Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---KESKIVIIKKOA SYYSKAMUT-04!---

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo oikein haka tuollaisessa, mutta seuraavaa tuli mieleen

Salaattivaihtoehtoja:

leipäjuustosalaatti (leipäjuustopaloja, spagettia, tuoresalaattia, mandariinia)

kanasalaatti, jossa voi olla myös leivänpaloja

kinkku-makaronisalaatti (majoneesipohjainen, mukana myös omenaa ja suolakurkkua ym)

Suolaisena pikkupalana esim

kinkku-juustotorttu/piirakka

pasteijat

voileipäkakku

Tämäntyyppiset tekee yleensä hyvin kauppansa, mutta en tiedä, ymmärsinkö ajatustasi oikein.

T@hti

Vierailija
22/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa irtoaisi hyviä piirakkaohjeita mutta jos ne ei tunnu oikeilta niin .. Ruokaisen salaatin (joka on hyvä idea!) lisänä vaan nuo piirakat voisi sopia. Tai miten ihan karjanpiirakoita uunissa jos lämmittää ja tekee rinnalle munavoita? Tai joitain pasteijoita?

Nopeasti saa tosiaan jos tekee pellillisen sitä kinkku-juusto-paprika-piirakkaa. Tulee nopeasti ja helposti (mä en näköjään usko kun sanotaan että piirakat ei iske vaan jankutan vaan ;) ).

Jos mulle tulee illan aikana jotakin mieleen, voin laittaa lisää ehdotuksia tänne. Mä kyllä aina tykkään miettiä ruoka-asioita :)

Alli

PS. Jostain naistenlehdistäkin kannattaa selailla ohjeita, voi tulla hyviä ideoita mieleen. Ja tämä netti on kanssa tosi hyvä. On monia hyviä sivustoja, esim. Valiolla, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkupastasalaatti oli mullakin mielessä. Tai sitten vaikka metwurstia kinkun tilalle. Ja just omenaa ja suolakurkkua. Osaan tehdä myös hyvää perunasalaattia!

Karjalanpiirakatkin kävi mielessä ja lisäksihän vois olla jotain leipää ja ehkä vaan nakkeja, lihapullia tms. T@hti, toi leipäjuustokin taitaa olla liian eksoottinen äidille:) Piirakat varmaan maistuis, mutta kun ei olla yleensä niitä tehty, niin en tiedä viitsiikö juhliin alkaa harjotella:) Joku varma tarjottava on kivempi. Piirakat on kyllä mun mielestä ihania, mutten ole koskaan itse tehnyt (Nolo minä!).

Täytyy katsoa saanko puhuttua äidin ympäri noiden suhteen, kun meinasi ensin tilata pitopalvelusta iltapalat, vaikka raha on tosi tiukalla.

Nyt haisee kakkapylly... Mielläni luen lisää ehdotuksia! Kivempi, jos on hyväksi koettuja reseptejä, vaikka toki ohjeita löytyy netistä vaikka muille jakaa.

T: Ynis

Vierailija
24/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä oli tänään lipsahtanut se v-alkuinen, oli lyönyt varpaansa tuoliin LUJAA. No, tyttöhän oli oitis keksinyt että tuohan oli kiva sana ja hokenut sitä kymmeniä kertoja. Äsken oltiin pihassa naapurin lasten kanssa leikkimässä ja eiköhän tämä silmäterämme ala melkoisella äänellä jälleen hokemaan tätä, tosin nyt p-alkuisena " pittu pittu..." Ei ihan meillä äideillä pokka pitänyt, piti mennä typyn selän taakse keräilemään naamaa peruslukemille. Tiesinhän minä, että tämä päivä tulee, mutta että jo nyt...

No, sanavarastoa siis löytyy, varmaankin tuo 50 sanaa. Kahden sanan lauseita aika paljon, " äiti auttaa" , " isi ajaa" " täti menee" . Myöhäinen kävelijä on kunnostautunut puhepuolella, mikä onkin aika tavallista. Neuvolaa pitäessä 1,5-vuotiailla tuntuu yleisimmin olevan muutamia ymmärrettäviä sanoja.

Ylivoimaisesti suosituin hoettava on meillä " ammeeseen!" , kylpisi varmaan koko päivän jos annettaisiin. Kyllä kerran päivässä saa riittää. Kylpyhetkestä on muodostunut sellainen rauhoittumishetki itselle, istun siinä lähistöllä lattialla vahtimassa ettei käy mitään vahinkoja ja täytän sudokua. Tänään onkin viiden tähden Sudoku, tulee pitkä kylpy tytölle :)

Täällä palstallahan tulee nykyään nälkä, kun noita herkullisia ruokavinkkejä satelee.

Ynis, meillä oli ristiäistarjottavina - myös sukulaisia joille tämä karjalanpaistiosasto on " sitä oikeaa juhlaruokaa" - porojuustokeittoa ja pasteijoita. Keittoa tulee isolle porukallekin helposti. Piti olla kunnon ruokaa kun tuli pitkästäkin matkasta vieraita.

Nyt lähden leikkimään typyn kanssa, kiehnää tässä vieressä.

- tea -

Vierailija
25/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on jo päättänyt tehdä possun ulkofilettä (jonka tekee aina samalla tavalla uunissa), sitä maksalaatikkoa ja lihapullia:) Ei varmasti suostuis keittoa tarjoamaan, koska keittovalikoimaan kuuluu vain perinteiset nakkikeitto, makkarakeitto, lihakeitto, siskonmakkarakeitto ja kalakeitto (pakasteseistä tietenkin!). :)

Meillä kotona jo tonnikala, fetajuusto, mozarella, homejuustot, oliivit, sienet ja monet muut perusainekset oli täysin tuntemattomia. Onko ihmekään, jos minulla itsellänikin oli aikaisemmin tosi rajoittunut ruokavalio ja aika nirso taidan olla vieläkin. Tosiaan juhlapöytä on aina ollut sama ja perunahan on ihan ehdoton ruoka-aine. Äiti ei taida tuntea sanaa pasta ollenkaan. On vain makarooni ja spagetti:) Riisiäkään tuskin koskaan keittää ja perunoiden laadusta ja mausta puhutaan ympäri vuoden.

Kuultaakohan näistä mun jutuista jokin pieni katkeruus äidin rajoittuneisuuteen kenties:) Mutta miettikää, kun meidän häissäkin huolehti vaan siitä, että lihaa on edes jossain muodossa tarjolla, ettei tarvi hävetä sukulaisten takia (ei kyllä sanonut suoraan noin, mutta tarkoitti kuitenkin). Meillä kun tarjottiin kukkoa viinissä ja riisiä, sekä kasvisgratiinia pääruuaksi. Oli sentään paahtopaistia alkupalana, ettei ihan tarvinut äidinkään nolostua:)

Nyt vali vali-esikoinen haluaa jotain ja minä haluan hänet nukkumaan! :)

Vierailija
26/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei enää äidistä ja ruoka-aineista:)

Taitaa olla niin, että on kiva vaan ajatella jotain muutakin kuin tätä kotielämää. Tällä kertaa tää yh-aika on ollut aika rankkaa. Huomenna tulee mies, mutta lähes yöllä vasta. Suklaata ja kokista on kulunut taas luvattomia määriä. Housut alkaa nykyään kiristää reisistä, yöks! Vaaka ei kuitenkaan näytä kovin hurjia lukemia ja sen takia motivaatio mässäilyn rajoittamiseksi on todella hukassa. En vaan jaksa välittää.

Missä tosiaan on Jatu? Onko kaikki kunnossa?

Vierailija
27/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tyttöä nukuttamassa, itsekin yritän ajoissa unille. väsyttää. Mies palaa huomenna töihin pitkän sairiksen jälkeen. Me mennään aamulla kerhoon, siel on nyyttärit, jotain pitäis viedä.

Lila, Nea sai nestemäistä lääkettä. Luuli d-vitamiiniks ja nieli, ilme oli järkyttynyt. Seuraavan kerran piti antaa väkisin huudon kanssa, oli kamalaa.. :-(

Ynis, Jatu on kunnossa, typy vaan pitää kiireisenä! :-) Meidänkin äiti on aika lailla perinneruokien ystävä, tosin sienet ja fetat ja muutkin erikoisuudet menee. Mut juhlissa oltava aina karjalanpaisti, PERUNAT (lajikkeista ja mausta myös keskustelua, kun itse kasvattaakin pottunsa), karjalanpiirakat ja muut, niistä ei poiketa!! ;-)

Sanavarastosta, Nealla tosi laaja. Varmaankin reippaasti yli 100 sanaa käytössä, suurin osa lausutaankin oikein. Kaiken sanoo perässä (pitää miettiä, mitä sanoo, vaik meil ei kiroillakaan :-D ) ja vaikeimmatkin sanat yrittää toistaa, kuulostaa välillä tosi hassulta. Eli aika paljon pystyy jo kommunikoimaan, omaa kieltä ei kauheasti ole, vaan oikeita sanoja juttelee. On kyllä helppoa siinä mielessä, kun osaa sanoa, mitä haluaa jne. Mut se kävely. Huoh. Miten voi lapsi olla niin arka!! Niin tanakasti kävelee kun tyyliin pidän kättä olalla, mut ei suostu yksin liikkumaan. Alkaa olla puuduttavaa!

Uusin juttu tosiaan on meillä tää, et Nea käskee laulamaan ja vielä, et mikä laulu pitää laulaa. Äääääh!!! Autolla ajetaan varo-varo-vasti varmaan viidettäkymmenettä kertaa ja sit Piippolan vaaria, Nea laulaa hiiala hiiala ja sanoo kisu ja äiti sit laulaa miten vaari hoiteli kissojansa ja monia muita lauluja..pursuaa noi laulut korvista!!! Oon ollu aika poikki tähän kotona köröttämiseen ja viihdyttäminen ollut välillä aika ´puuduttavaa.. Onneks ollaan lauantaina menossa Jatun kans kaupungille tuulettumaan. Sitä odottelen!!

Mut on toi tytsy kuitenkin NIIN ihana! Nea sanoo hali, pusu ja sit halaa ja antaa suukkoja! Tulee niin hyvälle mielelle! :-) Ikävä juttu on se, et on alkanu läpsimään, itseään ja meitä..ei oo kivaa. Mitenkäs muilla, lyödäänkö tms ja miten toimitte?????????

Voimia kaikille uupuneille, Alli kannattaa täällä vaan rohkeasti valittaa, ymmärtäjiä löytyy! :-) Toivottavasti sinä, Mimmuli, Mimmu ja muut saatte ensi yönä paremman levon. Mut nyt pitää mennä, lupauduin vielä leikkaamaan miehen hiukset kotiparturilla... hyviä öitä!

Ai niin t@hti, IHANAA että kaikki oli hienosti ultrassa! :-)

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
28/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on töitä pitänyt tehdä, enkä ole tänne ehtinyt. Nyt on hetki aikaa ennen kuin pääsen kotiin.

Onnikin sanoo paljon sanoja. Osa on selviä, osa sinne päin mutta ymmärrettäviä. Ja kuten Nea, yrittää vaikeimpiakin sanoja toistaa perässä. Ihanan kuuloista. (meillä ei muuten lauleskella paljon mutta anoppi opetti loppiaisena laulamaan ih-hah haan ja mörkö se lähti piiriin ja kun Onnille sanoo, että laula, se sanoo ih-hah-haa:) Paljon osaa osoittaa asioita ja esineitä kun kyselen. Sanottuna sanoja mm: kakka, auva=hauva, nne=nenä, nni=Onni, äiti, itii=isi, amppu=lamppu, kikka=kukka, aippa=vaippa, papa=napa ja pappa sekä mmm=mummu jne jne.

Ja se raapiminen. Meillä Onni ottaa toisia lapsia ja oikein kiukussa meitä vanhempiakin kasvoista kiinni. Tätä tapahtuu toisia lapsia kohtaan yleensä kun Onni on tosi väsynyt ja alkaa oleen lyhyt pinna pojalla, jos joku homma ei vaikka onnistu. Toisinaan myös kaverin poika saa osansa. Tämä poika on pari kk vanhempi mutta reilusti ikäistään isomman kokoinen ja " halailee" Onskaa aika ronskisti, niin että Onni aina kaatuu ja tulee itku. Ihan kuin Onni menis kostoretkelle, kun tämä poika saa eniten kynsimisyrityksiä osakseen. Niin ja viime perjantaina toisen kaverin poika sai tuntea Onnin 10 sormea naamassaan:(

Inhottavaa tuo on ja olen aina silmä tarkkana paikoissa, jossa on muitakin lapsia. Kiellän kovasti Onnia ja vien pois tilanteesta. Perjantainahan mä säikähdin niin kovasti, kun ekan kerran otti niin lujasti toista lasta naamasta kiinni, että näpäytin Onnia sormille. Sittemmin olen kyllä ihan pysynyt topakalla kieltolinjalla.

Tuli noista Yniksenkin mainitsemista perunajutuista mieleen, että minähän en ole juurikaan muita perunoita koskaan syönyt kuin oman maan perunoita. Siksi en koulussa syönyt ala-asteella ikinä mitään ja siitä tuli sanomista. Siis todellakaan en syönyt mitään. Maitoakaan en juonut, ellei se ollut omasta jääkaapista... Kotoa siis peritty tämä outo vinksaus pottujen suhteen;) Nyt meillä on pottumaa tuottanut huonosti viime vuosina ja isä ostaa perunat aina kauppahallista - tietysti tietyltä kauppiaalta ja tiettyä laatua. Minusta on nyt Kokkolaan muuton (=napanuoran kotiini katkaistuani=) tullut kaupan perunoiden syöjä. Tosin en mielellään syö niitä kuin muusina, niissä on aina se kaupan perunan leima mulle...

Jospa alkais laittaan itteä lähtökuntoon.

T-P

Vierailija
29/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIehen ukki kuoli lauantaina :-( Valvotujan öiden väsymys ja suru sai aikaan totaalisen uupumuksen...Kävin täällä lukemassa mutta ei jaksanu kirjottaa mitään...

Eilen oli kamala migreeni ja niinkuin Enkeli laittoi,typy pitää todella kiireisenä...kiipeilee,kiipeilee,kiipeilee..tyhjentää laatikoita ja sotkee koko koneen painamalla kaikkia nappeja ni ei ole ollut energiaa yrittää kirjottaa..

Lukenut olen ja kaikkia teitä ajatellut..lähettänyt lämpöisiä ajatuksia ja voimia ja Ayapille suuuuuuren halauksen!!!

Myöhäistä hyvää Ystävänpäivää...Ihanaa että olette olemassa!!!

SAin eilen mieheltä kimpun ruusuja,ihan yllätyksenä-yleensä ei ole ystävänpäivää kummemmin vietetty...

PAljon on ollut mietittävää parisuhdekeskustelujen pohjalta..palaan niihin vielä...Poikakin on aiheuttanut taas mietintää ja harmaita hiuksia,murkkuikä pelottaa todella...ja ehdottomasti teidän täytyy silloin olla paikalla!!!

Poika lähtee huomenna mun vanhemmille,ehkä pääsee käymään myös miehen vanhemmilla vaikka heillä hautajaisjärjestelyt onkin...

Täytyy vielä pakkailla ja sohvalla löhötä!!

Tänään olen suklaaseenkin sortunut :-/

Sen verran vielä että kun mies nukkuin typyn kanssa vklna 2yötä ja huomaattiin että veden tarve oli ihan vaan psyykkistä..Olin jo viemässä typyä uusiin sokerikokeisiin,veden juonti vaa lisänty ja vaipat vuoti!!!Niin nyt typy on nukkunu 3yötä munkin kanssa ihan ok..en oel yöllä vettä juottanu..

Hyviä öitä ja unta kaikille!

jatu

Vierailija
30/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jatu, olen pahoillani! Voimia koko teidän perheelle (--halaus--).

Raapimisesta ja läpsimisestä. Meilläkin tyttö välillä tekee sitä. Lähinnä läpsii tai raapii minua tai miestäni. Ei vieraita, muita lapsia, tms. Yleensä otan tyttöä kädestä kiinni ja kiellän tiukasti EI. Yleensä lopettaa siihen. Jos vielä iskee kyntensä minuun, sanon taas vähän tiukemmin EI.

Lauluista. Tytön lempilaulu muuten on myös tuo Iha-haa, hepo hirnahtaa :) Tulipa mieleeni vaan T-P. Ja tyttö laulaa mukana täysillä hah-hah-haa.

Ja tänään kun katseltiin ylijännittävää kumparefinaalia, huusi tyttö mukana " yppää, yppää" (eli hyppää) ja nosti kätensä aina korkealle ilmaan samaan aikaan. Ihana pikkuinen.

Niin, täytyisi oikein listata tytön sanat kun tuntuu että ne lisääntyy koko ajan. Unohdin listalta monta sanaa jotka tyttö myös osaa. Juuri tuo meidän matkiminen on jatkuvaa. Ja minusta tuntuu että välillä kysyy " mikä" ja näyttää jotakin (en tiedä kuvittelenko vain mutta minusta tuo mikä-sana tulee aina välillä ja sormi ojossa).

Joo, lähden tästä levottomia tämän enempää höpisemästä. Pakko mennä nukkumaan. ONNEKSI tyttö nukahti hyvin yöunille (mutta en nuolaise ennenkuin tipahtaa ...)

Öitä!

Alli

Vierailija
31/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kestää tehdä juliste?

Missä on Lempi-Lempi?

Onko Sirkassa ruuhkaa?

kummallisia kysyen,

Kukkuu, mitattu, punnittu ja normaaliksi todettu.

P.s. Jatulle ja perheelle: otan osaa.

Vierailija
32/32 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari päivää ollut aikamoisessa nuhassa, enkä ole illalla jaksanut edes palstailla. Eilen unohdin vastata kaikkiin ystävänpäiväviesteihin... Mies toivotti päivällä puhelimessa hyvää ystävänpäivää, mutta minä kiireisenä vain, että joo-joo-samoin. Illalla podin väsymystä, enkä muistanut enää koko päivää. Kuume ei kuitenkaan ole noussut (vaikka kovasti on viluttanutkin) ja töissä olen käynyt nenä punaisena ja niistellen. Myöhäiset ystävänpäiväterveiset kaikki rakkaat syysmammat ♥♥ Kyllä se aika vain tosiaan kuluu pian..2006..hui!

Antsa kyllä tosiaan osaa vaatia kaikenlaista. Sanoja, joita muutkin ymmärtäisivät ei kovin montaa ole. Sanoo toki: " äittä, sisarustensa nimet, anna ja isi-isi-isi" Mukana laulaa ahkerasti (tai ainakin lallattelee). Antsasta on taasen tullut täydellisesti isin poika. Eilen illalla, kun mies lähti ulkona käymään ja otin pojan syliini, itki Antsa hillittömästi, että " iiisiii" ... Mies oli miettinyt, jotta opiskella ehtii ja töitäkin ehtii tehdä, mutta lapset ovat vain kerran pieniä -ja päättänyt olla tänä keväänä kaiken mahdollisen ajan kotona. Kovasti mies myös minulle opettaa Antsan kanssa olemista ;) Tänään kertoi minulle, miten poika kertoo elekielellä haluavansa banaania (pyörittää ranteitaan ja sanoo: " anna!" , leipää (heiluttaa käsiään ja sanoo " anna" ) tai juotavaa (näyttää juontiliikkeitä ja sanoo " anna" ). Kovasti elekieltä poika kyllä käyttääkin. Yhtenä iltana heilautti isosiskonsa vahingossa Antsaa päähän leikkiessään (jostain kumman syystä) perunasurvimella. Antsa haki sitten survimen lattialta ja tuli kiireesti minulle näyttämään, miten sisko häntä satutti selittäen samalla kovasti asiaa.

Esikoinen puheli tänään, jotta koska heille tulee lisää sisaruksia. Kun kerroin, ettei niitä enää tule, lohdutti poika, että voittehan te hankkia kaikkea muuta kivaa, kuten esimerkiksi uuden auton ;))

Jatun miehelle ja koko perheelle osanottoni :(

Kaikille väsyneille jaksamista.

Sniif *niistäen jo entuudestaan punaista nenää*

Saamuska

Ai niin...kyllä meillä on kovasti hyörinää ja lisää on odotettavissa :D

Nykin matka toteutuu :))