Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen elämä maksaa enemmän kosmetiikan osalta kuin miehen!

Vierailija
12.01.2016 |

Naisen elämään kuuluu kosmetiikkatuotteet. Se on vaan niin totuus, ja vaikka kaikki naiset eivät meikkaa koskaan, niin kuitenkin kyllä jokanainen hiuksistaan huolen pitää ja jollakin voiteella naamansakin rasvailee ja jopa koko vartalonsa. Puhumattakaan vartalonsa puunausaineista. Listaanpa tässä nyt mitä itse käytän säännöllisesti tai vähemmän säännöllisesti kemian teollisuuden tarjoamista naisten tuotteista ja jos vaikkapa jalkopäästä aloitan ja yläpäähän lopetan, niin: Jalkavoide, varpaiden kynsilakka aluslakan kera, sääriini ja kinttuihini sivelen vartalon kosteusvoidetta kuin myös käsivarsiini ja sitä ennen suihkussa tietysti tarvitsen suihkusaippuaa tai -geeliä, alapään pesuun oma pesuaineensa, karvoituksen poistoon eli sheivaukseen omat tuotteensa, rollon-deodoranttia kainaloihin, kesähelteillä joskus jopa talkkia isojen rintojeni alle tupsuttelen, aluslakkaa ja hoitolakkaa sekä varsinaista värillistä kynsilakkaa sormien kynsiini, käsirasvaa päiväkäyttöön ja yökäyttöön eri tuubi, hajuvettä silloin tällöin, naamaan kasvojen putsausaine, kasvovesi, kuorinta-ainetta kasvoille kerran viikossa kuin myös joskus kuorintavoide vartalon iholle, yövoide, seerumi, silmien ympärysiholle oma voiteensa, ihoöljy kasvoihin, päivävoide. Meikkaukseen: valokynä, peitevoide, irto- sekä kivipuuteri, poskipuna, luomiväri, rajauskynä, ripsiväri, huulirasva, huulipuna, huulien rajauskynä, huulikiilto. Hiusten hoitoon: shampoo, hiusnaamio, hoitoaine, hiuslakka, hiuspuuteri ja hiusten värjäys, leikkaus säännöllisin välein kampaajalla (noin kahden kolmen kuukauden välein). Sitten vielä pikkuhousunsuojat.
Niin että voiko siis miehet väittää, että heidän elämisen kulut näiltä osin tulisi mukamas kalliimmaksi? Miehet eivät tarvitse meikkejä, ja eivätkä kuukautisia varten tamponeja tms. Shampoo ja vartalon pesuaine ja parranajovaahto tai -geeli, partavesi ja deodorantti, niin se on siinä. Paitsi oma mieheni kylläkin käyttäää jalkojensa sääriin voidetta, koska iho kuivaa miehelläni etenkin näin talviaikaan.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset tulevat kuolemaan useammin syöpiin kuin miehet, sillä kosmetiikasta kaikki imeytyy verenkiertoon. Hyvä näin.

Ap. Niin mutta hiirillä ja kaneillahan on osa noista aineista testailtu, että ovatten turvallisia ihmisille; sitä vaan, että turhaanko niitä sitten tutkitaan laboratorioissa, jos ne ovatkin kaikki tyyni syöpää aiheuttavia???? Sitä paitsi ruoan lisäaineet ja alkoholi sekä tupakka ym. ympäristömyrkyt ovat vieläkin tappavimpia  kuin esim. vartalovoide tai ripsiväri.

Vierailija
42/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset tulevat kuolemaan useammin syöpiin kuin miehet, sillä kosmetiikasta kaikki imeytyy verenkiertoon. Hyvä näin.

Ap. Niin mutta hiirillä ja kaneillahan on osa noista aineista testailtu, että ovatten turvallisia ihmisille; sitä vaan, että turhaanko niitä sitten tutkitaan laboratorioissa, jos ne ovatkin kaikki tyyni syöpää aiheuttavia???? Sitä paitsi ruoan lisäaineet ja alkoholi sekä tupakka ym. ympäristömyrkyt ovat vieläkin tappavimpia  kuin esim. vartalovoide tai ripsiväri.

Turhamaisuutesi takia valtava määrä koe-eläimiä on saanut kärsiä suunnattomasti ja täysin tarpeettomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löytyy kookosöljy jota käytän hiustenhoitoaineena, vartalon ja kasvojen rasvaamiseen

Hammastahna

Shampoo

Deodorantti

Kestositeitä

Karvat sokeroin eli teen vedestä, sokerista ja sitruunamehusta tahnan jolla nyhdän ne irti

Käytetyillä kahvinporoilla kuorin kasvot ja vartalon

Mies käyttää muita paitsi sokerointi mömmöä ja kestositeitä. Hän ostaa höyliä ja vaahtoja sekä tukan laitto aineita.

Vierailija
44/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhamaisuutesi takia valtava määrä koe-eläimiä on saanut kärsiä suunnattomasti ja täysin tarpeettomasti.

Ap. kuittaa: Tietääkseni kaikkia kosmetiikan aineita ei edes testata eläimillä, mutta entäpäs sitten lääkkeiden testaukseen mennäkseni, niin niitähän vasta testaillaankin rotilla ja hiirillä ym:lla, että sepä siitä sitten.  Turhamaisuutta ei mielestäni ole, että hoidan ihoani hyvin, ja pidän hygieniastani huolen ihan jo terveyteni kantilta katsoen kuin myös kanssaihmisiä ajatellen.  Meikit nyt onkin tavallaan turhamaisuutta, mutta saahan niillä kohennettua kuitenkin perusilmettä, ja poistettua väsyneisyyden näköisyyttä katseestaan, jos sattuu olemaan väsyneen näköinen. Sanotaan nyt että yleisilmeen piristykseksi meikkailen, en niinkään miesten takia, mulla on nimittäin oma kultainen mieheni, ja on nähnyt minut kolmenkymmenen vuoden aikana kyllä aivan luomuna enimmäkseen. En nimittäin meikkaile jokaisena päivänä, kuten jo mainitsinkin aiemmin. 

Vierailija
45/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. kuittaa: Tietääkseni kaikkia kosmetiikan aineita ei edes testata eläimillä, mutta entäpäs sitten lääkkeiden testaukseen mennäkseni, niin niitähän vasta testaillaankin rotilla ja hiirillä ym:lla, että sepä siitä sitten.  Turhamaisuutta ei mielestäni ole, että hoidan ihoani hyvin, ja pidän hygieniastani huolen ihan jo terveyteni kantilta katsoen kuin myös kanssaihmisiä ajatellen.  Meikit nyt onkin tavallaan turhamaisuutta, mutta saahan niillä kohennettua kuitenkin perusilmettä, ja poistettua väsyneisyyden näköisyyttä katseestaan, jos sattuu olemaan väsyneen näköinen. Sanotaan nyt että yleisilmeen piristykseksi meikkailen, en niinkään miesten takia, mulla on nimittäin oma kultainen mieheni, ja on nähnyt minut kolmenkymmenen vuoden aikana kyllä aivan luomuna enimmäkseen. En nimittäin meikkaile jokaisena päivänä, kuten jo mainitsinkin aiemmin. 

Itse ainakin näen aikamoisen eron siinä, testataanko eläimillä lääkkeitä vai kosmetiikkaa. Ei sillä, että eläinkokeet olisivat mielestäni oikein mutta kyllä ne lääkkeet ovat pienempi paha kuin turhuus eli meikit.

Vierailija
46/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat aineet ovat 35%:n vetyperoksidi ja HTH-ihovoide, jolla kuoriva vaikutus myös. Eivät maksa nämä montaa kymppiä vuodessa. Ilman näitä ihonne väistämättä vanhenee ja rypistyy. Itse olen jo siirtynyt vaiheeseen II, eli saatan sipaista parikin kertaa päivässä tätä 35%:n vetyperoksidia kasvoihin, ja iho sietää sen, ettei näytä ihan punoittavalta seuraavana päivänä. Jos iho osaisi puhua, se varmaan kiittäisi tästä hoidosta.

Tiedän että HTH- ihovoide on esimerkiksi erinomainen, koska sen myynti lopetettiin pitkälti Suomessa ainakin S-ryhmässä, ja kapitalistimarketit eivät varmaan koskaan ottaneet sitä valikoimiinsa, kun se on liian halpa ja hyvä.

Vierailija
47/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen erittäin naisellinen nainen ja meikkaan päivittäin, mutta mun arsenaalissa ei ole puoliakaan tuosta tuotearsenaalista.

Niin minäkin ja mulla on kaikki apn luettelema ja vielä enemmänkin. Erityisesti hiuspuolella enemmän tavaraa. Erilaisia shampoita, syväpuhdistava, kosteuttava, tavallinen, päänahkaa virkistävä. Hoitoaineita kosteuttavia, hiusnaamioita, latvoihin sopivia, juuriin sopivia. Pesun jälkeen lämpösuojasuihke, hiuksiin jätettävä kosteushoito ja latvasuoja, joskus öljyhoito. Laittamiseen muotovaahtoa ja hiuslakkaa.

Päivittäiseen meikkaamiseen kuuluu päivävoide, seerumi, kasvovesi, puhdistusmaito, meikkivoide, irtopuuteri, poskipuna, silmämeikin pohjustusvoide, peitekynä, tummien silmänalusten peitevoide, luomivärien eri sävyjä, yleensä neljän sävyn meikki, nestemäinen rajauskynä, ripsiväri ja kulmakynä.

Lisäksi kaikki apn luettelema. Kynnet aina lakattu jne.

Todellakin käyttäisin kamalalta jossei laittautuisi mutta jokainen tyylillään. Olen myös ikäistäni nuoremman näköinen.

Miesten kulut huomattavasti rajallisemmat, toisaalta samanikäinen (35) mieheni täynnä uurteita poskien iho roikkuu.

Wow. Mä en jaksanut ap:n koko sepustusta lukea, koska kaikki ole yhteen pötköön, mutta mitä sieltä välistä bongailin oli jotain liirumlaarumseerumjuttuja, mistä en ole ikinä kuullutkaan.

Mulla on puuteria, luomivärejä, eye-liner, kajal ja ripsari. Niin ja yks huulipuna+rajauskynä. Kaikki muut säilyy oikeasti vuosia, paitsi ripsari ja puuteri. Shampoo, hoitoaine ja kasvorasva on marketista, kuivalle iholle muuhun vartaloon käytän vauvaöljyä :)

Olen saman ikäinen kuin sinä, henkkarit kysyttiin viimeksi viime viikolla ja yleisin veikkaus iästäni on 26. Poikaani on monesti luultu pikkuveljekseni :D Pointti siis se, että aika pitkälti geenit määrää sen, näytätkö ikäistäsi nuoremmalta, ei hillitön kosmetiikkatuotteiden lutraus.

Mutta kukin tavallaan, itse investoin mieluummin kauniisiin mekkoihin ja saappaisiin.

Vierailija
48/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli kirjoituksen pointti? Tietyllä elämän osa-alueella stereotyyppisen naisen kulutustottumukset poikkeavat miehestä?

Pitäisikö naisten saada verovähennystä meikeistä, ja miehen treffien tarjoiluista?

Nykymiehet ei tarjoa treffeillä. Maksattavat mielellään omansa naisella.

Vierailija
49/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai naisella menee aikaa enemmän kuin miehellä esim. suihkussakin käydessään, jos siellä tukkaan laittaa hoitoainetta ja naamaan kuorintavoidetta tms.  Sitten suihkun jälkeiset jutut rasvauksineen, niin aikaa kuluu itsensä hoitamiseen.

Olet hassu :)

Vierailija
50/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta lääkkeet ja kosmetikkasi ovat siis samalla viivalla ja yhtä tärkeitä mitä koe-eläinten testaamiseen tulee? Yhtä välttämättömiä käyttää?

Vierailija
51/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

47: Alapeukku hillittömästä tarpeestasi korostaa nuorekkuuttasi kommentissasi.

Olisit lisännyt loppuun vielä vuositulosi, 200 000 euroa.

Vierailija
52/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin näen aikamoisen eron siinä, testataanko eläimillä lääkkeitä vai kosmetiikkaa. Ei sillä, että eläinkokeet olisivat mielestäni oikein mutta kyllä ne lääkkeet ovat pienempi paha kuin turhuus eli meikit.

Ap. kuittaa: Totuus on tuo, mutta minähän en tälle systeemille mitään mahda, että eläinkokeita tehdään milloin minkäkin aineen takia, joita ihminen käyttää milloin mihinkin tarkoitukseen, mutta en nyt meikkausta ihan turhuutenakaan pitäisi, sillä olisiko sinusta sitten kivempi katsella esim. julkkistaitelijoiden naamoja ilman meikin meikkiä, että vaan jotain kookosöljyä naamassaan esiintyisivät estraadilla?  Kuvittele nyt esim. Paula Koivuniemen naama tai Katri-Helenan naama luomuna ilman meikin meikkiä, ei ripsiväriä, ei luomiväriä, ei peitevoidetta, ei poskipunataa, eikä huulipunaa jne. laulamassa jossain konsertissa;):D   Tukka ilman kohottavaa hiuslakkaa tms. geeliä?  

Vierailija
53/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen puoleen haluaisinkin nähdä esim. Paula Koivuniemen ilman meikin meikkiä eli saunapuhtoisena esiintymässä.   Voisinkin siten tehdä vertailuja tuttujen saman ikäisten naisten kanssa kuin Paula, jotka eivät käytä meikkejä.

Vierailija
54/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vedän nopean joensuu meikin joka päivä.

Vierailija
55/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen erittäin naisellinen nainen ja meikkaan päivittäin, mutta mun arsenaalissa ei ole puoliakaan tuosta tuotearsenaalista.

Niin minäkin ja mulla on kaikki apn luettelema ja vielä enemmänkin. Erityisesti hiuspuolella enemmän tavaraa. Erilaisia shampoita, syväpuhdistava, kosteuttava, tavallinen, päänahkaa virkistävä. Hoitoaineita kosteuttavia, hiusnaamioita, latvoihin sopivia, juuriin sopivia. Pesun jälkeen lämpösuojasuihke, hiuksiin jätettävä kosteushoito ja latvasuoja, joskus öljyhoito. Laittamiseen muotovaahtoa ja hiuslakkaa.

Päivittäiseen meikkaamiseen kuuluu päivävoide, seerumi, kasvovesi, puhdistusmaito, meikkivoide, irtopuuteri, poskipuna, silmämeikin pohjustusvoide, peitekynä, tummien silmänalusten peitevoide, luomivärien eri sävyjä, yleensä neljän sävyn meikki, nestemäinen rajauskynä, ripsiväri ja kulmakynä.

Lisäksi kaikki apn luettelema. Kynnet aina lakattu jne.

Todellakin käyttäisin kamalalta jossei laittautuisi mutta jokainen tyylillään. Olen myös ikäistäni nuoremman näköinen.

Miesten kulut huomattavasti rajallisemmat, toisaalta samanikäinen (35) mieheni täynnä uurteita poskien iho roikkuu.

Mä olen 48-vuotias ja huomattavasti ikäistäni nuoremman näköinen. Ihossa ei juurikaan ole ryppyjä. Päivittäisessä käytössä kuoriva suihkusaippua, shampoo ja hoitoaine kampaamotuotteita ja pitkän luonnonkiharan tukan pesen noin kolmen päivän välein. Tukka saa kuivua itsestään, silloin sen kiharat ovat kauneimmillaan. Harjaan tukan vasta kuivana. Muotoilutuotteista käytän joskus juhliin mennessäni lakkaa. Muutaman kerran vuodessa. Dödö löytyy. Silmänympärysvoide ja kosteusvoide, yövoide erikseen. Ripsiväri, luomivärinä käytän poskipunaa. Poskipuna ja luomiväri eivät aina arkisin ole käytössä. Cc-voide. Meikinpoistoaine. Kynsilakka, sen poistoaine ja aluslakka sekä pikakuivattaja. Hajuvesiä en käytä, koska se aiheuttaa läheisilleni allergia oireita. Huulirasva löytyy myös, ei ole päivittäisessä käytössä, kuten eivät ole huulikiilto tai huulirasva. Peiteväriä käytän tarvittaessa, juuri nyt ei ole ollut tarvetta. Kaikennköistä löytyy muutakin, mutta niitä tarvitsen hyvin satunnaisesti.

Työskentelen it-alalla ja jos laittaisin itseäni enemmän, mun uskottavuus kärsisi. Nykyisessä ulkoasussani mua kutsutaan ladyksi ja naiselliseksi.

Vierailija
56/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri identtisistä kaksosista, jotka täyttivät 50-vuotta. He ovat olleet mukana kaksostutkimuksessa ja nyt taas heidän terveytensä tutkittiin. Myös ihon ikääntyminen oli tutkinnassa. Toinen kaksosista oli asiakaspalvelutyössä ja hoitanut ihoaan huolellisesti päivittäin, käyttänyt meikkiä ja paljon rahaa kalliisiin tuotteisiin.

Toinen oli työskennellyt koko ajan leikkaussalihoitajana, eikä ollut meikannut muulloin kuin juhliin lähtiessään. Hänen ainoa  käytössä oleva tuote oli apteekin perusvoide - ei mitään muita rasvoja pariinkymmeneen vuoteen.

Jälkimmäisen iho oli selvästi kiinteämpi; meikkiä käyttäneen oman ikäisensä näköinen, sairaanhoitajan noin kymmenen vuotta nuoremman.

Vierailija
57/58 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri identtisistä kaksosista, jotka täyttivät 50-vuotta. He ovat olleet mukana kaksostutkimuksessa ja nyt taas heidän terveytensä tutkittiin. Myös ihon ikääntyminen oli tutkinnassa. Toinen kaksosista oli asiakaspalvelutyössä ja hoitanut ihoaan huolellisesti päivittäin, käyttänyt meikkiä ja paljon rahaa kalliisiin tuotteisiin.

Toinen oli työskennellyt koko ajan leikkaussalihoitajana, eikä ollut meikannut muulloin kuin juhliin lähtiessään. Hänen ainoa  käytössä oleva tuote oli apteekin perusvoide - ei mitään muita rasvoja pariinkymmeneen vuoteen.

Jälkimmäisen iho oli selvästi kiinteämpi; meikkiä käyttäneen oman ikäisensä näköinen, sairaanhoitajan noin kymmenen vuotta nuoremman.

Ihan vaan tuli  tuosta meikkauksesta mieleen eri ammateissa, että onko jossakin ammatissa aivan ehdottomasti kielletty meikkaaminen työaikana?

Leikkaussalin hoitajista ja heidän meikkauksista sen verran itse tehnyt huomioita, vaikka vähät kerrat olen leikkauksissa elämäni aikana tähän mennessä ollutkaan, niin kyllä vaan hyvin monet sairaanhoiturinaisista ovat olleet niin meikissään, ettei tosikaan. :) Muistelen eräänkin kerran vuosikymmeniä sitten ollessani leikkauksessa, niin mieleeni jäi elävästi, kuinka mahtavassa maskarassa oli yhdenkin sairaanhoiturin silmäripset ja niin oli kajalia ja luomiväriä vedeltynä luomiin puhumattakaan huulipunasta.  Näytti vaan sekin naamansa maalannut leikkurihoituri pikkusen hassulta sen tukan suojushuivin kera tai mikä se vihreä myssy nyt onkaan nimeltään leikkaussalissa.  Tuli vaan mieleen, että oliko kenties ko. hoitaja meikannut nuoren ja atleettisen komean ortopedikirurgin katseita varten?;):)

Vierailija
58/58 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa olla nainen ja on lupa meikata naamansa silloin tällöin ja teenkin sen sitten huolella.

Miehillä on tylsää, kun joutuvat venttailemaan esim. juhliin lähtöä tehdessään meitä naisia, kun me vaan meikataan ja väkerretään hiuksiamme juhlakuosiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä