Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vieroitan tuttipullosta?

14.02.2006 |

Poika on 15kk ja juo vielä maito pullosta pari kertaa päivässä nukkumaan mennessä. Oisko vinkkejä vieroitukseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kokeilla samaa tyyliä mitä käytetään kun vierotetaa rinnasta. Eli lakkaat vaan antamasta tuttipullosta vaikka kuinka kinuu.

Annat nokkamukista ja jos ei huoli niin on ilman.

Mun poika on 19kk ja juo 4 pullollista maitoa päivässä (erikois maitoa allergian takia). Kun hän täyttää 2v niin hänen ei tarvi enää juoda sitä maitoa ja silloin pistän pullot piiloon. Otan juuri tuon kannan että en vaan anna tuttipullosta maitoa vaikka kuin heittäytyis hankalaksi. Kyllä se lähtee sit menemään hyvin.

Vierailija
2/6 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttipullo vain kertalaakista pois ja nokkamuki tilalle. Todennäköisesti lapsi protestoi vähän aikaa (nukahtaminen voi olla vaikeaa), kieltäytyy ehkä jopa kokonaan maidosta, mutta nopeasti se ohi menee. Meillä on vieroitettu tällä tavoin niin tutista kuin tuttipuollostakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ensin tehdä niin, että siirtää sen maitopullon pois makkarista kokonaan - ensin juodaan maidot vaikka olkkarissa ja sit nukkumaan eli opetellaan nukkumaan ilman pulloa. Näin meillä tehtiin, kun en viitsinyt kuitenkaan vielä pulloista luopua kokonaan (ikää samat 15 kk) koska maito maistuu vaan pullosta. Mutta pian sitä olisi kait tuo pullo otettava kokonaan vaan pois eli annettava maitokin mukista tai sit oltava ilman. Mutta aikas pieni tuo neiti vielä on, enkä ymmärrä mitä haittaa pullosta on.

Vierailija
4/6 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika oli muistaakseni reilu 1,5v kun jätettiin pullot pois. Me vaan pojan kanssa yhdessä päätettiin mättää pullot pussiin ja viedä pois... Pari päivää poika kävi tarkistamassa kaapilta että löytyykö pulloja mutta unohti kyllä sitten muutaman päivän päästä...Ja sen jälkeen poika on juonut sujuvasti mukista.

Vierailija
5/6 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on nyt tultu siihen pisteeseen etta eikun kaikki pois- niin pullot kuin tutitkin! Mies hermostuksissaan eilen illalla leikkas tuttiosan saksilla- siita syntyi hirmu sota sen ja 2.5 vuotiaan valilla! En oo niin kiinnittany huomiota, mutta kun taa mun ' lellikki' (isan huomautus) viela nukkuu tuttiin niin oon antanu olla- aattelin etta kylla se siihen ian myota kyllastyy... Kun edelliset kaikki ovat jattaneet tutin ja -pullon ihan itse pois niin nyt kai taytyy ryhtya raskaimpiin aseisiin... Maitopullo juodaan illalla ennen sankyyn menoa; kun mukista ei halua maitoa olenkaan. Ehka tuo tutti-juttu on peruja siita etten voinu imettaa nelosta ollenkaan; jotain lohduketta se tarvitsee, mutta nyt alkaa ikaa olla todellakin liikaa! Kun mun mielesta hampaatkin alkaa muotoutua tutin mukaan!! Joten jos annan sen sitten vaan raivota...On nimittain mahdottomassa uhma-iassa. Mutta sydameen ottaa kun se itkee tuttiaan...

Vierailija
6/6 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin tuttipullosta mutta mulla ei ollut enää sitä, että olisi nukahtanut maidon saatuaan. Jätin, kun lapsi oli 1,10 v, ja jäi kyllä aika helposti. Tutti oli vähän vaikeampi jättää, kun sai sen nimenomaan nukahtamistaan varten mutta parissa päivässä yöitkut jäivät. Päiväunet sen sijaan häiriintyivät pariksi kuukaudeksi ja se oli rasittavaa lapselle, sillä illoista tuli itkuisempia lapsen väsyessä. Mitään erityisvinkkejä mulla ei ole antaa. Paljon vain tsemppiä!