Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsuin kaverin kahville, nyt tekis mieli sanoa ettei sovikaan tulla

Vierailija
14.01.2016 |

No okei, periaatteessahan minä olen ihan yhtä itsekeskeinen ja kiinni rutiineissa mutta....
Meillä kolme lasta, kaikki alle kouluikää vielä, nuorin 7kk.
Yleensä syödään lounasta viimeistään kahdeltatoista, päivällistä sitten neljän maissa, joskus viideltä.
Kysyin kaverilta jos pääsee tänään kahville, ja juu olis tosi kivaa mutta mielellään sitten iltapäivällä kun hänen lapsensa (1,5v.) nukkuu päikkäreitä aamupäivällä.
Käyhän se meille, ehdotin että tulevat sitten viideltä sillä ajatuksella että me syödään ruokaa neljältä ensin niin ei haittaa sit jos lapset syö jotain herkkuja.
Eihän tämä kaverille sopinut, haluaa tulla jo neljältä koska laittaa oma lapsensa aikaisin nukkumaan. Olin unohtanut että olen ennenkin ihmetellyt kun lapsi juo iltavellinsä viiden aikoihin.
Kyllähän se käy, mutta menee koko päivä sekaisin. (No ehkä vähän liioittelen....)
Täytyy kuitenkin syödä ruokaa kolmelta, ja antaa nyt vain joku pieni välipala että jaksavat odottaa ruokaa. Tai antaa lounasta.oikeaan aikaan, antaa sit syödä kahvin kanssa pullaa tai mitä ehditään laittamaan ja ruveta laittamaan ruokaa vasta kun vieraat lähtevät.
Huonosti nukutut yöt ja varmaan jotkut hormonitkin todennäköisesti vaikuttaa.siihen että olen ärtyisä, mutta jotenkin tuli vain sellainen hoo vee olo, että pysy sitten poissa jos ei kelpaa tulla silloin kun meille sopis parhaiten.
Itse olen sovittanut aikataulujani aina sen mukaan miten meitä on pyydetty jonnekin.
Joo, olen nipo mutta ottaa päähän että joku muu nyt määrää meidän päivän aikataulun.
Kiitos että sain valittaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden pienen lapsi, ja vaikka nyt turhasta valitetaankin niin ymmärrän tunteesi :D ja se täällä, joka ei sorru turhasta ärsyyntymiseen niin heittäköön sen ekan kiven...

Jatkossa, kun kaverisi sanelee aikatauluja, niin ole itsekin selkeä. Tyyliin "kyllä jo neljältä käy, mutta mun on vaan pakko sit tehdä ruoka sillon, kun muuten lapsilla kerkee tulla nälkä. Voitte kyllä syödä myös meidän kanssa!"

Sitten voit itse päättää teetkö ihan kaikille ruuan vai annatko vaan lasten syödä ja syöt sitten illalla itse. Mutta tottakai sä annat pienille lapsille ruokaa sillon, kun ne sitä tarvii... Muuten hajoo pää siihen kiukutteluun ja riehumiseen sokerin jälkeen :D

Eli lyhyesti, sua suututtaa, koska oot liian joustava ja kaveri ei ole. Käännä siis kelkkaa! Kaikessa ei tarvi myötäillä vaikka joustavuus hyvä taito onkin :)

Vierailija
22/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kaverin tapaamisesta tulee pelkkää häiriötä rutiineihin etkä saa siitä mitään, niin kannattaa sit varmaan vaan pysyä noissa kaavoissaan. Musta kyllä kavereitten tapaaminen oli kiva henkireikä ja toivottua vaihtelua pikkulapsielämään enkä kokenut kaavamaisia rutiineita mitenkään tärkeinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi vaikka mitä, ärsyynnyin nyt vain siitä että kutsuttu määräilee päiväni kulusta eikä voi tulla silloin kun meille sopisi parhaiten, siksi että heidän rutiinit ovat niin tärkeät.

Vierailija
24/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä siirtäisin tapaamisen. Itse sovin menoni ja kyläilyt aamupäivälle. 16 mennessä isommat lapset tulevat koulusta ja teen ruokaa. Ei olisi paljon aikaa vieraiden kanssa jutella tuolloin. Ehkä sitten illalla kuuden, seitsemän kieppeillä.

Miten sun isot lapset ja muut systeemit liittyvät tähän aloitukseen?

Ehkä ei liity mitenkään, mutta kuka haluaa kylään juuri silloin, kun on ruoka-aika tai sitä ruokaa tehdään. Meillä ainakin on kello 16 ruoka tulossa tai juuri valmista. Ja silloin en vieraita halua kylään.

Vierailija
25/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok nyt siis ap teet näin :)

Lapsesi syövät päivällisen normaaliaikaan klo 16. Istutte kivasti kaikki pöydässä yhdessä silloin. Myös se kaverisi. Kaadat sille kahvia samalla kun teidän perhe syö. Annat kahvitarjoomuksia. Juttelette.

Sitten kun omat lapsesi ovat syöneet saavat he ottaa niistä kahviherkuista jotain jälkiruoaksi. Juttelet ystäväsi kanssa lisää.

Ei vaikeaa. :)

Vierailija
26/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran kaverin tapaamisesta tulee pelkkää häiriötä rutiineihin etkä saa siitä mitään, niin kannattaa sit varmaan vaan pysyä noissa kaavoissaan. Musta kyllä kavereitten tapaaminen oli kiva henkireikä ja toivottua vaihtelua pikkulapsielämään enkä kokenut kaavamaisia rutiineita mitenkään tärkeinä.

Pointtini oli ehkä nyt se, että jos kaveri pyytäisi meidät sinne neljäksi kahville, niin minua ei haittaisi rukata ruoka-aikoja kyläilyn takia.

Teenkin niin aina kun meidät kutsutaan jonnekin.

Vierailija
27/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi vaikka mitä, ärsyynnyin nyt vain siitä että kutsuttu määräilee päiväni kulusta eikä voi tulla silloin kun meille sopisi parhaiten, siksi että heidän rutiinit ovat niin tärkeät.

Olet itse tasan yhtä joustamaton, kun yksi tunti pistää koko päivän sekaisin sinullakin.

Ehdottomasti kannattaa perua tapaaminen ja jatkaa ystävien tapaamista sitten kun pää on kunnossa.

Tämä oli kyllä ihan hyvä trolli.

Vierailija
28/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli sua ärsyttää kun itse joustat ja kaveri ei. Sun mielestä on kohteliasta joustaa silloin jos on kutsuttu kylään, ja näin toimitkin itse, mutta kaveri toimikaan. Ymmärrän että ärsyttää. Varmaan sun kannattaisi alkaa sanomaan että esim neljältä on liian aikaisin koska syötte silloin tms.

Vierailija
29/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muutenkin niin, että sä joustat useammin, ja kaveri taas enemmänkin odottaa että muut joustavat?

Vierailija
30/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok nyt siis ap teet näin :)

Lapsesi syövät päivällisen normaaliaikaan klo 16. Istutte kivasti kaikki pöydässä yhdessä silloin. Myös se kaverisi. Kaadat sille kahvia samalla kun teidän perhe syö. Annat kahvitarjoomuksia. Juttelette.

Sitten kun omat lapsesi ovat syöneet saavat he ottaa niistä kahviherkuista jotain jälkiruoaksi. Juttelet ystäväsi kanssa lisää.

Ei vaikeaa. :)

Tämä onnistuisi jos kaverin lapsi istuisi mukana ruokapöydässä. Sitä hän ei tee ilman jatkuvaa kitinää jos on päättänyt ettei halua siellä istua.

Taidan jatkossakin tyytyä vain näkemään kaveria paikoissa jonne meidät on kutsuttu samaan aikaan ja kutsua tänne helpompia vieraita =D

Vierailija
31/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, printtaa tekstisi ja lue se 5v kuluttua. Takuuvarmat naurut taattu kun saat vähän välimatkaa nykyhormonihuuruihin. :D

Vierailija
32/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajatus ei kulje, niin tässähän ne neuvot jo tulivat. Laitat ruuan klo 16 ja katat pöytään astiat myös vieraillesi. Tarkoittaa 2 lasia, 2 lautasta, kahdet aterimet. Kun olette syöneet, keräät astiat tiskiin ja kohta laitat kahvit kiehumaan. Sitten istutte uudelleen alas vaikka olohuoneeseen kun lapset leikkivät: ja juotte ne kahvit.

Menikö pää pyörälle?

Ollaan oltu samaan aikaan paikassa jossa näin tehtiin, heille ei sovi silloin syödä koska he syövät kolmelta ruokaa, muuten lapsi ei juo vellinsä ja tämä velli on elintärkeä koska.muuten lapsi ei nukahda ajoissa.

Toki me voimme syödä neljältä ja he odottavat olohuoneessa että juodaan kahvit ruuan jälkeen, mutta silloin olisivat yhtä hyvin voineet tulla myöhemmin.

No jos vaikka laitat sun lapsille ruuan, jonka syövät samalla kun te kahvittelette? Itse voit varmaan jättää ruuan syömättä tai syödä sen jälkeen kun kaverisi lähtee.

Vierailija
33/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä paljon ihmisiä joiden mielestä iyse ovat tärkeämpiä kuin muut, ja muut ovat nipoja kun toivoisivat että kutsuja päättää ajankohdan, eikä kutsuttu.

Jos kutsutulle ei aika sovi, jää kotiin.

Vierailija
34/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä paljon ihmisiä joiden mielestä iyse ovat tärkeämpiä kuin muut, ja muut ovat nipoja kun toivoisivat että kutsuja päättää ajankohdan, eikä kutsuttu.

Jos kutsutulle ei aika sovi, jää kotiin.

Kutsuvan olisi syytä sanoa tällaisille kutsuttaville että valitettavasti muu aika ei sovi, kuin tämä jolloin kutsuttiin.

Ap on ilmeisesti sanonut vieraalleen että on ok että tulevat jo neljältä vaikkei olekaan. Ja on siksi kiukkuinen. Vieras taas varmaan on hyvässä uskossa ettei kaverille ole väliä tulevatko neljältä vai viideltä kun kerran niin sanoi. Joten tulevat jo neljältä.

Ap:n kannattaisi ottaa oppia kaverista ja alkaa selkeämmin ilmaisemaan toiveitaan ja mielipiteitään.

Vierailija
35/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli lyhyesti: sun rutiinit on tärkeemmät kun kaverin rutiinit...

Vierailija
36/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Miksi vieraille ei voisi myös tarjota ruokaa?

Vierailija
37/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos syötte juuri ennen heidän tuloaan noin puoli neljältä? Ei olisi suuri muutos normaalista kello neljästä. Jos ruokailu on vielä kesken heidän tullessaan, niin he vain odottelevat hetken ja sitten tulee kahvit.

Vierailija
38/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollallaa

Vierailija
39/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun kuulostaa vaikealta. Meille (lapsiperheeseen) saa tulla kylään ihan mihin aikaan vain! Lapset ruokin silloin kun sen aika on, tämä onnistuu sen lomassa kun juttelen kaverin kanssa ja juodaan kahvit. Jos illalla on vieraita ja tulee lasten nukkumaanmenoaina, vieraat odottavat olkkarissa sen aikaa että nukutan lapset, ja sitten kyläily jatkuu. Elämä on just niin vaikeaa miksi sen tekee.

Vierailija
40/41 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloittaja kuulostaa mun kaverille, jonka kanssa kaikki aikataulut pitää sopia sen ruoka-aikojen mukaan. Siis sen äidin, lapset joustaa kyllä, mutta "kun mä oon raskaana, mun pitää saada ruoka minuutilleen just silloin, kun eilenkin sain"... :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä