Salsakastikkeen säilymisaika
Salsakastikepurkki avattiin 4-5 päivää sitten, etiketissä lukee jotain että parasta ennen/viim. käyttöpäivä 3 päivää avaamisesta. Mies on heittämässä kastikkeen pois, koska hän pelkää kuollakseen ruokamyrkytystä + "kastike on jo vanhaa".
Purkki on ollut jääkaapissa koko ajan, eikä ulkoisesti näytä mitenkään pilalle menneeltä eikä haise oudolta. Miten saan miehen uskomaan, että kastikkeen voi vielä käyttää? :D
Kommentit (3)
Jos ei näy hometta ja väri ja tuoksu on normaali, niin on mielestäni ok, mutta omalla vastuulla toki.
Olen rikkonut törkeästi ohjeita salsakastikkeen ja peston säilyvyydessä. Otan aina siististi purkista lusikalla, jonka varresta pidän nätisti kiinni, ettei tartu käsistä mitään purkkiin. Joskus olen lorauttanut ruokaöljyä vajaan salsan pinnalle suojaksi, en aina. Pesto on valmiiksi öljyistä. Olen syönyt yli 2 viikkoa avattuna olleita molemmista! Lihatuotteet ovat vaarallisia vanhetessaan, mutta salsastahan näkee onko homehtunut.
Yli kuukauden vanhaa olen syönyt usein kun siinä ei ole ollut näkyvää vikaa eikä poikkeavaa makua.
Mikä siinä menisi pilalle kolmessa päivässä? Eikös salsaan tule tomaattia, sipulia, chiliä, sokeria jne., luulisi säilyvän.