Päiväkotiin tulee down-lapsi
Eihän sellaisen lapsen paikka ole tavallisessa päiväkodissa. Kauhulla ajattelen kuinka paljon vie aikaa hoitajilta muiden lasten kustannuksella. Eikö niillä ole omat koulutkin niin miksei sitten myös omat päiväkodit?
On se kivaa omankin lapsen ruokailla kun vieressä toiselta valuu kuola suusta.....
Kommentit (41)
En uskalla mennä enää, kun mua on jo kahdesti pyydetty poistumaan, kun mun lapsi pelottaa muita lapsia... eikä mun lapsessa ole muuta ulkoista " vikaa" kuin nenämahaletku :(
En viitsi jäädä sinne töllötettäväksi, kun mun lapsi ymmärtää kyllä varsin hyvin, että me emme ole tervetulleita.
siis että oikeasti olisi ihmisiä jotka ei päästäisi down-lapsia mukaan tavalliseen päiväkotiin?
olen tainnut elää pumpulissa, ja tuttavapiirini on todella valikoitunut...
Ethän voi oikeasti kuvitella niin! Tai voit kai sitten... Luepa vielä viestini. Aika hassu sattuma että esim kun esikoisella alkoi koulu niin opettaja sanoi että luokan keskittyneimpiä ja osaavimpia oppilaita olivat nämä integraatiotarhasta tulevat.
Usko, annat lapsellesi ison lahjan jos hän saa olla down-lapsen kanssa samassa ryhmässä. Onhan ryhmässä muutenkin aina kaikki lapset eri kehitystasolla ja hyvin erilaisia.
Kent
lisäksi inkluusiokouluja on hyvillä alueilla ainakin täällä Helsingissä.. Johtuisiko siitä, että yleensä mielensivistys tuo myös suvaitsevaisuutta (jota ap:lla ei ole).
että et varmaan uskalla antaa lapsesi nähdä nuorempia lapsia, eikös niitäkin ole tarhassa. Varmaan turha edes kysyä onko lapsellasi pienempiä sisaruksia tai saako hän sellaisia. Ei varmaan kannata koska lapsihan voi taantua eikä halua tehdä enää mitään älyllisesti vaativaa.
Mua kyllä oikeen loukkaa nuo tekstisi, kyllä down-lapsetkin puhuu, eivät he ole jotain villejä joilta kuola valuu ja jotka vaan mölyävät päättömiä. Yksikin down-tyttö aina tuli minun kanssa juttelemaan, muisti hyvin minun nimeni, kaikkien lasten nimet, kysyi mitä heille kuuluu, saako halata jne. Hän oli aivan ihana.
Kyllä " tavalliset" ihmiset ovat kaameita hirviöitä! Eikö vanhemmat osaa asiallisesti kertoa lapsilleen mikä toisella on " vikana" . Sitä paitsi mä luulen että enemmän niitä aikuisia pelottaa kun lapsia. En voi ymmärtää tuollaista käytöstä!
Kent
vaan olisin iloinen että samalla lapseni oppivat hyväksymään ja ottamaan huomioon erilaisia ihmisiä. Sehän on rikkaus!
ihmiset hermotuun, kukaan aikuinen ihminen ei voi ajatella noin yksinkertaisesti ja ilkeästi.
Tosi paha mieli tuli. Miten kukaan aikuinen ihminen voi mennä käskemään lasta pois leikkikentältä jonkun pienen ulkoisen eroavuuden vuoksi. Missä tuollaisia hirviöihmisiä kasvaa, en käsitä.
Todella harmi,kun aikuiset antavat omille lapsillensa tuollaisella käytöksellä noin huonoa esimerkkiä.Kaikki voivat oppia toisiltaan jotain,oli kyse erityislapsesta tai ns.normaalista...
nimittäin asennevamma ja se tarttuu helposti omiin lapsiin.
mutta minua ärsyttää, että ihmiset tekevät aivan hirveästi yleistyksiä.
Rikas ja onneton, köyhä ja onnellinen jne
Lisäksi tämä, että kaikki down-lapset (tai ylipäänsä erityistlapset) olisivat iloisia ja aurinkoisia ja " terveet" lapset kiukuttelijoita ja marisijoita. Kyllä joka ryhmään mahtuu erilaisia ihmisiä, myös niitä kiukuttelevia downeja ja ihania, aurinkoisia " terveitä" lapsia.
Ekaluokkalaiset eivät saa puolustaa itseään millään lailla, koska nämä toiset ovat vammasia. Fyysisesti ovat paljon isompia ja vanhimmat lähes 10v vanhempia. Ei tääkään ole oikein.
että vaikka tämä olisi provo niin maailma on täynnä juuri näin ajattelevia ihmisiä! Eikös täällä ollut useampikin joka oli kuullut päiväkotien ihmisiltä että iso osa vanhemmista ei oikeasti halua laittaa lastaan samaan tarhaan missä erityislapsia.
Ja toi nro 30 saama kohtelu. Ihan käsittämätöntä! Mene sinä leikkipaikalle ihan rauhassa, jos jotakuta häiritsee niin kutsukoon vaikka poliisin ja katsokoot kumpi sieltä viedään... Toihan on ihan sama jos mä menisin sanomaan jollekin lihavalle että häivy läski, sä pilaat mun esteettisen näköalan. Törkeetä.
silla on pihalla jne.oma avustaja tai ainakin valvoja jolle voi kertoa jos käy fyysisesti päälle,Ikävä juttu ilman muuta,mutta siihen täytyy puuttua henkilökohtaisesti eikä täällä märistä asiasta....
Vierailija:
silla on pihalla jne.oma avustaja tai ainakin valvoja jolle voi kertoa jos käy fyysisesti päälle,Ikävä juttu ilman muuta,mutta siihen täytyy puuttua henkilökohtaisesti eikä täällä märistä asiasta....
oma lapseni ei pelkää. Moni muu kyllä. Yksi näistä väkivaltaisista lapsista(13v iso kokonen poika) on lapseni parhaan kaverin veli. Ottavat yhteen kuin sisarukset konsanaan. Päivystyksessäkin ollaan käyty. Valvontaahan tulisi parantaa, mutta se maksaisi. NS terveissä aikuisissahan se vika on
että kaikki olisivat samanlaisia. Ei tosiaan ole. Integraatio sinänsä ok.
Olimme muutama kk sitten kylpylälomalla, ja pienimpien lasten altaassa leikki isokokoinen down-lapsi. Selvästi paljon vanhempi ja isokokoinen kuin muut.
Kaikki hyvin muuten, mutta vanhemmat olivat jättäneet altaalle ilman valvontaa, ja lapsi selväti käyttäytyi aggressiivisesti pieniä lapsia kohtaan - nämä kun eivät ymmärrä ettei juuri hänen lelujaan saanut ottaa.
Eli kyllä valvonnan täytyy olla kunnossa! Asioista pitää pystyä puhumaan niiden oikeilla nimillä, ei mikään hymistelykään asioita edistä. Realismia kehiin.
Vierailija:
Sääli että nykyaikana Suomesta löytyy tällaisella asenteella olevia vanhempia. Mitähän AP tuumii, kun tavoitteena kuitenkin on integroinnin sijaista inkluusio. Entäpä, jos AP:n lapsi joutuu kouluun, jossa uskotaan inkluusioon?