Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei turkulaiset! Saako laiska äiti kysellä päivähoitomaksuista yms?

Vierailija
15.01.2016 |

Tietokone ei toimi ja tuntuu nyt jotenkin työläältä kännykällä hakea kaikkea tietoa, joten jos täältä saisi vastauksia =D
Minulla on 3 lasta, vanhin täyttää kesällä 5, keskimmäinen keväällä 3 ja nuorin on nyt 7kk.
Vanhempainvapaani loppuu 10.3, ja mieheni joka on ollut pitkään työtön pääsee nyt ehkä maaliskuun lopulla puolipäivätyöhön.
Sillä rahalla en voi kuitenkaan jäädä kotiin, joten hoitopaikkaa pitäisi miettiä.
Äitini on työtön tällä hetkellä. Hänellä on pph-koulutus, oli pph kun minä olin pieni.
Mietin jos palkkaison hänet hoitamaan näitä, kun päiväkotiin en haluaisi viedä.
Meidän asuinalueella on kaikki paikat täynnä, olen itse töissä toisessa kaupungissa joten ei oikein ehtis aamuisin ajaa ympäri kaupunkia viemässä lapsia hoitoon...

Pitkä selitys, ehkä turha, mutta kysymykset nyt olisi että saako Turussa yksityisen hoidon tukea?
Jos äidin palkaksi tulisi kotihoidontuki (jota kai saadaan kun lapsilla ei ole kunnallista hoitopaikkaa), yksityisen hoidon tuki ja sitten tietysti maksettaisi se mitä muutenkin maksaisi viedä näitä hoitoon.
Onko Turussa palveluseteli ja miten se toimii?
Google varmaan antaisi vastaukset, mutta olisi ihan mukavaa jos joku jaksaisi kertoa kokemuksia miten asia voisi hoitua käytännössä =)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla