinen satsi vauvanvaatteita. =)
Voikaa hyvin mamit ja masut!
My -selene --> Törkeää käytöstä tuolta lääkäriltä. Kyllä heissäkin kaikenlaista on. Ihmisiä toki kaikki olemme ja huonoja päiviä kaikilla on, mutta pitäisi muistaa, että raskaana sitä on muutenkin herkässä tilassa. Ja kun kyse ei ole vain itsestä, vaan myös toisesta pienestä ihmisestä. Toisen kiloista ei ole reilua keljuilla.
Heips!
Minä ainakin olisin kiinnostunut Oulun tapaamisesta! En asu itse Oulussa, mutta n. 20 km:n päässä ja autolla pääsee näppärästi.
Kevis
olen aivan samaa mieltä. mullekin se viilsi todella pahasti kun olin 17 v ex-anorektikko joka oli lihonnu raskauden takia. (mulla tapana paisua ihan hirveesti kun olen raskaana) ja tiesin tasan tarkkaan mitä olin. hirveesti soi korvissa myöhemminkin sitä et minkäNÄKÖINEN olin.
toivon kovasti ettei kukaan muu joudu käymään läpi samaa. =(
m_s ja F
Heippa!!
Olen ollut maanantaista lähtien saikulla, kun viikonloppuna alkas supistelemaan, eikä meinanneet loppua millään....eivät toki vieläkään ole loppuneet, mutta sain 2 vk saikkua ja katsotaan tilannetta uudelleen sitten. Tytön olen vienyt hoitoon ja keskittynyt päivisin vain lepäämiseen ja itseeni, mutta katsotaan miten tämä tästä etenee.
Meilläkin on oikeastaan kaikki vauvantarvikkeet jo ennestään, uusi pesuamme ja pinnikseen patja pitää hankkia, mutta muuten näyttäisi olevan kaikki mitä tarvii.
Nyt menen katsomaan jälleen kisoja...
Laura 29+1
my_selene> Lääkärit eivät aina ole niitä huomaavaisimpia.Mullekin neuvolassa lääkäri totesi, että oletpa laiha ja että kumma että olet tullut edes raskaaksi. Olen aina ollut normaalia hoikempi, mutta en mikään tikku kuitenkaan.Painoa on nyt tullut n. 10 kiloa.Terveydenhoitaja on ainakin ollut positiivisesti mukana ja hänen mukaansa mulle saakin tulla painoa enemmän kuin se 500g viikossa.
Joku kyseli niistä hankinnoista...meille siis odotellaan ensimmäistä lasta, joten kaikki tavarat olisi hankittava.Ongelma on se, että asutaan edelleen mun opiskeluaikaisessa yksiössä 30,5 neliötä ja omaa asuntoa etsitään kuumeisesti.(Yhdessä mekin ollaan oltu jo kohta 6v, mutta ollaan asuttu ulkomailla).Tuntuu, ettei mitään löydy.Asutaan täällä pääkaupungissa, joten vuokratkin ovat niin korkeita, ettei suurempi vuokra-asuntokaan kiinnostaisi vaan halutaan ottaa lainaa ja ostaa oma. Ollaan ravattu asuntoesittelyissä joka sunnuntai, mutta aika alkaa käydä vähiin.Tästä syystä meille ei ole hankittu kuin vauvan muutamia vaatteita, kaikki isommat hankinnat on tekemättä.Aika menee niin nopeasti, että kohta pitäisi aloittaa.
Olen viime aikoina alkanut miettiä kaikenlaista mm. paljon sitä, onko vauva terve.En tiedä miksi mun pitää aina miettiä negatiivisia asioita, mutta tämä on jotenkin mulle niin tyypillistä.Murehdin asioita etukäteen vaikkei mitään murehdittavaa olisi. Muuten kaikki on mennyt hyvin ja vauveli on eläväinen ja pitää tosiaan yölläkin herällä ja vessassa tulee juostua vähintään se kaksi kertaa yössä.
Tästäpäs tulikin pitkä....yksi kysymys......miten on hammaslääkärin laita, pääseekö neuvolan kautta ilmaiseksi?Yksityiset ovat niin kalliita, varsinkin kun olen ollut tähän asti opiskelijana YTHS:n asiakas.Joku töissä mainitsi, että olisi kuullut, että neuvolan kautta pääsisi ilmaiseksi.Tietääkö joku pitääkö paikkansa?Mulla ikenet on tosi kipeät ja viisaudenhampaat hankaavat poskia, joten hammaslääkäriin on mentävä.
Ahava ja vauveli 28+3
Kaikki muut tuntuvatkin sairastaneen tän flunssan, nyt oli minun vuoro. Juuri kun onnistui palaamaan töihin pitkään vaivanneen selkäkivun vuoksi, tuli seuraava vaiva. Perskule, kotona on saanu ihan tarpeeks olla nyt vähälle aikaa. Ja kun tietää ettei sitten jakaantumisen jälkeen taas nää ihmisiä niin aktiivisesti, niin nyt ois mukava olla töissä.
Galluppeja oli jos jonkinmoisia jokin aika sitten. Vastasinkin niihin, mutta viesti hävis jonnekin. Tai sitten en muistanut painaa " lähetä" napppia, mikä täysin mahdollista. Mutta siis MIES on ollut sama rinnalla 3.5v josta reilu vuosi oltu kihloissa. RINNAT kasvaneet 3 kuppikokoa, eli kätevät a-kupit vaihtuneet valtaviin D-kuppeihin. Maidon nousun vaikutusta en saata edes ajatella, mikä koko on silloin.. TUPAKKAA poltin noin askin päivään ennen raskautta, aika nopeesti lopetin kun totuttauduin raskausajatukseen. Uskon kyllä, et röökit palaa kuvioihin ja suupieleen toukokuussa.Tyhmää.
Red_Cat ja Stellanord on olleet masentuneita, niin olin minäkin. Nyt onneks jo parempi mieli ja miehen kanssa menee tosi hyvin. Paino noussu mullakin 13 kg mikä on ollut yksi hyvä masennuksen aiheuttaja.
Pikkumiina 27+