***SYYSKEIJUJEN KESKIVIIKKO***
Kommentit (30)
Hirveä työkiire, en olekaan ehtinyt aikoihin kirjoitella. Olen siis aika pihalla siitä mitä tänne kuuluu, mutta ilmeisesti Elainelle on tuplaonnittelut paikallaan!
Itse kävin tänään neuvolalääkärissä ja sydänäänet löytyivät! Ihanaa, kaikki on siis hyvin! Lääkäri oli kanssani samaa mieltä, että papereihin merkitystä on sikiö viikon tai kaksi pienempi. Joten ultra sitten paljastaa tarkemmin. Jatkan tuota rv-merkkausta siis oman arvioni mukaan ;)
Pahoinvointikin on vihdoin helpottanut, väsymys ei, tosin se johtuu osittain myös työtaakasta.
Porenn ja Pimpula rv 11+2
Moi!
Elainelle isot onnittelut tuplista!
Omasta navasta sen verran, että kävin tänään neuvolalääkärillä. Kohdun koko vastasi viikkoja ja syke löytyi, eli kaikki näyttäisi olevan tällä hetkellä hyvin! Pahoinvointikin on hellittänyt; viime viikolla vielä oksentelin useampaan kertaan, mutta tällä viikolla paha olo on vähentynyt huomattavasti eikä oksentelua ole enää ollenkaan. Väsymystä vähän on, mutta se voi johtua myös siitä, että heräilen jostakin käsittämättömästä syystä kukonlaulun aikaan aamuisin enkä enää saa unta (tänään heräsin klo 5.30...).
Sorruin eilen ensimmäisiin ostoksiin; matkaan tarttuivat pienen pienet potkuhousut ja body.
Np-ultrakutsua ei kuulu edelleenkään... Ovatko muut kättärille menijät jo saaneet ultra-ajan? Neuvolalääkäri kehotti soittamaan perään ensi viikolla, jos ei mitään kuulu (kuulemma ajat tulevat joskus vähän viime tipassa).
terkuin
Toukka06 (rv 10+6)
Tuplaonnittelut Elaine80:lle! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!=)
Mulla on tainut täysin loppua toi väsymys ja huono olo, ihan kiva juttu sinänsä. Välillä kyllä iskee sellainen kuvotus ettei tosikaan, mutta toisaalta hyvä niin muistaa olevansa raskaana. heheeee....Esikoista odottaessani oli niin hirvee olo 24h tuonne rv 15 asti, että sellaista en kyllä nyt oo kokenut.
Meillä olisi vklo muutto, ahdistaa kun pitäis pakata!
Onko muille jo nyt tullut mielitekoja? Mulla on hirvee mieliteko pakastemansikoihin ja omenoihin (erityisesti kirpeät sellaiset)! Onneksi noi mieliteot on ihan terveellisiä ja niitä voi syödä hyvällä omallatunnolla.
Niistä unista...mä en oo nyt nähnyt mitään ihmeellisiä tai outoja unia, mutta esikoista odottaessani näin koko ajan sellaisia " seksi" unia, että alkoi välillä ihan ahdistaa....
Eiköhän mun ole nyt mentävä pakkaamaan! Hyvää keskiviikon jatkoo kaikille!
m@ri@79 ja " naksu" 10+5 ja tyttö 1v 8kk
Joku kyseli mieliteoista, mulla on kans nuo kirpeet omenat! Ja yleensäkin kaikki hapokas on aina ollu raskusajan himona. Esikoisen aikaan join alkuraskaudesta pullotolkulla greippilimpparia ja toisen kohdalla himosin hiilihappoa eli limua kului...Nyt nuo omenat ja kirpeet tikkarit, ah!
Tuossa lueskellessa tulin ajatelleeks että pahoinvointi on kyllä vähä vähentynyt, ihanaa!1 Mutta kamala JANO yllättää aina iltaisin ja siihen ei euta kuin kylmä vesi. Lienee verimäärän lisääntymisestä johtuvaa, mutta tuntuu ettei mikään vesi riitä, aina vaan janottaa. Eilenkin illalla tuntu että maha on jo ihan täynnä ja vielä janotti. Ihme ettei tarvinnu sit koko yötä vessassa ravata, kerran vaan kävin.
MInjuska vieläkin 11+1
Tulin iltapäiväksi kotiin tekemään lukuhommia ja kas, Kättäriltä oli tänään tullut ultra-kutsut, jes! Eka aika on ma 6.3., eli jo 2½ viikon päästä. Silloin olisi rv 13+2.
Ei muuta tällä erää, ajattelin vain ilmoittaa kun joku juuri asiaa kyseli!
Terkuin
Rizzu rv 10+4
Eipä ole laiskuuttaan / väsymystään saanu tänne kirjoitettua, vaikka kovasti seuraan Keijujen kuulumisia päivittäin.
Elaine80:lle suuren suuret onnittelut!!!
Rizzu: minulla myös uä kättärillä 6.3.! Meillä klo 13. Tänään tuli ajat postissa, taas päästiin askel eteenpäin =) Toinen aika olisi 21.4.
Oma olo on kovin oireeton, paitsi väsymys ei väisty millään. Olisiko hemoglobiini laskussa? Neuvolalääkäri onneksi ensi viikolla. Unet minullakin ihan kummia ja yöt katkonaisia. Pahaa oloa ei juuri ole ollut ja tältä pohjalta veikkaisin tulokasta pojaksi. Muissa raskauksissa poikia odottaessa kaikki ok, mutta tyttöä odottaessa oli kyllä kaikki vaivat selkäsäryt, pahoinvoinnit jne.
..puuh.. täytyy kömpiä pyykkien kimppuun..
Sunmom rv 10+4
[color=purple] Oispa kyllä aika jänskä uutinen jos itse kuulis et odottas kaksosia... hui!
miun_eka_ipana: Tosi kiva kuulla susta! Toivottavasti oot jo/tulet pian raskaaksi ja kaikki menee hyvin. Ilmoittele, jos jokin syy tutkimuksissa löytyy keskemenoihin.
-piias-: Toivottavasti sulla on jo vähän parempi mieli! =) Toisinaan tuntuu et kaikki ärsyttävät asiat sattuu samalle päivää...
omaa napaa: Tänään ollut taas kohtalaisen hyvä olo, tosin oksentaminen ei ollut kaukana kun pesin neidin kakkoja potasta pois. Yökkäilin monta kertaa... =/ Väsyttää vaan edelleen, milloinhan se väsyttäminen loppuu!!?? Vielä ois viikko neuvolaan....ei jaksais millään odottaa!
mamao 8+2
En ole saanut kirjoiteltua. Pikaisesti olen käynyt aina viestejä lukemassa kyllä.
Onnittelut Elainelle tuplista. Mä näin yksi yö unta, että sain myös kaksoset. Tosin yhtenä yönä minulla oli vain yksi vauva, Luukas-poika. Mikä tosin sekin on toiveajattelua. On nimittäin ihan tyttöolo. Kaksi tyttöähän minulla on ennestään ja miehen eka lapsi (edellisestä liitosta) on tyttö myös, eli tyttö on varmaan nytkin tulossa.
Ja pahoittelut syyskeijuista poistuneille. Tuntuu, että on tullut kauheasti keskenmenoja syyskuisille. Toivottavasti kaikilla lopuilla menee hyvin. Ja jo poistuneet saisivat ne omat käärönsä.
Itsekin pelkään todella paljon, että onko masussa oikeasti elämää. Sydänääniähän ei vielä viikko sitten tiistaina kuulunut. Tosin ylimääräistä vyötäröllä on, joten voi sekin vaikuttaa. Ja musta se nuori naislääkäri kuunteli vähän hassusti. Mutta ylihuomenna olis neuvolaan, jossa sydänääniä metsästetään taas. Nyt pitäis jo kuuluakin. Toivottavasti ainakin.
Olosta sen verran, että pahoinvointi mulla on alkanut jo hellittää. Enää on jäljellä mieletön väsymys (kuten taisi sunmomillakin olla) ja päänsärky yllättää monesti illalla. Ja rinnat on arat.
Nyt mä jatkan kisamatkaa Torinossa. Palaillaan
T. Költtänä 12+0
...ja järkeviäkin ajatuksia on alkanut päähän mahtumaan ;)
Lämpimästi kiitoksia kaikille onnitteluista!! Olette kyllä ihania! :) Pikkuhiljaa alkaa tosiaan ajatus hahmottua, vieläkin toki vähän hirvittää ja mietityttää että mitenköhän kaikki mahtaa sujua, mutta päälimmäinen tunne on kyllä ihan puhdas onni! Ja eiköhän ne asiat siitä järjesty, en nyt sentään taida ihan ensimmäinen ihminen olla joka kaksosia odottaa...
Miehen reaktio on ollut kyllä mielenkiintoinen.. se on nimittäin ollut kuin viilipytty, ensimmäisenä totesi asian kuultuaan " no niin" . Myöhemmin pohti mitenköhän hyvin saadaan lainaa lyhennettyä ja että lisääköhän kaksi vauvaa paljonkin kustannuksia...eli hyvin miehinen lähestymistapa asiaan! Varmasti on aika sekava olo sisäisesti, mutta minulle näyttää järkevän ja jäsentyneen puolensa ;) Ehkä ihan hyväkin ettei molemmat ole ihan hysteerisiä =)
Kerrottiin uutiset tänään mun vanhemmille, nehän eivät tienneet koko raskaudesta muutenkaan vielä ;) Ilmeet oli kyllä näkemisen arvoset, äiti nauro ihan puolihysteerisenä ja isällä oli vedet silmissä, meidän isä kun on sellanen hiljainen metsien mies niin oli kyllä tosi liikuttavaa nähdä se niin tunteellisena :)
Eipä kai tässä sen ihmeempiä tällä erää.
Hyviä vointeja kaikille ja paljon vauvaliimaa masuasukeille ettei kukaan enää tipahtaisi kyydistä!!
:) elaine + papu & ässä
Onnittelut Elaine 80!! Aivan ihana asia! Olen itse lapsesta asti toivonut kaksosia itselleni. Nytkin ekassa ultrassa, oli minun eka kysymys, että montako siellä on... Tällä kertaa ei tule meille kaksosia, mutta vielä on pari yrityskertaa jäljellä. Niitä ei vain ikävä kyllä voi tilaamalla tilata.. Huokaus.
Seirana rv 10 +5