AV-palstalla palstailee maailman älykkäimpiä ihmisiä
Vain n. 0,25 prosentilla maailman ihmisistä on ÄO yli 140.
Tänäänkin eräs palstalainen kertoi ÄO:nsa olevan 142 (ennen sitä hän kertoi miten lapsensa reagoi facebookin pelotteluvideoon), terveisiä hänelle!
Kommentit (52)
Tuohon Mensan kärkikastiin kuuluminen ei tee kenestäkään maailman älyeliittiä, minunkin äo:ni ylittää jäsenyysrajan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä ole älykkyydestä tietoakaan. Pitäisi olla kisoja missä ratkaistaan funktionaaliyhtälöitä, ja pohdiskellaan fysikaalisia ongelmia, ja johdetaan differentiaaliyhtälöitä ja muita. Itse osaan johtaa esimerkiksi raketin, jousen, junan nopeuden, tuulivoiman ~v^3 yhtälön, ja tietysti osaan myös matriksimekaniikkaa ja Lagrangen + Hamiltonin mekaniikkaa. Sekä osaan myös ohjelmoida lukemattomilla eri kielillä, ja osaan myös jonkin verran staattista ohjelma-analyysia.
No nyt olet hieman harhateillä. Matemaattinen älykkyys ei ole ainoa, eikä suinkaan ylin älykkyyden muoto. Mensan testikin mittaa yleisälykkyyttä, ei matemaattista.
Tänään näitä valopäisiä keskustelunavauksia ja kommentteja lukiessani jaksan suuresti epäillä palstalla käyvien älykkyystason korkeutta.
En tiedä äo:tani mutta sydämen sivistyksessä löytyy <3
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä ole älykkyydestä tietoakaan. Pitäisi olla kisoja missä ratkaistaan funktionaaliyhtälöitä, ja pohdiskellaan fysikaalisia ongelmia, ja johdetaan differentiaaliyhtälöitä ja muita. Itse osaan johtaa esimerkiksi raketin, jousen, junan nopeuden, tuulivoiman ~v^3 yhtälön, ja tietysti osaan myös matriksimekaniikkaa ja Lagrangen + Hamiltonin mekaniikkaa. Sekä osaan myös ohjelmoida lukemattomilla eri kielillä, ja osaan myös jonkin verran staattista ohjelma-analyysia.
Sinä nyt et ole muuta kuin autistinen nörtti wannabe. Se että osaat väkertää jonkun hello world -paskeen jollain javascriptillä ei tee sinusta ohjelmoijaa. Myöskin tuo matikkauskovaisuus tarkoittaa ettet oikeasti tiedä paljoakaan. Mikään dippainssin paperi ei sinua autuaaksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on asperger ja adhd.
Asijantuntijat kertoivat minulle että mensan todellinen testin tulos olisi jotain 155 pistettä sen 79 pisteen sijaan. En kykene keskittymään testiin tarpeeksi hyvin ja muutenkin testi tuntui tyhmältä ja vaikealta sanallisessa sekä matemaattisessa osuudessa.
Huonosti suunniteltu testi.
T: 11cm mies
Ööh mutta kun Mensan virallisessa testissä ei ole sanallista ja matemaattista osiota, vaan on kokonaisuudessaan kuviopäättelytesti? Puhutko kenties Tieteen Kuvalehden nettitestistä? :)
Vierailija kirjoitti:
Mensatestin (ei netti) mukaan olen äo 148. Tein testin pienessä sievässä.
Palstailen siksi, etten oikein oikeassa elämässä jaksa ihmisiä. Minulla on vain ne tietyt tärkeät kaverit, joiden kanssa koen mielekkääksi seurustella, mutta valtaosan ihmisistä kanssa nukahtaisin pystyyn yrittäessäni kuunnella heitä.
Parempi palstailla ja laittaa netti kiinni kun väsyttää kuin sanoa vaikka työkaverille että hänen asiansa eivät kiinnosta.
Minä vuonna ja millä keskijakaumalla? Toisekseen.. testitilaisuuteen ei päästetä humalaisia häiriköintiriskin vuoksi. (Vaikka moni sinne on kännissä tulossa, jostain kösittämättömästä syystä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asijantuntijat kertoivat minulle että mensan todellinen testin tulos olisi jotain 155 pistettä sen 79 pisteen sijaan. En kykene keskittymään testiin tarpeeksi hyvin ja muutenkin testi tuntui tyhmältä ja vaikealta sanallisessa sekä matemaattisessa osuudessa.
Ööh mutta kun Mensan virallisessa testissä ei ole sanallista ja matemaattista osiota, vaan on kokonaisuudessaan kuviopäättelytesti? Puhutko kenties Tieteen Kuvalehden nettitestistä? :)
Ennen euroja oli jopa testi kaksi. Testi kakkoseen pääsi vain ne jotka olivat läpäisseet testi ykkösen hyvillä arvosanoilla. Arvatenkin testi kaksi maksoi myös tuplasti enemmän.
Tuo tieteenkuvalehden testi muistuttaa testi ykköstä. Koko mensa haiskahtaa rahastukselta. Testi ykkönen on suunniteltu siten että se hivelee ihmisen itsetuntoa.
Koko homma on psykologista rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11cm mies on monesti kritisoinut mensan testiä täällä ja linkannut jopa tuon testinsä tänne ja tulokset. Siitä näkee selvästi miten testi syrjii aspergerin syndroomasta ja adhd:sta kärsiviä. Neljä vuotta sitten oli pitkä keskustelu joka poistettiin koska se kyseenalaisti mensan todelliset tarkoitusperät.
Autististen pitäisi saada konkreettisia palikoita siihen pöydälle eikä mitään kuvia.
On tosi vaikea hahmottaa niitä vitun kuvioita siinä kun ei pääse pyörittelemään ja koskemaan siihen materiaan.
Paska testi se mensan testi on varmasti. En edes viitsi laittaa rahaa sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mensatestin (ei netti) mukaan olen äo 148. Tein testin pienessä sievässä.
Palstailen siksi, etten oikein oikeassa elämässä jaksa ihmisiä. Minulla on vain ne tietyt tärkeät kaverit, joiden kanssa koen mielekkääksi seurustella, mutta valtaosan ihmisistä kanssa nukahtaisin pystyyn yrittäessäni kuunnella heitä.
Parempi palstailla ja laittaa netti kiinni kun väsyttää kuin sanoa vaikka työkaverille että hänen asiansa eivät kiinnosta.
Minä vuonna ja millä keskijakaumalla? Toisekseen.. testitilaisuuteen ei päästetä humalaisia häiriköintiriskin vuoksi. (Vaikka moni sinne on kännissä tulossa, jostain kösittämättömästä syystä)
Ei sielä puhalluteta ketään. Sinne voi mennä vaikka huumeiden vaikutuksen alaisena. Paniikkihäiriöiset voivat ottaa ennen testiä rauhoittavan lääkkeen.
No mä armeliaasti tasaan palstan älykkyyden keskiarvoa. Ei pääse liian korkeaksi kohoamaan, etteivät maailman vallankahvoja kourissaan puristavat ala hakemaan täältä konsultaatiota isoimpiin dilemmoihin.