Mitkä mahdollisuudet saada Helsingin kaupunginasunto
Mitkä meillä mahtaa olla mahdollisuudet saada halpa Hekan asunto, kun minä asun Helsingissä, minulla on täällä työ ja opiskelupaikka. Mies asuu ihan eri puolella Suomea, on työtön. Meille on tulossa vauva, ja halutaan tietysti muuttaa yhteen. Minun asuntoni on aivan liian kallis äitiyslomalaiselle + työttömälle, joten jos ei saada kaupungin kämppää niin en tiedä pitääkö tässä muuttaa vuodeksi jonnekin "korpeen" ja sitten takaisin kun työt alkaa. Toisaalta minun pitäisi saada opiskeltuakin edes vähän, mikä on hankala järjestää jo nytkin, mm. siksi että kouluun on matkaa melkein tunti suuntaansa. Uskaltaako hakemukseen ruksia että haluaisimme kämpän tietystä kaupunginosasta (=läheltä minun kouluani), vai jätetäänkö koko hakemus silloin käsittelemättä?
Sen tiedän että ihan helposti noita kämppiä ei saa. Olen aikoinani 2 v jonottanut sellaista, perusteluna nykyinen asunto liian kallis. Nythän hakeminen on muuttunut määräaikaiseksi ja hakemukseni on rauennut.
Kommentit (22)
Opinnot eivät ole edenneet viime aikoina ja siksi en ole opintotukiasioistakaan ottanut sen paremmin selvää. Voi olla että minulla on 2 tukikuukautta jäljellä, en ole varma (koska en tiedä hävisivätkö ne kun keskeytin aiemmat opinnot), mutta ei ainakaan enempää. HOASilta saa ensin kämpän muualta muuttavat, joten en ole helsinkiläisenä ollut tarpeeksi suuressa asunnon tarpeessa. Nyt muistan myös, että HOASin soluasunnoissa ei sallita isoja lemmikkejä.
Nyt minä lähden nukkumaan, hyvät yöt vastanneille!
ap
Eiköhän Hoasilta opiskelija, joka on saamassa vauvan, saa perheasuntoa. Jos miehesi on työtön pohjoisessa, eikö hän voisi saada töitä pääkaupunkiseudulta?