Löysin unelmien prinssin, mutta tuhoaako tämän exä onnemme?
Tapasin aivan ihanan miehen, ja kemiat synkkaa täydellisesti. Hän on huomaavainen, suoraan sanottuna palvoo maata jalkojeni alla ja saa minut tuntemaan itseni maailman kauneimmaksi, upeimmaksi naiseksi. Kaikki vain kolahtanut heti paikoilleen.
Mutta nyt puolen vuoden tapailun jälkeen kun suhteemme on kunnolla syventynyt ja ns. virallistettiin suhteemme, on alkanut ilmenemään joitain pikku juttuja, jotka vähän epäilyttää.
Miehellä on siis kaksi lasta edellisestä liitosta, joiden elatusmaksuihin miehellä menee kaikki rahat. Ex-vaimo on saanut kynittyä summat ihan pilviin, ettei miehellä jää elämiseen melkein mitään. Ex-vaimolla on myös vakavia mielenterveysongelmia, hän on aivan hullu sekopaa, jutut mitä mies on kertonut, on aivan sairaita. Tämä ei myöskään anna miehen tavata lapsiaan, on kuulemma niin mustasukkainen kun miehellä on nyt uusi nainen. Eikä tämä ex-vaimo suostu tekemään miehen kanssa edes tapaamissopimusta. Nyt ei sitten mies ole saanut tavata lapsiaan yli puoleen vuoteen, eli sen jälkeen kun erosivat.
Eli rahat kelpaa, mutta lapsia ei saa silti tavata.
Nyt kuitenkin törmäsin tähän ex-vaimoon, ja kerroin kuka olen ja pyysin häntä miettimään lastensa etua, ja antaa tavata isäänsä. Eikä pitäisi lapsia pelinappuloina. Kerroin myös, että minä en ole syy heidän eroon, vaan tapasin hänen ex-miehen vasta heidän eron jälkeen.
Niin ex-vaimo kertoikin asiat aivan toisella tavalla. Hän kertoi että tämä minun mieheni ei itse halua tavata lapsiaan, eikä pidä heihin mitään yhteyttä. Ja mainitsi myös että elatusmaksutkin ovat ulosotossa, kuten kaikki muukin.
Tämä käyttäytyi aivan asiallisesti ja ystävällisesti, ja toivotti hyvät jatkot.
No minähän sitten heti kerroin tapaamisestä miehelleni, joka myönsi ulisottoasian, että hänellä on tosiaan ex-vaimon takia mennyt kaikki ulosottoon, mutta kyllä hän elareita makselee. Ja lasten tapaamisen se exä on kyllä estänyt, ja aikoo nyt kuulemma vetää exänsä siitä oikeuteen.
Nyt minua kyllä mietityttää tämä ulosottoasia, siis miehelläni on ulosottpvelkaa, miten me voimme koskaan edes muuttaa yhteen, kun siitä on ollut jo puhetta. Ja miten voimme hankkia lapsia, jos miehellä ei olekaan varaa elättää yhteistä lastamme, jos exä kynii kaikki rahat omiin lapsiinsa?
Kun muuten tämä mies on oikea unelmien prinssi, ja tietenkin haluan seistä hänen rinnallaan tässä asiassa.
Kommentit (35)
Sinuna miettisin suhteeseen lähtemistä, koska miehen puheet vaikuttaa valheilta.
Ensinnäkin elatusmaksuja ei mitenkään voi hilata "pilviin" niin, että etävanhemman tuloja ei otettaisi huomioon. Elatusmaksut yleensä määrittelee lastenvalvoja ja siihen on tarkat kriteerit, mm. huomioon otetaan molempien vanhempien ansiot ja velat. Lastenvalvojalle pitää toimittaa palkkakuitit, joten tuloja ei voi esimerkiksi valehdella pienemmiksi.
Muutenkin sinun nostamisesi jalustalle ja exän karkea haukkuminen kielivät siitä, että kaikki ei ole kohdallaan. Onko miehellä kova kiire muuttaa yhteen? Jos sekin täsmää, niin sinuna katsoisin, ettei tarvitse katua.
Myös minun exäni makselee elareita ulosoton kautta, yksinkertaisesti siksi, että mies on mämmännyt raha-asiansa.
Hohhoijakkaa, menikö joku nainen taas jonku persaukisen kaunopuheisiin, ensi kerralla parempi mäihä.
0,5/5 yrityksestä
0/0 uskottavuudesta
Tuo sun löytämä heppu on kyllä kaukana unelmien prinssistä. Unohda äijä kun vielä kerkiät. Ei sitten tullut mieleen, että kun ottaa toisen pois heittämät ja käyttämät jämät, tulee varmasti ongelmia. Se mieshän on nimittäin myös exä ja sille on varmaan erittäin pätevä syy. Ainiin, sä muistutat varmaan heti että ei mies ole paska, vaan sen exä on. Pieni fakta: tällä palstalla nyksien eksät ovat AINA PASKOJA, lähtökohtaisesti.
Että oikein unelmien prinssi!
:=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Se mies valehtelee sulle. Mulla on just tuollainen ex josta onneksi pääsin eroon. On pelännyt niin kovin että paljastan hänet nykyiselleen että todennäköisesti syöttänyt sille kaikenlaisia valheita minusta. Raukka luulee saaneensa ihanan miehen vaikka totuus on että mies käy maksullisissa naisissa, tuhlaa omat ja yhteiset rahat, mättää roskaruokaa, on välinpitämätön jne jne. Osaa se alussa naisen hurmata sitä ei voi kiistää, ja kun totuus paljastuu, niin siitä ansasta kestää hetki irrottautua. Mun neuvoni on että pysy kaukana siitä tai tutki oikeasti vähän edes sen taustoja.
Kyllä jotkut on sokeita, voi luoja!
Mihin mun viesti hävis? Höh, vastasin jo pari tuntia sitten.
Niin, saisinkohan jostain selvitettyä sen ulosottovelat? Kun minulle nyt myöntänyt että niitä olisi vain nelisen tonnia, ja siksi pystyy maksamaan niitä jättielareita, kun ulosotto vie palkasta vain ihan pikkuosan (kun se velka niin pieni).
Mutta nyt mua pelottaa, että mitäs jos kusettaa, että sillä onkin tyyliin nelkyttonnia sitä velkaa. Eihän se sais ikinä niitä maksettua, ja jos me saadaan lapsi, niin millä se sen sit elättäin kun pitää maksaa niistä sen exän lapsista jo niin paljon?
Kun kuitenkin sillä on aina sitä rahaa, käytiin just etelässä, ollaan katseltu mulle aika hulppeaa kihlasormusta, käydään viikonloppuisin ravintoloissa viihteellä ja ulkona syömässä.
(Sen palkka on bruttona sen 3000-4000€/kk)
No tekeehän se ihan sikana ylitöitä jotta saa parempaa palkkaa, niin jäähän sitä sit paremmin käteenkin.
Kun se on oikeasti kaikin puolin niin ihana mies, mun vanhemmat on ihan myytyjä ha mun kaverit. Mitä jos ne sen exän puheet olikin vaan kiusantekoa? Ja tosiaan jos se on pimittänyt tolta mun mieheltä ennen eroa raha-asioita, ja saanut sotkettua ne, ja hommannut sille ne ulosottovelat.
Eli sait miehen itsellesi pettämällä?! Koska olette seurustelleet puoli vuotta ja he erosivat puolivuotta sitten.... Onnea vaan, kyllä se sunkin pilvilinna romahtaa 😊😂
Ulosotto ei vie mitään "pikkuosaa" vaan ihan laskurin mukaan, on velkaa minkä verran tahansa. Mistä tiedät palkkatulot? Mistä tiedät että maksaa kaikki laskunsa? Ja ihan on unelmien prinssilläsi elatusvelvollisuus niistä lapsista. Itse kyllä uskon että sua kusetetaan nyt ja lujaa. Kohta sun nimissä on ties mitä maksuja ja laskuja koska "kyl se lupas maksaa ne!"
No aikamoinen pummi taitaa Ap:kin olla.
Todella paska provo tai vitun tyhmä aloittaja. Saat ihan itte päättää
Ulosotto vie palkasta itseasiassa ison osan. Elämiseen jätetään minimaalinen suojaosuus. Elarit menee ulosotossa aina kärkeen, joten lasten pitäisi saada elatuksensa. Exä tuskin saa elareita enempää kuin mitä laskennallisesti lasten elatus edellyttää. Luonnollisesti se exä on kauhea noita-akka ja syy unelmien prinssin kaikkiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Ulosotto vie palkasta itseasiassa ison osan. Elämiseen jätetään minimaalinen suojaosuus. Elarit menee ulosotossa aina kärkeen, joten lasten pitäisi saada elatuksensa. Exä tuskin saa elareita enempää kuin mitä laskennallisesti lasten elatus edellyttää. Luonnollisesti se exä on kauhea noita-akka ja syy unelmien prinssin kaikkiin ongelmiin.
Ulosotto vie 1/3 nettopalkasta, paitsi jos jäljelle jää vähemmän kuin suojaraja, joka on vajaat 500 e/kk.
Aloitus on provo eikä edes hyvä sellainen.
Ulosottoon menevä summa saattaa näkyä palkkakuitissa jos työantaja perii sen. Jos mies maksaa itse, se ei näy.
Velkamäärä näkyy kun pyydät miehestä luottotiedot. Niistä käy ilmi, onko muutakin maksamatta kuin elarit ja paljonko velkaa on. Yhteenmuutto eli asunnon vuokraus on peruste katsoa luottotiedot koska jos toinen ei maksakaan vuokraa, se kaatuu kokonaan sinulle.
Prinssin ex puhuu totta. Ei muuten olisi pystynyt olemaan niin asiallinen sua kohtaan:)
Aloittajalla on erikoiset unelmat, jos tämä on se unelmien prinssi.
Ja mitenkäs ensin ex vie kaiken ja sitten miehellä on kuitenkin aina rahaa lomailla ja ostella sormuksia?
Hahaa, olet tavannut kaverini ex-prinssin.... On muuten tosi hyvä vedättäjä!