Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Expert-myymälässä asiointi v***ttaa matkapuhelinliittymien tuputtamisen takia!

Vierailija
13.01.2016 |

Kävin reilu vuosi sitten ostamassa tyttärelle viihde-elektroniikkaa paikallisesta Expert-myymälästä. Tarvittavat tuotteet löytyivät ja menin maksamaan. Myyjä rupesi kauppaamaan matkapuhelinlittymiä. Koko perheen kaikki liittymät (6) uusiksi jollain superhienolla tarjouksella. Ei kiitos nyt tällä kertaa, sanoin. Myyntipuheet jatkuivat ja jatkuivat. Sanoin että lyöhän nyt nämä tavarat sinne koneeseen niin maksan ja lähden, mietitään sitä matkapuhelinliittymää joskus toiste. Myyjä ei uskonut vaan rupesi inttämään edelleen että ota nyt nämä 6 matkapuhelinliittymää, voit vaikka vaihtaa ne sitten myöhemmin takaisin vanhalle operaattorillesi jos et ole tyytyväinen. Sanoin että saatana, jos ei tuo tuputus nyt lopu niin jätän myös tämän CD-radion ostamatta ja kävelen ulos ovesta kahta kättä heittäen. Myyjä rahasti nurkuen tuotteen ja jupisi että on se nyt kumma jottei halvemmat matkapuhelinhinnat kelpaa. Ajattelin että tänne en enää tule kun kaupungista löytyy myös liikkeitä joissa myydään asiakkaalle sitä mitä hän oli tulossa hakemaankin.

No, nyt olin sitten (valitettavasti) unohtanut koko episodin reilun vuoden jälkeen ja pysähdyin liikkeen kohdalla kun muistin että tarvitsen jotain pikkutilpehööriä kodinkoneeseen. Löysin sen myyjän (eri kuin viimeksi) avustuksella ja käveltiin kassalle päin, niin myyjä kyseli että mites perheen matkapuhelinliittymät. "Meillä on XXX:n liittymät", sanoin. "Vaihdetaanpas samalla ne halvempiin, tehdään tästä paperit kuntoon samantien. "En rupea nyt tekemään matkapuhelinkauppaa, ostan vain tämän". "Mutta nämä olisi halvempiakin". "Ei, nyt maksan tämän ja piste".

Tällä kertaa myyjä sentään uskoi muutamalla kerralla jo ennenkuin tarvitsi ruveta ääntä korottamaan. Mutta kyllä v***tti suunnattomasti tuollainen pakkotuputtaminen, ja luulisi v***ttavan myyjääkin.

Nyt vannoin itselleni että tästä lähtien asioin ainoastaan kaupungin muissa kodinkone/viihde-elektroniikkaliikkeistä. Expert pitäköön tunkkinsa!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut vastaavissa hommissa ja annan teille vinkin. Kannattaa vähintään kuunnella mitä sillä myyjällä on sanottavana. Se toki haluaa saada lisää rahaa itselleen, mutta se ei ole ryöstämässä tai kusettamassa teiltä mitään. Monet asiakkaat eivät ole tietoisia siitä, että voisivat saada vastaavan palvelun paljon edullisemmalla jotain muuta kautta. Tulee mieleen klassikkotapaus. Keski-ikäinen mies maksaa operaattorille X 30e/kk kiinteän kännykkäliittymämaksun, vaikka ei sitä puhelinta käytä muuhun kuin soittamiseen ja sitäkään ei välttämättä tapahdu joka päivä. Miksei tarjota asiakkaalle vastaavaa palvelua siten, että maksaa jatkossa vain 2e kuukausimaksun ja häntä laskutetaan puheluiden määrän mukaan esim. 7 senttiä minuutilta?

Ahaa, minut ja mieheni on ilmeisesti lokeroitu tähän "tietämättömät keski-ikäiset". No keski-käisiä ollaan joon, minä kohta 50 v ja mies 60v. Mutta meillä on teini talossa, joka on puhelimen ja padin hc-käyttäjä. Nyt käyttö on tasaantunut nettikäyttöön, mutta ei ole kauan kun neiti takoi yli 5000 tekstari kuussa. Se pitää urpommankin keski-ikäisen ajan tasalla ja siksipä anakin meillä ollaan varsin valveutuneita liittymistä, hinnoista, tarpeista ja sen sellaisesta. Tällä hetkellä lähinnä kiinnostaa 4G:n toiminta meidän mökillä ja huonoahan se tuppaa olemaan paitsi yhdellä. Eikä se ole se joka itseään parhaaksi mainostaa. Siitä saa aina vääntää, mutta uskoo ne lopulta kun karttaansa katsovat tarpeeksi tarkoin.

Vierailija
22/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kannatta ottaa yhteys siihen omaan operaattoriin ja kysyä päivän tarjousta. Ja mainita, että olen ollut x vuotta teidän asiakkkaana, olisiko hyvää tarjousta vai katselenko tuolta naapurin puolelta..? Jos haluavat pitää asiakkaastaan kiinni, tiskiin tulee yleensä hyvä tarjous, niin vaihto toiseen ei tule mieleen. Kilpailu kun on kovaa tälläkin saralla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu myös Elisassa.

Muutama kuukausi sitten kävin vauvan kanssa ruokaostosten jälkeen siinä kaupan yhteydessä olevassa Elisassa kysymässä miehen puolesta oliko iphone 6s jo ostettavissa.

Myyjä penkoi kaappeja ja kyseinen luuri siinä tietyssä värissä löytyi.

Siinä sitten vauva alkoi kitistä ja tiesin että kohta alkaa järkyttävä huuto (tunnen vauvani temperamentin), joten tein lähtöä kärryineni.

Myyjä kuitenkin alkoi tentata omasta liittymästäni ja vastasin ihan kohteliaasti, että omat liittymäsopimukset on kunnossa, ja nyt on mentävä ennen kuin vauva todella hermostuu.

Tämä super-myyjä loikkasi tiskinsä takaa eteemme ja alkoi kysellä josko nyt kuitenkin tarkistettaisiin liittymäni. Koitin siinä sitten luovia takiaismyyjän ohi vauva huutaen ja samalla itse hokien, että ei kiitos, EI KIITOS.

Kaupan ulko-ovilla myyjä luovutti.

Tuo on oikeasti jo ahdistavaa.

Vierailija
24/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa!

Mulla nykyään prepaid ja olen tyytyväinen. Säästöä tulee, kun en paljoa soittele ja netti on taloyhtiön wifillä joka on ilmainen. Jos menen jonnekkin niin netti max 1 euro/ päivä, näissä uusissa prepaid liittymissä.

Saunalahti soitteli mulle joka kuukausi ja aina eri numerosta. Kaikki laitoin aina estolle. Tätä kesti kaksi vuotta ja kyllästyin ja olin raivoa täynnä. Myös DNA soitti vaikka oli markkinointikielto. Saunalahtihan veloittaa markkinointikiellosta euron kuukausi ja sitä en maksa, periaatekysymys.

Nykyään ostan kaiken elektroniikan netistä, ei ole myyjiä.

Tyrkyttäminen voi tuottaa tulosta mutta sillä voi myös menettää asiakkaan. Ostoskeskuksissa kävelen vaan eteenpäin ja en kuuntele.

Vierailija
25/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että vähällä pääsee kun sanoo että itellä on firman liittymä enkä tiedä mitään muiden perheenjäsenten liittymistä.

Vierailija
26/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa, että ei ole oma liittymä ja että ette voi päättää siitä. Tai sit voitte mainita, että teillä on joku kytkösopimus.

Vierailija
27/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nykyään ei myydä vaan päivitetään. Tätä se helvetin Saunalahtikin jankkaa. 4g on ehdoton ja mikä ei mene jakeluun että kun on taloyhtiön puolesta netti niin siinä on meidän kaikki koneet eli 3 tablettia, kaksi puhelinta, 3 pöytäkonetta.

Mökkiä ei ole joten wifillä pärjätään ja ollaan muutenkin paljon kotona.

Itse olen 50v. ja näen kyllä ne päivän tarjoukset netistäkin. Nykyään kun voi mesessä soitella ihan ilmaiseksi niin puhelin käyttö on mulla mitätöntä.

Vierailija
28/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa, että ei ole oma liittymä ja että ette voi päättää siitä. Tai sit voitte mainita, että teillä on joku kytkösopimus.

Vierailija
29/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltais ostettu sieltä tabletti mutta tarjoushintaa ei saanut ilman typerän liittymän ostamista. Mentiin sit toiseen kauppaan. Kumma pulju kun ei raha kelpaa..

Vierailija
30/30 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basbarduu90 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut vastaavissa hommissa ja annan teille vinkin. Kannattaa vähintään kuunnella mitä sillä myyjällä on sanottavana. Se toki haluaa saada lisää rahaa itselleen, mutta se ei ole ryöstämässä tai kusettamassa teiltä mitään. Monet asiakkaat eivät ole tietoisia siitä, että voisivat saada vastaavan palvelun paljon edullisemmalla jotain muuta kautta. Tulee mieleen klassikkotapaus. Keski-ikäinen mies maksaa operaattorille X 30e/kk kiinteän kännykkäliittymämaksun, vaikka ei sitä puhelinta käytä muuhun kuin soittamiseen ja sitäkään ei välttämättä tapahdu joka päivä. Miksei tarjota asiakkaalle vastaavaa palvelua siten, että maksaa jatkossa vain 2e kuukausimaksun ja häntä laskutetaan puheluiden määrän mukaan esim. 7 senttiä minuutilta?

Jep. Mulla on kanssa vastaavaa työkokemusta sekä puhelinmyynnistä, että opiskelun ohella työskentelystä elektroniikkaliikkeessä. Monet +40- vuotiaat ei tiedä, että markkinoilla on paljon edullisempiakin vaihtoehtoja ja että on ihan turhaa maksaa 30 euroa puhelinliittymästä, jota ei edes kovin aktiivisesti käytä. Rahat menee helposti herrojen taskuun. Operaattorit ovat myös siitä iljettäviä, että heillä olisi antaa ihmisille erilaisia tarjouksia ja kampanjoita vähän väliä, mutta he eivät sitä tee, koska mitä enemmän asiakas joutuu maksamaan, sen parempi. Siinä vaiheessa kun asiakas päättää vaihtaa liittymänsä paljon edullisempaan aletaan vasta soittelemaan, että "vaihdoitte liittymänne pois, mutku meil ois tämmösii ja tämmösii tarjouksia ja etuja ja haluttas pitää teidät asiakkaina edellee mutkumutumutku.."

Yritys on iljettävä, kun  pyrkii tekemään mahdollisimman hyvää tulosta? 

Toisekseen, olen ollut lukemattomat kerrat sekä myyjänä, että asiakkaana. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, asiallisella käyttäytymisellä/pienillä valkoisilla valheilla selviää noista tilanteista. Jos on kiire, niin totean, että palaan asiaan toisella kertaa, vaimo odottaa ulkona kylmässä.:D Jos taas minulla on aikaa, niin kerron nopeasti nykyisen tilanteeni. Jos myyjällä on heittää parempi tarjous, niin saatetaan päästä kaupoille.