Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset haukkuvat eli puhuvat pahaa toisista

Vierailija
12.01.2016 |

Onko siitä koskaan mitään hyötyä? Haittaa voi ainakin olla? Tarkoitan siis tosielämän tilanteita, en julkkisten ruotimista. Olisiko tehokkaampaa, tavoitteidensa kannalta, kehua tai olla hiljaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena on tehdä kuuntelijoille selväksi että itse on ihan jotain muuta kuin haukuttava. Tai muuten vaan nostaa omaa häntää tai parantaa omaa oloa toista alentamalla.

Vierailija
2/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monilla negatiivisten asioiden puhuminen on ainoa small talkin muoto, jonka he osaavat. Huomasin itse jo tosi nuorena, että välillä tuli keskityttyä liikaa negatiivisiin asioihin, ja päätin vaihtaa levyä. Toki mäkin saatan arvostella toisia ihmisiä selän takana, mutta olen tosi tarkka, kelle puhun ja mitä. Ns. huvikseni en louskuta. Mutta totta kai kyseiseen käytökseen on monia syitä, mm. pessimistinen persoonallisuus. Sanoisin kuitenkin, että tottumus näyttelee suurta osaa tällaisten läyhääjien käytöksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän että selitit otsikossa mitä "haukkuvat" tarkoittaa, sillä olisin muuten saattanut ymmärtää viestin väärin.

Vierailija
4/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Joskus tuntuu että se kahvihuoneen paskanpuhuminen on mennyt niin överiksi, että tuntuu likaiselta olla edes samassa tilassa. Olen opiskelija, meillä on runsaasti harjoitteluita, ja harjoittelijan läsnä ollessa ihmiset haukkuu toisiaan tosi vapautuneesti, aivan kuin siinä ei olisikaan vierasta ihmistä paikalla. Jotenkin sitä menettää uskonsa ihmiskuntaan kun kuuntelee, miten ihmiset puhuvat toisistaan. Aikuiset ihmiset. Joilla on valta ja mahdollisuus aina vaihtaa työpaikkaa ja muuttaa elämäänsä, jos ei kerran kestä työkaverin persoonaa tai levenevää persettä tai murretta tai mistä tahansa ketä tahansa nyt parjataankin. Toisia yksinkertaiseksi haukkuvalle työpaikan tehopaketille tekisi oikein hyvää pakata kimpsunsa ja kampsunsa ja muuttaa aivan toiselle puolelle maata, opiskella uusi ammatti ja pistää kaikki uusiksi, haastaa itsensä ja katsoa onko sille omalle omahyväisyydelle oikeasti mitään perusteita. Ehkä hänellä sitten löytyisi vähän empatiaa esimerkiksi niitä sijaisia kohtaan, jotka ei heti varastosta löydä jotain. 

En mä ymmärrä miksi kukaan haluaa myrkyttää oman mielensä jankuttamalla samoja, negatiivisia asioita toisista. Alan uskoa että ihmiselle ei vaan tee hyvää se, että hän huolehtii itsensä samaan pieneen betonikuutioon joka työaamu vähän kuin aikuisten päivähoitopaikkaan, ja venyy siellä sitten syytelleen kaikkia muita siitä että nämä ovat vääränlaisia.

Vierailija
5/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOTKUT?! Suurin osa kansakuntaahan tähän syyllistyy. Veikkaan, että hän joka väittää ettei sitä tee tai ole tehnyt niin valehtelee. 

Vierailija
6/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sitä tekee, mutta eivät sitä huomaa. Tai yrittävät tekopyhinä väittää jotain muuta.

Vierailija
7/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen haukkuja on henkisesti köyhä ja muutenkin tyhmä.

Vierailija
8/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOTKUT?! Suurin osa kansakuntaahan tähän syyllistyy. Veikkaan, että hän joka väittää ettei sitä tee tai ole tehnyt niin valehtelee. 

Jos suurin osa, niin mun tuttavapiiri on poikkeuksellinen. Toki on niin, että aktiivisesti välttelen ihmisiä, jotka tykkäävät louskuttaa, mutta ei nyt voi olla niinkään, että olen onnistunut luomaan tuttavapiirin ihmisistä, jotka eivät ole koko ajan arvostelemassa toisia. En siis usko, että suurin osa ihmisistä on ikäviä juoruajia.

2

Vierailija
9/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, osa 660. Kompensoisivatko omaa epävarmuuttaan?! Tulleet itse lyödyiksi vastaavissa tilanteissa?! Heikko itsetunto?! Käytöstapojen puute?! Harmittomasti ajankulukseen?

Vierailija
10/10 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku heikkolahjainen haukkuja voisi ajattella, että kun painaa kaverin mainetta alaspäin, siinä nousee samalla oma status ylöspäin. Vaaka heilahtaa ja itse muka saa lisäpinnoja. Ei se mene niin. Ettekö te teidä, että huonojen uutisten viestintuoja "ammutaan ensin"?