Perunamuusi ei onnistu millään!
Yritän tehdä lounaaksi perunamuusia, mutta siitä tulee liisteriä. Laitoin litran maitoa kattilaan, lämmitin sitä ja samalla sekoitin joukkoon perunajauhoja. Enemmän ja enemmän, kunnes siitä tuli paksua. Mutta se on ihan liisteriä!
Miten tuosta saa syötävää? Suolaa laitoin, pitääkö laittaa jotain voita? Se ei yhtään muistuta perunamuusia, vaikka tosi usein teen niistä kaupan valmisjauheista perunamuusia. Mitä niissä siis on lisää (muu kuin maitojauhe ja suola), että perunamuusi onnistuu?
Kommentit (23)
höpsö, taasko sinä olet ollut asialla?
Perunamuussi - muussattu peruna. Jauhot ei taida tähän kuulua
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika on oikeissa perunoissa?
No ei mikään, mutta paljon helpompaa käyttää jauheita kuin kuoria ja keittää perunoita.
ap
Käytä perunoita, älä käytä mitään perunajauhoja.
Vierailija kirjoitti:
Perunamuussi - muussattu peruna. Jauhot ei taida tähän kuulua
No blaah. Kaupat on pullollaan niitä valmisperunamuusijauheita, jos et ole tiennyt..
ap
Miksi laitoit perunajauhoja muusiin? En yhtään ihmettele että muusista tuli liisteriä jos laitoit siihen kerta perunajauhoja.
Itse laitan muusiin aina suolan lisäksi maitoa ja voita. Hyvää tulee joka kerta
Oletko maissijauhoista koittanut popcornia tehdä?
Perunoiden kuoriminen ja keittäminen ei ole hankalaa vaikka se voikin ajatuksena sellaiselta tuntua.
Kokeile ihan rohkeasti nyt vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitoit perunajauhoja muusiin? En yhtään ihmettele että muusista tuli liisteriä jos laitoit siihen kerta perunajauhoja.
Ap on olevinaan vitsikäs ja koittaa tehdä perunatärkkelyksestä muusia.
Älkää nyt neuvoko käyttämään oikeita perunoita, kun niitä minulla ei tähän hätään ole. Mitä siis lisään tuohon liisteriin, että siitä tulee syötävää perunamuusia? Mitä en nyt hiffaa? Valmiissa perunamuusijauheissa on ilmeisesti maitojauhetta ja suolaa ja minä laitoin jo sitä maitoa ja suolaa, mutta tuo ei muistuta etäisestikään perunamuusia. Mitä siis niissä valmismuusijauheissa on, jota en muistanut!?!
ap
Sä tuhlasit 28 sekuntia mun aikaani tällä huonolla provolla. Häpeä.
Tämä provo on täällä säännöllisin väliajoin. Ei jaksaisi enää...
Vierailija kirjoitti:
Häh? En laittanut perunajauhoja muusiin, vaan yritän tehdä perunajauhoista muusia. Siis lisäsin maitoon perunajauhoja, mutta lopputulos ei onnistunut.
ap
Mitä jos lukisit vaan ne ohjeet siitä pakkauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lukisit vaan ne ohjeet siitä pakkauksesta?
Niin, vaikka sen, että mihin tarkoitukseen perunajauhoa käytetään. Ja sitten voitaisiin sopia, ettei tätä juttua enää tarvitse toistaa.
Vierailija kirjoitti:
paljon helpompaa käyttää jauheita kuin kuoria ja keittää perunoita.
ap
Jos se on niin paljon helmpompaa, niin mitä valitat? Sinähän sait täydellisen sileää ja kuohkeaa perunamuussia.
Tässä sen taas näkee että provoilu on taitolaji. Erityisesti jutun jatkaminen. Ap ei vaan osaa.
Et oo tosissas...