Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥KESKELLÄ VIIKKOA KESÄKERTUT♥

15.02.2006 |

huomenet taasen

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]eilen oli kyllä huono päivä mulla,vaikka oli ystävänpäiväkin...

mutta kun paras ystäväni (se ainut oikeestaan) ei edes tekstiviestiä lähettänyt vaikka lähetin hänelle...

en ymmärrä miksi yhtäkkiä hän ei enää kerro asioistaan mulle mitään :((

saatikka että olis kiinnostunut mun asioista.

edes niinkin isoja asioita ei mulle oo soittanut kertoakseen että meidän yhteinen kaverimme on sanut vauvan ja että hän osti itselleen oman asunnon...

nyt oonkin miettinyt että voisiko hän olla niin masentunut vai mikä on...kun hänellä on ollut kuitenkin vastoinkäymisiä tässä lähiaikoina:isä kuollut ja pitkäaikainen suhde päättynyt...

Jaa a, ikävää vaan kun hän on ainut Ystävä joka mulla on jäljellä, ja hänkin on ollut sitä mulle jo ala-asteeelta asti. mitä tässä tekis...

no mutta oliskos tänään parempi päivä...kummiskin :)

vauva ei oo vielä ilmotellut itestään mitään vaikka oon ollut reilun tunnin ylhäällä :/

nimiä oon taas kovasti miettinyt :) ja mähän haluaisin että se alkais A-kirjaimella...eilen tuli sellanen nimi vastaan tytölle kuin Ariel (niinkuin se merenneito) :)

mitä ootte mieltä? onko ihan kauhea?

no, nyt en keksi enää oikeen mitään järkevää sepustettavaa, joten poistun takavasemmalle ->

krisse, tytöt ja Alli/u rv 22+4

Vierailija
2/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan superpika poikkaisu. Neiti lähti tänään vähän aikaisemmin hoitoon ja nyt pieni hetki ennen kuin tarttee ite lähtee kohti töitä. Takki valmiiksi päällä tässä istuskelen....Voi kun menis seuraavat pari viikkoo nopeesti... 3.3 alkais 1,5 viikon ansaittu ja odotettu loma.... Tuntuu vaan välillä, että nää päivät ei vähene millään.

Krisse: Mitä jos soittaisit kaverilles ja lähtisitte yhdessä syömään tai kahville? Voisit vaikka samalla vähän kautta rantain tunnustella mikä hätänä... jos hällä on masennusta, niin hänestä voi tuntua, ettei halua " vaivata" muita omilla murheillaan tai jotain... Niin ja Ariel ei ainakaan musta yhtään hullumpi nimi!

Summersnow: Joo, kyllä mä pitäisin itteeni enemmän järki kuin tunne ihmisenä ja aika realistinakin vielä;)

No nyt täytyy juosta ettei linkki jätä.... Palataan illalla

Quest ja Minni 22+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas lukemista taas eilisessä pinossa. Ja kiva huomata et muillaki samansuuntasia ajatuksia... Eli musta kans tuntuu ettei kukaan oikeen noteeraa tätä raskautta. Esikoisen aikaan oli ihan erilaista...

Mut meillä väki usko sen etten halunnu laitokselle muita vieraita ku isovanhemmat. Siitä kiitollinen kyllä, 3viikkoo kotiin tulon jälkeen oliki sit joka päivä vieraita, mut mulla oliki semmonen virtapiikki ekan kuukauden ainaki jos ei kauempaaki, et ei haitannu vaan ennemminki oli tosi ihanaa. Nyt oon jo sanonu et tällä kertaa saa tulla laitokselle kahtomaan...

Petyin eilen siihen et monikaan ei tänä vuonna muistanu ystävänpäivänä. Ja aattelin kyllä et ens vuonna saavat tyytyä tekstareihin ne keltä ei korttia tullu, kamala ihminen vai ihan normaali...? Ite laitoin pojan " piirtämän" kortin ja 2v- valokuvan mukaan, ja vaik ei jären monelle tullu laitettua nii siltiki... Miehelle ostin sydämen muotosen v.pun. kuorrutetun munkin, vaik tiiän et ite saan pusun enintään... :)

Eilen oltiin serkun ja lasten kans ostoksilla, mikä kylläki meni kirppareilla pyörimiseks... Mut yllättävän paljo sain ostettua.. Vauvalle jo kietasubodyn ja puolipotkarit, valkoset ja tutta-merkkiset, neuletakin ja hatun laitokselta kotia tuloo varten... Ja löysin mielestäni kohtuullisen halvan kestovaippa vaippakuoren. Onko ketään kellä kokemusta FUZZI BUNZ- merkkisestä? Oli ihanan ohuen tuntunen... Mulla tää " ehkä-kestovaippakokeilu" johtuu vaan mielenkiinnosta, esikoisen aikaan harkihin, mut oli semmonen kakkakone kyseessä, et kainaloita myöten oli kakat 5-10kertaa/pv et luovuin haaveesta... Mut nyt jos into riittää ja rupee sit tuntumaan omalta, nii kotona ollessa sit... Poika oli ihan onnessaan ku sain uusia leluja(ja äiti tyytyväinen ku ei tuhlannu rahaa mahottomasti...) Ja itelle löysin 3 paitaa ja housut... *myhäilee vieläkin itsekseen*

Ainii, esikoisen aikaan en ostanu mitään ennen syntymää. Siis vaunut ja turvakaukalo ja pkt vaippoja ootti, mut vauvalle en uskaltanu ostaa mitään ennenku sain varmuuden et kyllä se kotiin tulee mukana ja elävänä... Taikauskoo vai mitä.... Nyt vähä eri meininki.....

Juu, pyykkikone on tainnu pestä jo ja siivoillaki pitäs, miten voiki aina olla sotkusta???? Ja haaveissa leipominen tälle päivälle... Loppuuko into ennenku ees vauhtiin pääsee... Poika esittelee isille uusia lelujaan ihan ja taitaa isiki tykätä noista legoista aikalailla.....

Suhmura ja Napura 23+6

Vierailija
4/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamua aloitellaan. Mulla on tänään se mikään ei ole hyvin päivä:-)

Krisse, mä mietin vähän samalla tavalla kuin tuo Questkin. Se sun kaveris voi vaikka kokea, et teil on asiat nyt niin hyvin ettei viitsi omia juttujaan siihen sotkea. Tai sit hän voi olla loukkaantunutkin jostain asiasta ilman, et oot sitä itte ees ajatellu. Soita reilusti ja koittakaa tavata. Helppohan mun on sanoa...

Ariel on kiva nimi. Mites ois Aada, Amina, Adalmiina - sori mä innostun täällä näistä nimistä, kun ukko kulta ei kotona ota kantaa. Eilen saatiin se sairaalan esitietolomake ja yritin sen varjolla nimeä kiristää - ei tulosta=)

Palailen ehkä päivemmällä.

Lytte ja Masukki 22+4

Vierailija
5/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti eilen kauppareissullaan ystävänpäivän kunniaksi suklaata, ja valitteli kun ei ehtinyt kukkakauppaan. Ja minä en ostanut mitään : ( Eilinen meni kyllä pojan kanssa kotosalla, kun tälle nousi kuume maanantai-iltana. Ma-ti yönä oli kyllä kuumakalle, mutta en sitten antanut kuumelääkettä, kun ei ollut itkuinen ja nukkui hyvin. Tauti menikin sitten sillä ohi, mutta eilinen oltiin kotona. Nyt taas töissä..plääh. Täällä on vielä päällä yliopiston UPJ-systeemit ja pomon kanssa iltapäivällä kehityskeskustelu.

Nimistä: Esikoiselle yritettiin miettiä nimeä etukäteen, mutta loppujenlopuksi nimi löytyi, kun vauva oli siinä silmien edessä. Nytkin käy varmaan samalla tavalla. Jotenki sen nimen vain hoksaa, kun näkee lapsen ja oppii tuntemaan uuden persoonan. Mutta on toki hauska miettiä uudelle tulokkaalle nimeä. Pitäis taas tilata SunnuntaiHesari, niin sais lukea kasteilmoituksia. Niistä saa hyviä vinkkejä.

Mun nimimerkki tulee mun toisesta nimestäni, Sirkku..viitaten tähän kyseiseen sokerimerkkiin..onkohan sitä enää, ainakin on ollut.

Vauva jumppailee ahkerasti masussa. Mutta yöt kyllä antaa nukkua. Tunnen liiikkeet jos satun muuten heräämään. Ens maanantaina on pitkästä aikaa neuvola, ja saan sitten Kelanpaperit. Rahana ajateltiin ottaa, tai sitten yritän myydä pakkauksen.

sokuri 24+3 (poika 06/03)

Vierailija
6/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse, ole kärsivällinen ystäväsi kanssa, ota yhteyttä mutta älä tuputa itseäsi älä ala tinkaamaan miksi ei ota yhteyttä. Oman isän kuolema on hyvin raskas kokemus, silloin ei halua välttämättä olla oma iloinen itsensä. Olethan käynyt hänen luonaan sen jälkeen kun ystäväsi isä kuoli? Ja tarjonnut olkapäätä?

Omakohtaisesta kokemuksesta: Kun isäni kuoli, pari ystävääni tuli käymään ja kuunteli ja oli vain vieressä. Sai purkaa itseään tai olla vain ja tiesi että he välittivät. Sitten taas eräs ystäväni (joka nyt ei enää ole) ei tullut käymään, ei soittanut, ei laittanut surunvalittelukorttia, ei mitään, juuri silloin kun olisin tarvinnut. Seuraavan kerran kun näin, alkoi höpöttämään vain omista asioistaan eikä edes silloin ollut pahoillaan isäni kuolemasta.

Vielä Ariel nimestä, mulle tuli ensimmäisenä mieleen se pesuaine ja vasta toiseksi se merenneito.. Miltä kuullostaisi Aino, Alina, Anna, hyvin perinteisiä suomalaisia nimiä, mutta taipuu myös muun kielisen suuhun.

Sokuri: Kyllä Sirkku-palasokeria vielä saa, Suomessahan nousisi äläkkä jos Sirkku tai Pulmu lopetettaisiin.. x)

Sitten omaan maailmaan: Masentaa edelleen, tässä lasken tunteja että pääsen talvilomalle ja saan nukkua, nukkua ja nukkua. Loman jälkeen pitäisi vielä jaksaa 5 viikkoa töissä. Eiköhän tuo nyt mene..

Pääsin sinne salille asti eilen, ja tuli tehtyä ihan kunnon treeni. Se on hauska miten siellä unohtuu kaikki ja keskittyy vain suoritukseen. Vielä kun osaisi jättää ne kaikki huolet sinne pukuhuoneeseen, mutta kun ne ottaa mukaan sitten sieltä ennenkuin kotiin lähtee..

*huokaus*

Toivottavasti muilla alkaa masennus helpottamaan.. (tän täytyy olla jokin Kerttujen-yleis-masennus-aika?)

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 23+4

Vierailija
7/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivästä moni kyseli ja kertoi, meillä ei mies kyllä osoittanut mitenkään että olis edes tiennyt että oli ystävänpäivä. Tosin ei meillä muutenkaan vietetä oikein mitään päiviä. Lasten juhlat tietenkin ja joulu, mutta muuten ostellaan kyllä ihan älyttömän vähän toisillemme mitään. Yhden kerran mies on mut yllättänyt ihan kunnolla, kun täytin 30v., mies oli varannut Hotelli Vantaasta ison sviitin, ja sinne tuli illan aikana " kaikki" meidän hyvät ystävät! Se oli tosiaan sellainen yllätys että mietin ihan tosissaan että kuka oli ehdottanut miehelleni sitä?! Sviitti oli ihana, kunnon amme ja sänky oli sellainen king size, aamupala tuotiin huoneeseen jne..Niin ja kun eka lapsemme syntyi mies osti sellaisen ihanan sormuksen, jossa on 4 pientä kiveä, yksi per lapsi kuulema, no kolmas kivi on nyt tulossa sitten. Oliskohan se neljäs kivi sitten se meidän haaveissa oleva koira?

Oma (.), supistukset on helpottunut kunhan vaan lepäilen tarpeeksi. Kävely aloittaa suppailut ja kantaminen on mahdotonta,eskariinkin piti laittaa neiti raahaamaan itse reppunsa, luistimet jne..mutta soittivat eilen neuvolasta eikä ole mitään tulehdusta!!! Outoa kun vielä maanantaina sanoivat että kyllä siellä jotain näyttäisi olevan, mutta nyt siis lääkäri sanoi että ei kyllä ole, vaan ihan normaalia " sekaflooraa" emättimessä. Ja siis kaikki tulehdukset oli puhtaasti negoja. No, ihan hyvä niin, ei olis kyllä kivaa että olis streptokokki, se kun ei mun käsityksen mukaan meinaa hoitua antibiooteillakaan useimmiten pois, vaan palaa aina vaan takas.

Lääkäri epäili vahvasti että kohdun valtava, nopea kasvu olisi nyt vaan syynä supisteluille, sf-mitta kun oli 20+0 huikeat 21.5cm.......lepoa vaan lääkkeeksi ja mahdollisesti lisää saikkua jos ei rupea helpottamaan.

Nimiä ei olla tosissaan vielä mietitty, mies varsinkaan ja itsenkin tiedän kokemuksesta että meillä ei ikinä ole ne raskausaikana mietityt nimet päätyneet vauvalle, niin uskon että nimi taas paukahtaa vaan sieltä jostain kun näemme vauvan! Tytölle olen itsekseni ajatellut jotain, Senni, Sanni tyylisiä, pojalle en keksi YHTÄÄN! Kummankin lapsen nimet nyt alkaa T:llä joten olisi kiva jos keksittäis samalla alkava tällekin mutta en kertakaikkiaan keksi yhtään tytön nimeä, höm, Terttu, Talvikki, öööööh, ei kiitos!

Mammavaatteita olisi pakko lähteä ostamaan mutta kun pelottaa tuo kävely kun heti suppailee taas. Mutta kun ei ole oikein mitään mitä päällensä laittaisi ja tylsistyttää maata täällä kotona piukeissa t-paidoissa ja oudosti rikkuvissa verkkareissa, kun eivät yllä mahan yli niin roikkuvat hassusti mahan alla, kuin jollain Viljo-sedällä :).

Kampaajankin ajattelin varata, jos leikkais lyhyemmäks ja ottais väriä ja raitoja taas, vähän piristystä tohon peilikuvaan. Nyt kun oon ollut saikulla ei ole tullut meikkailtua ja tukka on kokoajan kiinni, hujan hajan kun tyynyssä pyörii päivät, mies varmaan kauhuissaan mitä mä oikein puuhailen kun oon niin repsahtanut tällä hetkellä...

t. mariadee 20+5

Vierailija
8/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun oli puhetta sairaalaan tulevista sukulaisista ym., niin mua ärsytti myös kun kokkonen syntyi klo 12.39 niin ei oikeasti mennyt kolmea tuntia kun oli ensimmäiset vieraat! Itse olin vielä heräämössä kun eka vieras oli jo päässyt ihastelemaan tyttöä (ja miestäni) osastolle.

Nyt olen päättänyt sanoa että ihan ekaks tulevat meidän lapset, ja haluan ehdottomasti että saamme ihan rauhassa tutustua vauvaan ja isoveli ja -sisko saavat olla kunniavieraat!

Esioinen kun syntyi yöllä niin silloin vieraat tulivat vasta seuraavana iltana kun oli vierastunti, se oli ihan ok silloin, mutta nyt siis meinaan olla myös " ilkeä" ja sanoa suoraan mummoille ja mammoille...

t.mariadee edelleen

Vierailija
9/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan pihalla jutuista ym. Eilinen meni kirppiksellä heti aamusta ajoissa ja sitte kun sieltä pääsi niin menin keramiikkatunnille tekemään savitöitä. Illalla olinkin tosiaan aivan totaalisen poikki katki!

Kamala flunnsa iski lauantaina ja ääni on komeasti tipotiessään ja kurkku todella kipeä. Panadolit ei kyllä auta tuon taivaallista kipuun :((

Krisse, kiitos aktiivisuudestasi tuon päivittelyjen kanssa. Olen ollut ihan pihalla ja lomalla koko touhusta jo jonkin aikaa ;D

Mäkin kehottaisin ottamaan ystävääsi yhteyttä ehdottaen yhdessä ruokailua tai kahville menoa. Olisit vain läsnä jos haluaa vaikka avautua jne?

Ariel, mullekin tuli enemmän se pesuaine mieleen ku merenneito ;)

A:lla alkavia nimiä tulee mieleen mulle: Ave, Aada, Amalia, Amanda, Alisa, Auroa, Alina, Aimi, Anneliis jne.

En jaksanu lukea paria viimeistä pinoa mutta yritän hiukan miettiä mitä ootte jutelleet tän pvän pinosta ;)

Me ei vietetty ystävänpvää mitenkään eilen. Ei olla koskaan vietetty. Aamu alkoi vielä kamalalla kiukunpuuskalla joten siitä oli juhlatunnelma kaukana ;DD

Meillä on vuosipvä miehen kanssa tänään, joten en tiiä josko sais jotakin kehitetyksi illaksi hänelle pientä musitamista. Kipeänä ja ilman autoa yrittäs raahautua johonkin, saas nähdä riittääkö voimat =/

MEillä niitä matkoja nyt tilattuna jne niin rahoja ei paljoa muualle viitsitä tuhlailla. Voidaan sitte halailla senkin edestä ;)

Esikoisen saadessa, mun vanhemmat ei tulleet laitokselle kts mikä oli mulle pettymys. Tosin ne asuvat muutaman sadan km päässä et toisaaltaa ymmärrettävää. Miehen vanhemmat tuli ja mun yks kaveri. Olisin halunnut kovin et kaikki tulee, mut ei..

Kuopuksen saadessa tuli mun vanhemmat muttei miehen vanhemmat ja pari mun kaveria. Olin todella otettu ->luultavasti johtuu juuri siitä esikoisen aikaisesta pettymyksestä.

Joten toivon et nyt tästä kolmannestakin pyyhältäisivät katsomaan kaikki ketkä vain kynnelle kykenevät =)) Musta se jotenkin osoittaa sitä et heitä kiinnostaa. Kotiin sitte taas heti kotiuduttuamme ei tartte tulla heti alkuun ketään koska yleensä n. vkon päästä synnytyksestä väsähdän jotenkin ihan kokonaan..

Oma (.) kasvaa ja voi hyvin. Nytkin potkuttelee koko ajan tässä koneella ollessa =)))) Mutta juu, annetaas taas vaihteeks palstatilaa muillekin ;)

Marieela ja Paapero 21+3

Vierailija
10/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollaan ja motivaatio on lähes nolla. Työsuhteeni on määräaikainen ja loppuu parin viikon kuluttua joten ei enää oiken jaksaisi innostua mistään täällä... Ihan kiva jäädä lasten kanssa kotiin taas " pitkästä aikaa" . Olen siis ollut työelämässä 5kk jota ennen olin 3v. kotona.

Nimistä. Meillä molempien tyttöjen nimet alkavat A:lla ja siten on nyt myös etsinnässä A:lla alkava tytönnimi tälle kolmannelle. Mieheni ei ole suomalainen joten etsinnässä ei ole ihan perus suomalainen nimi. Me kummatkin tykkäämme erikoisista nimistä joten nimi ei saa olla yleinen...

Oma (.) Kuivat limakalvot vaivaavat yhä, varsinkin öisin. Mikään ei näytä auttavan vaikka kaikki keinot olen kokeillut (suolatipat, A-vit tipat, nenä huuhtelut yms). Sama vaiva oli edellisissäkin raskauksissa, ikävä kyllä. Muuten kaikki hyvin. Maha kasvaa ja vauva potkii kovasti.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Jazzimiina rv 22+5 ja tytöt

Vierailija
11/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin ihan ä-l-y-t-tö-m-ä-n hyvin viime yön, ihanaa!!! Viikkoon kun en ole saanut nukuttua miltei laisinkaan :/

Krisse: Mun mielestä Ariel on ihana nimi, mä oon niin piirrettyjen fani että en ensimmäisenä miellä Arielia pyykkipulveriksi. Vaikka kyllä se hakemalla sieltä tulee :) Toinen olisi mun mielestä Aurora, se sopisi mun mielestä hyvin joukkosi jatkoksi (eikös tytöt ollut Janina, Mimosa ja sitten tulis Aurora) täydellisesti :D

Yritä tavata se ystäväsi, saatte varmasti asiat oikoseen. Sä olet pikkaisen loukkaantunut hälle ja siellä voi olla samansuuntaisia aatoksia. Mulle on käynyt niin, mutta ystävykset saa asiat selvitettyä :)

Tuosta sairaalaan tulemisesta... Mun täytyy antaa sukulaisilleni/ystävilleni krediittiä siitä, että kaikki, aivan joka ainoa ymmärsi kysyä onko sopivaa tulla käymään. Kukaan ei siis vaan puhkunut sisään touhottamaan. Toivottavasti ymmärtävät käyttäytyä ensi kerralla yhtä hyvin :)

Omaan napaan ei ihmeemllistä, vauva tuntuu olevan rauhallista sorttia, liikkuu just sen etten huolestu. Mutta ei hän mitään näytöksiä järjestä :)

Nimistä sen verran, että ehdottakaahan jotain tarkoittavia pojan nimiä. Jos keksitte... Tyttäreni kun on Helmi, niin haluaisin poitsun nimen olevan ees hiukan jossain linjassa.... Onni on mun ehdoton suosikkini tällä hetkellä, mutta se pirun dna mainostaa sillä liittymiään :( (Vaiks on kai niillä helmi-liittymäkin)

Ystävänpäivästä vielä, meillä ei sitä oikeastaan noteerattu mitenkään. Se menee mulla vähän samaan kategoriaan kuin halloween... Väkisin tuodaan jenkeistä noita tavarahysteriaa pursuvia " juhlia" tänne pohjolaan ja ne ei oikein meille luonnistu. Toki ystävilleni toivottelin ystävänpäivät, mutta se oli siinä.

Nyt täytyy mennä katsomaan mitä posti toi, kuului kamala kolina luukulta :) Toivottavasti jotain kivaa, ettei laskuja..

Ihanaa päivää kaikille!!

Helmis ja Nuusku 21+5 (22+5)

Vierailija
12/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itsekin miettinyt ketä ja koska laitoksella ois mukava nähdä. Kokemusta kun ei vielä ole niin ei tiedä mikä itsestä tuntuu hyvältä. Toivottavasti ei heti ensimmäisen vuorokauden sisään tulisi, varmaan näin untamona kaipaa omaa rauhaa opetella hoitamista ja aikaa tutustua uuteen perheenjäseneen. Mutta seuraavana päivänä voisivat käydä piipahtamassa (huom, ei koko päivän vierailuja). Kerron sitten kuinka kävi! ;)

No joo, nälkä alkaa olemaan..

Vierailija
13/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Ajattelin tulla mukaan keskusteluihin ja kirjoittaa ensimmäistä kertaa. Huomasin tän palstan vasta viime viikolla. Aikaisemmin luin varmaan joka päivä vain synnytysasia-palstaa..Odotan esikoita ja kaikki ajatukset pyörii vauvassa..

Olen nyt kotona, kun pitäisi saada gradu valmiiksi kolmen viikon sisällä..Apua, mä koko ajan surffailen vaan netissä ja luen vauva-juttuja. Nyt pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta kirjoittamaan koulujuttuja.

Mulla on nyt viikkoja 20+5 ja nyt huomaa, kuinka masu on alkanut kasvaan. Ja aina niin ihanaa tuntea vauvan liikkeitä masussa, vaikka tunnen niitä yleensä vain iltaisin. Koska teillä muilla alkoi liikkeet tuntua säännöllisesti?

Me miehen kans mietittiin nimiä just viikonloppuna ja ollaan vielä vähän eri teillä..Mä tykkään paljon nimestä Anette, mutta serkku on jo sen niminen, niin ei taida kehdata ottaa samaa nimeä..

Rakenneultrassa ei kerrottu sukupuolta, mutta kätilö näytti vauvan jalkoväliä ja käski itse analysoida. No, ei me siitä mitään tajuttu, tai sitten se on tyttö ja ei ollut mitään nähtävä...Tytöille keksii kyllä paljon enemmän nimiä kuin pojille, mulla ei ole vielä yhtään nimiehdotusta pojalle..

Mä en meinannut millään keksiä nimimerkkiä, kun kaikki nimet oli jo mennyt..Lyhensin sitten vähän omaa nimeä ja perään napa, koska se on masun keskipiste ;)

T.anninapa

Vierailija
14/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Usko

- Toivo

- Taito

- Arvo

- Into

- Voitto

- Jalo

- Tarmo

- Myrsky

- Pyry

- Akseli (autosta ainakin löytyy.. ;)

- Aarre

- Vesa

Vierailija
15/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse: Mulle tuli heti pieni merenneito mieleen, mut se on kyl nii ihana punapää et .....

Ja oon kans samaa mieltä et ota reilusti yhteyttä ystävääs, sithän sen näkee. Mulla itellä alkaa mielikuvitus heti laukata et oon sanonu jotain tms. jos pitempi tauko yhteyksien pidossa...

Just tiikerikakut otin uunista, iski hillitön himo niihin ja oli pakko tehä... Ja teen keittoon seuraavaks...

Häiriköin varmaan kohta ku kone kokoajan päällä.......

Suhmura....

Vierailija
16/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikki kerttulaiset!

Minä en olekaan aikoihin kirjoitellut, tulee aina välillä lueskeltua näitä juttuja, mutta en saa aikaiseksi kirjoitella kuin hädässä? :)

Viimeksi siis kyselin niitä liikkeitä ja tulihan ne sieltä taas esiin 5 päivän tauon jälkeen. Kävin kyllä myös neuvolassa kuuntelemassa Sydänääniä.

A: lla alkavaa nimeä minäkin suunnittelen, pitäisiköhän miehellekin alkaa jo puhua? Minun ehdoton suosikkini on Alina, mutta ystävällä se jo on, joten olen alkanut maistelemaan Alissaa..Ariel on mielestäni myös kaunis. Helmin kaveriksi minusta kävisi perinteinen Eemeli.?

Maha asukki potkiskelee iltaisin eniten ja aamullakin rytmi on äidin kanssa jo sama eli klo 06 herätään hetkeksi ilmoittelemaan itsestään. 2,5v isosiskolle olen yrittänyt näyttää potkuja mahan läpi, mutta eipä tuo ole vielä ymmärtänyt niitä, muuten kyllä jo kovasti kesää odottaa, monta kertaa on jo sanonut " nyt on jo kesä, vauva syntyy.." voi pientä, vielä on pitkä aika.

ultra kontrolliin olemme menossa, kun munuaisissa oli jotakin, mikä ei sopinut niiden mittoihin. En ole viimepäivinä uskaltanut asiaa ajatella, ettei " pelko " saa valtaa. Tarvii odottaa loppuviikon käyntiä, toivotaan, että olemme viisaampia sen jälkeen.

Mutta näin päällisinpuolin kaikki on hyvin, niin ja supisteluista, eilen illalla oli minullakin lievästi kipeä supistus mutta vain yksi.

Porskutetaan taas eteenpäin!

t. miniä ja maha 21+3

Vierailija
17/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa on taas käyty, ja mitään ihmeellistä ei masuun tai omaan vointiin kuulu. Kaikki arvot kohdallaan ja elämäni ensimmäsitä kertaa neovolan täti (tuleva sijainen, oma täti vielä paikalla mukana) sanoi miten verenpaine on loistava. Ja painokin on noussut mallikelpoisesti. No Ennen raskasutta oli se 30kg liikaa (onneksi olen pitkä...) joten kai tuo kolmisen kiloa on ihan ok. Viime kerrasta painon nousua 100g. Ei alkanut laskeskelemaan paljonko se tekee viikossa : )

Masu kasvaa pienemmällä sf -mitalla kuin esikoinen. Onkohan vauva ihan normaalikokoinen tuosta huolimatta vai voisikohan joku olla vialla? Pähkäilen vain siksi, että esikoinen painoi 3420g ja nyt kun sokerit on huidelleet ties missä ja insuliinipiikit odottavat perjantaina, niin jotenkin oletin että tämä olisi sitten kasvattanut masua isommaksi jo nyt... No, maaliskuun alussa on tarkempi sokerikontrolli, joten eiköhän siihen asti riitä tieto, että vauva on turvassa masussa ja potkii.

Kelan paperit sain tänään ja huomenna vien sitten päätettäväksi. Saa nähdä kauanko kestää paketin tulo. Mies päätti että paketti otetaan, joten saakoon mies sen. On Englannin sukulaisille taas esiteltävää : )

Minulla sairaalassa kävi tasan kaksi ihmistä katsomassa: mies luonnollisesti ja täti joka on samassa talossa töissä. Tädin mies haki meidät pois. Ensimmäisenä päivänä en olisi muitakuin miestä jaksanutkaan. Hyvä että miestä kun olin ihan väsy. Muina päivinä olisi läheisten PIIPAHDUS voinut virkistää. Tuntui orvolta, kun muut huonekaverit sai kukkia ja minä en... No, mies toi viiinirypäleitä ja oli paljon paikalla. Ja silloin olit rahatkin tosi tiukassa ettei kukkiin ollut varaa... Kai. Nyt on luultavasti samanlaista, että vain mies käy ja täti jos on töissä. Toisaalta nyt on jo ystäväkin täällä, joten ehkä hän käy.

Mieluummin sitä vieraita kuitenkin kotona ottaa vastaan, eikä siellä ahtaissa tiloissa.

Tänään saan lisää kankaita vaippoihin ja eilen tuli lankaa. Nyt on ilmeisesti en tee gradua vaikka mikä olisi vaihe, joten teen vaippoja. Esikoisen kohdalla koin huonoa omaatuntoa kun en saanutkaan kestoilua aikaiseksi. Saa nähdä miten nyt käy. Nyt on ainakin yritetty jo enemmän kuin kaksi vuotta sitten.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Jamesiina ja MasuVauveli rv. 24+5

Vierailija
18/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukavaa, kun on ollu jo näin vilkasta heti aamupäivällä. Raivasin tiskit ja olkkarinlattian. Miten ihmeessä kolme ihmistä saa tollasen sotkun alta vuorokaudessa aikaseks?

Alkaa olla mulla hyvä mieli. Mies tuli valtavan ruusupuskan kanssa kotiin jääkiekkoriennoista. Kymmenen punaista ruusua, voi mä oon ihan vetelänä... Kakku paistuu uunissa ja imuria aion viel käyttää. Sit on hyvä.

Tervetuloa keskusteluun mukaan Anniinapa.

Helmis - Oiva, Valo, Toivo... Meil esikoista oottaessa oli hauskaa, kun perinteisesti suvussa on ekalle pojalle annettu molempien puolilta ukkien nimet. Poika ois ollu meillä siis Oiva Aksel.... Taisi olla hyvä, että tuli tyttö ja suotakoon se nyt tälläkin kertaa tai täytyy toi perinne rikkoa. Onhan nuo kivat nimet, mut voin vaan kuvitella, et miten muut lapset ne vääntäs koulussa ja jne... Toivottavasti en nyt osunnut tietämättäni jonkun varpaille=) Tää oli vaan meistä aika hupasaa

Lytte taas

Vierailija
19/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Urho ja Turo ehdotukset saat multa...miten ois Veli?

ite on niin vaikee kuvitella näitä niin perinteisiä nimiä antavani...mutta jotenkin toi Turo sykähdyttää :))

ja toi Aurora ois munkin lemppari :) ja se taitaakin olla tällä hetkellä mulla listan ekana!

ihanaa tää nimien miettiminen ja kiitos kun teiltäkin saa kivoja ehdotuksia! ja mielipiteitä.

keksittekös Aa:lla alkavaa pojan nimeä joka jollain lailla sopis tuohon tyttöjen kanssa: Janina ja Mimosa ja ?

Vierailija
20/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

krisse: mä olen kuullut, että suomessa ei saisi tytölle ariel-nimeä, kun se on juutalaisilla pojan nimi (esim. ariel sharon). mä mietin sitä kans joskus aiemmin, kun on musta nätti nimi, mutta sit kuulin tuon jutun. en kuitenkaan sitä pojalle haluaisi, kun musta se on sen merenneidon nimi :)

sairaalassaolosta ja vieraista oli puhetta. pojan synnyttyä mun äiti kävi samana päivänä katsomassa (poika syntyi aamulla). veli ja sen tyttöystävä kävi seuraavana päivänä. musta oli kiva kun ne kävi, muita en olisi halunnut. miestä häiritsi tosi paljon nuo vieraat, kun ei ollut saanut pariin yöhön nukuttua, kun ekana synnytettiin ja toisena vauva itki niin kovasti. olisi halunnut nukkua päivällä, kun vieraat kävi, kun vauvakin nukkui. meillä oli siis perhehuone haikaranpesässä. kaksilla, jossa siis tämän synnytän, on sellainen käytäntö, ettei muita vieraita saa tulla kuin vauvan isä ja sisarukset. musta se on ihan hyvä niin, ettei ole hirveää hässäkkää siellä ja saa rauhassa tutusua vauvaan. ehtii ne muut myöhemminkin sen vauvan nähdä.

oma (.) on ollut aika hiljainen eilisen ja tämän aamun. toissapäivän oli kyllä normaalia vilkkaampi, koko ajan möyri potki tosi kovasti. eilen illalla olin jo ihan huolissani, mutta sitten just ennen nukahtamista vauva onneksi ilmoitti itsestään, otti virtsarakkoni nyrkkeilysäkiksi :)

mukavaa päivänjatkoa!

gabriela rv 22+5