***SYYSKEIJUJEN KESKIVIIKKO***
Kommentit (30)
Eilen illalla olin niin tööt, etten muista illasta mitään.. Taisin päivällä mennä miehelle lupaamaan jotain petipuuhista ja totta kai se meni loukkaantumaan pakeista. Voi turhuus. Kun minua ei haluta tippaakan eikä toinen jaksa ymmärtää :( Kuopusta oottaessa oli ihan samaa haluttomuutta alkuraskaudessa vaan eipä ukkokulta sitä muista. Ja ei sekään ite jaksanut silloin, kun painoi raksalla yötä päivää ja kyllä minä mukisematta jaksoin odottaa *murisee*
Minäkin olen viime aikoina nähnyt ihan kummia unia. En tiedä, johtuvatko raskaudesta vai siitä, kun ennen joulua ajoin oikein " komeasti" ojaan. Siinä ois voinu käydä huonosti, jos ois ollut vähemmän lunta tai enemmän vauhtia. Nään siis tosi paljon unia, joissa menetän auton hallinnan ja laitan silmät kiinni ja annan mennä vaan (kuolemaan?). Unilla ei ole koskaan selkeää loppua. Esikkoa oottaessa näin kaikista entisistä ihastuksista unta :D
Muistin juuri, et meille tuli miehen kanssa 8v yhteistä eloa lauantaina eikä juhlittu mitenkään. Höh, niin se vaan arkipäiväistyy tää elo. No, kohta päästään sinne laivamatkalle pikkuisen irti arjesta.
Oma napaa: Ummettaa ihan kauheasti! Pitäs varmaan alottaa ruokaremontti siinä mielessä, et noiden allergioiden takia syön turhan vähän hedelmiä. Kannattaisi lisätä vihanneksien määrää. Ruisleipää ym. kuiturikasta syön kyllä. Olo on jo ihan turvonnut muutenkin, puuh. Huomenna siis lääkäri, toivon kovasti, et sydänäänet kuuluisi :)
-piias- rv 10+2 ja poika 02, tyttö 04
Hei kaikille keijuille! :)
Halusin vain kertoa, että olen lukenut kuulumisianne päivittäin vaikka itse jo pari viikkoa sitten matkasta pois putosinkin. On vaan tosi ilo todeta, että suurin osa teistä voi hyvin ja mielenkiinnolla kuulostelen kaikkien tuntemuksia!
Ja ne muut, jotka ovat joukosta poistuneet, niin valtava voimahali teille jokaiselle -tiedän tunteen surullisen.
Omanapa: odotuskannalla. Eli odottelen menkkoja alkavaksi viikon sisällä, mutta epäily on, että siellä saattais jo joku jopa taas asuakin. Ainakin kehon viestit on taas sitä luokkaa, mutta testata en tällä kertaa uskalla ennen kuin aikasintaan kahden viikon päästä.
Ensi viikolla mulla on gynellä käynti ja lekuri tutkii ultralla kohdun ->katsoos siis onko siellä jotain rakenteellista syytä, kun potkii miun pikkuset tolleen ulos. Toivottavasti ei löydy mitään huomautettavaa. (salaa mielessäni toivon, että löytyis todisteet uudelle raskaudelle)
Mutta eipä muuta, kuin tsemppiä kaikille, älkää jännitelkö liikoja sillä kaikki menee kyllä just niin, kuin on tarkoitettu.
Mie jatkossa olen palstoilla tällä uudella nimimerkillä, kun edellinen meni jotenkin jumiin, enkä päässy enään kirjautumaan sillä ollenkaan tänne sivuille?????
Keväthanki terkuin, Miun_Eka_Ipana eli ex-SyksyäOdotellen ;)
[color=EE2C2C] Olipas Eleinella ystävänpäivä! Tuplaonnittelut myös täältä!
Pikaisesti kirjoittelen vaan kun ei elossa ja olossa kummempia. Öllötystä edelleen ja aamuyöstä vihlaisi kipeästi mahasta, olin jo ihan paniikissa, mutta se taisikin johtua vaan liian hätäisestä ylösnoususta. Mullakin on jostain syystä käyny kaksoisraskaus mielessä, mutta sepä selviää sitten ekassa ultrassa.
Nyt kotihommiin!
Oona ja sintti 8+3 [color=deeppink][size=6]♥
Eilen oli eka neuvola. Sydänääniä ei vielä saatu kuulumaan, mutta oli kiva kun terkka sentään yritti. Viimeksi ei nimittäin eka käynnillä edes kokeillut, mutta saattaa olla, että olin silloin aikaisemmin käymässä kuin nyt.
Ärsyttää, kun terkka on niin persoonaton. Sama mitä sanoin, niin hän jatkoi samaa litaniaa, minkä hän kertoo kaikille. Jotenkin sitä odottaisi edes vähän mukautumista kunkin omaan tilanteeseen ja siihen mitä asiakas sanoo. Hän ei esimerkiksi sanallakaan kommentoinut edellistä raskauttani, vaikka yritin ottaa siitä johtuvat pelkoni moneen otteeseen puheeksi. Sitten vielä ärsytti, kun mukana oli harjoittelija. Toki sitä aina kysytään, saako tämä olla mukana, mutta itse en ainakaan kehtaa sanoa ei. Pitäisi ehkä opetella sekin taito.
fullmoon rv 9+2
piias: joo, mullakin siinä unessa yks nuorimies joka lupas ajaa mut sairaalaan, poistamaan sitä koukkua kantapäästä, oli entinen yläasteen ihastus. :) Ja oisko se ollu viime viikolla joku ilta kun en saanut unta, niin kävin kaikki läpi. Mistä sekin johtui... tiedä häntä..
miun_eka_ipana: Hauskaa että ilmoittelet itsestäsi. Onnea vauvayritykseen :)) bd bd
Nyt kun vähän heräillyt ja syönyt, niin ei tämä päivä enää niin kamalalta tunnu.
Ja ollaan menossa iso-mummille kylään tänään, saa olla ihan rauhassa kun mummon mies jaksaa riekkua ton tytön kanssa. JES!
[color=blue] Erityisesti onnittelut sinulle elaine80 (meniköhän nimimerkki oikein), olisi hämmentävää saada kaksi vauvaa kerralla.
Täällä voidaan entiseen malliin, öklötysolo on ehkä vähän hellittänyt. Pääkipua on, kun niskat ja hartiat töissä menneet aivan jumiin. Alavatsa nippailuja normaaliin malliin aina silloin tällöin. Valkovuoto edelleen varsin runsasta, mutta sekin vaihtelee runsaudellaan. Rinnat edelleen turvonneet ja arat, mutta vatsan turvotus on hieman hellittänyt. Väsymystä piisaa edeleen, nukun öisin aina n.11-12 tuntia, eikä ole edes vaikeeta. Lisäksi päivisinkin väsyttää, mutta ei niin paljon kuin tässä jonkin aika sitten kun hereillä pysyminen oli hankalaa. Tietysti nyt varmaan vaikuttaa kun tällä viikolla olen tehnyt vain iltavuoroa, enkä sitä tavanomaista ilta-aamu-ilta rytmiä, joka saa kenet tahansa väsymään.
Joku mainitsi nuo uni asiat, täälläkin nähdään mitä erikoisempia unia ja tosiaan välillä noista vanhoista ihastuksistakin, minkä on kyllä aika omituista.
vauva06 rv9+2
itse olen kyllä harjoittelijat kieltänyt tulemasta katsomaan gynen tarkastuksia, jos siltä on tuntunut enkä ole sinne halunnut montaa tirkistelemään. Jokaisella on oikeus kieltäytyä.
onnea yritykseen, toivottavasti olet pian taas seurassamme, pidän peukkuja bdbdbdbbd.
Tiedän tunteen kun, ei kuunnella mitä toisella ois sanottavaa. Olen usein törmännyt sellaisiin ihmisiin.
Oma terkkani kyllä onneksi jaksoi jutella pitkät pätkät edellisestä raskaudestani (poika kuoli rv37 kohtuun - napanuora solmussa) ja kyseli vuoden aikaiset tuntoni ja mielenterveyteni. Mutta hänessä on kuitenkin jotain vanhoillista (?) joka ei ihan minuun iske. Mutta ihan hyvin tullaan toimeen.
Minä en myöskään osaa sanoa ei noihin harjoittelijoihin. Ja olen myös miettinyt, että mitä jos synnytyksessä ei esim. kätilön kanssa synkkaa yhtään, niin kehtaisinko pyytä kätilönvaihtoa? Kuitenkin , jos potilas vaatii niin kukatahansa hoitohenkilökunnasta on vaihdettava (no varmaan jos ei vuorossa ole kuin yks lääkäri niin kai se on kestettävä). Mietin että katotaanko sitten pitkin nenänvartta, kun joku ei kelpaa?
Onko kellellään kokemusta?
Onnea Elaine80!!! Olis aika mieletöntä (hyvä mielessä) odottaa kaksosia!!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!!! =0)))
).( Nyt kun noista unista tuli puhe, niin kerronpa omani viime yöltä. Eli näin unta, että ~ meijän poika (esikoista odotan nyt) oli päiväkodissa ja sillä päiväkodin naisella oli ihan sairaasti täitä - oikeen koko pää kuhisi valkosenaan. No meijän poika sai siltä yhden täin ja se tätihän sai siitä hepulin (se ei noteerannu omia täitään ollenkaan) ja pisti meijän 3-4 vuotiaan yksin päiväkodista ulos.
Sit kun mä menin hakee lasta tarhasta,ni eipä se ollukaan siellä... no kauhee paniikkihan siinä tuli. Mun mies ajo autolla vastaan ja kerroin tilanteen... alettiin molemmat etsiä, että mihin poika on menny. Löysin hänet meijän omakotitalon (oikeesti meillä ei ole omakotitaloa) rappusilta kylmissään ja märkänä. =(
Mentiin sisälle ja alettiin lämmittää puusaunaa johon vesi tuli pumppaamalla... Poika tais olla vähän sokissa kun ei alkuun puhua pukahtanu, mutta sitten tokeni kyllä pikku hiljaa.... ~
=) että tollasta leffaa mä oon täälllä yöllä nähny. Voi veljet, että meillä oli ihana lapsi!!! =) Ja muistan vieläkin tosi elävästi kuinka siinä unessa pidin häntä sylissä ja halasin... <3 <3 <3
Burde & Penni-Enni rv 7+3
Tuplaonnittelut Elaine80.lle!!!
Mullakin oli eilen lääkäri, joka etsi sydänääniä mahanahka rullalla.. eikä löytänyt. Ei mulla kyllä esikoisestakaan kuulunut vielä näillä viikoilla ja sen jäljiltä on tuota löysääkin vielä sen verran, että voi hankaloittaa entisestään niiden kuulumista. Parin viikon päästä on onneksi jo ultra, että varmistuu sitten sekin, kuka/mikä siellä asustelee. Kaivoin tossa viikonloppuna lappuhaalaritkin kaapin perukoilta, tuntuu että kaikki muut housut alkaa jo ahdistamaan.. Vaikka kyllä kaiholla muistelin, miten kevyesti ne aikanaan solahti päälle ja niiden löysyys huvitti, nyt tuntuu, että on paisunut jo samankokoiseksi kuin ekasta rv20!!! Mihinköhän uusiin ulottuvuuksiin sitä vielä päätyykään tämän masuasukin kanssa? Vaan niinhän joku joskus murjaisi, että toinen raskaus näkyy 5min raskaustestin tekemisestä:)
:) Kyllikki6 + toukka 11+2
minulla on vanhempi nainen joka oikein maireasti hymyilee ja on " olevinaan" sympaattinen mutta oikeasti en tunne että hän tippaakaan olisi minusta kiinnostunut. Harjoittelijoista on ollut myös haittaa, edellisessä raskaudessa eka käynti meni siihen että etsittiin verenpainemittaria ja mietiittiin mitä sitten tehtäis...Minä katselin touhua sivusta ja tuli olo että Haloo, asiakaskin on täällä;0)
neuvolassa kuitenkin pitäisi myös tukea äidin henkistä puolta, varsinkin jos on ikäviä kokemuksia takana, toivottavasti teillä on tällaisia neuvolatätejä joiden kanssa synkkaa!
Paha olo jatkuu ja jonkilainen sumussa kulkeminen. Toivottavasti olo paranee parin viikon päästä
Karpalo 19+6
Pakko tulla tänne valittamaan, kun mies ei vastaa töissä.
Ollaan siis lähössä la reissuun ja anoppi lupautu perheineen tulla koiran vahdiksi ja uunia lämmittämään. Äsken tuli sit vaan semmonen olo, et kysynpä vielä kuitenkin.. No eivätpä tuukaan, on olevinaan jotain muuta!!!!!!!!!!!!!! Valistan, et anoppi joskus taitava keksimään valkosia valheita. Onneksi saan koiran lemmikkihoitolaan. Suostuukohan se tulemaan sieltä kotiin, saa kuitenkin parempaa hoitoa :D
Sitten soitin pomolle, koska tarviin ens viikon ma-ti yön (palkattomaksi) vapaaksi sen reissun takia. Ekaksi se kysyi, oonko vaihellu toisen yökön kans. Sanoin, et sille ei käy. Pomo sanoi: " Voi helkkari, kenet siihen nyt voi sitten saada! Kaupungista ei voi ottaa, kun tulee päivärahat ja km-korvaukset niin kalliiksi. Pitää kysyä yhtä paikallista, toivottavasti se pääsee, koetan nyt keksiä, menee kyllä hankalaksi. Laitan sulle sit sähköpostia, kuinka kävi."
Siis tä??? Mikä oikeus sillä oli mulle alkaa kiroilemaan??? Se ei ole MINUN harmi, jos tulee kalliiksi, juurihan sanoin luopuvani omasta palkasta siltä yöltä. Tämä oli aivan eka kerta, kun pyysin vapaata (toinen yökkö ollu vaikka kuinka monesti syystä jos toisesta). Ja mitä minä teen sillä tiedolla, kenet pomo saa sinne, minä olen joka tapauksessa poissa sen yön??!
Kyllä tuli semmonen olo, että minä vielä karistan ton firman pölyt niskoistani! Ja miten hitsissä mie koskaan uskallan ilmottaa olevani raskaana tai jääväni vaikkapa saikulle sen takia? Kun jo tollasesta nousee älämölö. Varmaan saan manaajan perääni tai jotain :(
Ihmeellinen on elämä. -piias- Ps. eikä uunikaan syty, byääh.
Ja jättionnittelut Elaine80!! Saitpa ihanan ystävänpäiväyllätyksen!! Toivottavasti kaikki menee hyvin mahdollisimman loppuun saakka!
Miun-eka-ipana: kiva kuulla sinusta ja toivotaan että nimimerkkisi vilahtelee taas pian nettiavaruudessa odottajien puolella db
Täälläkin nähdään unia, joskus ihan kauheita ja viime yönä lähinnä huvittavia, entisiä heiloja koko yö täynnä ;)
Eka neuvolassa en suostunut sydänäänien kuunteluun...mie oon ollu niin hepakassa tän raskauden kanssa, että olisin menettäny loputkin toivonrippeet jos sydänääniä ei olis löytynykään. Jänistin siis. Ens viikolla ke np-uä...toisaalta uskon että kaikki on ok ja toisaalta pelkään pahinta, ettei kohdussa olekaan enää elämää. Niin paljon vastatuulta ollu tässä alussa että olen hieman pessimistinen.
Mutta jaha, aurinkoista päivää kaikille, lähden Torinoon (sohvalle siis)
MInjuska ja Hiirenherne 11+1
Elaine, vautsi ja kaksinverroin onnea sinulle!
SyksyäOdotellen, olipa kiva kuulla sinusta! Toivottavasti tuntemuksesi osuvat oikeaan ja olisi " uusi pulla uunissa" , ja mikä tärkeintä pysyisi kyydissä loppuun saakka.
Seirena, kyselit noista tuhruista. Minullahan niitä oli myös pariin otteeseen, ja ne osuivat viikoille 8+ ja 9+, ja kestivät pari päivää kerrallaan. Mihinkään fyysiseen rasitukseen tuhrut eivät liittyneet, mutta ekalla kerralla siihen liittyi kova alaselkäsärky. Tuon 9+ viikon jälkeen ei ole enää tuhrutellut. *koputtaa puuta* Ultrassa ei ollut mitään poikkeavaa, eikä edes kohtaa mistä oli vuotanut pystynyt sanomaan.
Omaa napaa, eipä mitään kummallista kerrottavaa, pahoinvointia taas tänään hieman vähemmän, on oikeastaan ihan hyvä ja virkeä olo.
Pientä aktiivisuuden kasvua huomaan, olen neljän viikon makaamisen jälkeen käynyt taas pari kertaa lenkillä! Olisikohan väsymys hieman väistymässä.
Perjantaina alkavaa hiihtolomaa odotan kuin hullu puuroa, tulee loma tosi tarpeeseen! Ihanaa, ulkoilua, mönkkärillä ajelua, pitkiä kävelyjä järven jäällä, joka ilta saunaan.. En jaksa odottaa!
Keskiviikkona joudun käymään kaupungissa kun torstaina on se np-ultra mutta sitten suunnistan heti takaisin mökille.
kirsikka82 ja muutkin:
Minulla oli ekan raskauden aikana todella ihana terkka, joka otti kyllä varmasti jokaisen asiakkaan omana itsenään ja osasi olla ihminen ihmiselle. Harmi, että hän lähti muualle töihin.
Ekassa synnytyksessä taas oli aivan karmea kätilö ja muutenkin väkeä ihan liikaa. Hänen kannustuksensa oli sitä, että " olet äiti nyt - sinun pitää jaksaa ja ajatella lasta" ja hän mm. huijasi minua siinä, että laittoi ilokaasun pois päältä ja happea tulemaan tilalle eikä kertonut siitä minulle. Ei kyllä uponnut moinen käytös minuun. Olin ihan puhki eikä tuo ollut sitä, mitä siinä tilanteessa kaipasin. Toisessa synnytyksessä taas oli sitten aivan ihana lämmin kätilö, joka esim. otti tosissaan pelkoni kivuista, joita ekassa synnytyksessä riitti ja piti huolen, että sain epiduraalin heti, kun siltä tuntui.
fullmoon 9+2
Olin kirjoittanu jo melkein koko viestin kun töiden takia tulikin semmoinen ½ tunnin keskeytys, joten kun lähetin viestin, olinkin ilmeisesti jo kirjautunut ulos ja viesti ei tullut perille!
Mutta Elaine80:lle ISOT tuplaonnittelut! Ajatteles, menee kaikki " suuunnitelmat" uusiksi: pitääkin ostaa 2 sänkyä, 2 turvaistuinta, kaksostenrattaat jne... Olikos sinulla lapsia ennestään?
).) (eli omaa turvonnutta napaa): Pahaa oloa ei ole ollut tänään eikä eilen, YES! Mutta 1½ viikon päästähän alkaa jo 2. kolmannes, toivottavasti paha olo pysyy poissa koko loppuajan! Olen ajatellut aloittaa uimisen tai pikemminkin vesijumpan, se säästäisi mun niveliä, polvet ja nilkat ovat tosi löysät ja kipeytyvät helposti, ja toisaalta se voisi olla tarpeeksi rauhallinen laji, minä kun olen semmoinen kierroskone, syke nousee helposti 170-180:een, se saattaa olla masuasukin kannalta hieman liikaa, luulen mä.
Mutta nyt takaisin töihin.
Rizzu rv 10+4
Voi ihana,mikä ystävänpäiväyllätys sulla,elaine!!! TUPLAONNITTELUT!!! Aivan mahtava juttu!
täällä ruokaa yritän tehä ja välillä yökkäillä, pakko ois jotain saada syötyäkin, mut jauhelihan haju saa yökyt suuhun. Iltavuoroon meen vielä tänään ja sitten ois pari vapaata.
vauva06 rv9+2
TUPLAonnittelut elaine80:lle!!! Olipas mukava ylläri! :))
Meillä taas herätty ennen seitsemää, vaikkei ukon kellokaan soinut vasta kun seitsemältä.. Olo on ihan pihalla. Oon nukkunut vajaat viisi tuntia, ja siinäkin herännyt ainakin pari kertaa..
Menin eilen illalla seitsemän jälkeen juomaan kaksi kuppia kahvia, taisi olla se joka valvotti, kun parisen viikkoa oon juonu vain aamuisin kahvia.
yhden jälkeen nousin ylös, kun kyllästyin sängyssä pyörimään ja tunti siinä vierähti vauvalehteä lukiessa, eikä sittenkään väsyttänyt.
Päässä pyöri edelliset synnytykset ja jostain ihmeen aivojen koukeroista tuli mieleen että saako raskaana ollessa syödä tarvittaessa kyytablettiannoksen?! Käsittämätön ajatus, keskellä talvea ja keskellä yötä, mutta mieli on arvaamaton.
No minähän heti aattelin että ilmeisesti joudun sen kesällä tekemään, kun kerran tuli mieleen. (Viitaten edellisen raskauden ajatuksiin-voiko lapsi kuristua napanuoraan jo masussa -> napanuoran solmu :( )
Ja sitten vielä siinä lyhyessä unen vaiheessa näin unta että sain uistimen kantapäähäni... pakko oli kantapäätä kokeilla kun heräsin, niin todelta se tuntui. (Mikähän mua yöllä oikeen pisti?!)
Jees..minä taidan jatkaa tätä horteista päivän alkua...
PS. parempaa aamua ja päivää muille keijukaisille.