Miten suhtaudutte vittuiluun?
Kun vittuilija on pomosi. Olin tilanteessa missä pomo sanoi ehkä nimeni vittuilussa. Tilanteessa oli muitakin mutta en reagoinut mitenkään. Olisi pitänyt kysyä että mitä mutta olin hämilläni.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Entinen pomoni (mies) oli kerran eräässä palaverissa ilmeisesti stressaantunut ja muutenkin jostain muusta asiasta huonolla tuulella. Istuin hiljaa, jonka hän tulkitsi jotenkin murjottamiseksi, ja tokaisi, että "X:lla on taas naama norsun vitulla!" Kaikki läsnäolijat (minua nuorempia firman työntekijöitä) menivät ihan vaikeiksi ja hiljaisiksi. Näin kuitenkin, että pomon kommentti oli vailla todellisuuspohjaa enkä reagoinut siihen mitenkään. Jälkeenpäin rauhoittelin kollegoitani jotka olivat loukkaantuneita puolestani, että älkää välittäkö, pomolla huono päivä. Seuraavana päivänä oli sattumalta kehityskeskusteluni, jossa toin tapauksen ilmi, tein tiettäväksi, että olin joutunut jälkeenpäin selittämään pomon käytöstä muille, ja totesin, ettei hän voi käyttää tuollaista kieltä alaisilleen, varisnkaan naisille. Pomo oli äärimmäisen pahoillaan, pyysi vilpittömästi anteeksi, ja seuraavassa palaverissa pyysi käytöstään anteeksi myös työporukalta.
Eli jos joutuu v*ttuilun kohteeksi työpaikalla, kannatta aina olla provosoitumatta, asiallinen ja käydä asia läpi sopivassa tilaisuudessa. Muuten vastapuoli ei tajua käyttäytyneensä huonosti.
"Varsinkaan naisille".
Eli tasa-arvo on hyvä juttu silloin, kun siitä on itselle hyötyä?
Et voi poimia rusinoita pullasta.
Jos änget miesten alalle, sulle puhutaan kuin miehelle!
Minä valittaisin pomon pomolle, ehkä luottamusmiehen kanssa.
Olen tehnyt niin itse ja pidän edelleen työpöydällä kaikkien, myös huoneessa usein poikkeavan pomoni, nähtävillä olevaa pomon kirjallista anteeksipyyntöä.