Nuori äiti ja Vanha äiti?
Tarkoitan äidin ikää esikoisen syntyessä.
Mun mielipide:
Nuori: alle 20v
Vanha: 40v
Kommentit (18)
Mikä on liian nuori tai vanha, niin riippuu enempi ihmisestä kuin iästä.
vanhempanne ovat synnyttäneet teidät nuorina. Totuus on, että ainakin minun ollessani noin 4 vuotta sitten sairaalassa, suuri osa oli niitä teidän mukaanne ns. vanhoja äitejä. Minä en ainakaan nähnyt siellä erikoisen nuoria kuin yhden, mutta näitä ns. vanhoja oli suurin osa.
Onko tänä päivänä enää vanha 35-ensisynnyttäjä. Sitten taas tuosta nuoruudestakin on tehty ongelma, kuitenkin monen vanhemmat ovat saaneet 1. lapsen hyvinkin alle 20-vuotiaana.
Elämme tällä hetkellä aikaa, jolloin jokainen tekee hyvinkin yksilöllisiä ratkaisuja, eikä valintaan enää vaikuta pelkkä ikä. Jopa käsitys aikuisuuskin on tutkimusten mukaan kyseenalaistettu.
MIKSI OI MIKSI ne on aina niitä, joilla oli elämä ihan päin peetä koko kouluajan ja karmeasti ongelmia? Ja vauva heti kun peruskoulun ovi on kiinni, oli päättötodistus tai ei?
Muuten jaottelen äidit yleensä vain kivoihin ja ei-kivoihin.
Nuori äiti alle 25, vanha äiti yli 35.
Ja nyt tarkoitin eikoisen synnytysikää.
Semmonen on oikeen ikänen äidiksi joka haluaa kasvattaa lapsen, on valmis kasvattamaan ja erotessa antaa miehenkin olla lapsen kanssa.
Oikeen ikänen on vanha tai nuori joka ei laita lokeroihin. Meissä on muutakin kuin ikä! Vai voisitko tutustua ihmiseen joka on " väärän ikänen" vai onko sulla asenne valmiina?
että paras synnytysikä on 22-28v.
Mieltäisin nuoreksi äidiksi alle 25v. ja vanhaksi yli 35v.
Minulle ei muuten ole iällä väliä, jos joku kiva äiti on 40-vuotias niin ajattelen vaan että onpa kiva enkä että onpa vanha harppu. Harvemmat nuoret äidit on kivoja.
Itse sain kaikki lapseni alle 25-vuotiaana.
itse en ymmarra naita aariliikkeita eli teinilapsi- aiteja ja sitten naita, joilla luonto jo on lopettanut lisaantymisen, mutta viisi- tai kuusikymppisena aletaan lisaantya...
onneksi suurin osa noista kai hoitaa lapsena kunnolla...
Mun mielestä nuori äiti tarkoittaa ensisynnyttäjää, iästä riippumatta. Mun epikriisissä luki 27v nuori äiti, eikä olisi tullut mieleenikään alkaa siitä vinkua.
Tietysti jos on kovin henkisesti epävarma yksilö ja ikää on vaikkapa 22v, voi tuo adjektiivi " nuori" olla henkiselle tasapainolle kovinkin suuri kynnys. Lapsuuteen on varmaan vielä liian lyhyt aika silloin, kaikki mikä viittaa nuoreen ikään on karseaa ;)
Oletko todellakin opettaja?!?
Onko moraalifilosofia tai etiikka käytännössä tai edes sanana sinulle tuttu?
Ota lopputili.
yli 40-vuotiaat ovat 10 vuoden jälkeen edelleen vanhoja äitejä ja tekin kuulutte sitten siihen jo, mikäli olette nyt 30-vuotiaita.
Vierailija:
mä voisin sanoa näin, että liian nuori on 16v ja liian vanha on 45v...siis esikoista synnyttäessä...
sain esikoiseni 16 vuotiaana, enkä varmasti ole yhtään sen kummallisempi luonnonoikku kuin sinäkään....
Enkä koe itseäni millään lailla vanhaksi tai vanhaksi äidiksi. Sitten kun itse lähenette neljää kymmentä, miettikää mitä tuli sanottua!!
Mahdatkohan itse pitää itseäsi vanhana äitiniä, kun olet 40 v.
eli siihen onko vanha vai nuori äiti.
Voi elämän kevät.
mä voisin sanoa näin, että liian nuori on 16v ja liian vanha on 45v...siis esikoista synnyttäessä...