Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö 13 ja 14 vuotiaat yksin yöksi?

Vierailija
16.01.2016 |

Uskaltaisitko jättää 13 ja 14 vuotiaat kahdestaan yksin kotiin illaksi ja yöksi ja lähtisit itse istumaan iltaa ravintolaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, mutta omatunto soimaisi niin paljon etten taitaisi tehdä sitä

Vierailija
2/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin hyvin. Ei tuon ikäiset ole enää mitään pikkulapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ravintolan takia jättäisi, tulisin ajoissa kotiin klo 00 mennessä.

Vierailija
4/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksen? Itse olen 15-vuotiaana tullu parhaillaan viideltä aamuyöllä kotia, niin miksei 14 pärjäisi yksin tai kaksin.

Vierailija
5/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Olen ollut yksinhuoltaja, menokenkää vipatti monta kertaa, mutta en jättänyt. Tosin nuorin tyttäreni oli aika pelokaskin. 

Älä jätä. Tuon ikäisiä voi oikeasti pelottaa tai voi tulla riitaa tai nahistelua. Ja ikävä.  

Vierailija
6/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, mutta en keksi yhtäkään syytä, miksi niin pitäisi tehdä.

Vierailija
7/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Olin itsekin yksin kotona välillä tuon ikäisenä.

Vierailija
8/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksossisko ja olimme 12-vuotiaasta alkaen välillä öitä kaksin kotona. Ihan hyvin pärjäsimme, katsoimme yhdessä leffaa ja söimme karkkia.

Vierailija
9/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin. Sanoisin, että tulen vasta aamulla, mutta menisinkin kotiin jo vaikka yhdeltätoista.

Vierailija
10/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti, peruskoulun käyneen kanssa harkitsisin. MInusta vastuutonta, entä jos jotain sattuu?

Vierailija
11/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vierailija
12/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän lapsistakin. Jos ei ole mitään hölmöilyjä ole ollut niin jättäisin. Muussa tapauksessa en. Itse olin tuon ikäisenä jo viikonloppujakin yksin kotona ja vanhemmat mökillä.

Vierailija
13/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin halusin jäädä tuossa iässä yksin kotiin ja silloin tällöin sain jäädäkin. Ei siis tarvinnut aina lähteä mökille tmv. Yleensä paras kaverini tuli myös meille yöksi noina kertoina ja kaapit oli täynnä herkkuja ja pelattiin Nintendoa. Pari kertaa pidimme salaa kotibileet.

Omat lapset ei ole ihan vielä teini-iässä mutta voisin jättää illaksi kotiin.

Yöksi en jättäisi ja syynä se että tiedän mitä teinit voi päähänsä saada.

Kyllähän tuon ikäisiä voisi pyytää lapsenvahdiksikin. Ainakin lyhyeksi aikaa. Itsekin olen naapurin lapsia vahtinut tuon ikäisenä ja saanut taskurahaa.

Ei ole enää pikkulapsia 14- ja 15 vuotiaat.

Vierailija
14/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset ovat nyt 13 ja 16 vuotiaat ja noin puoli vuotta sitten aloin jättämään heitä keskenään kotiin ilta-, ja yövuorojeni ajaksi. Sitä ennen ei tullut kuuloonkaan, koska tappelivat pienestäkin. Uskon että tämä on yksilöllistä. 

Vierailija
15/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä lapsiltasi pärjäävätkö he illan keskenään. Itse kyllä tuon ikäisenä olin jopa viikon yksin kotona eikä mitään ongelmaa ollut.

Vierailija
16/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lapsesta. Toiset voi olla vielä todella riippuvaisia vanhemmistaan ja toiset nauttivat kun ovat yksin.

Mä muutin 15v omilleni asumaan enkä ole sen jälkeen kotona asunut tai ollut kirjoilla joten olisin hihkunut riemusta jos olisin saanut olla yksin.

Vierailija
17/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just tuon ikäiset tytöt ja just joulukuussa olivat kahdestaan kotona perjantai-iltana, kun kävin kahden ystävättäreni kanssa syömässä ja istumassa iltaa sen jälkeen. Tosin olin jo vähän puolen yön jälkeen kotona eikä kyseessä ollut mikään kännibiletysilta.

Kysyin, haluavatko että pyydän yhden tutun parikymppisen naisen meille heidän seurakseen, mutta halusivat mielummin olla kahdestaan. Pari leffaa ja pizzaa, hyvin meni.

Vierailija
18/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitäkin, millaisia ne ovat. Itse olin tuon ikäisenä pidempiäkin aikoja yksin, ei mitään ongelmia. Siis onhan monen vuorotyötä tekevän yksinhuoltajan lapsetkin illasta ja yöstä yksin tai kahdestaan, ja pärjättävä vain on. (Ja kun olin lapsi, 14-vuotiasta pidettiin jo ihan pätevänä hoitamaan pieniä lapsia itsekseen koko päivän...)

Vierailija
19/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jättää. Mutta pidä huoli että tulet kotiin ajoissa / silloin kun olet luvannut. Olin tuon ikäisenä joskus yksin kotona, ja muistan kuinka älyttömästi yksi kerta pelkäsin ja hermoilin kun äiti ei tullutkaan ihan just siihen aikaan kun oli sanonut tulevansa. Muilta osin yksin olemisessa ei minulla ikinä ollut ongelmaa, ja siksi uskaltaisin omanikin sen ikäisenä yksin jättää. Luonteesta riippuen tietysti, jos nyt joku ihan hirmuisen rasavilli ja hulluja ideoita keksivä teini olisi kyseessä, niin ehkä sitten pitäis miettiä vielä uudestaan...

Vierailija
20/32 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo vaan, jos jotain sattuu sillä välin (tarvitsevat esim. ambulanssin tai poliisit paikalle) niin voivat nykyään tehdä lasu-ilmon.

Nim. Been there

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi