Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥KESKELLÄ VIIKKOA KESÄKERTUT♥

15.02.2006 |

huomenet taasen

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista keskiviikkoa vietetään ja taas neljän seinän sisällä. Eilenkin paistoi aurinko niin ihanasti ja sitä saattoi katsella vaan ikkunasta. Tekis kovasti mieli ulos, mutta jos huomenna sitten pitäsi maastopäivän niin ei tarvitsisi toimistolla taas olla.

Minä olenkin ollut nettipimennossa muutaman päivän tai itseasiassa melkein viikon niin olen koittanut tässä tämän päivän pinosta lueskella mitä teille kuuluuu.

Krisselle multa sama neuvo, yritä sinä ottaa yhteyttä ja nähdä ystävääsi jos se vaan on mahdollista. Sitten jos et yrityksistä huolimatta saa vastakaikua niin asia onkin taas erilainen, mutta aina kannattaa kuitenkin yrittää.

Oma(.): Vauva liikkuu tosi paljon, niin ettei sitä enää edes ihmettele, että nyt se liikkuu. Eilen illalla oli varmaan tunnin tauko ja sitten vasta itsekin havahtui, että hei, nyt on hiljaisempaa, missä vika, mutta muuten potkiminen ja möyriminen on lähes tauotonta.

Luin tuosta että olitten mittaillut masun ympärystä, niinppä minäkin heti mittaamaan... Vedinkö pohjat 108 cm:llä? On tuo maha ihan mukavasti kasvanut, vaan on sitä kyllä tullut syötyäkin ja painokin on nuossut sen 10 kiloo. Neuvolassa eivät ole vielä sanoneet mitään liiasta painon noususta, mutta saa sitten nähdä, kun joskus on lääkärineuvola puuttuuko tuo siihen.

Ja sitten tuohon sairaalassa vierailijoihin. Meillä esikoisen synnyttyä sain hirveästi sairaalaan kukkia -olin omasta ystäväpiiristäni eka lapsen saanut -mutta vieraita ei sairaalassa käynyt hirveästi, minun vanhempani (ajoivat 500 km ensimmäistä lastenlasta katsomaan) ja miehen vanhemmat sekä miehen veli perheineen + muutama kaveri. Kakkosta ei sitten enää käynyt kuin pari kaveria ja miehen vanhemmat sairaalassa katsomassa. Minusta oli mukava kun sairaalassa kävi katsojia enemmänkin oisi voinut olla. Saa nähdä käykö nyt ketään sairaalassa katsomassa.

Jaahas, pitänee taas ryhtyä töihin. Mukavaa päivän jatkoa kerttuleille,

onneksi tuo aurinko alkaa paistaa enemmän ja enemmän niin siitä saa virtaa.

-Magpie rv.24+5 hui kuin pitkällä jo + tytöt 08/2000 ja 05/2002-

Vierailija
22/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivää vietettiin perinteisesti. Sain mieheltä lahjan, tuoksukynttilän, ja minä sitten lahjoin suklaalla, joka tosin tuli pizzan kyytipoikana. Virallinen lahja miehelle tulee sitten myöhemmin, kun vasta eilen tilasin muutaman opuksen. Romanttista kynttiläillallista ei tullut, mies söi kaupungilla ja minä tytön kanssa kotona. Odottavanäidin viinikin tuli miehen mukana kotiin, muttei sitä jaksanut avata. Josko tänään vähän maistaisi. Illalla molemmat puolinukuksissa sitten intouduttiin toisiamme hellimään : )

Nimi asiaa. Ei kai nimistä päättävät tahot voi toisen maan nimipolitiikkaan perustaa meikäläistä nimilakia. Onhan Norjassa esimerkiksi Janne tytön nimi, taitaa olla Karikin. Ja kai ne erikoisemman nimen hyväksyvät lautakunnassa jos vanhemmat sen hyvin osaavat perustella. Jostakin luin, että suurin osan hylätyistä johtuu siitä, ettei vanhemmat ole ehdotustaan millään tavoin perustelleet.

Omat lapset saavat etunimekseen jonkun vanhan / vanhahkon suomalaisen nimen. Esikoinen sai oman mummoni nimen, Helena. Jos tämä on tyttö, tulee siitä Martta, joka on myös minun suvussani ollut nimi. Toiseksi nimeksi tulee englantilainen ja kolmanneksi walesiläinen nimi (esim. pojalle Myrddin = Merlin), jotta tulee koko verenperintö nimiin kaikille tasapuoleisesti.

Ja sitten aiheen vierestä. Osaako kukaan sanoa miksi pesukoneen muoviosat ovat muuttamassa väriään valkoisesta vaaleanpunaiseksi? Johtuuko pesuaineesta vai onko joku muu vika. Astiat kyllä puhdistuu. Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.

Jamesiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi iltapäivällä, ja heti samana iltana anoppi, ja miehen sisko perheineen hyökkäsivät paikalle. Ensin olin vähän, että tartteeko niiden nyt heti tulla, about 3 tuntia synnytyksestä, mutta siinäpä nuo meni. Omat vanhempani kävivät seuraavana päivänä, kun eivät asu " ihan" samalla paikkakunnalla (80km).

Sitten kun kotiuduttiin, niin samana päivänä miehen siskon perhe tuli heti käymään. Nyt ei kyllä tartte kenenkään vieraan tulla kotiutumispäivänä käymään, seuraavana sitten. Haluan, että esikoinenki saa rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja ite ihmetellä olemista ja elämistä. Mä olen muutenki semmonen, etten kaipaa ylimääräistä hössötystä. Silti on tosi hyvä, että apujoukkoja on lähellä jos tarve tulee.

Mies osti esikoisen synnytyslahjaksi hienon kellon, joka jäi aluksi käyttämättä, kun en osannut pitää vauvan käsiteltäessä. Teettekö toisesta/kolmannesta/neljännestä...lapsesta isyys -tai sisaruuspakkausta? Ajattelin laittaa miehelle jotain pientä (sikari ja konjakkipullo tms) ja tulevalle isolle veljelle, jotain hyvää naposteltavaa ja ehkä joku kiva uus lelu. Siinä on kyllä esikoisenki synttärit varmaan aika lähellä joten ei mitään isoa.

sokuri 24+3 (poika 06/03)

Vierailija
24/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs väestörekisteri keskuksen sivuilla: http://www.vrk.fi/

kun jäi hämäämään tuo että eikö oikeesti ariel nimeä anneta laittaa suomessa tytölle...

ja kyllähän muutama ariel tyttöstä löytyi:36kpl ja pojalle annettuna: 230kpl

kyllä se näköjään mielletään enemmän pojan nimexi :oO

Aurora nimisiälöytyykin sitten jo reippaammin: 9025kpl

Vierailija
25/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti tuo ariel on ollut jo pitempään suomessa pojan nimenä. suomessahan on varmasti ollut juutalaisia pitempään kuin se disneyn pieni merenneito (en ole lukenut alkuperäistä satua, onko siinä myös ariel-niminen päähenkilö?). en tiedä sitten onko se niin vahvasti suomessa pojan nimi (krisse kyllä kertoi, että tyttöjäkin on), ettei sitä voisi antaa tytölle. ennenhän nuo sukupuolten väliset rajat ei olleet niin tarkat, mutta nykyään laki sanoo, ettei lapselle saa antaa toisen sukupuolen nimeä. mulla ei siis ole asiasta tarkempaa tietoa, mitä olen kuulut vain. ja ehkä on niinkuin sanoit, että jos perustelee tarpeeksi hyvin, voi sen nimen antaa...

gabriela

Vierailija
26/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokuri: loistava idea tuo äitiys/isyyspakkaus ajatus lapsille!! Eipä ole tullut mieleenkään. Taidan tosiaan tehdä pojalle ja tytölle omat pikku pakkaukset, jonne täytyy alkaa keksiä jotain hauskaa, ehdotuksia kenelläkään?

Isukillekin voisi tehdä jonkin kivan pakkauksen kun on niin ihanasti tässä kolmannessa raskaudessa jaksanut olla innostunut mun mahasta ja kaikesta.

Nimistä Helmikselle, vaan että mun se rakas mummo joka kuoli sekä pappa (hänen miehensä) joka kuoli myös vähän aiemmin ennen mummoa, niin heidän nimet oli Lempi ja Toivo, siis mun mielestä aivan ihanat :). Eli miksei sopis sun tytön veljelle nimeksi Toivo. Ovat " samanhenkisiä" . Itse asiassa tuo Toivo on meillä sinänsä vahva ehdokas jos poika syntyisi, jo siksi että se on pappani nimi niin myös siksi että sekin alkaisi T:llä kuten muiden lastemme nimet. Mutta mulla vaan se hieman tökkii, että meidän lasten nimet ovat sinänsä ihan tavallisia, eli ei yhtään vanhahtavia (tai miten niitä kutsuisi) vaikka itse kyllä tykkäisin vanhoista nimistä. Olenkin etsinyt sukukirjastani vanhoja nimiä aina 1600 luvulta asti. Eli siis että sopiiko yhteen 2 tavallista nimeä ja sitten 1 perinteisempi nimi?

Itse haluaisin keksiä tälle kolmannelle sellaisen nimen joka kuvastaisi kuinka tärkeä ja odotettu hän on meille ollut! Siinä mielessä Toivo sopisi, koska tämä vauva on tavallaan kuin uusi toivo, kaiken menetyksen, vaikeuksien ym. jälkeen.

Jos jollain on ideoita tuohon veli/siskopakkaukseen niin antakaahan tulla...poika siis ekaluokkalaien, tyttö eskarissa...

t. mariadee

Vierailija
27/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta vois jatkoksi olla Atte kun noita nimiä kysäsit.

Omat supistukset onneksi loppu ainakin eilisen ja tänään ollut rauha. Ihme vetämättömyys vaan tuntuu vaivaavan. Talvilomalla olen ollu jo toistaviikkoa joten luulis akkujen täyttyneen. Taitaa olla etukäteis baby blue! :( ;) kumminkin viel pilke silmästä löytyy. Eilisessä naama hoidossa muistu taas mieleen miltä tuntuu kun kestoväriä menee silmiin, ihmekkös en ole laitattanut kestoripsaria muutamaan vuoteen.. No tää on pientä synnytykseen verrattuna mut siihenasti saan valittaa " pienistä" enkö?

pikkumyymamma, nasu20+5

Vierailija
28/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin sit eilisen oman vetoni... Anoppi oli taivaallisen yllättynyt, et mitkäs päivät nyt on ja et nimipäiväkö (Sipi?) Juu ei ku synttärit, alko hyvmyilyttää. Laitto sen puhelimeen nyt muistutuksen kanssa ensi vuodeks... Jäädään kiinnostuneena odottelee...

Massussa on tänään taas möngitty potkuttelujen sijaan ja jotenkin pusketaan tuohon ylös. En oo lainkaan vakuuttunut, et oisko tuo mun sf -mitta todellakin noin pieni, kun potkut ja kohtu tossa navan päällä heiluu=)

Mites pojalle Arno, Aleksi, Anton, Arttu....

Tässä tällä erää. supistuksetonta viikkoa kaikille!

Lytte ja Masukki 22+4 (edelleen)

Vierailija
29/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista nimistä vielä. LAki tosiaan kieltää ettei toisen sukupuolen nimeä saa antaa toiselle sukupuolelle, mutta SUomeesa kuten muuallakin on paljon nimiä jotka sopivat tai voi antaa molemmille. Esim. Toni -> mun mielestä tuo on ihan selkee pojan nimi mutta tytöillekin sitä annetaan.

Ariel nimen kiellosta en ole kuulutkaan, ja mun mielestä se on enemmän kyl tytön nimi meidän maassa. Voihan siitä vääntää esim. Ariela, jos Asiel ei mene läpi?

Pojalle A-alkuisia nimiä tuli mieleen: Anton/Antoni, Andreas, Aleksi.

Täällä edelleen kamala olo joten painun sohvalle..

Vierailija
30/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kun käy niin ei juuri ole jaksanut tänne kirjoitella, kun ei juuri elämässä mittään kummallista olekaan.

Päästään juhlimaan häitä maaliskuussa (mitäköhän laittas päälle?) ja heti perään on ristiäiset... meistä tulee taas kummeja. (ennestään jo 4 kummilasta)...mutta kunnia tehtävähän se on :) Saapi sitten meittin poitsu leikkiä kummipoitsun kanssa :)

Mies tuli eilen illalla työmatkalta ja oli sitten ostanut ihania sydän suklaita ja Clarinssin vartalovoidetta. (eivät olleet osanneet sanoa auttaako ehkäisemään raskausarpia, mutta kuulemma kiinteyttää ja parantaa verenkiertoa... ehkäpä se on paikallaan sitten raskauden jälkeen :D

Jamesiina: Tiskikoneen muoviosat muuttuvat punertaviksi tomaatti-kastikkeesta ajanmyötä, jos käyttää huonoa pesuainetta. Meillä valkaistui muoviosat heti, kun alettiin käyttää kunnon pesutabletteja... ja astiatkin loisti eritavalla (ennen käytin Pirkkaa ja muita halpistuotteita).

oma (.) Vauvi muljauttelee ja potkiskelee ahkeraan iltaisin. Muuten hyvä olo ja liitoskivutkin on helpommat, kun on ollut rauhallista töissä ja kotona. Ainoa että flunssa vaivaa :(

Ninni rv 21+0

Vierailija
31/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta veli/sisko -laatikosta mieleen (kun itsekin olen suunnitellut sellaisen tekeväni) että vipanat.fi osoitteesta saa tilata kivoja isoveli/isosisko -paitoja. Tilasin meidän 2.5 vuotiaalle sellaisen ja on kiva siis myös " luonnossa" . Kokoja oli kyllä muistaakseni vain ehkä 116 cm asti.

Minulta ei ole vielä kertaakaan otettu tuota sf-mittaa. Meidän kunnassa uudelleensynnyttäjät käy niin harvoin neuvolassa, että saa nähdä koska sen tiedon saa.

Äitiyslaatikkoa vastaava raha tulee tilille huomenna, joten ei kun pikkuisia vaatteita ostelemaan.

äitimiia rv 24+4

Vierailija
32/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän munkin taas raapustaa jotain pitkästä aikaa...

Nimistä on ollut puhetta. Jotenkin tuntuu, että tytöille keksis vaikka mitä nimiä, mut pojille löytyy vähemmän. Esikoista odottaessa olin ihan VARMA että tulee poika, mutta niin vaan tulikin tyttö, joka sai nimen Aino Maria. Nyt sit on ihan tyttö-olo, mut en oikein osaa luottaa siihen niin varmasti, ku kerran viimeks meni ihan harakoille. Miettinyt olen sekä tytön, että pojan nimiä ja tykkään sellasista tavallisista perinteisistä nimistä. Esimerkiksi Kerttu olis IHANA nimi tytölle, varsinkin kesäkertulle. Tai Helmi, tai Anna. Pojalle ehkä Oskari tai Aleksi... No, kerkeehän sitä vielä miettiä.

Neuvolassa kävin viimeks viikko sitten ja sain ne kelan paperit. En oikein tiedä, että lähettäiskö ne jo, vai yrittäiskö vitkuttaa maaliskuun loppuun asti. Melkein olen varma, että vanhan paketin saan, kun LA on jo 1.6. ja siis hakemus pitää olla kelas viimeistään 1.4.

Odotusaikaa varjostaa edelleen oudot vuodot, jotka alko rv 17+4, jolloin tuli oikein veristä vuotoa housuihin asti. Sen jälkeen on tullut ihan viikottain (kestäen aina pari päivää) sellasta ruskeeta tuhrua. Tutkittu on kovasti, mutta mistään ei löydy mitään vikaa. Ei ole tulehdusta, eikä kai vuoda istukastakaan kun se on kuulemma niin " hyvässä" paikassa. Sänkyhommatkin on omasta tahdosta ollut jäissä, mutta silti vuotaa välillä, ettei johdu mistään ärsytyksestäkään. Supistuksia en ole huomannut, paitsi vatsan kovettumista, mutta mitään kipua ei ole ollut. Välillä tosin on sellanen paineen tunne. Neuvolassa ne ei ole yhtään huolissaan, mutta mä olen sitten senkin edestä. Se lohduttaa, kun päivä päivältä raskaus on entistä pidemmällä, että rv 24+6 kuulostaa paremmalta kuin se 17+4. Toivoisin, että vauva jaksaa kasvaa mahassa vielä pitkään.

Niin ja Krisse kyseli joku päivä siitä nimimerkin syntymisestä. Canderel on sellanen makeutusaine. Rekisteröitymisessä yritin keksiä kaikkia mahdollisia nimiä, mut kaikki oli jo käytössä. Sit vaan vilkuilin ympärilleni, että minkä nimimerkin keksin ja keittiön kaappi oli auki ja sieltä näkyi se Canderel-pakkaus. Että sieltähän se sit tuli.

No, ruoka kutsuu...

T: Canderel rv 24+6

Vierailija
33/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin täällä jo aiemmin viestejä lukemassa, mutta ei ollut hyvä aika alkaa kirjoittaan. Vaikka mies on kotona, niin ei tyttö meinaa antaa äitille tietsikkarauhaa. Ja ei sitä raskikkaan täällä sit vaan istua, kun toinen tulee " sylkkyyn" -pyynnön kanssa.

Kuulostaa, että monella on A-kirjaimella alkavat nimet mielessä. Meillä on jo 99 % päätetty, että jos on tyttö, niin hänestä tulee Annette. Se oli jo esikoisen listassa, mutta ei silloin vielä valittu sitä. Kerroin jo äidillekkin, että jos se on tyttö niin Annette tulee...esikoisen nimeä pantattiin syntymään asti (ja eihän me tiedetty kumpi tulee), mutta sitten kyllä kerrottiin nimi heti synnyttyä. Tykkään myös nimistä Grace, Hope, Faith (nimimerkistä näkyy), Charity, Joy...eli siis tarkoittaa jotain, ja englanniksi on jotenkin kivempia... Meillä on kans tää monikielisyys " ongelma" , eli molempien vanhempien pitää pystyä nimi lausumaan. Pojan nimeä ei olla vielä noin tiukkaan rajattu, tykkään Elliot-nimestä ja Joonatan on kans kiva, ihan noin suomalaisittain kirjoitettuna.

Mies on siis jenkkilästä ja Valentinen päivää juhlistimme lounaalla ja suklaalla. Mies antoi kortinkin. Itse en muistanut...sanoinkin, että mulla on kyllä kortteja, mutta olen niitä piilotellut kuin orava omiin laatikoihin, ettei mies vaan löydä, ja nyt en sitten muista missä ne on. Pitäs alkaa hakemaan. Mun mies on korttihenkilö...seurusteluaikana kirjoitti kortin melkein joka päivä, kun oltiin eri maissa, eli ne on meillä tapana ihan muutenkin. Ja kukkia kans tulee ihan tavallisinakin päivinä, mutta ei nyt tiistaina :)

Mitäs muuta on ollut juttua...mulla on kans tuommoinen alakulo fiilis... siis ei mikään paha, mutta jos jostain voi ajatella pahempaa, niin helposti sitten sitä! Jotenkin kaikki omat projektit ja listat on jumissa, en osaa taas jatkaa...Esim. aloitin tilkkupeittoa tekemään, mutta en osaa päättää niitä värejä ja malleja, tuijottelen vaan kankaita! No, ehkä huomenna.

Ja vauvaan liittyvää. Supistuksia en ole kyllä pahemmin tuntenut. Ei edes kyykkyliikettä tehdessä, siinä ne alkoi eka kerran esikoiselta. Verenpaine oli alhainen 90/65, ja muutenkin kaikki ihan normaalia. Vatsanympärys olikin jo tasan metri! Ohhoh! Mies muuten kuuli kotikonstein sydänäänet, meillä on semmonen muovitötterö. Aika jännä, halusi vaan kokeilla, että kuuluuko, etsi vauvan sitten kätilön ottein ja laittoi torven paikoilleen. Sieltä kuului pumputipum, jos oikein laski niin 154 kertaa minuutissa. Olisikohan se sitten tyttö...?

Nimipalstalla muuten saa kans hyviä ehdotuksia, ja varsinkin erikoisia jos hakee, niin siellä ne osaavat ehdottaa. A-alkuisia pojan nimiä tulee itsellä mieleen Anton (mutta ääntääkö suomalaiset sitten Anttoni), Aaron, Armas, Aleksi/Aleksander, A(u)kusti, Aapeli, Aappo, Aatos, Alvar, Alrik, Anselmi, Aslak, Asser, Andreas, Artturi.

Ja krisse, minusta Aurora on paras ehdotus tytölle Janinan ja Mimosan jälkeen. Ehkä samaa tyyliä olisi myös Annika, Alisa, Alina, Amanda, Amalia, Annukka... mutta Aurora on kaunein!

Faith ja tiikeri 22 plus 4

Vierailija
34/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten vihdoinkin soittivat ä-polilta niitä punktion tuloksia ja masuasukilla on normaalit pojan kromosomit! Eli kaikki hyvin ja Minnistä tulikin sitten Mikki!!!!!! Ah tätä ilon ja onnen päivää! Tuo sukupuoli oli kyllä todellinen ylläri, kun olin lähes varma että toinen tyttö olis tulossa. Kerroin tossa jo neiti 4veellekin että pikkuveljen on saamassa ja tosi positiivisesti sen otti vaikka pikkusiskoa onkin kovasti toivonut. Aikoi heti huomenna hoidossakin ilmoittaa, että vauva onkin sitten Mikki kunnes pappi tulee käymään....

Mulla on ton nimen suhteen nyt edessä kamala käännytysurakka, kun pojalle haluaisin antaa nimeksi Vilho. Mies ei vaan kauheesti innostu. Neiti 4vee on Nea-Viivi ja Viiviksi kutsutaan, niin toi Vilho sopis musta siihen hyvin. Voin jo kuvitella huutelemassa et Viivi ja Vilho tänne ja vähän äkkiä.... No on tässä vielä muutama kuukausi aikaa harrastaa aivopesua.... Miltä toi Vilho teistä kuulostaa? Miehen suvussa on lähes kaikkien miesten toinen nimi Vilhelm, musta Vilho sopis sen korvaajaksi hyvin kun mä en tosta Vilhelmistä niin perusta... Toiset nimet on kyllä vielä ihan hukassa.... Vinkkejä?

Krissekö se noita A-alkuisia pojan nimiä metsästi... Toi Anton on tullu jo aika monella muullakin esille. Se olis musta kiva. Samoin Albert, Akseli ja Aapeli. Miltäs tytölle kuulostais Agda?? Ja kyllä se Ariel mulle pienen merenneidon tuo mieleen. En tota pesuainetta edes hokannu ennen kuin joku sen mainitsi. Ja sitä paitsi nimestä ku nimestä tulee jollekin aina jotain vähemmän mairittelevaa mieleen. Ei oo varmaan vielä sellaista nimee keksitty, josta ei mitään sais väännettyä. Sekin jo riittää, jos tuntee jonkun tietyn nimisen ja ei satu tykkäämään ihmisestä, niin sit se nimi saa jo sellaisen negatiivisen kaiun soimaan päässä. Oliko vähän sekava lause, mutta toivottavasti tajusitte....

Sitten palstatilaa muillekin!

Quest ja MIKKI 20+5 (käyn laittamassa viestiä myös tonne esittelylistan perään, niin mun veikkauksen tytöstä voi vaihtaa satavarmaan poikaan:))

Vierailija
35/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis 22+5 (eikä 20+5)

Quest

Vierailija
36/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Questilla (menix oikein), voi kun tuli hyvä mieli teidän koko perheen puolesta :) Vilho on ihana nimi!

Kiitos kaikille kun olette noita nimiä ehdotellut, Toivo sieltä nousi ehkä suurimpana kilpailijana tuolle Onni nimelle. Miehen pappa oli Otto ja mies toivoisi että sitä voitaisiin käyttää. Mutta kun mulle tulee niin pankkiautomaatti siittä mieleen... Onni olis aikas lähellä Ottoa kuitenkin!

Onneksi kuitenkin on aikaa vielä päättää :)

Krisselle en oikein keksi A:lla alkavaa poikaa. Tai keksin mutta en osaa ehdottaa kuin itselle mieleisiä nimiä ja A:sta niitä ei oikeen mun makuun löydy... Aapeli on ihan hauska ja Antton.

Mä kävin katselemassa tänään vihkisormuksia, me mennään naimisiin 13.4.06 ja alkais olemaan tarve pikkuhiljaa :)

Hyvin pienimuotoisesti naidaan, ihan maistraatissa ja pääsiäisenä kerrotaan suvulle ja kahvitetaan samalla.

Löysin aivan ihanan rinkulan!! Nyt täytyy vain saada tuo muru näkemään se kanssa. Aikas hassua että minusta tulee rouva, en olis kyllä viisi vuotta sitten uskonut.

En olis kyllä uskonut viisi vuotta sitten että mä olen pikkasen alle kolmikymppisenä kahden nappulan äiti ja rouva. Vaan niin se rakkaus tulee puun takaa ja kaikki muu siinä mukana :)

Helmis ja Nuusku 21+3 (22+3)

Vierailija
37/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quest: Ihania uutisia! Onnea kovasti koko perheelle! :)

Täällä on nimiä näköjään pohdittu. Täällä onkin vilahtanut jo meidän esikoisen nimi. Kakkosen nimi onkin vähän erikoisempi A:lla alkava pojan nimi, joten en viitsi sitä täällä kuuluttaa ettei vaan joku tunnista mua siitä... :) Myös tälle kolmoselle suunnittelemani tytön nimi on täällä vilahdellut, sekin kun alkaa A:lla. Meillä on itseasiassa niin harvinainen tilanne, että nimi on tytölle valmis kokonaan ja pojallekin ollaan löydetty jo nyt sellainen etunimi, joka miellyttää molempia ja sopii hyvin meidän poikien jatkoksi. Kakkosen nimi kun päätettiin kaks päivää ennen ristiäisiä ja toiset nimet vasta edellisenä iltana....

Palaamisiin!

mirju ja pikku-pööpöti 22+3

Vierailija
38/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilho nimeä joku mietti. Mun mieleen tulee mun edes mennyt vaari -> hänen nimi oli Viljo Oskari, miltei Vilho ja siihenkin sopisi Oskari ;)))

Mutta tämän pidemmittä juttuja tällä erää, nukkumaan!! =)

Öitä!

Vierailija
39/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en oo jaksanut etes lueskella teijän viestejä. Sähköpostikin oli tukossa. Jotenkin mullakin on iskenyt joku varhais baby blues... Mitään en saa tehtyä. Jotenkin tuntuu, että viimeaikoina on tullut takkiin liiankin kanssa.

Kivoja nimiehdotuksia teillä oli kaikilla. Meillä mies ei suostu pohtimaan nimiä lainkaan. Viikkoa ennen ristiäisiä se alkaa sitten hermoilla. Siihen mennessä oon ite jo menettänyt hermot totaalisesti. Harmittaa ja ärsyttää, mutta minkäs teet.

Ariel oli jollakin ehdolla. Ite ehkä lisäisin loppuun sen a-kirjaimen: Ei kuulostais enää palestiinalaiskysymykseltä tai pesujauheelta kenenkään korvissa... Ariela... mmm... pehmeä, kaunis, soljuva... pienen merenneidon tunnelma säilyy ainakin mun korvissa... :))))

Sairaalavierailuista näin kolmen kokemuksella Oysissa:

Hyvät ja arvoisat ensikertalaiset! (Ja kaikki muutkin!)

Armahtakaa meitä huonetovereitanne. Jos haluatte sairaalaan moisia vieraspaljouksia, niin pyytäkää vieraanne päiväsaliin, ei huoneeseen. Jos huoneessa on toisiakin äitejä ja isän ja sisarusten lisäksi siellä ramppaavat vielä kaikkien isovanhemmat ja lukuisia joukko ystäviä ja sukulaisia, niin siinä on rauha tiessään. Ei pahalla, mutta viimeistään sillä ovisuun äidillä on hermoissa pitelemistä, kun yöt on nukkumatta, tukka pystyssä koitat tissit paljaina hiipiä kirkuvan vauvan kanssa ympäriinsä toisten äitien vierailijoilta näkymättömissä. Armoa!

Kotona sitten odottavat isä ja siarukset, vierailijat ja muut tuttavat. Keittele siinä kahvia ja leivo vieraille. Yöt ja päivät sairaalassa jäävät nukkumatta siinä väentungoksessa ja kotona itku tursuaa joka rakosesta kera hien, rintamaidon, jälkivuodon, vauvankakan ja pulautusten... Ei ruusuista. Sairaalassaoloaika pitäisi pyhittää äitien lepo- ja toipumisajaksi.

Meillä isä ja sisarukset saavat tyytyä vierailuhetkiin illansuussa, muut sukulaiset tulevat käymään kotona vasta pyydettäessä. Jokohan suututin teidät kaikki?

Kolmoselta olin se äiti ovisuussa: Ikkunapetin esikoisen saaneella oli koko ajan useampi vieras ja miesväkeäkin jatkuvasti. Puhelin soi ja keskustelu oli kovaäänistä. Yritin keskustella asiasta varovaisesti ja ystävällisesti: sain moiteryöpyn niskaani.

Vauvan hoitopöytä, imetysnojatuoli ja tv olivat ikkunalaidassa. Yritin siinä kärvistellä omassa nurkassani. Nukkumisesta ei tullut mitään, hoitajien kanssa ei voinut rauhassa keskustella ja olo oli äärettömän vaivaantunut. Nolouden huippu oli hoitaja tutkimassa alapäätäni verhon suojissa, kun verhon sisäpuolelle ryntäsi naapuripetin rouvan appiukko kukkapuskineen... :(

Kotiin päästyäni itkin ja nukuin.

Anteeksi tämä valitus, mutta vieraslistanne nostivat kurjat sairaalamuistot liian elävinä mieleen. Miettikää toiveinenne myös huonetovereitanne: sitä edellisenä yönä synnyttänyttä, vasta leikattua, maratonsynnyttäjää, ison perheen äitiä... Tarinoita on yhtä monta kuin äitejä, eivätkä kaikki aina niin ruusuisia.

Juu, ottakaapa kantaa!

Nyt yritän saada nukuttua ja huomenna yritän jaksaa tulla katsomaan, minkä myrskyn olen teissä ekakertalaisissa nostattanut kurjalla mielipiteelläni...

Kauniimpia unia!

M kohta 24, kait.

P.S.

Heleitä kevätesikoita teidän sydämiinne menneen ystävänpäivän muistoissa! :))