¤¤¤HEINÄHATUT ke-to kuulumisia¤¤¤
linkki edelliseen pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6442837&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (32)
Hei,
Onpa ihanaa lukea ultra-kuulumisia, vaikka tosiaan itse tein sen päätöksen, että ultra jääköön väliin.
Viime yönä nukuin sitten ensimmäistä kertaa todella huonosti; kieriskelin, pyöriskelin, vaihdoin asentoa, selällään nukkuessa tuntui kuin vatsa painaisi liikaa keskivartaloa ja mahallaan taas rinnat ja vatsa painautuivat liikaa patjaa vasten. Urhg. Paras nukkua kylkiasennossa tästä eteenpäin, mutta eihän se onnistu, kun yöllä tulee pyörittyä ja vaihdettua asentoa, niin joutuu jokatapauksessa heräilemään...
Kaaduin eilen aika pahasti paikallisen lähikaupan lattialle. Kävin ostamassa purukumia ja olin poistumassa liikkeestä, kun liukastuin lattialla ja kaaduin. Löin aika kivualiaasti häntäluuni ja ns." laiskansuolen" kyynärpäästä. Voitte uskoa, että olin hetken aikaa aivan järkyttynyt syystä, että huolestuin miten pikkuiselle kävi kun pyllähdin. Lähdin sitten sen jälkeen ladulle hiihtämään ja tästä eteenpäin päätin, etten monot jalassa mene enää kauppaan liukastelemaan.
Weppe05: Kuinka nopeasti edelliset raskauskilosi vyötäröltä hävisivät?
Yleisesti kaikille: Millaisia liikuntalajeja harrastatte nyt näin raskauden puolivälin aikaan ja millaisia lajeja olette suunnitelleet harrastavanne raskauden loppumetreille asti?
pazzepartout rv 17+6
Menee nää viikot ihan tajutonta vauhtia! Taas on jo torstai! Ne on nää kotiäidin kiireet...
Meilläki oli rakenneultra ke ja siellä oli kaikki hyvin. Ainoastaan oli vaavi vähän pienempi ku ois pitäny eli melkein viikon oli jäljessj mut ei onneks muutettu aikaa. Ultraaja kysyi poltanko tupakkaa ja siis kun en niin jäi vähän sellai olo kuitenki et kasvaakohan ihan normaalisti kun kuitenki hänki jotain syytä pieneen kokoon etsi. Katoin sieltä Tekay-sivuilta ja niiden mukaan olis ainaki sen viikon pienempi ku menkkojen mukaan pitäs nyt olla. Ja siinä nt-ultrassa koko oli päivän isompi ku ois pitäny. Ei olla mun suvun puolelta kukaan oltu isoja vauvoja ja esim. mun äidillä oli iskon odotuksessa ollu häikkää istukassa ja niissä virtauksissa niin että sisko oli syntyessään pienempi ku ois pitäny. Mut kai noi ammattilaiset tietää millon pitää huolestua ja tehä jotain.
Joku kysyi tosta liikunnasta. Mä liikuin aika monta kertaa viikossa ennen raskautta. Kävin kävelyillä ja kuntosalilla. Alkuraskauden väsymyksen ja pahoinvoinnin myötä oli vähän taukoa mutta nyt oon käyny salilla ehkä kerran viikossa. Nyt kun löytäis salikaverin kaa yhteistä aikaa niin vois taas vähän tihentää käyntejä. Toi kävely on jääny ihan kokonaan kun tuntuu että tuolta ihan alhaalta tulee tosi kipeeks pienenki lenkin jälkee. Yritän sit kesemmällä kävellä ahkerasti ja jatkaa loppuun asti salilla käyntiä.
Iik ja mä sorruin ostamaan ekan vaatteen vauvalle! Siis vaaleanpunaisen (!) oravahupparin.. Eli ei kyl voi pojalle pukea ollenka enkä yhtään kyllä tiedä kumpi meille on tulossa. Onneks vauvalle on myös serkku tulossa elokuussa niin jos ois toinen näistä tyttö. Tai sit se jää oottamaan jotain tulevaa prinsessaa..
Tulee nyt vähän pitkä juttu mut onks teil ollu päänsärkyä? Mul on nyt taas alkanu niin et viikossa on ehkä kaks päivää kun ei säre. On vähä ärsyttävää. Ja myös väsymys on palannu. Joudun iltaisn kitkuttelee et jaksaisin valvoo yli klo 20 ja aamul kuitenki nukutaan noin puol 8. Oon nyt viel jaksanu tonne kymmenee asti mut tää tuntuu ihan hullulta ku oon aina ollu ihan älytön yökyöpeli.
Hehee ja nyt täytyy lähtee ostamaan karkkikaupasta tän viikon kolmas jättipussillinen irtokarkkeja!
T. Myyti 18+3 ja tyttönen ihan pian 2v
Upea ilma ja kovasti tekisi mieli ulkoilemaan. Alkaa tämä sisällä olo käymään tylsäksi. Sängyn ja sohvan väliä päivät kuljen. Miten ihmeessä muut vuodelevossa olevat saavat aikansa kulumaan?
Tiistaina on ultra,silloin katsotaan myös jatkuuko sairasloma vai ei. Kovasti töihin tekisi mieli mennä,mutta ainakin vielä nyt olo sellainen että jo suihkussa käynti vie voimat.
Valivali taas,toivottavasti muilla parempi päivä =)
pupu ja ötis 20+0 (jee puolivälissä)
Moikat!
Bläh, meillä esikoinen kuumeessa =( Jokohan influenssa on lähtenyt suomessa liikkeelle..ajattelin vain kun tuolle esikoiselle nousi nopeasti kuume korkealle ja lihas ja nivelkipuja valittelee.. Vähän on alkanut nyt päivällä yskimään. Oireiden perusteella niin kuvittelisin, mutta enpä ole tietoinen että olisi vielä suomessa alkanut kiertämään tänä talvena..
Mukavia ultrakuulumisia =) Ihana kuulla/lukea niistä, oma kun on ollut ja seuraavaan on pari viikkoa vielä aikaa.
Minulla lohkesi eilen puolet viisaudenhampaasta pois ja soittelin aamulla aikaa hammaslääkäriin. Hoitaja oli sitä mieltä,etten ole kiireellinen tapaus ja sain ajan vasta maaliskuun lopulle! Hammas ei ollutkaan kipeä kyllä aamulla, mutta nyt on! Täytyy aamuun katsella ja jos on edelleen kipeä, niin soitella uudestaan, jos saisin sen ajan mahdollisimman pian! Ongelma on se, että viisuri pitäisi poistaa (olen lykännyt sitä jo pari vuotta!!!) ja nyt oksettaa jo ajatus kaiken maailman härryköistä tuolla suussa. Suuhygienistin tarkastuskin jäi vaillinaiseksi poskareiden osalta, koska yökin niin paljon!
tulipa taas omaa napaa..Mukavaa loppuviikkoa kuitenkin kaikille!!!
Hattara rv 20+4
Kamala mikä väsymys! Ihan kuin ihan alussa raskautta.
Oltiin anopin kaa tänään koruhuutokaupassa ja sain huudettua kaks ihanaa sormusta tosi halvalla. Olis ollut kivaa huutaa lisää, mutta tyhjästä on vähän huono nyhjästä;)
Täällä poliisi odottaa rähäkkää siitä natsimielen osotuksesta, kun sitä vastaan on noussu äärivastaliike, jotka pitää vastamielenosotuksen samaan aikaan. Ja vielä paranee.. LI tapaus löytyi 50kilsaa meiltä, että näin. Kaikki hyvät koiranlenkitys reitit on just vesialueen vieressä, jossa on villilintuja. taitaa mennä kohta siihen, että lenkit jää kadun varsille, jos tämä tästä alkaa pahemmin levitä.
Ja sitten vielä lisäksi poika rikko mun rillit! Olin sit jättänyt ne ikkunalaudalle, ja se yletti ottaa ne ja kun huomasin sillä rillit, niiniekö jo ollut niin pahasti vääntyny ja muovi lähti murtumaan, että lieköhän edes optikko osaa korjata=( Että mitähän vielä tänään sattuu? Vois melkein luulla, että ois perjantai 13.!
kamaluuksia odottaen..
wekku 17+5(?)
Ihanaa! Ilta ilman esikoista ;) Onhan sitä ikävä, mutta saapi olla edes yhden illan rauhassa ja mennä nukkumaan niinkuin tykkää, eikä tartte olla vahtaamassa sille iltapalaa tms.
Täällä töissähän minä taas tälle viikolle. Pieni hiljaisempi hetki, kun oppilaat tekevät tehtäviä hetken aikaa ja minä ampaisin sitten tietty tänne..
Mun on pitänyt 2 iltana käydä oksentamassa koko maha tyhjäksi, eikä sen jälkeen ole voinut syödä yhtään mitään :( Maha on koko ajan kipeä, mutta ei kait tämä nyt mitään mahatautiakaan ole?! Jos vain kerran päivässä joutuu oksentamaan?! Mahtaa joku influenssa olla..taas.. Tänään olin näkevinäni koulun vessassa, että pikkuhousun suojaan olisi tullut vihertävää valkovuotoa ja mullahan tuli heti hätä. En kuitenkaan vielä soittanut mihinkään vaan odotan aamuun, kun vauvakin liikkui normaalisti. Katsotaan vielä kuitenkin kotona paremmassa valossa miltä se OIKEASTI näyttää..Kun toi koulun vessan valaistus on mitä on..
Hirveä päivä takana! Yhtä takkuamista fysiikan labrojen kanssa! Ei minusta saa fyysikkoa sitten tekemälläkään ;) Tehtiin sellainen äänen etenemisnopeuden testi ja vieläkin kuuluu ne kamalat naksahdusäänet korvissa..Että tosi kiva!
Tuo lintuinfluenssa on inhottava, mutta ei vielä ihmisille vaarallinen, kun muistaa: ettei itse koske, eikä anna lasten eikä lemmikkien koskea kuolleisiin lintuihin tai niiden ulosteisiin..
Mutta nyt jatkan tätä työtä täällä ja ehkä (jos jaksan) kirjoittelen vielä.. ;)
~suviande ja öttiäinen 20+6~
Myyti: En tiedä lohduttaako, mutta kohtalotovereita päänsäryn osalta löytyy. Tässä yksi allekirjoittanut, jolla on sama tilanne kuin sinulla, että viikossa on - omalta osaltani nyt hieman kärjistettynä - kaksi päivää, jolloin päätä ei säre.
Suviande: Jos valkovuoto on vihertävää, niin mistä se silloin kertoo? Toivottavasti valaistus nyt vain näytti väärin...Tsemppiä sinne opetuksen pariin!
Sepä se, kun en osaa sanoa, olisiko se paha jos se olisi vihertävää ja mistä se silloin kertoisi.. Toinen mitä itse epäilin, olisi yksinkertaissesti pitkä vessatauko ja pieni pinnaus..Mulla nimittäin on koko raskauden ajan tullut niin runsaasti valkovuotoa (mitään tulehduksia tms. ei ole ollut), että joudun pitämään joka päivä pikkuhousunsuojaa, mikä ei ole kivaa :/
Toivon kuitenkin, että se olisi ollut siitä valaistuksesta kiinni!
Kysymys nyt kuitenkin: Eikös lapsivesi ole kirkasta ellei vauva ole kakannut siihen vai miten se nyt meni?
Eli ei siis vihertävää ja johtui siitä koulun veskin valaistuksesta!
Kyllä pikkaisen helpotti..Ja pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että tämä hirveä mahakipu on taas jotain ummetuksen tapaista! Mä en ala, tää ei ole kiva >:(
Hyvä kun selvisi näin :) Itse olisin ehdottanut epäspesifiä emätintulehdusta, jonka voi helposti hoitaa viikon puikkokuurilla :)
Jos nyt muistaisin. Meillä on uusi selain netissä, niin en saa pidettyä kahta ikkunaa yhtä aikaa auki.
Rapuliinilla oli ilmeisesti ultrassa jotain. Mullakin ultraaja sanoi opiskelijalle, että katoppa, onko ... vielä täällä ja pyydä käymään. Kokenut ultraaja tuli sitten tarkistamaan ja sanoi,että kaikki on kunnossa. Eivät kunnolla selittäneet, mistä oli kysymys eivätkä pyytäneet myöhemmin tarkistuttamaan, mutta mun mielestä kuulosti (ja näytti) samalta, kuin kuvailit. Mutta mulle siis sanottiin, ettei ole syytä huoleen. Yritä säkin olla murehtimatta.
Hattara4. On kuulemma influennssa jo rantautunu.Mutta toivottavasti teillä ei kuitenka oo sitä.
Suviande. Mun mielestä lapsivesi on kirkasta/hiukan vaaleanpunertavaa. Selkeästi vihreä lapsivesi voi aiheuttaa sen, että synnytystä joudutetaan tai leikataan. Mutta tämä siis synnytyksessä.
Tsemppiä kaikille ja koitetaan nauttia eikä liikaa murehtia! Toivottavasti asiat selviää parhain päin.
Hyvää yötä!
T@hti
pikästä aikaa..
Oltiin siellä Lapissa lomailemassa viime viikko ja oli aivan ihanan loistava loma:). Tyttö nukkui poikkeuksellisesti koko viikon 9-10, joten tuntui luksukselta. Ja muutenkin kaikki meni hyvinn..mitä nyt kotimatka oli piitkä ja uuvuttava.
Kävin ennen reissua neuvolassa ja hemoglobiini oli laskenut aikasta paljon. Syön rautatabuja, mutta nyt tuntuu siltä että olen aivan puhki. Eilen töistä tullessani en jaksanut thedä mitään ja meinasin nukahtaa sohvalle. Viime yönä nukuin 9 tuntia ja silti olen ihan poikki. En tiedä mitä tässä tekis, jotta jaksais paremmin. Kun on pikkulikka kotona, ei kauheesti voisi makoilla.
Maanantaina on rakenne-ultra ja jännittää taas aivan älyttömästi, onko kaikkimkunnossa. Musta tuntuu että olen tuntenut muutamana päivänä jotain liikehdintää mahassa, yleensä iltaisin sohvalla istuessa. Ainaista stressaamista..toivottavasti taas ultran jälkeen helpottais.
Yhden syyspuvun olen jo vauvelille hankkinut..pakko oli kun löytyi Alesta:) Muut hankinnat jätän myöhemmälle. Nyt pohdin tässä että pitäsikö varata aika sinne Felicitakseen 4D:hen maaliskuun lopulle?
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
-Tiziana rv 18+1