Kuinka paljon yli lasketun ajan annetaan mennä?
Itsellä nyt rv 41+3 eikä merkkiäkään et syntyis... Kuinka paljon teillä on annettu mennä yli lasketun ajan ennenkuin käynnistetty?
Kommentit (11)
Eikös nykyään taida olla se pari viikkoa rajana.
Mutta lohdutuksena voin sanoa, että keskimmäinen lapsi syntyi suunnilleen samoilla viikoilla/päivillä kuin sinä olet nyt ap. Yhtäkkiä alkoi supistukset vaikka sitä ennen ei ollut edes harjoitussupistuksia.
Hyvin yleistä taitaa olla että 41+5 varataan äitipolille yliaikaisuuskontrolli, missä päätetään jatkosta. Usein tuona päivänä jo käynnistetään tai käynnistysajan saa parin päivän päähän.
Miten voi olla mahdollista ettet tiedä?
Tapauskohtaisesti katsotaan. Mulla ensimmäinen rv 42 tasan, kun käynnistettiin ja kolmas rv 41+5 (oli syytä epäillä ettei kaikki ole kunnossa)..
Minulla käynnistettiin RV 41+5, syntyi RV 42+1, todennäköisesti olisi sektio ollut edessä seuraavana päivänä, jos ei olisi syntynyt. Kai sinulle on jo yliaikaiskontrolli varattu?
Huomenna olen soittamassa aikaa yliaikaiskontrolliin. -ap
Mulla meni myös 2 viikkoa yli, sitten käynnistettiin. Lapsi syntyi ja painoi lähes 5 kiloa.
Kätilö sanoi, että istukka olikin jo aikansa elänyt, eikä turvallista raskautta olisi voitu jatkaa yhtään pidemmälle!
Lapsi nyt jo 10 ja kaikki ok, mutta ei yliaiksisuus missäännimessä ole riskitöntä.
42+3 on yleensä se vihoviimeinen takaraja.
42+4 käynnistettiin mulla ja kyllä olin niin saamarin vihainen ettei aiemmin käynnistäneet aneluista huolimatta! Tuli iso poika joka ei meinannut mahtua ulos ja täytyy sanoa että tulo huudettua niin pirusti tuota vääntäessä!
Mulla lapset syntyneet yliaikaisina, ja molemmilla kerroilla oli varattu käynti polilla kymmenen päivää lasketun ajan jälkeen. Esikoinen käynnistettiin 12 pv la:n jälkeen, koska pääsiäispyhät siirsivät sairaalakäyntiä. Kuopus lähti syntymään itsellään päivä tai pari ennen mahdollista käynnistystä.
Kun olin sairaalassa odottavien äitien osastolla, niin siellä oli äitejä, joilla oli 17-18 päivää yli lasketun ajan. Yleensä siinä vaiheessa viimeistään ruvettiin käynnistelemään, mutta toki aikaisemminkin, jos näytti siltä, että oli jotain ongelmia.