Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketipinor ja rytmihäiriöt

Vierailija
15.01.2016 |

Olen huomannut että saan rytmihäiriöitä tai tiheä lyöntisyys kohtauksia kun illalla otan unilääkkeenä ketipinorin, sydän hakkaa yli 120. Ambulanssia olen joutunut kans soittamaan. Käytän betasalpaajaa joka mulle lyötiin kouraan kun yhdesti jouduin päivystykseen asti rytmihäiriön takia. Tutkimaan kukaan ei ala näitä.

Kävin lääkärillä viikolla ja lääkäri vähätteli ongelmaa eikä alkanut tutkimaan.

Lääkäri sanoi vaan että jatka lääkettä...okei vastasin että päivittäin sitten betasalpaajaa pitää ottaa.

Miten voi olla mahdollista että tilanne on tämä. Potilasta ei kuunnella. Sydän Oireita ei tutkita. Käsketään vaan jatkaa tuota lääkettä kamalista rytmihäiriöistä huolimatta. En siis tarvitsisi kuin nukahtamiseen lääkettä.

Pitäskö tehä virallinen valitus vai.

Suvussa paljon sydän vikoja eikä sitäkään otettu huomioon.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäää? Minulla on rytmihäiriöitä ja sitä on suvussakin. Ketipinor aloitettiin v.2012. Kun puhuin lääkärin kanssa rytmihäiriöistä, niin tämä ei sanonut, että Ketipinoreilla voisi olla jotain tekemistä asian kanssa :o Kirjoitti vain lääkityksen rytmihäiriöihin ja jatkoi Ketipinoria... :/ Kummatkin lääkitykset ovat yhä päällä ja joudun ottamaan rytmihäiriölääkkeitä päivittäin :(

N18

Vierailija
42/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor on urbaanilegendojen suosikki. Oikein käytettynä mikä tahansa lääke sopii osalle käyttäjistä ja osalle ei. Samoin tämän kohdalla. Huonon maineen tälle lääkkeelle antoi piruja maalaillut dokumentti.

500mg on aika iso annostus pelkkään unettomuuteen. Yleensä puhutaan alle 100mg:n annostuksesta univaikeuksien hoidossa. Entä ap, jos kokeilisit lääkettä pienellä annostuksella?

Ketipinor ei ole kolmiolääke ja siksi turvallisempi säännöllisessä käytössä. Tämä lääke pelasti elämäni aikoinaan, kun avioerotilanteessa kadotin unen kokonaan.

Ketipinor & Seroquel ovat oikeasti todella vaarallisia, mutta eihän pilleristi sellaiseen usko.

? Nehän on sama aine. Erinimi erivalmistaja.

Miten ne on todella vaarallisia?

Sama aine nimenomaan. Todella moni lihoo, saa diabeteksen, aivot kutistuvat (Oulussa tehty tutkimus) jne.

Ei kukaan liho minkään lääkkeen takia. Lihominen on aina seuraus siitä kun naamaan tunkee enemmän ruokaa mitä kuluttaa. Diabetes voi tulla ilman mitään lääkettä. Ja jos Oulussa aivot kutistuu niin voi voi...

Olantzapiini eli Zyprexa on tunnettu aivojen kutistaja... Ja millaisesta aivojen kutistumisesta puhutaan? No parin prosentin luokkaa...

Taidat olla hieman tyhmä? Nälän hallintaan osallistuu mm. serotoniini ja useita peptideitä / hormoneita. Mikäli sekoitat kroppasi ja pääsi lääkeaineella, lihot takuuvarmasti! Kokeileppas ottaa kilpirauhanen (joka ohjaa solujesi energian kulutusta) irti kaulaltasi ja katso lihotko. Tai pumppaa kroppaasi reippaasti yli tarpeen insuliinia (joka muuttaa sokerin maksan avulla läskiksi).

Kiitos ääliö. No silti sitä ruokaa ei kukaan pakota tunkemaan naamasta alas!

Itsellä menee Ketipinor, Zyprexa, Mirtazapiini. JA en ole lihonut ollenkaan vaikka vuosia olen käyttänyt lääkkeitä.

Joten heippa sulle vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketupinor väsyttää jo annoksella 12,5 mg. Se paisuminen on älytöntä, lopetin lääkkeen ja puol vuotta sain todella taistella, et sain sen 10kg pois

Vierailija
44/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, Ataraxin on juuri todettu aiheuttavan rytmihäiriöitä jos annos enemmän kuin x 2 iltaisin! Viime vuonna vasta selvinnyt, vaikka vanha lääke.

Vierailija
45/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä mulla ei lääkäri suostu vaihtamaan unilääkettä kirjoitti vaan lisää betasalpaajaa mullahan on suvussa lisäksi sydän vaivoja. Ei ottanut kantaa.

Mulla menee myös masennus lääke aamuisin seronil 20mg ja tietenkin pillerit meliane koska pms ja tarve ehkäisyyn. Ketipinor menee minulla pelkästään uneen ja liian isolla annoksella. Uskaltaako tuota alkaa yksin pienentämään ja lopettamaan? Ketipinor 300mg + 200mg uneen pelkästään.

Mulla ilmestyi kesällä käsivarsiin punaisia kutisevia läiskiä jotka ei poistu..ketipinor? Lisäksi sydän hakkaa levossa yli 130 ja liikunnassa heti 190 vaikka olen erittäin hyvä kuntoinen. Nukkua voisin aina paitsi illalla.

Toi lääke tekee nälän noin 30min otosta mutta pakkoko sitä on noudattaa. Minua ex anorektikkoa se ei lihota. -Ap

Vierailija
46/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastan pakko-oireista häiriötä ja masennusta...

Syön vuorokaudessa 300 mg ketipinor depottia ..... uniongelmiin.  Uniongelmat jatkuvat...

En ihan oikeasti tiedä mitä tehdä. Nukun noin 4 - 6 tuntia yössä ja siinä välillä heräilen n. 5 - 10 kertaa.

Ihan oikeasti eikö ole mitään millä saan unen? On kokeiltu unilääkkeitä, mirtazapinia... bentsoja.

Mikään LÄÄKE ei sinua korjaa, peittää korkeintaan alkuperäisen ongelman ja tuo sata muuta lisää. Muutos lähtee siitä, että saat kehosi muuten kuntoon ja menet terapiaan. Aivokemian epäbalanssi-teoria (= peruste, jolla lääkkeitä syötetään) on todistettu roskaksi jo toistakymmentä vuotta sitten, mutta moni siihen edelleen uskoo.

No terapiaa ei ole saatavilla. Tai on sitä jos on rahaa. Minulla ei ole.

Mihin sä siinä rahaa tarvit? Mä käyn psykoterapiassa kaks kertaa viikossa josta kela korvaa 57,60e per kerta, loput kulut kattaa vammaistuki ja itselle jää maksettavaksi 15e per kuukausi.

Kuule kun eläkepaperit on kourassa 35 vuotiaana niin sitä tuettua terapiaa katos ei ole saatavilla.

Vierailija
47/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäää? Minulla on rytmihäiriöitä ja sitä on suvussakin. Ketipinor aloitettiin v.2012. Kun puhuin lääkärin kanssa rytmihäiriöistä, niin tämä ei sanonut, että Ketipinoreilla voisi olla jotain tekemistä asian kanssa :o Kirjoitti vain lääkityksen rytmihäiriöihin ja jatkoi Ketipinoria... :/ Kummatkin lääkitykset ovat yhä päällä ja joudun ottamaan rytmihäiriölääkkeitä päivittäin :(

N18

Just näin t ap n27

Vierailija
48/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin monta vuotta Ketipinoria 25

mg, vuosi sitten nostettiin 100 mg. Ja voi perse sitä ruoanhimoa ja mukanälkää, lihoin myöskin sen 10 kg. Nyt ollaan lääke ajettu alas ja tässä odottelen, että joskus taas alkaisi saada luonnollisesti unta. Ainakaan aamulla ei ole enää niin paha kooma vaikka muuten väsyttäisikin. Iski inho tuohon lääkkeeseen ja siihen, että sitä tungetaan Suomessa ihmehoitona kaikkeen mielialaoireiluun, vaikka itsellänikin on muutenkin taipumusta esimerkiksi syömishäiriöihin ja ahmimiseen.

Vierailija
49/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä söin monta vuotta Ketipinoria 25

mg, vuosi sitten nostettiin 100 mg. Ja voi perse sitä ruoanhimoa ja mukanälkää, lihoin myöskin sen 10 kg. Nyt ollaan lääke ajettu alas ja tässä odottelen, että joskus taas alkaisi saada luonnollisesti unta. Ainakaan aamulla ei ole enää niin paha kooma vaikka muuten väsyttäisikin. Iski inho tuohon lääkkeeseen ja siihen, että sitä tungetaan Suomessa ihmehoitona kaikkeen mielialaoireiluun, vaikka itsellänikin on muutenkin taipumusta esimerkiksi syömishäiriöihin ja ahmimiseen.

Perseestä tää suomen terveydenhoito just luin mt potilaista (Google) somaattisessa hoidossa ja joo eivät hoida koska hullu luulee kaikkea...myös sairaanhoitajien kertomuksia mt potilaita ei hoideta koska päässä vaan aina vika. Montakohan on kuollu kun mt potilasta ei oo tutkittu tai hoidettu mt leiman takia.

Minäkin entinen anorektikko ja hoitoa en saanut Kajaanissa ennen kuin ite kävelin päivystykseen ja kaikki veriarvoissa heitti Psyk osastolla oltiin et ihan sama. 60 hemoglobiini ja Psyk osastolla sanoi että näyttelen.

Tämä mun tilanne tapahtuu nykyään Oulussa että ei isompi kaupunki paljon auta

Ota niin paljon betasalpaajaa kun tuntuu hyvältä oli lääkärin vastaus

Vierailija
50/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi ketipinor väsyttää? Itsellä ei mitään vaikutusta vaikka annos olisi 25 mg tai 300 mg.

Vierailija
51/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrien mielestä kaikille pitää laittaa neuroleptit menemään. Oli potilaalla mikä tahansa "oire". Ja just tuo sivuoireiden vähättely tai kokonaan kieltäminen on niin tyypillistä psykiatrien touhua. Tai tuo haittavaikutusten lääkitseminen toisella lääkkeellä!? Huhuh, lähtekää menemään ja hakekaa muualta apua.

Hullukaan syö lääkettä josta saa karmeita haittavaikutuksia, joita lisälääkitään toisella, josta siitäkin saa haittavaikutuksia..ja huuups kohta on käytössä 10 eri lääkettä :D Joista tietysti jokainen on hoitavan lääkärin mielestä äärimmäisen tärkeitä ja joita ei missään tapauksessa saa lopettaa. Muutoin tapahtuu kauheita ;)

Vierailija
52/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan kyllä valitettavasti ap:n kommenteista ymmärtämään, miksei häntä oteta vakavasti ja hoideta. Taitaa olla anoreksia vielä suuri ylpeydenaihe ja oma panos luokkaa "antakaa lääkkeitä". Jos kuvittelet, että ketipinor ei lihota sinua, koska olet ex-anorektikko niin hih:D tietkö, mitä käy jos saat kortisonia? Ei tuu kuukasvoja, koska anoreksia;)??

Vierailija
53/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kans sama juttu ketiapiinin eli Ketipinorin vaikuttavan aineen (siis käytännössä sama lääke) kanssa. Söin sitä 800 mg iltaisin, ja kohta aloin saamaan sydämentykytyskohtauksia jotka kesti noin tunnin ja joihin liittyi myös välillä tajuttomuutta. Kerroin tämän lääkärille, joka käski minun alkaa tiputtamaan annosta niin, että muutaman viikon päästä söisin vain 300 mg:aa. Pikkasen pelotti, koska mulle tuo lääke oli määrätty psykoosin estoon. Siis pelkäsin että sairastun uudelleen. Tiputin lääkeannoksen 400 mg:aan, ja hoksasin sitten, että mitä jos en ottaisikaan koko annosta kerralla. Ehdotin tätä lääkärille, joka oli sitä mieltä että hyvä idea, ja otin 600 mg päivässä kolmessa osassa, eli 200 mg kerrallaan. Tosin siitäkin tuli välillä oireita. Lopullisen helpotuksen sain kun eräs yleislääkäri ehdotti minulle lääkkeen hitaasti imeytyvää muotoa, eli Seroquel Prolongia. Siitä ei tullut sitten enää minkäänlaisia oireita. Minulla menee lisäksi iltaisin 100 mg nopeasti imeytyvää lääkettä nukahtamiseen. Käsittääkseni ketiapiinia ei tarvitse olla kovin paljoa, jotta siitä tulisi sedatiivinen eli unettava vaikutus. Sitä käytetään unilääkkeenä ainakin tietääkseni aika pienillä annoksilla, jopa vain 25 mg. Joten jos sinulla on iso annos ketiapiinia unettomuuteen, niin sitten sitä on määrätty liikaa, tai lääkäri on määrännyt sen jotakin muuta varten. Joskus niitä voidaan määrätä syömishäiriöön, mutta yleensä ne ovat psykoosisairauksien lääkkeitä. Sydänoireet johtuvat siitä, että lääke salpaa alfa-adrenergisiä reseptoreita verisuonissa saaden ne laajentumaan. Siksi sydän joutuu pumppaamaan hulluna ja aivot voivat kärsiä hapenpuutteesta verenkierron heikentyessä mikä voi aiheuttaa tajunnan menetyksen. Jos sinulla on taipumusta tällaiseen reaktioon, niin ÄLÄ IHMEESSÄ ota enää kerralla niin isoa annosta Ketipinoria!!! Lääkärisi oli täysin ulalla, käy jollakin toisella lääkärillä. Ja pyydä annoksen roimaa laskemista, osissa ottamista tai mieluiten Prolongia eli sitä hitaasti imeytyvää muotoa.

Vierailija
54/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin paperit ovat lupa tappaa. Ei mitään muutta nykyisin.

Vierailija
55/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koekaniini kirjoitti:

Minulla oli kans sama juttu ketiapiinin eli Ketipinorin vaikuttavan aineen (siis käytännössä sama lääke) kanssa. Söin sitä 800 mg iltaisin, ja kohta aloin saamaan sydämentykytyskohtauksia jotka kesti noin tunnin ja joihin liittyi myös välillä tajuttomuutta. Kerroin tämän lääkärille, joka käski minun alkaa tiputtamaan annosta niin, että muutaman viikon päästä söisin vain 300 mg:aa. Pikkasen pelotti, koska mulle tuo lääke oli määrätty psykoosin estoon. Siis pelkäsin että sairastun uudelleen. Tiputin lääkeannoksen 400 mg:aan, ja hoksasin sitten, että mitä jos en ottaisikaan koko annosta kerralla. Ehdotin tätä lääkärille, joka oli sitä mieltä että hyvä idea, ja otin 600 mg päivässä kolmessa osassa, eli 200 mg kerrallaan. Tosin siitäkin tuli välillä oireita. Lopullisen helpotuksen sain kun eräs yleislääkäri ehdotti minulle lääkkeen hitaasti imeytyvää muotoa, eli Seroquel Prolongia. Siitä ei tullut sitten enää minkäänlaisia oireita. Minulla menee lisäksi iltaisin 100 mg nopeasti imeytyvää lääkettä nukahtamiseen. Käsittääkseni ketiapiinia ei tarvitse olla kovin paljoa, jotta siitä tulisi sedatiivinen eli unettava vaikutus. Sitä käytetään unilääkkeenä ainakin tietääkseni aika pienillä annoksilla, jopa vain 25 mg. Joten jos sinulla on iso annos ketiapiinia unettomuuteen, niin sitten sitä on määrätty liikaa, tai lääkäri on määrännyt sen jotakin muuta varten. Joskus niitä voidaan määrätä syömishäiriöön, mutta yleensä ne ovat psykoosisairauksien lääkkeitä. Sydänoireet johtuvat siitä, että lääke salpaa alfa-adrenergisiä reseptoreita verisuonissa saaden ne laajentumaan. Siksi sydän joutuu pumppaamaan hulluna ja aivot voivat kärsiä hapenpuutteesta verenkierron heikentyessä mikä voi aiheuttaa tajunnan menetyksen. Jos sinulla on taipumusta tällaiseen reaktioon, niin ÄLÄ IHMEESSÄ ota enää kerralla niin isoa annosta Ketipinoria!!! Lääkärisi oli täysin ulalla, käy jollakin toisella lääkärillä. Ja pyydä annoksen roimaa laskemista, osissa ottamista tai mieluiten Prolongia eli sitä hitaasti imeytyvää muotoa.

Kiitos sulle pitääpä yrittää saada lääkäri aika ja tämmönen lääke. Mulla ei omaa lääkäriä ole ja tämä satunnainen lääkäri määrää ja päättää mitä haluaa.

Voimia sulle

Vierailija
56/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Mulla lääke on ainoastaan nukahtamiseen. En itsekkään ymmärrä määrää. Tosiaan tolet on kasvanut siitä 100 mg eteenpäin. Toki ketipinor tekee nälän sitä en kiellä mutta edelleen pakkoko sitä on kuunnella. Jos oot iltapalan syöny just ennen ketipinoria ei sulla oo nälkä oikeasti.

Mulla rytmihäiriöt on pahat ja näkyy ekg nauhalla tosin lääkäri ei ottanut asiaan kantaa mt merkinnän takia.

Syön seronil masennus lääkettä joka päivä mielialaan enkä tarvitse lisää lääkettä kuin uneen mikä on osaston vika.

Miten tätä uskaltaa itse pienentää ja lopettaa? Osaako kukaan sanoa miten? Ei kiinnosta joka ilta ja yö kyllä keskellä yötä ottaa proplaria

Vierailija
57/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaminen aina pienentämällä HITAASTI annostusta kun kyse psyykelääkkeestä. Ei koskaan ns. kerrasta poikki. Olet syönyt tuota jo monta vuotta? Itse varmaan vähentäisin useamman kuukauden tuota..

Esimerkkinä, söin itse risperidonia vuoden verran, vähensin sen annostusta kuukauden verran ja lopetin. Ei lopetusoireita. Sitten söin vuoden amitriptyliiniä, lopetin kerrasta poikki menetelmällä... Ja menin niin huonoon kuntoon fyysisesti, että jouduin aloittamaan lääkkeen uudelleen. Oksensin, sain kylmiä vilun väreitä ja hikoilua, en voinut nukkua, huimasi, sydän hakkasi/rytmihäiriöitä, lisäksi kauhea ahdistus siihen päällä. Sitten tosiaan aloitin uudelleen lääkkeen, mutta puolet pienemmällä annoksella ja kaikki oli taas hyvin. Siitä kuukauden vähensin lääkettä ja lopetin, ja ei ongelmia.

Vierailija
58/61 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lopettanu jo 5 lääkettä ja olen sanonut, että näiden kanssa tuntuu että sydän pysähtyy. 

Unilääkettä jota olen pyytänyt en saa, koska jään muka koukkuun, mutta tällaisia joiden kanssa tuntuu että henki lähtee kyllä tungetaan kourat täyteen.

Vierailija
59/61 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap sinulla menee 500 mg ketiapiinia pelkästään nukahtamiseen, niin silloin taitaa olla kyseessä hoitovirhe. Muutenkin mielestäni on hieman kyseenalaista määrätä tämmösiä lääkkeitä edes pienellä annostuksella unettomuuteen. Kyseessähän on aika vahva lääke, jolla on monenlaisia vaikutuksia aivoihin ja muuhun kehoon. Minullekin tuli lääkkeen sivuvaikutuksena kilpirauhasen vajaatoiminta sen jälkeen kun lääkitystä nostettiin 800 mg:aan. En oikein ymmärrä lääkäriäsi, minkähänlainen puoskari on kyseessä? Ja ei ota tosissaan sydänoireita? Mietin että eihän se ole tarkoittanut sitten niitä lääkkeitä anoreksian hoitoon, kun sanoit että olet ex-anorektikko. Mutta jos anoreksiasi on jo parantunut, niin ei sinun enää tarvitsisi tommosia lääkkeitä syödä. Ja näitten lääkkeitten määrääminen syömishäiriöön on sekin minusta hieman kyseenalaista, vaikka tiedän että niin tehdään. Olen kuullut että ketiapiinia saatetaan syöttää myös vanhuksille hoitolaitoksissa, jos on dementiaa tai levottomuutta. Pitäisi vissiin lääkäreillä pikkusen hillitä sitä lääkkeittenmääräämisintoa. Ei tunnu ihan oikealta tämä touhu. Mene ap käymään jollakin toisella lääkärillä, jos on vain suinkin mahdollista. Unettomuuteen suosittelisin kaikille melatoniinia. Mulla se on auttanut tosi hyvin, jopa paremmin kuin unilääkkeet.

Vierailija
60/61 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kuitenkin muistuttasin että vaikka ei tarvitsisi ketipinoria, ei sitä silti kannata lopettaa kuin seinään. Siitä voi tulla aika huono olo, voimakasta ahdistuneisuutta, unettomuutta jne. Sitä pitää vähentää pikkuhiljaa, jotta elimistö ehtii tottua uuteen tilanteeseen.