Mikä on ollut elämäsi paras ruoka-annos?
Kommentit (41)
Itse tehty karjalanpaisti hyvästä lihasta,yön yli haudutettu ja hyvät keitetyt perunat.
Kymmenen vuotta sitten San Franciscon esikaupungissa ulkoa ladon näköinen tönö,paljastui unelmien pihviravintolaksi. Sisäfilee,punaviinikastike ja perunamuusi ja kyljessä lasi punkkua :P
Stifado kreikassa. Kreikkalainen ruoka on parasta.
Kiinalaiset ruuat... Ai että. Olisin voinut naida kiinalaisen kokin saadakseni sitä ruokaa päivittäin. Suomalainen puoliso osaa tehdä sellaista makaronilaatikkoa, joka vie kielen mennessään. Sitten on sour&cream onion sipsit dipattuna kermaviilikastikkeeseen ja dippimausteisiin.
Edesmenneen mummun perunamuusi <3
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä. Mä en kestä. Olen ap, ja pelkäsin että tästä ketjusta tulee joku hienostoravintoloissa syötyjen aterioiden brassailuketju. Olin valitettavasti oikeassa.
Kiittää roiskeläpistä nauttineita. Minä tykkään hookoon blööstä.
Missäköhän niistä hienostoravintoloista puhuttiin?
Tykkään monestakin ruuasta ja ihan yksinkertaisetkin makuelämykset riittävät. Muutama ruoka on tosin jäänyt erityisesti mieleen.
Pienenä olin nirso syömään ja kala oli tuolloin kunnon nemesis. Ukki laittoi kerran neulamuikkuja voissa ja ruisjauhossa paistettuna muusin kanssa ja kun uskaltauduin lopulta maistamaan, ai että oli herkkua. Neulamuikuista tuli kerralla yksi lemppareistani.
Kreikassa pienessä ravintolassa oli alkuruokana isoista ja makeista (pihvit)tomaateista leikattuja siivuja, kunnon paksu viipale fetaa, loraus oliiviöljyä ja pippuria. Niin hyvää ja yksinkertaista komboa en muista missään muualla maistaneeni.
Ja kaikki missä on juustoa ja lihaa ei voi olla kuin hyvää :)
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä. Mä en kestä. Olen ap, ja pelkäsin että tästä ketjusta tulee joku hienostoravintoloissa syötyjen aterioiden brassailuketju. Olin valitettavasti oikeassa.
Kiittää roiskeläpistä nauttineita. Minä tykkään hookoon blööstä.
Nro 2 elämykset ei olleet hienostoravintoloista jos niitä meinaat.
Kanttarellikastike ja perunat, sitä ei voita mikään ja kastikkeessa sipulia ja oikeaa kermaa
9 vuotiaana söin Kreikassa moussakan saviastiasta, sen mausteet ja kaikki oli parasta ikinä, söin kerrankin kaiken ja antoivat upean jätskiannoksen ilmaiseksi, kun olivat niin vaikuttuneita, että lapsi oli niin haltioissaan heidän ruuastaan. En ole koskaa syönyt mitään vastaavan ihanaa, yrittänyt monesti tehdä ruuan makumuistojen avulla, vaan en onnistu. :(
Vierailija kirjoitti:
Kanttarellikastike ja perunat, sitä ei voita mikään ja kastikkeessa sipulia ja oikeaa kermaa
Meillä kantiksrn kanssa ehdottomasti paistetut uudet perunat
Saludin pippuripihvi, kultaisella 90-luvulla.
Maistelumenu Chapter One ravintolassa Dublinissa. Hummeri oli kerrankin tosi maukasta, ja kaikki ne alkupalat ja väliruuat oli loistavia.
Virossa oli menossa vanhan ajan markkinat ja yhdessä ravintolassa tarjottiin maalaispojan pataa ja lämpimiä sämpylöitä <3
Ystäväni tekemä lammaspaisti. Suussasulavinta ikinä. Muuta lammasta en syö.
Lehtipihvit kastikkeella, keitetyt uudet perunat ja kukkakaali lisukkeena. Parasta!
Intialaisen ravintolan palak paneer St. Kittsillä. Pyysin laittamaan annokseen paljon chiliä, ja siitä tuli aivan taivaallista <3
Menee mainostuksen puolelle, mutta Armas-ravintolan feta-juustosalaatti Helsingin Kluuvissa. Käyn sen pari kertaa viikossa huitaisemassa ja huokailen mielihyvästä. Ne pitää mua varmaan ihan tärähtäneenä siellä.
Nepalilainen vie voitin lauttasaaressa katkarapukastiketta söin!
sitten morrison ateneumin takana isot hyvät piffi annokset
sitten veljen avokin (on muuten thaimaalainen) sen kevät rullat ihan mahtavia...
nyhtöpossu.. mitäs viel...
mummo vainaan uuniohrapuuro ja riisipuuro
työkaverin punajuurilaatikko
isän makaroonilaatikko
isän ja äidin exnaapurin letut..
äidin silakkapiffit...
Miamissa eräässä rantaravintolassa erinomainen pihvi, jonka päällä oli paljon paistettua sipulia sekä chimichurrikastiketta.