Minkä kokoisena "havahtuisit" ylipainoon?
Kerro myös pituutesi.
Itse havahduin 73-kiloisena, että olenpas pullea. Naamassa oli läskiä niin paljon, että kaksoisleuka alkoi näkyä. Päätin alkaa laskea kaloreita suuntaa antavasti, ja nyt puolitoista vuotta myöhemmin mittani ovat 170/59.
Kommentit (59)
Olen aina ollut hoikka 167cm 53-55kg joten kyllä heti kun paino nousi 59 kiloon niin huomasin. Sen lisäksi että paino näkyi valokuvissa niin puolet vaatteista ei enää mahtunut päälle. Miten esim juuri vaatekoon kasvua voi olla huomaamatta?
Kyllä se oli aikamoinen sokki, kun näin itseni vähän isommasta peilistä muutama viikko synnytyksen jälkeen. Raskausmahan kanssa kerääntyneitä kiloja on aika vaikea arvioida. Tämä oli siis toisessa raskaudessa, ja hassu juttu oli, että painonnousu oli lähes sama kuin ensimmäisessäkin raskaudessa, jos ei juuri raskauskiloja jäänyt. Olen pohtinut, voisiko syynä olla se, että koska en toisessa raskaudessa juuri kyennyt liikkumaan, kaikki lihas muuttui läskiksi, eli siis oikeastaan lihoin enemmän kuin sen, mitä mittaustulokset antoivat ymmärtää. Joka tapauksessa se 10-8 kg:n ylipaino oli aika ikävää, ja välttelin peiliin katsomista kyllä. Siinä vaiheessa, kun kuopus alkoi syödä kiinteitä, paino alkoi itsestään pudota. Loput lähtivät, kun jouduin pitämään sairauden hoidon takia parin viikon dieetin, jossa suurin osa tavallisesti nauttimistani ruuista oli kiellettyjen listalla.
168 ja 60-kiloisena alkaisin varmaan tuntemaan itseni aika isoksi. Vaikka enhän sillonkaan olisi edes ylipainoinen
Normaalipainoinen täälläkin - jos tästä paino nousisi 2-3 kiloa niin heti sen huomaisin. Käyn vaa'alla lähes päivittäin ja tunnen heti jos turvottaa. Eipä pääse paino "yllättäin" nousemaan...
Mutta onhan se kai niin että jos on jo 20-30 kiloa ylipainoa niin ei siinä vielä 10 kilon lisäys tunnu missään:(
Havahdun jos vaatteet eivät mahdu. Mulla on niin kallis ja kranttu maku etten voi tosta vaan uusia garderoobia.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut hoikka 167cm 53-55kg joten kyllä heti kun paino nousi 59 kiloon niin huomasin. Sen lisäksi että paino näkyi valokuvissa niin puolet vaatteista ei enää mahtunut päälle. Miten esim juuri vaatekoon kasvua voi olla huomaamatta?
Itse käytin pullukkana liian suuria vaatteita. Lihoessani 10 kg (65->75) vaatekoko "pysyi samana" eli 42 koon housuja käytin. Sitten laihdutin 20 kiloa ja nyt housukokoni on 36. Mitat nykyään 165/55.
Olen 170cm, hyvänolon paino minulle on 58-59 ja havahdun kyllä jo jos paino nousee yli 61kg (en tietenkään kuvittele olevani tuolloin ylipainoinen, minä vain voin parhaiten kun painan hieman alle 60 ja minulle sopii tuo, että olen herkkä painon nousulle).
Öö, muutaman - viiden kilon eron huomaa jo nopeasti, vaatteista... Ylipainosta huolestuisin ja alkaisin pyrkiä eroon ehkä 10 ylimääräisen kilon jälkeen.
Vuosi sitten joulun aikaan paino oli yhtäkkiä 69 kg. Farkut ei menneet päälle kuten ennen. Oli shokki, koska olin tottunut siihen että paino on enimmillään 65 kg. 69-kiloisena olo oli pullea, vaikkei tuossa ollutkaan kuin neljän kilon ero.
168cm ja jos painan päälle 64kg niin se tuntuu ikävän paljolta. Vatsa pömpöttää jne. Viihdyn 59-61kg painossa parhaiten.
Havahtuisin sitten, kun olen oikeasti ylipainoinen. Tai, jos huomattavasti rasvaa kertyisi vyötärölle, mitä se ei minulla tee. Mielestäni laihduttaminen on ylipainoisten hommaa.
Ylipainoiset usein väittävät, että heidän hoikat kaverinsa voivat syödä mitä tahansa ja kuinka paljon tahansa lihomatta. Kuitenkin tästä keskustelusta huomaa, että normaalipainoiset tarkkailevat painoaan ja eivät päästä itseään lihomaan useita kiloja.
Olen ollut aina normaalipainoinen, mutta nyt kolmannen raskauden jälkeen lähti syöminen vähän käsistä ja olen 170/76kg. Näytän rumalta ja turvonneelta. Karppaus alkaa ensi maanantaina :)
Olen 177/63 ja varmaan aika pian huomaisin painon nousemisen ja puuttuisin asiaan ennen kuin olisin lahellakaan ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiset usein väittävät, että heidän hoikat kaverinsa voivat syödä mitä tahansa ja kuinka paljon tahansa lihomatta. Kuitenkin tästä keskustelusta huomaa, että normaalipainoiset tarkkailevat painoaan ja eivät päästä itseään lihomaan useita kiloja.
Ei kyllä vastaa mun kokemustani ylipainoisista, joita sentään on lähisuvussanikin useita.
Havahduin tässä vastikään. Mitat 183/85kg. Vatsassa ei näy enää sixpäkki kunnolla ja kasvoihin tullut pyöreyttä. Tämä kevät onkin sitten dieettausta. Muutenkin hieman huono olo sekä henkisesti että fyysisesti.
ssss kirjoitti:
Havahtuisin heti, jos olisin 165/47-48. Ylipaino ei pääse yllättämään kun reagoi tarpeeksi aikaisin. Kovin moni ei vaikuta sisäistäneen tätä.
Mä olisin sanonut, että n. 50 kg on se raja
Terv. Toinen syömishäiriöinen
Hyvä kuitenkin kuulla etten ole ainoa ongelman kanssa painiva!
Olen normaalipainoinen, jojoilua 3-4 kg suuntaan ja toiseen vuosien aikana. Nyt olen aika hoikassa kunnossa, 162/52. Havahtuisin lihomiseen varmaan jos vaaka näyttäisi yli 60 kiloa.