Iltasyöminen: mitä ja kuinka myöhään syötte?
Minun on mahdotonta nukahtaa tyhjällä vatsalla. Aiemmin söin iltaisin lähinnä suklaata tai kermajäätelöä. Nyt olen vähentänyt sokerin syömistä, ja syön iltapalaksi kaurapuuroa! Laitan joukkoon taateleita / banaania ja reilusti kanelia. Se on hyvää, mutta yllätyksekseni huomasin, ettei se pidä nälkää yhtä hyvin kuin kermajäätelö / suklaa / leivonnaiset. Eikö täysjyvän nimenomaan pitäisi pitää nälkää? Vai onko kyse vain siitä, että kaloreita on puurossa ja hedelmässä niin paljon vähemmän kuin suklaassa yms.? Kuitu ei siis pidä nälkää poissa, vaan kalorit?
Joka tapauksessa iltapuuro ei riitä pitämään nälkää poissa minulla, vaan vatsa alkaa kurista ja nälkä kouristaa sisuksia 1-2 tunnin kuluttua syömisestä ja nukahtaminen on mahdotonta. Joudun aina nousemaan sängystä ja keittämään kananmunan vielä yömyöhään. Tänään jouduin vielä hakemaan banaaninkin ja syömään sen, kun edes kananmuna ei vienyt nälkää.
Mitä te muut syötte iltaisin? Oletteko huomanneet, että täysjyvävilja nopeuttaa nälän ilmaantumista?
Olet ihan pihalla