Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi kouluun kahdeksaan - on isän pakko herätä

Vierailija
14.01.2016 |

Lapsi menee kouluun kahdeksaan. Isänsä sanoi että ei jaksa nousta aamulla tuohon aikaan laittamaan aamupalaa, haluaisi nukkua.
Onko toi ihan ok? Lähinnä mietin, että ymmärtääkö Ekaluokkalainen isän väsymyksen ja voi olettaa pärjäävän itsekseen? Tai sanotaan, että pärjää, mutta miltäköhän siitä tuntuu kun aikuinen ei tule auttamaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä joku oikea syy olla väsynyt, on vaikka töissä yhteen joka yö tai vaikeasti sairas? Jos ei, niin niistä lapsista pidetään huoli, kun niitä on menty tekemään. 

Vierailija
2/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isä pahastikin masentunut? Tai muuten hyvin sairas? Koska muuten en kyllä ymmärrä saatika ekaluokkalainen. En ole omaan mieheeni ja hänen vastuunottoonsa yleensä itsekään tyytyväinen mutta tuollaisessa tapauksessa kyllä ääneni kohoaisin. Vastuu ja velvollisuus ja se ettei aina oo kivaa jne. Joutuuhan se lapsikin heräämään s...tana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee illalla nukkumaan heti kun lapsikin. Päivätyö. Ei ole sairas.

Vierailija
4/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu kivalta ei. Eikä reilulta. Eikä aikuiselta.

Vierailija
5/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee illalla nukkumaan heti kun lapsikin. Päivätyö. Ei ole sairas.

No sitten mies herää hoitamaan ekaluokkalaista LASTA aamulla. Vasta työn myötä tajusin, miten pieniä ekaluokkalaiset oikeasti ovat ja miten paljon he tarvitsevat aikuisen apua ja tukea. Ei todellakaan ole oikein, että lapsen täytyisi yksin hoitaa aamut miehen laiskuuden ja saamattomuuden vuoksi. 

Vierailija
6/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko aamupalan tehdä illalla valmiiksi?

Vierailija
7/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluikäiselle pitää tehdä aamupala.

Vierailija
8/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelinkin nyt vaan että teen sit varmaan valmiiksi aamua varten.

Mies vaan pitää untansa tärkeämpänä. Kurjaa sinällään kun itse teen lyhyempää päivää että pääsen ajoissa kotiin mutta mies ei sitten viitsi aamulla herätä että olisi se aikuinen aamullakin. Pitääköhän mun sit sanoa että ei kauheasti pidä ääntä ettei isä herää. Voi meinaan karjasta että oo hiljaa.

Vierailija
9/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoi tai ei niin sen on noustava!Ei ole muuta vaihtoehtoa.Jos lapsia tekee niin niistä huolehtii tai joutaa mäkeen.

Vierailija
10/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt ekaluokkailainen osaa ottaa itse syötävää. Meillä ainakin niin, että jos ei ite hoida, niin olkoon sitte syömättä.

Vierailija
11/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te löydätte näitä miesjalokiviä ja miksi teette niiden kanssa lapsia?

Vierailija
12/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavahan lapsen kanssa on syödä aamupala ja jutustella alkavasta päivästä.

Vierailija
13/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin meinaan karjaista, että isä ylös aamulla. Ihme uikutusta 'ei mua huvita'. Huvitti tehdä se lapsi kuitenkin. Nyt siitä pitää pitää huolta. Eihän se nyt ole se leivän voitelu se ongelma ja maitolasin otto. Juju on seurassa ja siinä, että lapsi tuntee, että hänestä huolehditaan ja hänen ei tartte ihan yksin tässä selvitä. Jos pääsee isukki nukkumaan samoihin aikoihin lapsen kanssa niin kait nyt aikuiselle pitäisi sama unimäärä riittää kun ekaluokkalaiselle.

Vierailija
14/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en kyllä tuollaista "isää" pitkään kattelis.

Vierailija
15/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton patalaiskaa vastuutonta ukkoa se ap siellä nurkissaan katselee?!? Nyt hei valoja päälle, puhutaan EKALUOKKALAISESTA, joka on vielä pieni lapsi. Joten jos isä on kotona, isä huolehtii lapsen kouluun lähtemisestä. Mahtaa lapsesta tuntua kauhealta kun joutuu nousemaan aikaisin kouluun ja isä vaan nukkuu... :/

Vierailija
16/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana isä ja mies tämä ap:n mussukka.

Vierailija
17/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aattelinkin nyt vaan että teen sit varmaan valmiiksi aamua varten.

Mies vaan pitää untansa tärkeämpänä. Kurjaa sinällään kun itse teen lyhyempää päivää että pääsen ajoissa kotiin mutta mies ei sitten viitsi aamulla herätä että olisi se aikuinen aamullakin. Pitääköhän mun sit sanoa että ei kauheasti pidä ääntä ettei isä herää. Voi meinaan karjasta että oo hiljaa.

Ihan oikeasti, TOIVON että olet provo...

Muutoin käy todella surku lastanne. Äässi isä ja tossu äiti, joka ei puolusta lastaan.

Vierailija
18/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ruoka valmiiksi jääkaappiin 2 voileipää, jugurtti + mehulasi ! Ja katsokaa että vaatteet on jo valmiiksi asetettu ja koulureppu pakattu ja antakaa isän levätä puoliinpäiviin.

Vierailija
19/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno esimerkki lapsellesi tämä isukki.

Vierailija
20/33 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tää tarina on Porvoosta :/