vesilaskun tasaus - iso lasku
Saimme vuokrananjalta tiedon että vesilaskun tasaus on tullut ja summa oli lähes 300e. Olemme saaneet nyt 1kk:lta toimeentulotukea ja myös tuohon vesilaskuun sitä haimme. Vuokranantaja ei kuitenkaan suostu tekemään tuosta meille mitään laskua - ilmoitti siis asiasta vain sähköpostilla, jossa oli liitteenä isännöitsijän lasku.. Ovat itse tuon maksaneet koska eräpäivä oli niin pian. Kysyessäni sosiaalityönneuvonnasta, vastasivat että tarvitaan lasku vuokranantajalta.. Mistäs sen repii kun eivät anna? Voinko ilmoittaa ettemme maksa ilman laskua? (mikä on täysin typerää enkä noin tykkäisi toimia)
Kommentit (47)
Huvittaa kun ihmiset eivät tiedä, että vedestä otetaan eri hinta eri paikoissa. Ei se ole maanlaajuisesti joku tietty summa per kuutio, vaan siinä hinnassa on isojakin vaihteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tarvitsee laskun omalle nimekkeen, ei sosku korvaa vuokranantajan nimellä olevaa laskua. Vuokranantajan tulee siis kirjoittaa, vaikka käsin, aplle se lasku. Ilman laskua ei ole maksuvelvollisuuttakaan.
Tilisiirtolomakkeita jaetaan pankissa, sen voi kirjoittaa sossua varten ihan itse.
Meinaat että sosku korvaa mitä tahansa tilisiirtoja :D? Lasku on ihan eri asia kuin tilisiirto.
Millasen laskun sä kuvittelet saavasi yksityiseltä vuokranantajalta? Joko tulee samoja tilisiirtolappuja tai sitten on vain vuokrasoppari jossa tilinumero ja vuokranmaksupäivä.
Ootte ihan liian laitostuneita kaupungin vuokraslummeissanne.Ap saa ihan vapaasti koettaa saada toimeentulotukea itse kirjoitetulla tilisiirrolla. Siitä vaan, mitään ongelmaahan ei sitten olekaan!
Ps. Miten asuinpaikkani (joka ei ole vuokralla eikä slummi) tähän vaikuttaa? On ihan yleissivistystä tietää, että tukea ei saa itse kirjoitetuilla lapuilla senttiäkään.
Voi herranjumala, että ihan yleissivistystä nykypäivänä tietää sossutukien kiemuroista :D eiköhän oletus edelleen ole se, että normaali työssäkäyvä ihminen tienaa itse elantonsa eikä joudu käymään sossun luukulla.
Kyllä, on yleissivistystä tietää että tukien hakemiseen tulee olla tositteet, eikä niitä saa pelkällä ilmoituksella. Tämä opetetaan jo koulussa, ja selviää esim. Pari kertaa vuodessa kaikille tulevaa kelan lehteä selaamalla. Yleistieto sosiaaliturvasta kuuluu yleissivistykseen, vaikkei niitä ikinä olisi itse hakenutkaan. Ihan samalla lailla kuin kuuluu perustieto vaikkapa eläkkeiden kertymisestä tai opintotuen tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei emme seisoskele suihkussa tuntitolkulla. Meillä kuluu runsaasti vettä mm. pyykinpesuun (2 jääkiekkoa pelaavaa poikaa -> hikiset urheiluvaatteet, ratsastusta harrastava tyttö) ja mies joutuu työvaatteet pesemään myös kotona. Suihkussa ei suuremmin lotrata, mies käy töiden ja salin jälkeen, pojat käyvät treenien jälkeen ja tyttö tottakai ratsastuksen jälkeen.
ap
No on varaa pelata lätkää ja harrastaa ratsastusta, mutta ei maksaa yhtä vesimaksua. Pakkoko niitä lapsia edes on ollut mennä tekemään noin paljon, jos ei ole varaa edes vettä maksaa. Oksettavaa porukkaa.
Loiseilöitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei emme seisoskele suihkussa tuntitolkulla. Meillä kuluu runsaasti vettä mm. pyykinpesuun (2 jääkiekkoa pelaavaa poikaa -> hikiset urheiluvaatteet, ratsastusta harrastava tyttö) ja mies joutuu työvaatteet pesemään myös kotona. Suihkussa ei suuremmin lotrata, mies käy töiden ja salin jälkeen, pojat käyvät treenien jälkeen ja tyttö tottakai ratsastuksen jälkeen.
ap
No on varaa pelata lätkää ja harrastaa ratsastusta, mutta ei maksaa yhtä vesimaksua. Pakkoko niitä lapsia edes on ollut mennä tekemään noin paljon, jos ei ole varaa edes vettä maksaa. Oksettavaa porukkaa.
Siinä vaiheessa kun Sinä teet päätöksen jäädä kokopäivätyöstä pois lapsesi neliraajahalvauksen vuoksi ja alat laskea miten kaikki rahat riittävät kun alussa ne tuet eivät juokse sisään ihan noin vain, niin tule haukkumaan minua oksettavaksi. Lapset ovat harrastaneet harrastuksiaan jo PITKÄÄN, kauan ennenkuin tytär halvaantui. Olemme sitkuttaneet tinkien muusta, säästöjä on käytetty, auto oli pakko vaihtaa jotta tyttären kuljetus helpottuisi. Miksi asumme vuokralla? Siksi että tällä hetkellä vanhempani ja mieheni remontoivat lapsuudenkotiani, jonne toivottavasti muutamme pian. Kodin on oltava esteetön tyttären takia. Se, että olen maksanut veroja toista kymmentävuotta ja ollut nostamatta PENNIÄKÄÄN toimeentulotukea, tekee minusta oksettavan koska yhtenä kuukautena joudun tt-tukea hakemaan? Luuletko että sinne luukulle marssitaan ihan kevein perustein? Että se oli ensimmäinen vaihtoehto kun minä vaan pukkaan lapsia tähän maailmaan enkä viitsi töitä tehdä? Minä en lapselleni halvausta toivonut, minä en häntä laitokseen laita. Teen kaikkeni jotta elämä perheenä jatkuisi mahdollisimman normaalina kaiken tämän keskellä. Jos olen sinun mielestäsi oksettava ihminen, ota se kultalusikka pois sieltä perseestäsi, katso ympärillesi, jos asiasi ovat hyvin, ole vaikka vain tyytyväinen ja ihan hiljaa.
ap
Olen pahoillani ap lapsesi puolesta :( Saanko kysyä (ei liity itse aiheeseen..) että minkä ikäinen lapsi oli kun halvaantui?
Kaksi jääkiekkoilevaa poikaa ja ratsastava tyttö, ja te maksatatte laskunne sossulla? Tämän täytyy olla provo.