Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sovitaanko teillä perheessä lomamatkoista

Vierailija
15.01.2016 |

Kun mies vain ilmoittaa että varasi yks kaks itselleen matkan eikä pyytänyt perhettä mukaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolomake pöytään yllättäen ja pyytämättä, mielipidettä kyselemättä.

Vierailija
2/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei edes haluaisi matkustaa yksin, tekee sitä tarpeeksi työn puolesta. Matkustetaan aina kaksistaan, lasten tai ystävien kanssa. Tilanteen mukaan. Eikä koskaan varata mitään toisen tietämättä etukäteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä menee niin, että yleensä minä kerron, mitä on ystävien kanssa suunniteltu ja ilmoitan ennen matkan varaamista. 

Vierailija
4/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovita. Kumpikin varailee itsekseen, ja sitten tapellaan siitä kumpi lähtee jos ollaan satuttu varaan samoille päiville kun jonkun pitää olla kotona lasten kanssa. Yleensä pyrin varaamaan mahdollisimman nopeasti omat reissuni, yhteiseltä tililtä kun ne maksellaan niin on hyvä varata silloin kun on vielä saldoa.

Vierailija
5/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinään ei tee mitään yllätysmatkoja mutta viimeksi yllätti koko perheen että oli varannut matkan Teneriffalle koko perheelle<3

Vierailija
6/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
7/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa ollaan sovittu, että molemmilla on oikeus myös siihen omaan elämään myös lomamatkojen osalta. Minä varasin oman matkani Leville täksi viikonlopuksi kirjoittamalle sen perheen yhteiseen kalenteriin ja hän keksi lasten kanssa sitten yhteistä tekemistä ja he lähtevät kylpylään.

Vierailija
8/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu lähtee näin esim. Onko 12.3. mitään? 'tarkistaa kalenterista' eipä kummosempaa, okei jos mä voin sitten piipahtaa kavereiden kanssa siellä tai tuolla? Ok.

Tai sitten lähdettäiskö kesäkuussa Hiidenkivelle naakkojen peijaisiin perheenä? Ok.

Vierailija
9/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
10/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sovitaan ja käytännössä aina matkustetaan yhdessä. Yhdessä myös suunnitellaan. Reissataan monta kertaa vuodessa. Erilaisissa kokoonpanoissa. Joko koko perhe tai sitten me vanhemmat kahdestaan tai sitten vanhemmat ja pienin lapsista. Isommat lapset jäävät monesti kotiin keskenään. Ovat kohta täysi-ikäisiä.

Vierailija
11/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tottakai kysytään toisen suunnitelmista ja sovitaan ajankohta vaikka ilman perhettä reissaisikin.

Vierailija
12/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan yhdessä kaikki matkat.

Vierailija
13/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvotellaan ja sovitaan yhteiset matkat, omat reissut on ilmoitusluontoisia asioita.

Vierailija
14/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pitää tarttua tilaisuuteen ja matka tulla itselleenkin yllätyksenä kun silmiin osuu hyvä tarjous. Perheessämme saa tehdä myös itsenäisiä ratkaisuja. Kertaakaan ei ole niin huonoa tuuria ollut, että olisimme samaan aikaa matkaa varannut.

Vierailija
15/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas outoa mun mielestä. en haluaisi olla tuollaisessa suhteessa. Me juuri eilen keskusteltiin yhdessä ruokapöydässä lasten kanssa mitä tehdään hiihtolomalla. Mies ei todellakaan edes halua yksin matkalle muuta kuin eräkämppään metsästämään koiran kanssa.

Vierailija
16/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meillä paljon tarvitse ainakaan lentämällä tehdyista matkoista sopia, kun lentopelkoinen mies ei matkusta yhtään millään tai mihinkään lentokoneella, ja laivoillakaan ei viihdy (en kyllä viihdy minäkään). Minulla on enemmän lomaa kuin hänellä, ja reissaan lasten kanssa noin joka toinen vuosi viikon reissun maalis-huhtikuussa, kun Suomen talvi alkaa ottaa kupoliin. Ei meidän siitä tarvitse keskustella, maksan reissun omasta pussistani. Lapsia (teini-ikäisiä) tosin harmittaa, kun iskä ei tule mukaan, mutta minkäs teet.

Kesälomilla ollaan mökillä ja ulkomaille reissataan autolla, eli yleensä Lappiin ja Pohjois-Norjaan. Kerran mentiin laivalla yli ja käytiin miehen lapsuusmaisemissa  (asui lapsena Ruotsissa ja Norjassa). Toisella kertaa sain sen houkuteltua Tanskaan saakka siltaa pitkin. Siinä ne meidän yhteiset ulkomaanreissut.

Tulee mälsää vanhempana, kun lapset lähtee kotoa ja minulla reissujalkaa kutittaa, mutta reissuseura puuttuu. Naispuolisia reissukavereita mulla ei sattuneista syistä ole (paras kaveri kuoli aivoinfarktiin ja toinen on aina rahapulassa)

Vierailija
17/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovitaan asiat yhdessä. Meillä on rajallinen budjetti, joten sen käytöstä sovitaan. Ennen mies suunnitteli meille matkoja js nykyään minä olen aktiivisempi. Meillä ei ole ristiriitoja rahan ja ajankäytössä muutenkaan. Tykätään reissata perheenä.

Vierailija
18/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan toki matkoista ja enimmäkseen matkustetaan yhdessä. Mutta myös kahdestaan ilman lapsia tai jompikumpi lasten kanssa.

Mutta meillä saa matkustaa yksinkin! On ihanaa perheellisenä ihmisenä päästä välillä liikkeelle ihan omassa rauhassa!!  

Vierailija
19/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovita erikseen. Mies käy kerran vuoteen laskettelemassa viikon tai kaks kavereiden kanssa ja jossain vaiheessa ilmoittaa että sillon ja sillon lähtö ja mä tiedän tämän jo valmiiksi niin ihan ok mulle. Nyt lähtee parin viikon päästä Itävaltaan Alpeille. Ei haittaa mua, en mä pääsis mukaan vaikka tahtoisinkin, en kyllä edes tahdo, koska meidän vauva on siloin 5 viikkoinen.

Vierailija
20/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas outoa mun mielestä. en haluaisi olla tuollaisessa suhteessa. Me juuri eilen keskusteltiin yhdessä ruokapöydässä lasten kanssa mitä tehdään hiihtolomalla. Mies ei todellakaan edes halua yksin matkalle muuta kuin eräkämppään metsästämään koiran kanssa.

Niin kyllä mekin ruokapöydässä keskustelemme perheen yhteisistä lomamatkoista lasten kanssa, vaikka teemmekin itsenäisiä ratkaisuja omien lomien suhteen. Emmekä lapsia ota myöskään niihin keskusteluhin mukaan jos lähdemme matkalle ihan vaan kahdestaan. Ei  meidän tarvitisi olla tiivisti tekemässä kaikkia päätöksiä sen perheen kautta. 

Jotekin tuntuu oudolta liian tiivis perhe,jossa kaikki haetaan ja päätetään sen perheen kautta. Ei perheen perustamisen pitäisi sitä tarkoittaa että nyt minulla ei saa olla mitään omaa tai en saa olla enää tervellä tavalla itsekän, jota esim. oma hyvin vointi vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä