Hirveä metakka tuosta Etelä-Suomen lumipyrystä :D
Pittäähän sitä kaupunkilais tolloja muistuttaa että nyt tullee lunta ja paljon. Se onkin ennen näkemätöntä että talvella tulee lunta peräti. On se hesalaisille ja muille betoniviidakossa asuville joka talvinen kauhistus tuo LUMI :DD HAHAHA !!!
Siellä te ootte jo peltikolareitakin ajaneet, vaikka tuosta myräkästä jauhettu jo pitkän ajan, tuliko se taas niin yllätyksenä :D Eiks sieltä etelästä vois kieltää laissa kokonaan autot, kun ruumiitahan tuossa toiminnassa tulee?! Menkää niillä busseilla tai kävellen tai jääkää kotiin kauhistelemaan.
Teille pittää aina erikseen lehdissäkin muistuttaa lumesta, mutta siltikään ette koskaan osaa tarpeeks varautua.
Ihan pieni tiedote vaan. T-A-L-V-E-L-L-A T-U-L-E-E L-U-N-T-A !!!!! LUNTA LUNTA LUNTA. Se on normaalia, ottakaa rauhallisesti. Se ei ole yhtä kuin maailmanloppu. Hengittäkää syvään ja rauhallisesti. Muistakaa tänäkin vuonna 2016, että lumi on edelleenkin aivan normaalia, välillä sitä tulee vähän ja välillä paljon.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lumen auraus voikin aiheuttaa ongelmia, mutta eniten minua ihmetyttää nämä kolarit jne. Eikö nyt sen vertaa ole älliä päässä, että jos ei näe oikein hyvin ja tie on lumen peitossa, niin silloin kannattaisi ajella hieman varovaisemmin.
Ei tosiaan kolarit johdu siitä, että ajeltaisiin kelistä välittämättä. Jos ajeltaisiin, kuten muulloin, niin olisi varmaan jo kaikki liikenne seis ja väylät poikki.
No esimerkiksi tänään on pelti kolissut taas oikein urakalla, joten ei mistä se sitten mielestäsi johtuu, jos ei piittaamattomuudesta olosuhteita kohtaan?
Johtunee ehkä maalaisserkkujen ajotaidottomuudesta, kun tunkevat tänne pk-seudun liikenteeseen sotkemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo lumen auraus voikin aiheuttaa ongelmia, mutta eniten minua ihmetyttää nämä kolarit jne. Eikö nyt sen vertaa ole älliä päässä, että jos ei näe oikein hyvin ja tie on lumen peitossa, niin silloin kannattaisi ajella hieman varovaisemmin.
Kuivat lapin tiet on vähä eriasia kuin etelän meri-ilmaston jäiset liukkaat tiet...
Mikä sitten on riittävää varovaisuutta kun se auto saattaa ihan parinkympin nopeudessa lähteä liukkaalla liusuun, työntää sitä auto?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivat lapin tiet on vähä eriasia kuin etelän meri-ilmaston jäiset liukkaat tiet...
Mikä sitten on riittävää varovaisuutta kun se auto saattaa ihan parinkympin nopeudessa lähteä liukkaalla liusuun, työntää sitä auto?!
Kyllä kai jokainen osaa luisun korjata, varsinkin noin pienillä nopeuksilla.. t. espoolainen.
Hauskinta tässä ap:ssa oli aloitusviestin kirjoitus murteella, jotta kaikki tajuaisimme varmasti, että siellä kirjoittelee rento ja lupsakka lappilainen. Murre tosin hävisi jo seuraavassa kirjoituksessaan.
Mutta niin, aina sama virsi. Helsingissä kolisee ja kyllä sitten pohjoisessa naurattaa, että tsihihihi onpas ne huonoja kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan kolarit johdu siitä, että ajeltaisiin kelistä välittämättä. Jos ajeltaisiin, kuten muulloin, niin olisi varmaan jo kaikki liikenne seis ja väylät poikki.
No esimerkiksi tänään on pelti kolissut taas oikein urakalla, joten ei mistä se sitten mielestäsi johtuu, jos ei piittaamattomuudesta olosuhteita kohtaan?
Eipä tuolla normaalisti pääväylillä neljääkymppiä hissutella, kuten tänään. Kun ei voi tosiaan kotiinkaan kaikki jäädä piittaamaan olosuhteista. Pakko mennä sekaan sutimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa ap. kuinka varaudutaan Helsingin kaupunkiliikenteessä tällaiseen lumentuloon? Kun ei voi uuninpankolle jäädä makkoomaan, niin kuin maaseudulla.
Ohis varautui tänään lähtemällä aiemmin liikenteeseen kuin normaaliaamuna. Illalla ennakoin sen verran, etten kiireellä aio ajella. Silti voi sattua kolari, kuten vaikka ihan minä muuna päivänä tahansa.
Valitettavasti täällä pk-seudulla ainakin on ihan liikaa sellaisia kuskeja, jotka eivät muista välitä, itsestään ainoastaan ja heidän vuokseen liikenteessä sattuu ja tapahtuu, oli keli mikä tahansa.
Juu, ne välinpitämättömät kuskit on niitä junantuomia. Aidot stadilaiset osaavat kyllä ajaa, kun koko ikänsä ovat stadissa asuneet ja ajelleet, ensin polkupyörällä ja sitten autolla.
Oikeesti, mä kyllä haluasin nähdä, kuinka jostain pikkupaikkakunnalta,tai metsästä, kuten ap, tulevat pärjäisivät pääkaupunkiseudun aamuruuhkassa ylipäätään, saati näillä keleillä. Pk-seudulle tullaan töihin Lahdesta, Tampereelta, Lopelta ym, joten ruuhkat ovat ilman ikävää keliäkin melkomoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piittaaminen tarkoittaisi kotiin jäämistä. Kaikilla ei ole mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee ehkä maalaisserkkujen ajotaidottomuudesta, kun tunkevat tänne pk-seudun liikenteeseen sotkemaan.
Niin aina. Ja Hesalaiset sitten ajelevat ojaan pääteillä, kun kukaan ei osaa ajaa yli 50 nopeuksissa.
Missä on metakka? Mä istun Helsingissä pyryn keskellä enkä huomaa mitään metakkaa missään. Merikarvian 73 sentistä lunta vuorokauden aikana uutisoitiin, mutta onhan määrä sellainen, että kannattaa uutisoida. Samoin, jos VR peruuttaa puolet junavuoroista pyryn takia, niin se on uutinen, ei metakka.
Vierailija kirjoitti:
Täällä liikkuu puoli miljoonaa autoa päivässä. Jos kuusi joutuu peltikolariin se on aivan normaali määrä joka päivä. Tuli lunta tai ei. Suurimmat ongelmat ovat ratikoilla, vaihteisiin pakkaantuu lunta ja ne eivät käänny. Toinen on rekat jotka jumittuvat ylämäkiin kun lähtevät valoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa ap. kuinka varaudutaan Helsingin kaupunkiliikenteessä tällaiseen lumentuloon? Kun ei voi uuninpankolle jäädä makkoomaan, niin kuin maaseudulla.
Ohis varautui tänään lähtemällä aiemmin liikenteeseen kuin normaaliaamuna. Illalla ennakoin sen verran, etten kiireellä aio ajella. Silti voi sattua kolari, kuten vaikka ihan minä muuna päivänä tahansa.
Valitettavasti täällä pk-seudulla ainakin on ihan liikaa sellaisia kuskeja, jotka eivät muista välitä, itsestään ainoastaan ja heidän vuokseen liikenteessä sattuu ja tapahtuu, oli keli mikä tahansa.
Juu, ne välinpitämättömät kuskit on niitä junantuomia. Aidot stadilaiset osaavat kyllä ajaa, kun koko ikänsä ovat stadissa asuneet ja ajelleet, ensin polkupyörällä ja sitten autolla.
Oikeesti, mä kyllä haluasin nähdä, kuinka jostain pikkupaikkakunnalta,tai metsästä, kuten ap, tulevat pärjäisivät pääkaupunkiseudun aamuruuhkassa ylipäätään, saati näillä keleillä. Pk-seudulle tullaan töihin Lahdesta, Tampereelta, Lopelta ym, joten ruuhkat ovat ilman ikävää keliäkin melkomoiset.
Kylläpä sinä olet suloinen. Tuo ruuhkassa ajaminen ei nyt kovin suura taitoa vaadi, kun kävelijätkin menevät parhaimmillaan ohi.
Mutta oman kokemuksen mukaan Hesan pelleillä ei ole mitään käsitystä sopivista turvaväleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin tulee lunta ja tottuteen pk-seudun kuskit eivät tiedä mitä pitäisi tehdä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin tulee lunta ja tottuteen pk-seudun kuskit eivät tiedä mitä pitäisi tehdä :)
Pk-seutulaiset tietävät mutta maakunnista pk-seudulle töihin ajavat eivät. Eivät piittaa kanssa-autoilijoista pätkän vertaa kun tullaan tänne minäminäminä-asenteella.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi että asun maaseudulla? Asun metsän keskellä, ei tässä lähellä ole peltoja, ei asutusta, eikä traktoreita kulje. Asun syrjässä, mutta en maaseudulla. Mun mielestäni maaseutu tarkoittaa, että on paljon peltoja, maitotiloja ja traktoreita liikkuu runsaasti. Ja paska haisee. Olen kyllä maaseudulla asunu joskus, mutta en enään.
Ja Helsingissäkin ikävä kyllä oon joskus asunu töiden takia :D Kyllä siellä on monet runsaslumiset ja pyryiset talvet tullu autolla ajeltua. Joka talvi oon varautunu siihen, että lunta voi tulla paljonkin. Ei siitä erikseen pidä lehdissä kirjottaa :D Mutta teille pitää.
Kyllä tänne Lappiinkin tulee lunta ja täällä on eletty monet myräkät mutta eipä kävis mielessäkään että kauhea haloo pitää nostaa jostain perkeleen lumen tulosta :D
AP
Uutisoinnilla yritetään tavoittaa ne kesärengaspellet, että jättäisivät edes tänään riisikuppinsa kaivamatta hangesta. Sujuu meidän muiden elämä mukavammin.
Pk-seudulla asuu eniten ihmisiä koko Suomessa, niin tottakai näin moneen ihmiseen vaikuttavasta asiasta uutisoidaan. Minusta olisi hieman kummallista, jos ei uutisoitaisi.
Pyörällä tulin tänään 8 km töihin täällä Espoossa. Ihan mukavasti sujui, tosin meni muutama minuutti enemmän aikaa kuin yleensä.
Jos lehdet lööpittää, niin ei se sitä tarkoita, että täällä ihmisillä mikään ihmeempi hätä olisi tämän lumen kanssa.
ap:lla maalaiskompleksi. Kun pitää erikseen selitellä, ettei toki asu maaseudulla. Maalaiset on ihan ok, älä turhaan pode alemmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla asuu eniten ihmisiä koko Suomessa, niin tottakai näin moneen ihmiseen vaikuttavasta asiasta uutisoidaan. Minusta olisi hieman kummallista, jos ei uutisoitaisi.
Niin. Monilta taitaa olla unohtunut, että uutisten tarkoitus on tiedottaa. Enpä olisi itsekään muuten tiennyt, että Espooseen menevistä junista suurin osa on tänään ihan suunnitellusti peruttu. (Ja osa niistäkin, joiden olisi pitänyt kulkea, mutta mitäs me kaupunkilaiset pienistä :D)
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä tulin tänään 8 km töihin täällä Espoossa. Ihan mukavasti sujui, tosin meni muutama minuutti enemmän aikaa kuin yleensä.
Jos lehdet lööpittää, niin ei se sitä tarkoita, että täällä ihmisillä mikään ihmeempi hätä olisi tämän lumen kanssa.
Oliko Espoossa hyvin auratut kevyenliikenteenväylät?
Nyt on sen verran lunta ja pakkasta, että kitkoilla pärjää ihan hyvin. Mutta tuo tilannenopeus on monille vaikea käsite. Ajetaan rajoutuksessa ilmoitettua nopeutta vaikka väkisten.