Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin tulee down-lapsi

Vierailija
14.02.2006 |

Eihän sellaisen lapsen paikka ole tavallisessa päiväkodissa. Kauhulla ajattelen kuinka paljon vie aikaa hoitajilta muiden lasten kustannuksella. Eikö niillä ole omat koulutkin niin miksei sitten myös omat päiväkodit?

On se kivaa omankin lapsen ruokailla kun vieressä toiselta valuu kuola suusta.....

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kai sitä jokainen haluaa lapselleen parhainta mahdollista hoitoa vielä kun siitä itse maksaa. Mikä vaikutus downilla on " normaaliin" lapseen? Entä jos lapsi haluaakin olla kuten ystävänsä down (päiväkodissa saadun esimerkin takia) ja ei enää halua/osaa kaivava älyllisiä haasteita ym. vaativampaa ajattelua vaativia juttuja?

ap

Sääli että nykyaikana Suomesta löytyy tällaisella asenteella olevia vanhempia. Mitähän AP tuumii, kun tavoitteena kuitenkin on integroinnin sijaista inkluusio. Entäpä, jos AP:n lapsi joutuu kouluun, jossa uskotaan inkluusioon?

Vierailija
22/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla mennä enää, kun mua on jo kahdesti pyydetty poistumaan, kun mun lapsi pelottaa muita lapsia... eikä mun lapsessa ole muuta ulkoista " vikaa" kuin nenämahaletku :(

En viitsi jäädä sinne töllötettäväksi, kun mun lapsi ymmärtää kyllä varsin hyvin, että me emme ole tervetulleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että oikeasti olisi ihmisiä jotka ei päästäisi down-lapsia mukaan tavalliseen päiväkotiin?

olen tainnut elää pumpulissa, ja tuttavapiirini on todella valikoitunut...

Vierailija
24/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän voi oikeasti kuvitella niin! Tai voit kai sitten... Luepa vielä viestini. Aika hassu sattuma että esim kun esikoisella alkoi koulu niin opettaja sanoi että luokan keskittyneimpiä ja osaavimpia oppilaita olivat nämä integraatiotarhasta tulevat.

Usko, annat lapsellesi ison lahjan jos hän saa olla down-lapsen kanssa samassa ryhmässä. Onhan ryhmässä muutenkin aina kaikki lapset eri kehitystasolla ja hyvin erilaisia.

Kent

Vierailija
25/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi inkluusiokouluja on hyvillä alueilla ainakin täällä Helsingissä.. Johtuisiko siitä, että yleensä mielensivistys tuo myös suvaitsevaisuutta (jota ap:lla ei ole).

Vierailija
26/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaa silmäs nykymaailmaan!!

Vierailija
27/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et varmaan uskalla antaa lapsesi nähdä nuorempia lapsia, eikös niitäkin ole tarhassa. Varmaan turha edes kysyä onko lapsellasi pienempiä sisaruksia tai saako hän sellaisia. Ei varmaan kannata koska lapsihan voi taantua eikä halua tehdä enää mitään älyllisesti vaativaa.

Mua kyllä oikeen loukkaa nuo tekstisi, kyllä down-lapsetkin puhuu, eivät he ole jotain villejä joilta kuola valuu ja jotka vaan mölyävät päättömiä. Yksikin down-tyttö aina tuli minun kanssa juttelemaan, muisti hyvin minun nimeni, kaikkien lasten nimet, kysyi mitä heille kuuluu, saako halata jne. Hän oli aivan ihana.

Vierailija
28/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä " tavalliset" ihmiset ovat kaameita hirviöitä! Eikö vanhemmat osaa asiallisesti kertoa lapsilleen mikä toisella on " vikana" . Sitä paitsi mä luulen että enemmän niitä aikuisia pelottaa kun lapsia. En voi ymmärtää tuollaista käytöstä!

Kent

Vierailija
29/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan olisin iloinen että samalla lapseni oppivat hyväksymään ja ottamaan huomioon erilaisia ihmisiä. Sehän on rikkaus!

Vierailija
30/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
31/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset hermotuun, kukaan aikuinen ihminen ei voi ajatella noin yksinkertaisesti ja ilkeästi.

Vierailija
32/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paha mieli tuli. Miten kukaan aikuinen ihminen voi mennä käskemään lasta pois leikkikentältä jonkun pienen ulkoisen eroavuuden vuoksi. Missä tuollaisia hirviöihmisiä kasvaa, en käsitä.

Vierailija
33/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harmi,kun aikuiset antavat omille lapsillensa tuollaisella käytöksellä noin huonoa esimerkkiä.Kaikki voivat oppia toisiltaan jotain,oli kyse erityislapsesta tai ns.normaalista...

Vierailija
34/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin asennevamma ja se tarttuu helposti omiin lapsiin.

Vierailija
35/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ärsyttää, että ihmiset tekevät aivan hirveästi yleistyksiä.

Rikas ja onneton, köyhä ja onnellinen jne

Lisäksi tämä, että kaikki down-lapset (tai ylipäänsä erityistlapset) olisivat iloisia ja aurinkoisia ja " terveet" lapset kiukuttelijoita ja marisijoita. Kyllä joka ryhmään mahtuu erilaisia ihmisiä, myös niitä kiukuttelevia downeja ja ihania, aurinkoisia " terveitä" lapsia.

Vierailija
36/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaiset eivät saa puolustaa itseään millään lailla, koska nämä toiset ovat vammasia. Fyysisesti ovat paljon isompia ja vanhimmat lähes 10v vanhempia. Ei tääkään ole oikein.

Vierailija
37/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka tämä olisi provo niin maailma on täynnä juuri näin ajattelevia ihmisiä! Eikös täällä ollut useampikin joka oli kuullut päiväkotien ihmisiltä että iso osa vanhemmista ei oikeasti halua laittaa lastaan samaan tarhaan missä erityislapsia.

Ja toi nro 30 saama kohtelu. Ihan käsittämätöntä! Mene sinä leikkipaikalle ihan rauhassa, jos jotakuta häiritsee niin kutsukoon vaikka poliisin ja katsokoot kumpi sieltä viedään... Toihan on ihan sama jos mä menisin sanomaan jollekin lihavalle että häivy läski, sä pilaat mun esteettisen näköalan. Törkeetä.

Vierailija
38/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silla on pihalla jne.oma avustaja tai ainakin valvoja jolle voi kertoa jos käy fyysisesti päälle,Ikävä juttu ilman muuta,mutta siihen täytyy puuttua henkilökohtaisesti eikä täällä märistä asiasta....

Vierailija
39/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

silla on pihalla jne.oma avustaja tai ainakin valvoja jolle voi kertoa jos käy fyysisesti päälle,Ikävä juttu ilman muuta,mutta siihen täytyy puuttua henkilökohtaisesti eikä täällä märistä asiasta....

oma lapseni ei pelkää. Moni muu kyllä. Yksi näistä väkivaltaisista lapsista(13v iso kokonen poika) on lapseni parhaan kaverin veli. Ottavat yhteen kuin sisarukset konsanaan. Päivystyksessäkin ollaan käyty. Valvontaahan tulisi parantaa, mutta se maksaisi. NS terveissä aikuisissahan se vika on

Vierailija
40/41 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki olisivat samanlaisia. Ei tosiaan ole. Integraatio sinänsä ok.

Olimme muutama kk sitten kylpylälomalla, ja pienimpien lasten altaassa leikki isokokoinen down-lapsi. Selvästi paljon vanhempi ja isokokoinen kuin muut.

Kaikki hyvin muuten, mutta vanhemmat olivat jättäneet altaalle ilman valvontaa, ja lapsi selväti käyttäytyi aggressiivisesti pieniä lapsia kohtaan - nämä kun eivät ymmärrä ettei juuri hänen lelujaan saanut ottaa.

Eli kyllä valvonnan täytyy olla kunnossa! Asioista pitää pystyä puhumaan niiden oikeilla nimillä, ei mikään hymistelykään asioita edistä. Realismia kehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä