Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä kasvovoide talvikuivalle iholle?

Vierailija
11.01.2016 |

Olen käyttänyt Vichyn voidetta, mutta se on turhan kevyt. Viime talvena käytin Niveaa, joka taas teki finnejä (siis liian paksu ja rasvainen). Vinkkejä voiteen ostoon?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käyttänyt tänä talvena oliiviöljyä, ja se on pitänyt ihon tosi hyvänä.

Se haisee pahalle iholla. Mies valitti aina, kun käytin oliiviöljyä jalkoihin, että fetasalaatti taas haisee.

Mun mielestä se ei haise iholla kuin hetken (eikä kyllä silloinkaan pahalta). Laitan öljyä illalla, eikä siitä kyllä aamulla ole enää jälkeäkään. Ja mulla on herkkä hajuaisti!

Vaikken oo tuo kommentoija, niin kyllähän oliiviöljyä voi käyttää ihan vapaasti, mut haisee se! Et vaan ite haista. Laitoin joskus kynsinauhoihin, eikä oliiviöljyn haju peity edes käsivoiteella.

Miten mä en haista, jos sä haistat? Riippuuhan se nyt tosi paljon öljystäkin, mitä käyttää. Mä käytän tätä sekä ruuanlaitossa että ihonhoidossa, ja siinä on tosi mieto tuoksu: http://www.med24.se/urtekram-olivolja-extra-virgin-italien-eko-1-l

Vierailija
22/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen iho sulla on? Miltä on tuntunut (kuivuuden lisäksi)? Etsitkö päivä- vai yövoidetta? Mitä muita tuotteita käytät?

Iho on talvella kuiva, kesällä taas hyväkuntoinen. Etsin yleensäkin voidetta kasvoille, ihan sama, käytänkö yöllä vai päivällä. Monesti kosteuttava voide on liian kevyt talvella, ja saattaa kuivattaa vain enemmän. Nivea tekee finnejä ja on liian rasvainen. Jotkut voiteet kiristävät iholla. Käytän meikkivoidetta noin 3 päivänä viikossa ja meikinpohjustusvoidetta silloin tällöin. Silmänympärysvoiteen olen ostanut Avonilta ja tykännyt siitä. Olen joskus ostanut Dermosililta kasvovoiteita, mutta ne tekevät helposti ihon ärtyneeksi.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurme -merkin jojobaöljy on loistotuote! Hinta-laatusuhde todella hyvä. Tuote on tuoksuton. Itselläni pintakuiva sekaiho, johon tuppaa tulemaan välillä näppyjä mutta tämä pitänyt nekin poissa. Talviaikaan olen käyttänyt myös saman sarjan avocado -öljyä, joka käy myös silmänympärysiholle.

Vierailija
24/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biothermin vaaleanpunainen Aquasource. Mahtava voide, ei enää kiristä&kutita ihoa. Niveat & Lumenet aiheutti em.

Vierailija
25/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermosil face extra on hyvä. Atopiaan taipuvaiselle myös extra

Vierailija
26/35 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt tästäkin vastauksesta, mutta jos joku muu haluaa kokeilla. Eli siis Nivea Creme. Ei oo tullut finnejä 2 viikon käytön jälkeen ja toivottavasti ei tulekaan, koska tämä pehmittää kuivan ihon hienosti. En olisi uskonut, että mun iho tarvitsee tai sietää näin rasvaista voidetta, mutta niin se vaan on. Ihoni ei yleensä ole näkyvästi kuiva, paitsi nyt pakkasilla. Laitan tätä aamulla ja illalla ja iho voi hyvin.

Vierailija
27/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

La roche posay: hydra intense. Tätä oon käyttänyt öisin ja päivisin l300 anti age päivävoidetta. Ensimmäistä kertaa iho voi hyvin, eikä kuiva/hilseile näin talvella.

Vierailija
28/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ edelliseen vielä tarkennus eli posayn voide on nimeltään hydraphase intense ja rich versio.

Vierailija
29/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt tästäkin vastauksesta, mutta jos joku muu haluaa kokeilla. Eli siis Nivea Creme. Ei oo tullut finnejä 2 viikon käytön jälkeen ja toivottavasti ei tulekaan, koska tämä pehmittää kuivan ihon hienosti. En olisi uskonut, että mun iho tarvitsee tai sietää näin rasvaista voidetta, mutta niin se vaan on. Ihoni ei yleensä ole näkyvästi kuiva, paitsi nyt pakkasilla. Laitan tätä aamulla ja illalla ja iho voi hyvin.

Se pehmittää ihon joo, mut pitkään käytettynä tulee mullekin tukkeumia, eli mustapäät lisääntyy yms. Käyn kosmerologilla noin joka toinen kuukausi talvella. Yleensä ostan voiteen, jota hän suosittelee. Niveat on kasvovoiteiksi turhan rasvaista tavaraa, huokoset lakkaa hengittämästä.

Vierailija
31/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dermosil face extra on hyvä. Atopiaan taipuvaiselle myös extra

Tuo on juuri se viimeisin rasva, joka minulla aiheutti ärtyneisyyttä iholla, jopa lievää punoitusta. Ei ainakaan minulle sopinut.

-ap

Vierailija
32/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloe vera lotion. Mustapäät on selvästi vähentyneet kaupan voiteisiin verrattuna. Talvella jos on pintakuivuutta, niin laitan hamppuöljyä päälle. Voiteen alle satunnaisesti salisyylihappoa (jos rasvoittuu) tai hyaruloniseerumi (jos enemmän pintakuivuutta).

Vierailija
33/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smt kirjoitti:

Biothermin vaaleanpunainen Aquasource. Mahtava voide, ei enää kiristä&kutita ihoa. Niveat & Lumenet aiheutti em.

Onks toi se rasva, joka maksaa jotain 50 euroo tai yli? Mutsi käskee tuoda aina tax freesta laivalta tai lentokentältä, jos joku käy matkoilla.

Vierailija
34/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä voidettakin tärkeämpää on vaihtaa putsari miedoksi eikä hangata talvi-ihoa koppuroilla papereilla/pyyhkeillä.

Itse poskeni olivat viime talvena aivan punaiset koppurat, eikä kosteuttavimmistakaan lipidivoiteista ollut apua.

Nyt käytän puhdistusaineena Vichy 3-in-1 herkän ihon puhdistusainetta ja pyyhin jäämät "oikealla" pehmeällä kasvopaperilla (esim. Majesta)

Eikä iho kiristä pesun jälkeen, joten voide voi olla suht kevytkin.

Vierailija
35/35 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummeli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme