Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitta tuli täyteen siskon juomiseen

Vierailija
16.01.2016 |

Soitteli taas humalassa ja kerjäsi sääliä. Tähän asti olen kuunnellut, hyysännnyt ja pelastanut ties mistä pulasta ja ongelmista. Nyt kovetin itseni ja ilmoitin, että voimme keskustella kun on selvänä. Aikani jaaritusta kuunneltuani ilmoitin, että voi puolestani juoda itsensä vaikka hengiltä jos siltä tuntuu.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa; sisko siis löi luurin korvaan tuon viimeisen lauseen jälkeen. Nyt vain pidättelen itseäni, etten laittaisi anteeksi pyyntö viestiä. Pahalta toisen hylkääminen tuntuu, mutta periksi en anna.

Oletko miettinyt sitä että se siskosi voi olla kuolleena huomenna sen takia että oli herkässä tilassa ahdistus päällä ja sanoit sille tuon lauseen " juo vaikka itsesi hengiltä". Itsariin mielijohteesta yllättäen riittää se että useampi asia sattuu samalla hetkellä tunteisiin ja päällä on ahdistus ja päihteet 

Oho, mahdollistaja löysi ketjun!

Vierailija
22/23 |
16.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Itse raitistuneena alkoholistina voin sanoa, että se on ainoa konsti saada juoppoa tajuamaan tilansa vakavuus, että jättää sen yksin. Silloin sen on pakko tajuta missä mennään. Hyysäämisellä ja ymmärtämisellä vain pitkitetään prosessia.

Ymmärrätkö tuossa sitä että jos jätät ahdistuneessa tilassa olevan alkoholisoituneen läheisen heitteille yksin niin se voi tappaa itsensä hetken mielijohteesta. Siinä sitten saa ihmetellä kun aamulla on toinen hengettömämä

Sitten holisti tekee niin, eikä sekään ole sanojan syy, vaan tekijän.

Ainakin kahden ihmisen elämä helpottuu radikaalisti.

Veljeni oli nisti. Sen arjen eläminen ja kuuleminen oli myös raadollista. Mulla oli oman perheen perustaminen ajankohtaista.

Yhden katkasureissun jälkeen sanoin broidille, että tästä nyt kuiville. Nyt se elämä alkaa!!! Mä en voi, enkä edes halua pitää omaa elämääni paussilla. Mulla on hyvä kumppani, hyvä duuni, kiva koti ja haluan lapsia. Käyttäjä eno ei kuulu kuvioon.

Sano ymmärtävänsä. Yrittihän se. Sai pidettyä ittensä kaksi vuotta kuivilla. Oli duunikin, muutti asuntolasta omaan yksiöön. 

Esikoinen oli yksi, kun broidi teki itsemurhan. Ratkesi duunin juhlissa ryyppäämään ja puolessa vuodessa käytti taas heroiinia suonen sisäisesti.

Kyllähän me paljon soiteltiin. Edellisenä iltana itki mulle, ettei hän enää jaksa taistella. Silloin sovittiin että tuun seuraavana päivänä käymään. Katotaan mitä voidaan tehdä.

Myöhästä. Kuoli yön aikana.

Vaikka kuinka rakas oli, niin helpotus oli valtava. Nyt se pääsi demoneistaan, kivuistaan, tuosta järjettömästä addiktiosta.

Nyt mun ei enää tarvii pelätä, että missä se menee ja missä kunnossa. Pelkäsin myös, että tekee sivullisille jotain, kun kulki leipäveitset taskuissa toisinaan. Huoli oli silloin ääretön.

Itsekään en aina kokenut olevani turvassa, kun lapsen kanssa liikuin. En pelännyt, että tekis mulle, mutta kun lapsi oli hänet syrjäyttänyt.. vaikka veli pystyi satunnaiseen rauttiuteen, niin oli aina sekin pelko jäytämässä, että milloin se retkahtaa.

Ymmärrän apta täysin. Joskus asiat pitää sanoa ääneen. Ne voi jopa auttaa. Se on todellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein. Itse raitistuneena alkoholistina voin sanoa, että se on ainoa konsti saada juoppoa tajuamaan tilansa vakavuus, että jättää sen yksin. Silloin sen on pakko tajuta missä mennään. Hyysäämisellä ja ymmärtämisellä vain pitkitetään prosessia.

Tuntee itsensä niin voimattomaksi kun toinen ei kuuntele ja päinvastoin suuttuu siitä kun olet huolissasi juomisesta. Vasta kun henkilö itse kokee juomisen haitallisena, häntä voi auttaa. Juomisesta on syytä jutella kuitenkin riittävän useasti, että se siemen jäisi itämään. Hyssyttely ei auta, eikä mahdollistaminen. Siskoni alkanut juoda aivan liikaa ja nyt pyytää minua jo viinakuskiksi. Alkanut selkeästi myös ilkeillä ja persoona muuttuu ennen juomista. Voiko alkoholi tehdä mukavasta persoonasta syyttelevän narsistin ja hän ei ole koskaan ollut narsistinen ihminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan