Naisen elämä maksaa enemmän kosmetiikan osalta kuin miehen!
Naisen elämään kuuluu kosmetiikkatuotteet. Se on vaan niin totuus, ja vaikka kaikki naiset eivät meikkaa koskaan, niin kuitenkin kyllä jokanainen hiuksistaan huolen pitää ja jollakin voiteella naamansakin rasvailee ja jopa koko vartalonsa. Puhumattakaan vartalonsa puunausaineista. Listaanpa tässä nyt mitä itse käytän säännöllisesti tai vähemmän säännöllisesti kemian teollisuuden tarjoamista naisten tuotteista ja jos vaikkapa jalkopäästä aloitan ja yläpäähän lopetan, niin: Jalkavoide, varpaiden kynsilakka aluslakan kera, sääriini ja kinttuihini sivelen vartalon kosteusvoidetta kuin myös käsivarsiini ja sitä ennen suihkussa tietysti tarvitsen suihkusaippuaa tai -geeliä, alapään pesuun oma pesuaineensa, karvoituksen poistoon eli sheivaukseen omat tuotteensa, rollon-deodoranttia kainaloihin, kesähelteillä joskus jopa talkkia isojen rintojeni alle tupsuttelen, aluslakkaa ja hoitolakkaa sekä varsinaista värillistä kynsilakkaa sormien kynsiini, käsirasvaa päiväkäyttöön ja yökäyttöön eri tuubi, hajuvettä silloin tällöin, naamaan kasvojen putsausaine, kasvovesi, kuorinta-ainetta kasvoille kerran viikossa kuin myös joskus kuorintavoide vartalon iholle, yövoide, seerumi, silmien ympärysiholle oma voiteensa, ihoöljy kasvoihin, päivävoide. Meikkaukseen: valokynä, peitevoide, irto- sekä kivipuuteri, poskipuna, luomiväri, rajauskynä, ripsiväri, huulirasva, huulipuna, huulien rajauskynä, huulikiilto. Hiusten hoitoon: shampoo, hiusnaamio, hoitoaine, hiuslakka, hiuspuuteri ja hiusten värjäys, leikkaus säännöllisin välein kampaajalla (noin kahden kolmen kuukauden välein). Sitten vielä pikkuhousunsuojat.
Niin että voiko siis miehet väittää, että heidän elämisen kulut näiltä osin tulisi mukamas kalliimmaksi? Miehet eivät tarvitse meikkejä, ja eivätkä kuukautisia varten tamponeja tms. Shampoo ja vartalon pesuaine ja parranajovaahto tai -geeli, partavesi ja deodorantti, niin se on siinä. Paitsi oma mieheni kylläkin käyttäää jalkojensa sääriin voidetta, koska iho kuivaa miehelläni etenkin näin talviaikaan.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen erittäin naisellinen nainen ja meikkaan päivittäin, mutta mun arsenaalissa ei ole puoliakaan tuosta tuotearsenaalista.
Niin minäkin ja mulla on kaikki apn luettelema ja vielä enemmänkin. Erityisesti hiuspuolella enemmän tavaraa. Erilaisia shampoita, syväpuhdistava, kosteuttava, tavallinen, päänahkaa virkistävä. Hoitoaineita kosteuttavia, hiusnaamioita, latvoihin sopivia, juuriin sopivia. Pesun jälkeen lämpösuojasuihke, hiuksiin jätettävä kosteushoito ja latvasuoja, joskus öljyhoito. Laittamiseen muotovaahtoa ja hiuslakkaa.
Päivittäiseen meikkaamiseen kuuluu päivävoide, seerumi, kasvovesi, puhdistusmaito, meikkivoide, irtopuuteri, poskipuna, silmämeikin pohjustusvoide, peitekynä, tummien silmänalusten peitevoide, luomivärien eri sävyjä, yleensä neljän sävyn meikki, nestemäinen rajauskynä, ripsiväri ja kulmakynä.
Lisäksi kaikki apn luettelema. Kynnet aina lakattu jne.
Todellakin käyttäisin kamalalta jossei laittautuisi mutta jokainen tyylillään. Olen myös ikäistäni nuoremman näköinen.
Miesten kulut huomattavasti rajallisemmat, toisaalta samanikäinen (35) mieheni täynnä uurteita poskien iho roikkuu.
En ymmärrä aloittajan pointtia. Naisten naiset käyttää keskimäärin enemmän kosmetiikkaa kuin miehet... Niin mitä sitten? Kukaan ei pakota käyttämään siihen euroakaan. Itseään vartenhan naiset sanoo aina laittautuvansa, eikä miesten tai toisten naisten takia.
Vähän sama kuin sanottaisiin että miehet käyttää elektroniikkaan/autoihin/yms. enemmän kuin naiset. Täysin omia valintoja, eikä sen pitäisi haitata ketään. Kukaan ei kiellä miestä käyttämästä rahojaan meikkeihin, tai vastaavasti naista ostamasta isompaa telkkaria meikkien sijaan.
Kukin ostakoon rahoillaan sitä minkä kokee itselleen tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen erittäin naisellinen nainen ja meikkaan päivittäin, mutta mun arsenaalissa ei ole puoliakaan tuosta tuotearsenaalista.
Niin minäkin ja mulla on kaikki apn luettelema ja vielä enemmänkin. Erityisesti hiuspuolella enemmän tavaraa. Erilaisia shampoita, syväpuhdistava, kosteuttava, tavallinen, päänahkaa virkistävä. Hoitoaineita kosteuttavia, hiusnaamioita, latvoihin sopivia, juuriin sopivia. Pesun jälkeen lämpösuojasuihke, hiuksiin jätettävä kosteushoito ja latvasuoja, joskus öljyhoito. Laittamiseen muotovaahtoa ja hiuslakkaa.
Päivittäiseen meikkaamiseen kuuluu päivävoide, seerumi, kasvovesi, puhdistusmaito, meikkivoide, irtopuuteri, poskipuna, silmämeikin pohjustusvoide, peitekynä, tummien silmänalusten peitevoide, luomivärien eri sävyjä, yleensä neljän sävyn meikki, nestemäinen rajauskynä, ripsiväri ja kulmakynä.
Todellakin käyttäisin kamalalta jossei laittautuisi mutta jokainen tyylillään. Olen myös ikäistäni nuoremman näköinen.
Miesten kulut huomattavasti rajallisemmat, toisaalta samanikäinen (35) mieheni täynnä uurteita poskien iho roikkuu.
Väkisinkin herää kysymys että kauanko kestää päivittäinen laittautuminen? Onko koskaan käynyt mielessä ettei se ulkonäön pieni ehostaminen ehkä ole vaivan arvoista? En halua arvostella, vaan olen aidosti kiinnostunut kuulemaan, mitä paljon meikkaavat naiset asiasta ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tämä satiiria? Olihan?
Vierailija kirjoitti:
Se on kuitenkin jokaisen oma valinta. Saavatko sellaiset naiset palkanlisänä jonkun 'meikkirahan' tai verovähennyksen , joiden edellytetään olevan työssään täydellisesti meikattuna?
Itse miesvaltaisella alalla en ole koskaan tarvinnut meikkejä, ja noita hiusaineita ja rasvoja voivat tarvita miehetkin.
Lentoemoista en tiedä mutta tavallinen toimistotyössä ja asiakkaiden kanssa päivittäin oleva ei saa. Eikä pukurahaa ellei ole eduskunnassa vaikka kuitenkin edellytetään että vaatteetkin on vimpan päälle niin miehillä kuin naisillakin. Asiakkaan eteen ei mennä nyppyyntyneessä neulepaidassa ja vanhoissa virttyneissä housuissa kärjestä kuluneet kengät jalassa.
Miehet ja naiset käyttävät keskimäärin rahansa eri asioihin - eli siinäpä se pointti taisi olla. Kuukautiset toki on naisella ja tästä aiheutuu vaivaa/ kuluja, joita miehellä ei ole, mutta muutenhan nämä on omia valintoja, kuten moni onkin jo todennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tämä satiiria? Olihan?
Jotain on höynäytetty oikein koko rahan edestä;) Ei se naama säily sen parempana vaikka kermalla hölväisi, usein tuollainen laittaminen vain vanhentaa nopeammin kun iho ei enää tule toimeen ilman!
Onneksi on kollageenipitoinen sileä ihotyyppi ettei näin 50+ vielä tarvitse muuta kuin markettipäivävoiteella ohennettua bb voidetta sävyä antamaan, ripsarin, sipauksen luomiväriä ja poskipunaa ja kulmavahaa. Noilla pärjää kyllä työpäivän kummasti. Hiukset aina laitettuna, siitä en tingi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkisinkin herää kysymys että kauanko kestää päivittäinen laittautuminen? Onko koskaan käynyt mielessä ettei se ulkonäön pieni ehostaminen ehkä ole vaivan arvoista? En halua arvostella, vaan olen aidosti kiinnostunut kuulemaan, mitä paljon meikkaavat naiset asiasta ajattelevat.
Puolisen tuntia päivittäin. Työni edellyttää huoliteltua ulkonäköä. Olen laittautunut aina enkä aio luopua tavoistani eli haluan näyttää huolitellulta. Osa ei halua laittautua, ihan fine sekin mutta ei minun juttuni eikä sovi minun elämäntyyliini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisen tuntia päivittäin. Työni edellyttää huoliteltua ulkonäköä. Olen laittautunut aina enkä aio luopua tavoistani eli haluan näyttää huolitellulta. Osa ei halua laittautua, ihan fine sekin mutta ei minun juttuni eikä sovi minun elämäntyyliini.
Mainitaan nyt vielä että minulla on pintakuiva rasvoittuva sekaiho. Äitini on hoitanut ihoaan myös hyvin ja iho erittäin hyvässä kunnossa, vaikka 65-vuotias. Esim kosteusvoiteen ei tarvitse tarkoittaa 80 euron kosteusvoidetta, minulla on sekä edullisia että kalliita merkkejä. Kosteutusta iho useimmilla tarvitsee. Meikkaamisen etuna aurinkosuoja, aurinko vanhentaa ihoa.
Lukaiskaapa Nystenin blogista hieman näistä kosmetiikan ja terveyssiteiden aiheuttamista ongelmista http://kemikaalikimara.blogspot.de/search/label/kosmetiikka
.... vieläkö laitatte noita sotkuja ihollenne?
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämään kuuluu kosmetiikkatuotteet. Se on vaan niin totuus, ja vaikka kaikki naiset eivät meikkaa koskaan, niin kuitenkin kyllä jokanainen hiuksistaan huolen pitää ja jollakin voiteella naamansakin rasvailee ja jopa koko vartalonsa. Puhumattakaan vartalonsa puunausaineista. Listaanpa tässä nyt mitä itse käytän säännöllisesti tai vähemmän säännöllisesti kemian teollisuuden tarjoamista naisten tuotteista ja jos vaikkapa jalkopäästä aloitan ja yläpäähän lopetan, niin: Jalkavoide, varpaiden kynsilakka aluslakan kera, sääriini ja kinttuihini sivelen vartalon kosteusvoidetta kuin myös käsivarsiini ja sitä ennen suihkussa tietysti tarvitsen suihkusaippuaa tai -geeliä, alapään pesuun oma pesuaineensa, karvoituksen poistoon eli sheivaukseen omat tuotteensa, rollon-deodoranttia kainaloihin, kesähelteillä joskus jopa talkkia isojen rintojeni alle tupsuttelen, aluslakkaa ja hoitolakkaa sekä varsinaista värillistä kynsilakkaa sormien kynsiini, käsirasvaa päiväkäyttöön ja yökäyttöön eri tuubi, hajuvettä silloin tällöin, naamaan kasvojen putsausaine, kasvovesi, kuorinta-ainetta kasvoille kerran viikossa kuin myös joskus kuorintavoide vartalon iholle, yövoide, seerumi, silmien ympärysiholle oma voiteensa, ihoöljy kasvoihin, päivävoide. Meikkaukseen: valokynä, peitevoide, irto- sekä kivipuuteri, poskipuna, luomiväri, rajauskynä, ripsiväri, huulirasva, huulipuna, huulien rajauskynä, huulikiilto. Hiusten hoitoon: shampoo, hiusnaamio, hoitoaine, hiuslakka, hiuspuuteri ja hiusten värjäys, leikkaus säännöllisin välein kampaajalla (noin kahden kolmen kuukauden välein). Sitten vielä pikkuhousunsuojat.
Niin että voiko siis miehet väittää, että heidän elämisen kulut näiltä osin tulisi mukamas kalliimmaksi? Miehet eivät tarvitse meikkejä, ja eivätkä kuukautisia varten tamponeja tms. Shampoo ja vartalon pesuaine ja parranajovaahto tai -geeli, partavesi ja deodorantti, niin se on siinä. Paitsi oma mieheni kylläkin käyttäää jalkojensa sääriin voidetta, koska iho kuivaa miehelläni etenkin näin talviaikaan.
Jatkan vielä aloittajana tuohon listaan, josta jäivät pois nämä tuotteet eli silmävärien poistovesi, joka muuten maksaa ihan hitokseen, koska pitää ostaa sellainen, joka ei allergisoi silmiäni ja sitten kynsilakan poistoaine. Voi olla, että vieläkin jäi jotain pois luettelemistani kosmeettisista aineista, mutta kuitenkin onhan tuossakin, ja kyllä vaan rahaa kuluu vuoden aikana, koska jotkut mainitsemistani aineista ovat päivittäin käytössä, ja nehän kuluvat nopsemmin, joten niinhän se nyt vaan on, että kallista on naisena oleminen. Tottakai riippuu siitä, että millaisia ja minkä hintaisia tuotteita ostelee, mutta aina se marketin halvin tuote ei vaan kertakaikkiaan käy, jos on herkkis iho tms.
Vierailija kirjoitti:
Valintakysymys. Minulla on normaalien shampoiden, hoitoaineiden ja deodorantin, jota miehetkin toivon mukaan käyttävät, lisäksi kahta kosteusvoidetta, ripsiväriä, puuteria ja poskipunaa. Meikkejä käytän ehkä kerran kuussa. Tuo sun lista näytti paitsi kalliilta, myös työläältä. Miten paljon te ihmiset oikein käytättte aikaa itsenne puunaamiseen?
Ap. noh, enhän mä aikaani paljon käytä itseni puunaamiseen, mutta onhan sitä nyt hyvänen aika naisella oltava kaikkeen lähtöön purnukkaa;):)) ja sitä paitsi mä en meikkaa joka päivä, mutta jos meikkaan, niin tavalliseen arkimeikkaukseen menee aikaa noin kymmenisen minuuttia, jos sitäkään, joskus laitan vain huulirasvaa kun lähden ulos tai kauppaan. Juhlameikkauksen tekemiseen kuluu tietysti enemmän aikaa.
Tottakai naisella menee aikaa enemmän kuin miehellä esim. suihkussakin käydessään, jos siellä tukkaan laittaa hoitoainetta ja naamaan kuorintavoidetta tms. Sitten suihkun jälkeiset jutut rasvauksineen, niin aikaa kuluu itsensä hoitamiseen. Mutta onhan sitten mukava olokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
;):) Ap. kiittää, kun muistutit vielä tuosta syväpuhdistavasta shampoosta, se unohtui mun listauksestani,sitäkin on arsenaalissani, käytän muuten kerran viikossa syväpuhdistavaa shampoota, että saa kaiken lakan pois hiuksista, jota on viikon ajan käyttänyt jokunen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset käyttävät keskimäärin rahansa eri asioihin - eli siinäpä se pointti taisi olla. Kuukautiset toki on naisella ja tästä aiheutuu vaivaa/ kuluja, joita miehellä ei ole, mutta muutenhan nämä on omia valintoja, kuten moni onkin jo todennut.
Niin mutta miehillä kasvaa parta, ja jos sen tahtoo mies ajella, niin kuluuhan siihen partavaahtoa ja mitä niitä onkaan mönjiä, ja partakone maksaa ja sähkön kulutus siihen;heh
Onko tämän aloituksen tarkoituksena painottaa sitä asiaa, että naiset ovat aivan itse tehneet valitansa ja haluavat käyttää rahojaan kaikkeen turhanpäiväiseen?
Vierailija kirjoitti:
Olit ihan käyttänyt aikaa tullaksesi tuohon johtopäätökseen. Just
Ap. kuittaa tiedoksesi, ettei ton kirjoittamiseen mennyt kuin minuutti pari, olen nopea kirjoittamaan, mutta pahus, kun jäi muutamat purtukat mainitsematta, joten olen joutunut lisäilemään myöhemmin niitä "unohtuneita" aineita:)
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli kirjoituksen pointti? Tietyllä elämän osa-alueella stereotyyppisen naisen kulutustottumukset poikkeavat miehestä?
Pitäisikö naisten saada verovähennystä meikeistä, ja miehen treffien tarjoiluista?
Ap. vastaa, että verovähennys olisi paikallaan naisille kosmetiikkakulutuksestaan. Miesten treffitarjoilunkin idea on vanhanaikainen käytäntö, kuka pakottaa miehen aina maksamaan tarjoilut nykyaikana? Ei kukaan, minä ainakin maksan omat ruokani ravintolassa ja juomani silloin tällöin, vaikka mieheni kylläkin maksaa useimmin kuin minä, mutta hän tienaakin paremmin, ja mullahan menee enempi rahaa noihin kokovartalon kosmetiikka-aineisiin;heh:);)
Vierailija kirjoitti:
...Miehet eivät tarvitse meikkejä, ja eivätkä kuukautisia varten tamponeja tms. Shampoo ja vartalon pesuaine ja parranajovaahto tai -geeli, partavesi ja deodorantti, niin se on siinä. Paitsi oma mieheni kylläkin käyttäää jalkojensa sääriin voidetta, koska iho kuivaa miehelläni etenkin näin talviaikaan.
No eihän naisiakaan pakoteta käyttämään meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli kirjoituksen pointti? Tietyllä elämän osa-alueella stereotyyppisen naisen kulutustottumukset poikkeavat miehestä?
Pitäisikö naisten saada verovähennystä meikeistä, ja miehen treffien tarjoiluista?Ap. vastaa, että verovähennys olisi paikallaan naisille kosmetiikkakulutuksestaan. Miesten treffitarjoilunkin idea on vanhanaikainen käytäntö, kuka pakottaa miehen aina maksamaan tarjoilut nykyaikana? Ei kukaan, minä ainakin maksan omat ruokani ravintolassa ja juomani silloin tällöin, vaikka mieheni kylläkin maksaa useimmin kuin minä, mutta hän tienaakin paremmin, ja mullahan menee enempi rahaa noihin kokovartalon kosmetiikka-aineisiin;heh:);)
Tuon on aivan sinun oma valintasi...
Se on kuitenkin jokaisen oma valinta. Saavatko sellaiset naiset palkanlisänä jonkun 'meikkirahan' tai verovähennyksen , joiden edellytetään olevan työssään täydellisesti meikattuna?
Itse miesvaltaisella alalla en ole koskaan tarvinnut meikkejä, ja noita hiusaineita ja rasvoja voivat tarvita miehetkin.