Kakka ei ole tullut moneen päivään, auttakaa!! :(
Olen yrittänyt pinnistellä ja ponnistella ja juoda paljon kahvia, mutta ei tapahdu mitään. Olin jo ihan varma, että kun juon lasillisen maitoa, niin sitten alkaa tapahtua (niin käy lähes aina), mutta ei tapahtunut siitäkään mitään. Maha on kuitenkin selvästi turvonnut ja luultavasti täynnä ilmaa. Tuntuu täydeltä ja epämukavalta. Olen yrittänyt hieroa vatsaa ja liikkua, mutta sekään ei auta.
Mitä teen? Onko suolistossani jokin tukos ja mistä tämä oikein johtuu? Olen syönyt ihan kuten ennenkin, tosin yksi päivä vedin aika monta sämpylää tyhjään mahaan, voiko johtua siitä? Haluaisin vaan kakata jo tämän kipeän mahan pois :(
Kommentit (28)
Juo risiiniöljyä. Kyllä alkaa paska lentämään.
Syö paljon luumuja. Onko sulla mitään ummetuslääkettä? Microlax on hyvä myös. Juo paljon vettä!
Ei ole luumuja/risiiniöljyä/apteekkivalmisteita enkä tähän hätään pysty hakemaan :( Ap
Ota lusikallinen ruokaöljyä ja juo paljon vettä.
Todennäköisesti peräsuolessa on kovaa ulostemassaa, joka pitää saada pois. Reissu apteekkiin ja ostamaan Microlax-pienoisperäruiskeita. Helppo käyttää ja auttaa tilanteeseesi.
Koita syödä ainakin se 20g kuitua.Itellä helpottaa esim. Jos syön 5 hapankorppua.
Laxoberon apteekista. Oletko juonut vettä ja liikkunut tarpeeksi? Syötkö kuitupitoista ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luumuja/risiiniöljyä/apteekkivalmisteita enkä tähän hätään pysty hakemaan :( Ap
Juo vettä, käy kävelemässä reipas lenkki, syö lakuja jos niitä löytyisi kotoa.
Peräruisketta perseeseen. Kyllä se siitä.
Ihanko oikeasti et tiedä miksi pitäisi syödä joka päivä vähintään 500g vihanneksia, niiden sisältämien vitamiinien lisäksi? Niissä on kuitua, jota ei esim sämpylöissä ole ollenkaan. Kahvi on diureetti joka kuivattaa elimistöäsi. Nyt juotvain vettä ihan kunnolla sekä kuitupitoista ruokaa,,esim luumu, kirsikkatomaatti, banaani jne. Kyllä se vatsa lähtee skulaamaan kun annat sille ravintoa.
Liiku, juo reilusti, syö kaurapuuroa ja vaikka pellavan- tai chiansiemeniä likoomaan veteen (niistä tulee sellainen "geeli", jonka pitäisi auttaa myös). Luumut on kanssa yksi vaihtoehto. Ja hei, jos satut olemaan herkkä makeutusaineille niin pistele askillinen sokerittomia pastilleja, kyllä rupee tapahtumaan :D
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti et tiedä miksi pitäisi syödä joka päivä vähintään 500g vihanneksia, niiden sisältämien vitamiinien lisäksi? Niissä on kuitua, jota ei esim sämpylöissä ole ollenkaan. Kahvi on diureetti joka kuivattaa elimistöäsi. Nyt juotvain vettä ihan kunnolla sekä kuitupitoista ruokaa,,esim luumu, kirsikkatomaatti, banaani jne. Kyllä se vatsa lähtee skulaamaan kun annat sille ravintoa.
No anteeksi että olen opiskelija.
Uusavuttomat. Soita brankkari ja laita letku perseeseen. Toimii varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Koita syödä ainakin se 20g kuitua.Itellä helpottaa esim. Jos syön 5 hapankorppua.
Minulla hapankorput kovettavat. Pahimmat ummetukset olen saanut niistä.
Mene apteekkiin.