Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sovitaanko teillä perheessä lomamatkoista

Vierailija
15.01.2016 |

Kun mies vain ilmoittaa että varasi yks kaks itselleen matkan eikä pyytänyt perhettä mukaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa ollaan sovittu, että molemmilla on oikeus myös siihen omaan elämään myös lomamatkojen osalta. Minä varasin oman matkani Leville täksi viikonlopuksi kirjoittamalle sen perheen yhteiseen kalenteriin ja hän keksi lasten kanssa sitten yhteistä tekemistä ja he lähtevät kylpylään.

Levi.. Tällä tarinalla on pakko olla happy end.

Vierailija
22/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas outoa mun mielestä. en haluaisi olla tuollaisessa suhteessa. Me juuri eilen keskusteltiin yhdessä ruokapöydässä lasten kanssa mitä tehdään hiihtolomalla. Mies ei todellakaan edes halua yksin matkalle muuta kuin eräkämppään metsästämään koiran kanssa.

Niin kyllä mekin ruokapöydässä keskustelemme perheen yhteisistä lomamatkoista lasten kanssa, vaikka teemmekin itsenäisiä ratkaisuja omien lomien suhteen. Emmekä lapsia ota myöskään niihin keskusteluhin mukaan jos lähdemme matkalle ihan vaan kahdestaan. Ei  meidän tarvitisi olla tiivisti tekemässä kaikkia päätöksiä sen perheen kautta. 

Jotekin tuntuu oudolta liian tiivis perhe,jossa kaikki haetaan ja päätetään sen perheen kautta. Ei perheen perustamisen pitäisi sitä tarkoittaa että nyt minulla ei saa olla mitään omaa tai en saa olla enää tervellä tavalla itsekän, jota esim. oma hyvin vointi vaatii.

Se, että asioista sovitaan yhdessä ei tarkoita etteikö kukin saisi esim. matkustaa halutessaan yksin (jos siihen on rahaa). Toki jokainen saa vaalia omaa hyvinvointiaan, mutta ei muiden kustannuksella. Meillä mies tekee pieniä reissuja myös itsekseen, mutta minä reissaan mieluiten perheenä. Pikkulapsiaikana kaipasi omaa aikaa, mutta nyt elän viimeisiä tiiviin perheen vuosia, kun lapset jo isoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovita. Parisuhteen alussa mies vaati, että laskut ja ruokamenot maksamme puoliksi ja muuten on omat rahat. Nyt mies on työtön eikä hänellä ole enää varaa matkustaa, joten minä matkustan ystävieni kanssa. Lapsia meillä ei ole. 

Vierailija
24/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan sanoa miehelle, että ollan lähdössä naisporukalla silloin ja silloin Tallinnaan, onko ok? Aina murahtaa vastaukseksi että joo on. Vaustaus on sama kun mies esittää kysymyksen minulle.

Koko perheen matkoja ehdotan minä, mies sitten esittää oman mielipiteensä ja siitä kootaan matkapaletti. Ilman perhettä ei olla oltu esim. etelänmatkoilla.

Vierailija
25/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa noi tyttöjen retket. Mehän vain lasketellaan. Ai niin onhan siellä ihania poropoikia mukana

Entäpä jos olisi toisin päin eli sun miehes tekisi yksin saman matkan. Mikä huuto av palstalla olisi?

Vierailija
26/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan että meillä kumpikaan vain ilmoitusluonteisesti katoaisi reissuilleen. 

Vierailija
27/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpas outoa mun mielestä. en haluaisi olla tuollaisessa suhteessa. Me juuri eilen keskusteltiin yhdessä ruokapöydässä lasten kanssa mitä tehdään hiihtolomalla. Mies ei todellakaan edes halua yksin matkalle muuta kuin eräkämppään metsästämään koiran kanssa.

Niin kyllä mekin ruokapöydässä keskustelemme perheen yhteisistä lomamatkoista lasten kanssa, vaikka teemmekin itsenäisiä ratkaisuja omien lomien suhteen. Emmekä lapsia ota myöskään niihin keskusteluhin mukaan jos lähdemme matkalle ihan vaan kahdestaan. Ei  meidän tarvitisi olla tiivisti tekemässä kaikkia päätöksiä sen perheen kautta. 

Jotekin tuntuu oudolta liian tiivis perhe,jossa kaikki haetaan ja päätetään sen perheen kautta. Ei perheen perustamisen pitäisi sitä tarkoittaa että nyt minulla ei saa olla mitään omaa tai en saa olla enää tervellä tavalla itsekän, jota esim. oma hyvin vointi vaatii.

Se, että asioista sovitaan yhdessä ei tarkoita etteikö kukin saisi esim. matkustaa halutessaan yksin (jos siihen on rahaa). Toki jokainen saa vaalia omaa hyvinvointiaan, mutta ei muiden kustannuksella. Meillä mies tekee pieniä reissuja myös itsekseen, mutta minä reissaan mieluiten perheenä. Pikkulapsiaikana kaipasi omaa aikaa, mutta nyt elän viimeisiä tiiviin perheen vuosia, kun lapset jo isoja.

Kröhöm. Miten kenenkään isän tai äidin matka on pois muun perheen jäsenen hyvinvoinnista?! :D

Sinä reissaat mielummin perheenä niin muidenkin pitäisi? Tai miehesi pitäisi. Miehesi ei ole sinä, kuten ei ole ketään muukaan.

Eikä ne lapset mihinkään katoa vaikka itsenäistyvät ja aikuistuvat. Vai meinaatko, että ette enää silloin matkusta perheenä?! Tyydytäkö omia narsistisia tarpeitasi omilla kaiken heidän oman ajan itsellesi?! Lapsetkin tarvitsevat omaa aikaa siinä missä sinäkin kaipasit sitä lasten ollessa pienenpiä.

Vierailija
28/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti keskustellaan. Ei välttämättä mennä samaan aikaan, mutta tietysti kysytään toisen mielipidettä.

Vierailija
29/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa noi tyttöjen retket. Mehän vain lasketellaan. Ai niin onhan siellä ihania poropoikia mukana

Entäpä jos olisi toisin päin eli sun miehes tekisi yksin saman matkan. Mikä huuto av palstalla olisi?

Totta kai siellä on, mutta mitä siitä sitten?! :D Mieheni on tavatoman monta kertaa ollut yksin esim. Levillä yksin poikaporukalla.  

Eikö ole vähän naivia kuvitella, että tietty käyttäymismalli koskee kaikkia?! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi