Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita herkkäunisia, joiden mies kuorsaa?

Vierailija
12.01.2016 |

Olen tapaillut muutaman kuukauden miestä, joka kuorsaa melko voimakkaasti. Tämä on todella ärsyttävä vaiva, sillä olen hyvin herkkäuninen, eli nukahtamisessa kestää kauan, ja se on lähes mahdotonta, jos samassa tilassa kuuluu jotain häiritsevää ääntä. Samaten heräilen usein kaikenlaisiin ääniin, pieniinkin. Nukkuminen miehen kanssa onkin minulle todella tuskallista, sillä en vain pysty nukahtamaan, jos kuulen voimakasta kuorsausta.

Korvatulpat ovat auttaneet hieman, mutta miehen kuorsaus kuuluu kuitenkin niidenkin läpi osaksi. Lisäksi koen korvatulpat epämukavina, ja ne usein kutittavat korviani, joten jos en heräile ääniin, heräilen korvien tajuttomaan kutinaan. Ja jos tästä suhteesta jotain vakavampaa tulisi, en haluaisi nukkua aina korvatulpat korvissa, sen verran epämukavat ne on.

En siis pysty nukkumaan lähes ollenkaan, jos olen miehen luona yötä tai hän on minun luonani. Tämä on johtanut siihen, että olen alkanut vältellä yökyläilyjä. Mies ei oikein ymmärrä, miten ahdistavaa minulle on, kun en saa unta äänen takia, joka ei lakkaa. Muutaman kerran olen mennyt sohvalle nukkumaan, ja mies on sitten jotenkin loukkaantunut siitä.

Tuntuu jotenkin, että asiaan ei ole yksinkertaista ratkaisua. Tuntuisi tyhmältä jättää mies kuorsauksen takia, koska muuten hänessä ei ole vikaa. Mutta en vain tiedä, miten ratkaisisin ongelman. Onko teillä mitään vinkkejä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Mitään kunnon vinkkiä en oikein osaa antaa :(

Minä olen käyttänyt 16 vuotta korvatulppia ja välillä nukkunut sohvalla tai lasten huoneissa. En vain totu kuuntelemaan kuorsausta.

Vierailija
2/28 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat makkarit nyt viidettä vuotta. Parisuhde vaan parani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks sun miehes nimi Timo?

Vierailija
4/28 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat makkarit ja kerrot miehelle syyn. Luulis ymmärtävän. Myös meillä näin ja viimeinkin saan nukuttua!!!

Vierailija
5/28 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne. Mitään kunnon vinkkiä en oikein osaa antaa :(

Minä olen käyttänyt 16 vuotta korvatulppia ja välillä nukkunut sohvalla tai lasten huoneissa. En vain totu kuuntelemaan kuorsausta.

Millaisia korvatulppia käytät? Tuntuvatko korvatulpat mielestäsi epämukavilta?

Vierailija
6/28 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut nukkkumaan kuorsauksen säestyksellä, mutta en olekaan herkkäuninen. Paras neuvo, jonka olen kuullut, on oman korvakäytävän muotoon valetut korvatulpat. Eivät ole ihan halvat, oisko 80€ tai sitä luokkaa, mutta tuo on todella pieni hinta hyvistä yöunista. Ehkä pyydät, että mies maksaa ne, jos välittää sinusta kovasti? :-)

Vierailija
7/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill auttaa jonkun verran apteekista saatava suihke, jos muistaa käyttää. Mies ei oikein tajua, että en saa nukuttua. Laihduttaminenkin auttaa. Ylipainoa ei tarvitse edes paljoa, kun kuorsaamatonkin alkaa kuorsata.

Vierailija
8/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa ihanaa jos mies kuorsaisi. Olen todella herkkä heräämään kaikkeen pieneenkin ääneen, mutta tasainen jatkuva ääni peittäisi nämä pikkukolahdukset alleen ja saisi nukuttua.

Vierailija
9/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpissa on valtavasti eroja. Jos yhdet kutittavat ja tuntuvat epämukavilta, kannattaa kokeilla toisenlaisia. Minullekaan eivät sovi ne rakennustyömailla käytettävät keltaiset pötköt, mutta apteekista löysin paremman tuntuiset, joita voin käyttää joka yö. Olen niin tottunut korvatulppiin, että käytän niitä silloinkin kun mies on matkoilla.

Vierailija
10/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla luen myös vinkkejä tuohon ongelmaan... Jos ei perus asennon vaihdot auta.. Aika moni ilmeisesti on päätynyt eri makkareihin ja kaipa se on ihan ok, jos sellaiseen on varaa.

Meillä minä kuorsaan (nainen).. Olen huomannut, että mieskin joskus, mutta mua se ei häiritse, nukun kuin tukki. En tiedä häiritsenkö miestäni paljon, mutta usein se nukahtaa sohvalle ja kömpii joskus aamuyöstä viereeni. Ekoja kertoi tuntui vähän pahalta, mutta nyt olen tottunut. Kunhan saan jonkun hetken yöstä nukkua miehen vieressä niin olen iloinen. :)

Vierailija
11/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa ihanaa jos mies kuorsaisi. Olen todella herkkä heräämään kaikkeen pieneenkin ääneen, mutta tasainen jatkuva ääni peittäisi nämä pikkukolahdukset alleen ja saisi nukuttua.

Valitettavasti kuorsausääni ei ole tasaista, vaan voimakkuus ja tempo vaihtelee kuin klassisessa musiikissa: välillä on hiljaista ja välillä karmeaa melua, katkoksia ja korahduksia.

Jos kaipaat taustamelua, voit laittaa vaikka cd-soittimeen sopivaa ääntä soimaan läpi yön, kuten heinäsirkkojen siritystä.

Vierailija
12/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meill auttaa jonkun verran apteekista saatava suihke, jos muistaa käyttää. Mies ei oikein tajua, että en saa nukuttua. Laihduttaminenkin auttaa. Ylipainoa ei tarvitse edes paljoa, kun kuorsaamatonkin alkaa kuorsata.

Millaista suihketta?

Vierailija
13/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri.

Vierailija
14/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kuorsausääni ei ole tasaista, vaan voimakkuus ja tempo vaihtelee kuin klassisessa musiikissa: välillä on hiljaista ja välillä karmeaa melua, katkoksia ja korahduksia.

Joo. Se alkaa viattomana tuhinana ja pahenee, sitten tulee vähän aikaa normaalia kuorsausta, joka kohta alkaa käydä todella kovaääniseksi ja vaikean kuuloiseksi, lopussa jokainen raivostunutta elefanttia muistuttava töräys on taistelua ilmasta. Nuku siinä sitten. Tönäisen miestä kyynärpäällä, se kääntää kylkeä, on hetken hiljaista ja sykli alkaa taas.

Vierailija
15/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin. Joskus kun olen oikein väsynyt ja nukahdan ennen miestä, ei ole kuorsaaminen haitannut. Monesti tosin herään viimeistään aamuyöstä kovaan kuorsaukseen ja korahteluun, jolloin siirryn sohvalle. Sitä apteekeista saatavaa suihketta on kokeiltu, mutta ei juurikaan parantanut ongelmaa. Ehkäpä pitäisi investoida hyviin korvatulppiin.

Vierailija
16/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta hieman ohiksena sulla on nyt oiva tilaisuus seurata onko tällä miehellä mahdollisesti uniapnean merkkejä. Siis katkoileva hengitys, väsymystä, ärtyneisyyttä jne. Tällaisessa tapauksessa painemaski auttaa vaivaan ja samalla kuorsauskin häviää. Mutta pahahan tästä on kenellekään mennä sanomaan. Voi olla herkkä asia sulattaa. T: kuorsaava mies.

PS. tietenkin apnean toteaminen vaatii lääkärin tutkimusta.

Vierailija
17/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat makkarit ja kerrot miehelle syyn. Luulis ymmärtävän. Myös meillä näin ja viimeinkin saan nukuttua!!!

Näin. Meilläkin nukutaan eri kerroksissa, ei varmasti häiritä toisiamme. Silloin kun pakko nukkua samassa huoneessa, otan unilääkettä.

Joillekin vaan tuntuu olevan tärkeämpää että on yhteinen makuuhuone, vaikka siitä aiheutuisi ainakin toisen osapuolen jatkuva univaje ja kiukkuisuus, mikä taas aiheuttaa riitaa ja kireätä ilmapiiriä... mutta mitä nyt ihmisetkin ajattelee jos huomaavat että nukutaan erillään...

Vierailija
18/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nukkunu jo kohta melkee 10 vuotta korvatulpat korvassa, enkä osais ilman enää ees nukkuukkaan.

Mun vinkki: osta oikeen kokoset ja muotoset tulpat (niitä on tosi paljon erilaisia!) ja sipase vähän rasvaa korvatulppaan tai korvakäytävän alkupään reunoihin, jollon korvatulppa sujahtaa mukavammin ja tuntuu miellyttävämmältä

Vierailija
19/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/28 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma. joskus kun saan nukkua yksin miehen työreissujen vuoksi niin olen aamulla levännyt ja virkeä, aina muulloin väsynyt. nykyisin reagoin jo tihentyneeseen hengitykseen enkä nuku.