Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tänään matkustamassa Helsingistä Tampereelle ja mulla on siis jo etukäteen ostetut liput, mutta huomasin että ko. juna on peruttu. Saanko mennä tuolla lipulla siis seuraavaan mahdolliseen junaan vai pitääkö ostaa uusi lippu ja hakea korvaus sitten tuosta perutusta junalipusta? Ärsyttää, kun VR:n sivut ei anna vastausta tällaiseen peruskysymykseen, aargh. En viitsisi tästä tiedosta maksaa kahta euroa soittamalla asiakaspalveluun.

• ylös 7
  • alas 0

Kommentit (6)

Vierailija

Tuo on VR:n pahin puute että tiedotus ei toimi. Etusivulla pitäisi olla kissankokoisilla kirjaimilla linkki siihen että mitä tulee tehdä jos on ostanut lipun ja kyseinen vuoro on peruttu.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Ompa kyllä onnetonta tiedotusta. 

Jos joutuu uuden lipun ostamaan niin hakisin hyvitystä myös uuden ja vanhan lipun hinnan erotuksesta. Jos on esim. aiemmin ennakoinut ja ostanut 10e tarjouslipun ja nyt joutuisikin ostamaan sen normaalihintaisen ~30e lipun niin kyllä se oikea hyvitys olisi 30e eikä 10e.... Kätevintä tietysti olisi jos vanha lippu toimisi lippuna uuteenkin junaan, huolimatta siitä onko se tarjous/verkosta ostettu ennakkolippu joilla ei yleensä ole vaihto-oikeutta. Mutta mistäs näitä tietää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä sun pitää päästä vanhalla hinnalla, ota yhteyttä kuluttajavirastoon jos et pääse

Vierailija

Voi helkkari, vika lähijuna peruttu tältä päivältä, kun ylitöistä kotiin halusin päästä kausilipulla.

Onneks sain kyydin, paha heitteillejättö tää on. Täytyy alkaa vahtimaan noita vuoroja, mut ties millä varotusajalla se onkin yhtäkkiä peruttu??

Oisko ollu tarkotus kävellä 20km kotiin vai?

Vierailija

VR on kyllä ihan mestari.

Minulle kävi kesällä semmoinen hauska juttu, että vaikka juna kulki ihan normaalisti, oli se vaunu suljettu josta olin varannut makuuhytin. Myös monta viereistä vaunua oli suljettu.
Siinä oli sitten kiva yöllä ihmetellä, että onko mulle paikkaa junassa ollenkaan.
Menin kuitenkin ensimmäiseen semmoiseen vaunuun johon pääsee sisälle, siinä toivossa että eivät heitä seuraavalla asemalla ulos junasta. Siinä olikin hauska käytävällä seisoa kaikkien matkatavaroiden kanssa.

Onneksi lopulta paikka järjestyi eri vaunusta.
Eivät heittäneet pihalle enkä joutunut 10 tuntia siinä käytävällä seisomaan.

Aamulla sitten pääteasemalla eri konduktööri tuli kyselemään että miksi iso porukka on siirretty eri vaunuun. Kyseli vielä että voinko herättää muut. Vähän aikaa sillä meni ennenkuin tajusi että en ole samaa seuruetta muiden eri vaunuun siirrettyjen kanssa.

Eivät tiedottaneet tuossa tilanteessa asiakkaita, eivätkä edes henkilökuntaa.

Vierailija

Ihan minuutin hakemisella VR:n sivulta:

Hyvitystä voit hakea VR.fi-sivustolla sijaitsevalla sähköisellä hyvityslomakkeella. Hyvitystä voit hakea myös palveluasemien lipunmyynnistä tai VR Asiakaspalvelun kautta numerossa 0800 166888 (maksuton)

Käyttämättömästä lipusta voit hakea korvausta palveluasemien lipunmyynnistä tai korvaushakemuslomakkeella VR Asiakaspalvelukeskuksesta (katso korvausten hakeminen).

Hyvitystä voi hakea vuoden kuluessa myöhästymisestä.

Matkustusoikeutta voit siirtää palveluasemien lipunmyynnissä tai VR Asiakaspalvelun kautta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat