Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä ei päästä teinejä lomalle minun kanssani - mitä tehdä?

Vierailija
18.01.2016 |

Meillä on vuoroviikkotinit. Ikää kohta 15 v ja 17 v. Kaikki menneet isän kanssa hyvin, ja lapset itse halunneet jatkaa vuorovikkoilua.

Nyt haluaisin joskus lasteni kanssa pidemmälle lomalle, mitä alun alkaen olemme suunnitelleet vuoroviikkoilun vaihteluväliksi. Isä sanoo, että ei sovi. Teinit itse haluavat matkalle.

Mitä tässä kohtaa pitäisi tehdä?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vuoroviikkotinit. Ikää kohta 15 v ja 17 v. Kaikki menneet isän kanssa hyvin, ja lapset itse halunneet jatkaa vuorovikkoilua.

Nyt haluaisin joskus lasteni kanssa pidemmälle lomalle, mitä alun alkaen olemme suunnitelleet vuoroviikkoilun vaihteluväliksi. Isä sanoo, että ei sovi. Teinit itse haluavat matkalle.

Tuon ikäiset lapsethan saavat jo itse päättää missä asuvat

Mieluiten kuitenkin yhteistyössää sopien exän kanssa, jotta välit säilyy

eikös lapset saisi olla pidemmän ajan lomalla kanssasi ja sitten olisivat isänsä kanssa tuon ihan saman ajan myös ?

menisi tasan ajat

Vierailija
2/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin Äiti Teresa ottaa lapset koska on parempi vanhempi eikä anna sian pilata lasten elämää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muka käy? Olet muutaman viikon muksujen kanssa reissussa, niin hänkin sitten voi olla muutaman viikon putkeen?

Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
4/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain katkera! Älä anna sen vaikuttaa. Yrittäkää saada sopu. Hauskaa lomaa!

Vierailija
5/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuta virkatko. Olen ehdottanut lomien vaihtoja, tarjonnut vaihtokaukaupassa vaikka mitä. Hänellä on omat perustelunsa, ja varmasti omasta mielestään hyvät, minun mielestäni surkeat.

Lapset saavat päättää missä asuvat, mutta haluavat vuoroviikkosysteemin. Ja lomalle kanssani.

Mitä siis pitäisi tehdä?

Ap

Vierailija
6/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanikäiset lapset. Ja he osaisivat kyllä sanoa isällensä painavan sanan ihan itsekin. EI tuon ikäisiä nyt enää kohdella kuin taaperoita, jos he itse haluavat reissuun lähteä.

Vierailija
7/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten lasten ei ole pakko noudattaa sovittuja tapaamisia.  Eli voit vaan lähteä sinne matkalle ja palauttaa lapset myöhässä jos lapset näin haluavat.

(Mä lähtisin sinne reissuun.)

Vierailija
8/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suosittelette, että isälle ei sanota mitään. Lapsia ei vain kuulu kahteen viikkoon??

Ap

Vierailija
9/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suosittelette, että isälle ei sanota mitään. Lapsia ei vain kuulu kahteen viikkoon??

Ap

No ei. Lapset voivat ilmoittaa isälleen, että heippa, me lähdetään nyt äitin kanssa reissuun. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija
10/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisiä lapsia kuullaan. Lapset voivat itse sanoa isälle, että lähtevät reissuun.

Vierailija
11/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ilmoittavat itse lähtevänsä reissuun.

Vierailija
12/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai lähdette reissuun, josta lapset itse soittavat isälle. Ja kertovat että me itse halusimme tänne. Ja vaikka samalla kertoa, että olemme sitten sinun luona seuraavat kaksi viikkoa, kun lomalta tulemme kotiin.

Vierailija
13/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei. Lapset voivat ilmoittaa isälleen, että heippa, me lähdetään nyt äitin kanssa reissuun. Ei sen vaikeampaa.

Se ON vaikeampaa... Näethän, jos isä on näin joustamaton tässä asiassa, niin arvaatte miten hän vääntää kaikissa asioissa...

Ap

Vierailija
14/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitkä ne isän perustelut on, ettei voi lähteä yli viikon lomalle? Mitä vääntämistä tuon ikäisten asioissa enää muutenkaan on?

Vierailija
15/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisiä lapsia kuullaan. Lapset voivat itse sanoa isälle, että lähtevät reissuun.

Kuka kuulee? Koska isä ei kuule.

En voi siis uskoa, että lapset vain ilmoittaisivat isälleen. Kukaan ei jaksa kuunnella sitä saarnaa ja manipulointia, minkä isä aloittaa sen jälkeen.

Eli jos se on poissuljettu, että me vain lähdemme ilman lupaa, niin mitä muuta voi tehdä?

Ap

Vierailija
16/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitkä ne isän perustelut on, ettei voi lähteä yli viikon lomalle? Mitä vääntämistä tuon ikäisten asioissa enää muutenkaan on?

Kyse on ensi joulusta. Perusteluna mm. se, että pieni sisaruspuoli 5 v kaipaa heitä ja koko syksyn odottaa heitä jouluksi.

Tarjosin vaihtokaupaksi syys-ja hiihtolomaa, vaikka koko kuukautta, ja vastaavasti seuraavaa vuotta pitkine lomineen hänelle.

Ap

Vierailija
17/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata, että sinä olet ollut jättävä osapuoli ja mies kipuilee yhä sitä?

Vierailija
18/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko arvata, että sinä olet ollut jättävä osapuoli ja mies kipuilee yhä sitä?

Ei, vaan mies vaihtoi minut lennosta toiseen.

Ap

Vierailija
19/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko sitä pidempää reissua tehdä kesällä? Miksi lapset eivät vain sano, että heippa! ?

Vierailija
20/90 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko sitä pidempää reissua tehdä kesällä? Miksi lapset eivät vain sano, että heippa! ?

Ei kai kukaan thaimaaseen kesällä mene? Haluaisin välillä mennä lasten kanssa talvellakin jonnekin, kun ei olla koskaan oltu.

Jos sinä joutuisit kuuntelemaan sitä saarnaa, et sinäkään sanoisi vain heippa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi