Mistä moinen viha, kauna ja kateus omaa sukupuolta kohtaan?
Tarkoitan näitä viestejä: olen niin hoikka ja sievä ja miehenne juoksevat minun perässäni vaikka yritän kaikkeni, etteivät juoksisi ja omapa on syynne kun sellaisen miehen otitte ja olette niin kamalan hirveitä ja lapsiakin olette tehneet - tyhmät! Minäpä -trallallaa- elelen niin kuin haluan ja minä se vasta oikeasti onnellinen olenkin, kun voin tehdä mitä vaan, eikä minulla ole mitään tapoja -trallalaa- olen niin tyylikäskin ja hienostunut -trallalaa-
Kun tätä palstaa lukee, tulee tavan takaa vastaan viesti, joka kertoo siitä, kuinka omat käsittelemättömät tunteet pulpahtelevat pintaan ja ihmisen kehitys on jäänyt jollain lailla pahasti kesken. Missä on ilo toisen onnesta, menestyksestä, mukavasta perhe-elämästä. Missä on sydämensivistys ja hyvyys? Missä ovat oikeasti onnelliset, tuntevat ja elävät ihmiset? Missä on sisu ja halu elää niin, että se tuottaa pidemmän päälle kuitenkin enemmän onnea itselle ja muille?
Kommentit (4)
Minäkin olen joskus miettinyt, että millainen ihminen käyttää aikaa ja vaivaa edes sen viestin kirjoittamisen verran vain loukatakseen tuntematonta ihmistä ja saadakseen hänelle pahan mielen?
On selvää, että tuollaisella kirjoittelijalla on paljon käsittelemättömiä asioita omassa elämässään. Vai voiko todella olla, että kun ei näe ihmisen kasvoja tai kuule hänen ääntään, unohtaa että kysymys on ihmisestä. Unohtaa, että jokaisen viestin täällä kirjoittaa ja lukee toinen ihminen, samanlainen kuin ne omat kaverit, työkaverit, yms.
Vai vihaako joku niin paljon muita ihmisiä, että on valmis satuttamaan ketä tahansa?
Välillä pelottaa ajatella, millainen sukupolvi kodeissa on kasvamassa, kun äidit hyökkäilevät nimettöminä toistensa kimppuun pilkaten ja kylväen pahaa mieltä minkä ehtivät.
En todellakaan usko, että juuri kukaan täällä kiusaavista ihmisistä on samanlainen kasvotusten. On aika kamalaa, kuinka paljon vihaa ja katkeruutta ne puistossa hymyilevät kasvot saattavat kätkeä taakseen.
Mutta onneksi on kilttejäkin ihmisiä:)
mietin samaa kuin kolmonen.
Ovatko kerhoissa ja puistoissa asialliset ja ystävälliset tuttuni samoja, jotka sitten täällä latelevat kaikenlaista ilkeää nimettömänä. Vai eikö tuttavapiiriini kuulu moisia? Ovatko he jossakin muissapiireissä liikkuvia naisia. Tavallaan uskon niinkin. Näissä ilkeämielisissä kirjoituksissa on sellaista kovan elämän kokeneen ihmisen mentaliteettiä, ja lisäksi vielä sitä, ettei ole päässyt vaikeista asioista yli.
ne todennäköiset nettiöykkärit. Yhteisenä tekijänä on epävarmuus ja tyytymättömyys omaan elämään. Toisaalta ihan nuoruuden ymmärtämättömyys saattaa saada aikaan näitä täälläkin esiintyviä ihmeellisiä vastakkainasetteluja. Kuulostipa tanttamaiselta, en ole itsekään kuin 27-vuotias! :) Mutta muistan, miten ehdoton sitä saattoi olla vielä tuossa parikymppisenäkin.
Ilkeilyllä sitten voi tehdä huonon olon muillekin...oiskohan näin?