Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeinen osasto aika

Vierailija
18.01.2016 |

Eli nyt viikkoja kasassa 39+0 ja kävin tänään äippäpolilla kontrollissa, jossa päätettiin laittaa käynnistettäväksi ballongilla keskiviikkona. Koko raskauden aikana ei oikeastaan ole ollut synnytyspelkoa, tänään ehkä hieman, kun ymmärsin, että nyt se on oikeasti edessä. Kuitenkin tänään ollut koko päivän kovia ahdistuskohtauksia, koskien osasto aikaa. Olen seota ajatuksesta, että joudun olemaan osastolla parhaassa tapauksessa montakin päivää, yksin. Mies on tietysti paikalla niin paljon kuin vain saa sairaalan puolella, mutten tunnu kestävän ajatusta siitä, että jään sinne yksin ainakin öiksi.

Olen joskus nuorempana joutunut nuoriso kotiin, voisiko ahdistus juontaa juurensa siitä? Sitten se tärkeämpi kysymys, miten voisin rauhoittaa tämän ahdistuksen? Tai onko muilla ollut jonkinlaisia "erikois" järjestely mahdollisuuksia tällaisissa tilanteissa? Synnytyspaikkana on Seinäjoen keskussairaala ja odotan esikoista. Olisin kiitollinen vastauksista, on oikeasti todella paha olla!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kaikki kirjoitettu lapuille ylös, saa sitten vain lykätä hoitajalle kouraan :) Onko Seinäjoella muuten tähän aikaan vuodesta ollut kuinka ruuhkaista? Se ammekin hieman kiinnostaisi, niitähän on vain yksi?

-ap

Vierailija
42/50 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne ja vietin osastolla yötä rv 34 sekä käynnistyksessä muutaman yön. Käynnistykseen mentäessä osasto ja sen henkilökunta olivat tuttuja joten oli paljon helpompaa. Osastolla oli ihan jees olla, mutta ilta ja yöt jotenkin ahdistivat. Minullakin jotain traumaa nuoruudesta mistä luulisin johtuvan. Siellä osastolla oli naapureina odottajia jotka olivat jo olleet tai joutuvat olemaan siellä viikko tolkulla. :/

Yöt sain kulumaan miehen kanssa tekstaten, musiikkia kuunnellen, sarjoja katsellen sekä lehtiä lukien. Siellä olet kuitenkin osaavissa käsissä ja sinusta ja vauvastasi pidetään parasta mahdollista huolta.

Synnytyksen jälkeen oltiin vauvan pienen koon takia osastolla yhteensä 5 yötä ja kotiuduttuamme jouduttiin heti takaisin 4 yöksi. Nämä kaikki onneksi perhehuoneessa. Mukava lasku sieltä sitten tuli, mutta oli kyllä sen arvoista. :)

Näin jälkeen päin muistelen kaikkea osastoaikaa lämmöllä! Nauti niistä hetkistä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Itse olin raskausmyrkytyksen jälkimainigeissa 2 viikkoa osastolla ja koska Mikkelissä ei ole perhehuoneita, tilanteeseen uupuneena aloin saada hysteerisiä itkukohtauksia iltaisin kun miehen piti mennä kotiin ja vauvan vauvalaan..!

Sinä tuskin vietät kuitenkaan osastolla noin kauan :-) muutaman yön veikkaisin ja se aika menee pyllynpesua sun muuta opetellessa, sekä uutta tulokasta ihmetelessä ja ihaillessa !

Hyvin se menee ♡

Vierailija
44/50 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että käynnistyisi nopeasti, se aika ennen synnytystä on varmasti vaikein, synnytyksen jälkeenhän on vauva siinä ihmeteltävänä, jos kaikki vain menee hyvin :) Ja olen saanut oloani helpotettua takomalla päähäni, että kyllähän minä sieltä pois pääsen jos käy aivan ylivoimaisen tuntuiseksi, kunhan kirjoitan sen omin luvin lähtemis lapun.

En kyllä varmasti pysty jättämään vauvaa sinne, mutta helpottaa jotenkin oudosti kun tietää, että pakko sinne ei ole jäädä :) Ja olen tsempannut itseni siihen, että äkkiä se ballonki tekee tehtävänsä ja päästään synnyttämään, minulla kuitenkin on suht hyvät viikot ja olen auki jo kahdelle sormelle ja kanavakin lyhentynyt ja pehmentynyt :) 

Kiitos vastauksista ja tsemppauksista!

-ap

Vierailija
45/50 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aika synnytyksen jälkeen on kaikkein raskainta, oli etenkin esikoisen kohdalla. Jälkivuotoa tulee melkein 2 kk, voi tulla kipeitä jälkisupistuksia, rinnat ovat kipeät, ei saa nukkua ja pitää vielä huolehtia vauvastakin. Tosi rankkaa ne ekat 3 kk, siihen verrattuna yksi epämukava osastokeikka on ihan pisara meressä.

Vierailija
46/50 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan, kotona ballongin kanssa :D Olisiko jotakin asento vinkkejä ja vessassa käynti vinkkejä, tuntuu "hieman" hankalalta :D Ja jos sillä tiedolla on jotakin merkitystä, niin kyseessä on kaksipalloinen ballonki. Koko ajan on aika ilkeä olo ja nipistää, auttaisiko jokin asento? Jalat koukussa, suorassa, makuulla vai miten on muilla helpottanut?

-ap

Vierailija
47/50 |
20.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna varmaankin se osasto piina sitten alkaa, ballonki tuli äsken ulos ja huomenna jatketaan suun kautta otettavilla tableteilla, ilmeisesti Cytotecilla? Onkos niistä minkämoista kokemusta?

-ap

Vierailija
48/50 |
21.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua yhtään jännitä se vauva-arki ja vauvan kanssa pärjääminen?

Vierailija
49/50 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti hiukan palata päivittelemään tilannetta :) Pääsin perjantai aamulla kalvojen puhkaisuun, synnytys kesti kokonaisuudessaan 3h24min. Pahat repeämät tuli, mutta kotiuduttiin jo sunnuntai illalla kun poika syntyi perjantai iltapäivällä :)

Ja viimeiselle kommentoijalle: tokihan se hieman jännitti, kun koko elämä muuttuu, mutta tuollaisia asioita pitää miettiä ennen raskautta eikä synnytyksen ollessa todella lähellä :)

-ap

Vierailija
50/50 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan