Aatelislapselle nimi?
Mieheni on aatelissuvusta ja olemme saaneet nyt kolmannen lapsemme, joka on siis tyttö. Nimen kanssa on ollut nyt enemmän ongelmia kuin aikaisempien kanssa, johtuen varmaan siitä, että kaksi vanhempaa ovat poika ja tyttö ja nimet tavallaan suunniteltu etukäteen ja tytön nimi jo "käytetty". Nimi saisi olla suomalaissaksalainen yhdistelmä, sukunimi alkaa siis vonilla ja suhteellisen pitkä. Nimiä saa olla 2-3.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Aika yläluokkaista saada av-palstalta selville, ettei kuulukaan aatelisperheeseen :'DD
Joo, meniköhän ap:lla nyt lastensa nimet uusiksi. Jos kerran kielivät vahvasti aatelisuudesta, niin eihän se oikein sovi jos ei kerran aatelisia olla :D
Claudia Elisabeth von Gaskammer
Elämäntyyliltämme ja taustoiltamme olemme aatelistoa, en ala tästä kanssanne enempää vänkäämään, niin se vain on. Kaikkialla minne menemmekin, meitä pidetään aatelisina. Olemme sivistyneitä ja hyväkäytöksisiä. Mistä tämä tarve lytätä ja ilkeillä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Elämäntyyliltämme ja taustoiltamme olemme aatelistoa, en ala tästä kanssanne enempää vänkäämään, niin se vain on. Kaikkialla minne menemmekin, meitä pidetään aatelisina. Olemme sivistyneitä ja hyväkäytöksisiä. Mistä tämä tarve lytätä ja ilkeillä?
Ap
Vai niin :D Olkaa ihan mitä olette, Prinsessa Ruususia vaikka. Mutta ei teitä muut pidä yhtään minää muuna kuin tavallisina ihmisinä, ei vaikka kuinka niin itsellesi uskottelisit.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten tämä aatelisena pitäminen siis ilmenee? Tähän et ole kertaakaan vastannut vaikka sitä useaan otteeseen on kysytty. Miten se käytännössä ilmenee?
Kummarretaanko kadulla kun kävelette ohi? Pääsette jonojen ohi minne vain? Suosikkiravintolassanne teillä on oma kabinetti? Vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä on (käytännössä) aatelinen elämäntyyli? Moni "tavallinen" ihminen on sivistynyt ja hyväkäytöksinen eikä kukaan ajattele että he varmaan ovat aatelisia kun noin käyttäytyvät :O
Jestas sentään! Minulla on ulkomalainen harvinainen aateliselta kuulostava sukunimi, kasvoin kaksikielisessä kulttuurikodissa ja lapsena meillä oli kuulemma "kuninkaallisen hyvät käytöstavat", sivistynyt olen ja hyväkäytöksinenkin edelleen, olemus ja ulkomuoto muiden sanojen mukaan ei-suomalainen ja ylväs - mutta koskaan ei kukaan ole taatusti ajatellut että siinä varmasti aatelinen ihminen :D
Hih, meillä on eräs perhetuttava joka oli lapsen silmissä ihanan rento ja hauska. Myöhemmin kuulin että hän oli (saksalainen) kreivi. Ei tehnyt itsestään numeroa.
Aatelinen elämäntyyli :D :D :D
Ap ei kai kukaan halua ilkeä olla mutta etkö itse huomaa kuinka huvittavaa (naurettavaa) itsekehusi ja kuvitelmasi ovat? "Kaikkialle minne menemme meitä pidetään aatelisina.." Mistä tiedät? Sanovatko kaikki jokapaikassa että oletteko atelisia kun käuttäydytte hyvin ja olette sivistyneitä?
Muuten: nykypäivän (oikeat) aatelissukuun kuuluvat eivät välttämättä ole kovin sivistyneitä eivätkä hyväkäytöksisiä. Tai ulkonäöltään/pukeutumiseltaan erottuvia.
Asutteko kartanossa tai linnassa, onko lapsillanne kotiopettaja ja lastenhoitaja, onko teillä palvelusväkeä, järjestättekö tanssiaisia, metsästysviikonloppuja ja hyväntekeväisyysjuhlia joihin kutsutte vain "kerman", vai mitä se on se aatelinen elämäntyyli? Ole nyt ystävällinen ja kerro meille tavallisille pulliaisille.
Olen monacon herttuattaren sisaren tytär.
T.ap
Eikö se BB-talossa aikanaan ollut Saranna ollut aatelinen? Hyväkäytöksinen ja sivistynyt..
Ehkä aateliseen elämäntyyliin ja -käytökseen kuuluu olla vastaamatta rahvaan kysymyksiin jos ei huvita :/
Ettekö itse osaa keksiä suomalaissaksalaisia nimiä? Vai oliko aloituksella jokin muu motiivi ;)
Vierailija kirjoitti:
Jestas sentään! Minulla on ulkomalainen harvinainen aateliselta kuulostava sukunimi, kasvoin kaksikielisessä kulttuurikodissa ja lapsena meillä oli kuulemma "kuninkaallisen hyvät käytöstavat", sivistynyt olen ja hyväkäytöksinenkin edelleen, olemus ja ulkomuoto muiden sanojen mukaan ei-suomalainen ja ylväs - mutta koskaan ei kukaan ole taatusti ajatellut että siinä varmasti aatelinen ihminen :D
Älähän nyt ole niin varman päälle. Kyllä työläiset aateliset erottaa... :D
Vierailija kirjoitti:
Ap
No nyt!!! En tuu tästä naurusta loppua :D
Pyyhitäänkö teidän perseetkin?
Ap, miltä tuntuu yökerhon vip-jonossa kun missit ja jääkiekkoilijat menee heittämällä ohi ja poke vaan nauraa sun aatelisjutuille?
Vai että ihan aatelisia... Hupsu ap, tuo säätylaitos on lopetettu jo ajat sitten. Jotkut saksalaiset suvut (esim. nuo Hochenzollernit) pitävät kyllä vielä kirjaa suvun "päämiehestä" vai mikä se nyt onkaan. Aatelisarvoa suvulla ei enää ole. Uskoisin tuossa muutenkin olevan kyse nykyään enemmän omasta sukuhistoriasta: maineikas suku, jonka esi-isistä on pidetty kirjaa 1000-luvulta alkaen.