Tuomas <<huom.>> TUOMAS Enbuske on ATEISTI ([MITÄ IRONIAA!!!!])>_*^^^*__.,,,nimessä SIIS
Kommentit (22)
Noh... Kristityt tietävät, että Jumala on sadisti. Se on varmaan suunnitellut tämän näin.
Mulla onkin ikivanha suomalainen pakananimi ja olen vauvana kirkkoon kastettu. Nimi on vain nimi.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas on Raamattullinen nimi, eikö olekin?
Hahhah ateisti pelle.
Tuon murskaavan älyllisen kommentin luettuani alan kyllä telaketjuateistina hävetä myös omaa raamattupohjaista nimeäni. Onneksi toinen nimi on sentään suomalaisesta mytologiasta, pitänee vaihtaa siihen.
Näin monta vuotta kesti tämä "nokkeluus" keksiä? Hei, innostunut sonni on palindromi!
Juu, me kaikki ateistit valitaan itse nimemme. Isi ja äiti vaan synnytyssairaalassa kysyy minkä nimen haluaisit, ja me sitten heille kerromme...
Minä tunnen Marian, jota ei ole ikinä edes kristinuskoon kastettu. Kamalaa.
Ateistin näkökulmasta taas tutun vajaata kommentointia uskovaiselta...jatka samaan malliin sekasikiö...
Eikös Tuomas ollut Raamatussa epäilevä Tuomas? Joten hyvin osui nimi!
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole Raamatu vaan Raamattu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole Raamatu vaan Raamattu!
Astevaihtelu.
Ihan varmaan joo oli 2000 vuotta sitten Lähi-idän juutalaisilla käytössä etunimi Tuomas. Ihan niin kuin Englannissa paljon myöhemmin kuninkaan nimi oli Yrjö ja Ranskassa Ludvig.
Jos Tuomaksen alkuperäinen muoto oli raamatussa, se tarkoittaa sitä että se nimi on ollut olemassa jo ennen raamatun kirjoittamista, joten se on esi-raamatullinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Jos Tuomaksen alkuperäinen muoto oli raamatussa, se tarkoittaa sitä että se nimi on ollut olemassa jo ennen raamatun kirjoittamista, joten se on esi-raamatullinen nimi.
Pälli vastaa 2 vuotta vanhaan ketjuun. Just...
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että kaikki Raamatussa esiintyvät nimet ovat siiihen aikaan käytössä olleita nimiä, joten ne ovat ennen kristinuskoa käyttöön otettuja. Miksi nämä ns. raamatulliset nimet katsotaan jotenkin uskonnollisemmiksi kuin muutkaan nimet, vain siksi, että joku on Raamatun kirjoittamisen aikaan ollut sen niminen?
No ei kai se itse itselleen nimeä antanut. Otapa iltalääkkeet.