Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras/huonoin syntymäkuukausi

Vierailija
14.01.2016 |

Mikä on mielestänne paras kuukausi syntyä tai huonoin? Kertokaa omia kokemuksia. En nyt kaipaa tässä huomioita mikä vanhemman näkökulmasta olisi helpointa vaan nimenomaan lapsen näkökulmaa esim juhlapyhien läheisyys, loppuvuoden lapset, kesälomien vaikutus..

Myös kokemuksia siitä jos omalla sisaruksella on lähes sama syntymäpäivä, miltä se on tuntunut? Onko hyvä asia vai ei?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras: marraskuu

Huonoin: kaikki muut

T: marraskuulainen :)

Vierailija
22/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi-maaliskuu näiden perinteisten mieltymysten kannalta. Olet luokan vanhimpia muttei joulu vie huomiota synttäreiltä, ehtii saada kavereita ennen juhlia koulun alun jälkeen jne.

Itse olen syntynyt syyskuussa ja olen kyllä tykännyt syntyä syksyllä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin heinäkuussa syntynyt ja lapsena oli kyllä inhottavaa, ettei yli puolet kutsutuista päässyt koskaan tulemaan, kun taas samaan kaveriporukkaan kuuluvan ystäväni syyskuussa pidettäville synttäreille tulivat melkein kaikki.

Näin aikuisena ei enää ole väliksi, enkä mitään bileitä ole pitänyt sitten kakskymppisten jälkeen.

Vierailija
24/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kesäkuukausi olisi paras.

Mä olen itse syntynyt sydäntalvella, mutta olen aina halunnut viettää synttäreitä rannalla. Joku oikein lämmin ja kaunis kesäpäivä ja sitten löhöttäis kavereiden kanssa bikinit päällä, kuunneltaisiin musaa ja pidettäisiin piknik ja juotaisiin siideriä.

Ei taida onnistua ellen muuta johonkin Havaijille. :D

Vierailija
25/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuu on paras, täyttää 18v ensimmäisten joukossa kaveriporukasta ja saa ajokortin. Pienenä talvijuhlat olivat kivat, asuimme maalla hyvien pulkkamäkien ympäröimänä, joten juhlissa touhuttiin pihalla. Haluaisin omatkin lapseni tulevaisuudessa syntymään helmikuussa. Joulukuu olisi mielestäni pahin, kun toinen kaveri täyttää 18, kun itse juuri täytit 17...

Vierailija
26/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuu on huonoin kuukausi. Kaikki jouluhössytys ym. siinä. Kesällä on hyvä syntyä. Helpompi keksiä silloin kivaa synttäritekemistäkin.

Vierailija
27/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntynyt kesälomien aikaan heinäkuussa, samaten pikkuveljeni, jonka syntymäpäivä on 4 päivää omani jälkeen. Lapsena se näkyi niin, ettei meillä pidetty suuria kaverisynttäreitä luokkakavereille, koska se olisi ollut niin hankalaa, kun porukka on lomilla ties missä. Olisimme toki saaneet sellaiset pitää, jos olisimme pyytäneet vanhemmilta, mutta ei se ollut meille kummallekaan tärkeää. Synttäreitä vietettiin yleensä perheen, serkkujen tai muutaman parhaan kaverin kanssa, kummankin synttäreitä omana päivänään erikseen. Ensimmäiset synttärit pidin 16-vuotiaana, kun kaveriasiat eivät olleet enää niin luokka- ja koulukeskeisiä. Ne olivat mahtavat (myönnettäköön, vähän alkoholinhuuruiset) bileet, ja helteinen heinäkuu oli niille mukava ajankohta. Samaten aikuisena heinäkuussa on ollut mukava järkätä synttäreitä, kun kelit ovat kohdillaan ja ihmiset kesämielellä. Tosin nyt, kun tuttavapiiri alkaa olla perhe-elämävaiheessa, on noita heinäkuussa perhelomalle lähteviä kavereita enemmän (opiskeluaikoina ihmiset lomailivat vaihtelevampina aikoina). Kivaa on kylläkin se, että itse (ja muu perhe) on lomilla ja rennoissa tunnelmissa omien synttäreiden aikaan. 

Eli sanoisin, että aikuiselle heinäkuu on mainio syntymäkuukausi, lapsenakin itse tykkäsin, mutta varmaan monille tuo kaverisynttäreiden järjestämisen hankaluus on lapsena kova pala (itse olen aina ollut aika introvertti ja vaatimaton). 

Vierailija
28/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi on syntynyt paria päivää ennen joulua, ja ollaan pidetty huoli, että lapsi saa hienot synttärijuhlat ennen joulua. Pidetään ne paria päivää ennen varsinaista merkkipäivää, että ei ole vielä joululoma alkanut. Itse taidan jopa ylikompensoida tuota joulun läheisyyttä ja synttäreitä vietetään aina koko viikonloppu (erikseen sukulaiset ja kaverisynttärit) ja lahjoja saa enemmän kuin yhden meiltä vanhemmilta. Koskaan ei ole lapsi valittanut! Pidän myös huolen, että synttäreillä on synttärikoristeet eikä mitään joulukoristeita talo täynnä. Eli ihan on vanhemmista kiinni miten asian järjestää.

Meidän tytär on syntynyt jouluaattona. Meillä on ollut aina ennen joulua syntymäpäiväjuhlat kavereille ja sukulaisille. Aattona juhlimme perheen kesken. Meidän joulu alkaa vasta joulupäiväna, jolloin aamulle jaamme joululahjat ja syömme jouluruokia.

Vierailija
29/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on syntynyt jouluaattona ja lapsena säälin häntä aina ihan kamalasti, kun hän ei saanut kuin yhdet lahjat vuodessa eikä ikinä voinut viettää synttäreitä.

Vierailija
30/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmikuu on paras, täyttää 18v ensimmäisten joukossa kaveriporukasta ja saa ajokortin. Pienenä talvijuhlat olivat kivat, asuimme maalla hyvien pulkkamäkien ympäröimänä, joten juhlissa touhuttiin pihalla. Haluaisin omatkin lapseni tulevaisuudessa syntymään helmikuussa. Joulukuu olisi mielestäni pahin, kun toinen kaveri täyttää 18, kun itse juuri täytit 17...

Vanhana se sitten ei olekaan enää niin kivaa, kun saavuttaa myös sen mummoiän aiemmin kuin muut. ;)

Vierailija
31/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt heinäkuussa, nimipäivänikin on heinäkuussa. Alakoulussa laulettiin synttäri- ja nimipäivälaulut päivänsankarille, joka sai istua paikallaan, kun muut seisoivat ja lauloivat. Kuulemma se oli ihan kivaa, mutta mistäpä minä sen tietäisin. Ehkä oli parempi jäädä huomaamatta, kun olin tuolloin aika ujo.

Olen ollut työelämässä 30-, 40- ja 50-vuotispäiväni, aivan kenenkään huomaamatta. Firmasta riippumatta pyöreitä täyttävien lahjaa varten on kerätty rahaa, joskus saatu satojakin markkoja ja vastaavia eurosummia kokoon, ja niillä ostettu kylpyläreissuja ja viinipulloja. Minä en ole saanut kertaakaan mitään, koska loma-aikaan syntyneen synttäreitä ei ole olemassa. Lahjojen perään en tavallaan haikaile enkä ole pönöttävien juhlallisuuksien ystävä, mutta tuo tahallinen huomaamatta jättäminen on kyllä harmittanut. Ei-pyöreät syntymäpäivät on kuitenkin muistettu, koska on kehotettu hommaamaan kahvitunnille kakut ja tortut ennen lomaa tai loman jälkeen.

Heinäkuussa saa leipoa itselleen mansikkakakkua. Se on kivaa.

Vierailija
32/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit joulukuun loppupuolella oli nuorempana aika tuskaa :D Olin aina luokan nuorin ja 18v synttäreitä piti odottaa tuskalla kun kaikki kaverit täytti viimeistään alkusyksyllä.  Onneksi mulla oli kuitenkin pienenä aina ihan kunnon synttärijuhlat eikä mun syntymäpäivää unohdettu tai lahjoja jätetty antamatta vaikka jouluun olikin vaan pari päivää.

Nyt oon 20v eikä tuo enää niin haittaa.

Vierailija
33/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt helmikuussa ja ihan jees ollut olla aina luokan vanhimpia. Tosin vähän vanhempana hiukan ärsytti, loppuvuodesta syntyneet ovat melkein vuoden mua edellä. Meidän vauva on syntynyt heinäkuussa, mikä on muuten mukava kuukausi syntyä, mutta hiukan surettaa tulevat synttärit, kun kaverit silloin ehkä vanhempineen lomilla.

Vierailija
34/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuu. Tarpeeksi kaukana joulusta ja muista kevään juhlista. Baariin pääsi vuosikerran ekojen joukossa ja muutenkin tuntui lapsena että olen esim syksyllä syntyneitä "edellä" kypsyys asioissa... Tuskin se nyt kuitenkaan niin oli, mutta nuorena ja lapsena se tuntui siltä.

Vierailija
35/36 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuun loppupuoli on ainakin ärsyttävä kun synttärit ja lahjat tuppaa yhdistymään jouluun.

Vierailija
36/36 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt lokakuussa ja lapsena sain aina Halloween synttärit ja kaikki kaverit pääsivät juhliin. Baari ikäisenä oli kiva kun suuri osa ystävistä oli jo täyttänyt niin oli baariseuraa valmiina. Nyt aikuisena on hauskaa olla vielä "vuoden nuorempi" kuin samana vuonna aikaisemmin syntyneet. Ajokortin odottaminen oli kyllä tylsää.

Oma lapseni on myös tarkoituksella tehty loka-marraskuulle, ajokorttiakin saa nykyään anoa aikaisemmin.

Ystäväni on joulukuun puolivälissä ja aina ollut todella ylpeä syntymäpäivästään. Tammikuussa syntynyt ystäväni sanoi, että syksyllä olisi kiva juhlia synttäreitä kun illat pimenee ja saa sytytellä kynttilöitä. Nimipäiväni on toukokuussa ja joskus mietin, että olisi kiva juhlia syntymäpäiviä silloin. Nyt mietin, että kuinka tylsää olisi, jos tämän vuoden synttärit olisi jo vietetty. Nyt ne on vasta edessä! Vastaan siis toukokuu ja elo-lokakuu.

En haluaisi viettää synttäreitä tammikuussa enkä kesä-heinäkuussa, mutta onneksi en itse ole voinut syntymäpäivääni tietoisesti valitakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi