Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuranhaku treffipalstalta?

liikaa miehiä?
11.01.2016 |

Kävimme kaverini kanssa pitkän, pohdiskelevan keskustelun seuranhausta. Hän on tavallinen sinkkumies, ikää 35 vuotta. Ulkonäkö ihan OK, käy töissä, on muutenkin mukava, fiksu perusjamppa, jonka kanssa on varmaan ihan helppo olla. Hänellä on puolisen vuotta sitten jäänyt taakse pitkä parisuhde, ja seuranhaku olisi ajankohtainen asia. Pitkä aika kuulemma on siitä, kun on viimeksi käynyt treffeillä, eikä ainakaan baarista olisi halukas seuraa etsimään, koska hän ei ole niissä käymisestä kiinnostunut (ei juo). Treffipalstat sen sijaan kiinnostavat, ja juttelimme seuranhausta noin yleensäkin.

Itselläni ei ole treffipalstoista kokemusta, mutta tarkistimme muutaman faktan, ja rupesimme ihmettelemään asiaa: Esimerkiksi Suomi24-treffeissä miehiä, jotka etsivät elämänkumppania, on yhteensä noin 20.800, kun taas naisia vain 13.000. Eli tässä on siis vaatimaton 7.800 naisen "vajaus" suhteessa miesten määrään?

Jopa Helsingissä, jossa yleensä sanotaan sinkkunaisia olevan enemmän, oli noin 2000 tositarkoituksella seuraa etsivää miestä ja "vain" noin 1500 naista.

Kannattaako siis tavallisen perusjampan lähteä edes miettimään seuranhakua treffipalstoilta?
Onko jokaisella seuranhakupalstalla noin paljon enemmän miehiä suhteessa naisten määrään?
Tuleeko siis naisille viestejä tusinoittain koko ajan?
Voiko tämä johtua siitä, että nuorempia / keski-ikäisiä sinkkumiehiä on lukumäärällisesti enemmän kuin naisia, vai onko osa miehistä oikeasti parisuhteessa?
Onko tavallisen, keski-ikäisen miehen seuranhaku netistä tuomittu epäonnistumaan? Ainakin numeroiden valossa näyttää jo aika vaikealta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että vanhemmalla miehellä paremmat mahdollisuudet, mitä parikymppisellä. Ainakin omat kokemukset huonoja nettideittailusta.

Parikymppinen sinkkumies

Vierailija
2/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä vienti paranee vanhetessaan, kun naisilla alkaa biologinen kello tikittää ja kovasti haluaisi perustaa perheen. Viisikymppinen nainen ehkä jo uskaltaa laittaa viestin kiinnostavalle miehelle, eikä odota enää, että miehet tekee aina aloitteen. Vanheneminen miehelle ja nuoruus naisella on valtteja parisuhdemarkkinoilla, näin yleistetysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä vienti paranee vanhetessaan, kun naisilla alkaa biologinen kello tikittää ja kovasti haluaisi perustaa perheen. Viisikymppinen nainen ehkä jo uskaltaa laittaa viestin kiinnostavalle miehelle, eikä odota enää, että miehet tekee aina aloitteen. Vanheneminen miehelle ja nuoruus naisella on valtteja parisuhdemarkkinoilla, näin yleistetysti.

Vanhetessa monelle miehelle käy niin ikävästi, että todellisuus alkaa hämärtyä ja aletaan jahdata 20-40 vuotta nuorempia naisia - ja kuvitellaan että olisi mahdollisuuksia. Nuoruus ei ole valtti naiselle, koska suurin osa naisista ei halua kimppuunsa setämiehiä. Vanhuus ei ole valtti miehelle - miksi kummassa olisi?

Olen ujo nainen ja rohkaistuin tekemään aloitteita yli 25 vuotta aikaisemmin kuin itse veikkasit.

Vierailija
4/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse löysin kumppanin parikymppisenä treffipalstalta, miehenä. En sitten osaa välttämättä sanoa miten ikä oikeasti vaikuttaa. Sanoisin silti että tuollaiset tilastot voivat olla vähän harhaanjohtaviakin, ainakin tämän oman kokemuksen mukaan juurikin niistä tavallisista ja järkevän oloisista miehistä tuntuu olevan lähes pulaa noilla palstoilla. Sain siis itse suhteellisen paljon aloitteita naisiltakin ilman kuvaa, mutta hyvin kirjoitetulla esittelyllä.

Vierailija
5/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mitään häviä jos kokeilee. Jos ei onnistu niin ottaa sitten profiilin pois.

Vierailija
6/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt S24-treffisivustoa vuosina 2012 ja 2014.  Oman kokemukseni mukaan vuonna 2012 naiset olivat paljon aktiivisempia kuin 2014, syytä en tiedä.

Miesten suurempi (suhteellisesti kasvanut?) määrä palvelussa kai johtaa sitten siihen, että naisille riittää kun odottaa viestejä, itse ei tarvitse olla aktiivinen?

Vierailija
7/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies oikeasti on fiksu, mahdollisuuksia on varmasti. Treffipalstat ovat pullollaan käsittämättömän huonoja profiileja, joiden tekijä kuitenkin ilmeisesti luulee että ne ovat ihan OK kun ovat ne kerran julkaisseet. Osa tietenkin on vitsillä tehtyjä, mutta varmasti eivät kaikki. Lisäksi on elämäntapapervoilijoita, jotka saavat jotain iloa törkyviestien kirjoittelusta. Heitä on paljon. Sanomattakin selvää, että edellä mainitut tyypit eivät saa ketään treffeille, joten he eivät ole vakavasti otettavia kilpailijoita.

Minulla on kokemusta nettideittailusta isossa kaupungissa. Kokemusteni perusteella normaali, 3-kymppinen nainen saa vakavasti otettavia aloitusviestejä miehiltä n. 0-10 kuukaudessa.

Vierailija
8/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhetessa monelle miehelle käy niin ikävästi, että todellisuus alkaa hämärtyä ja aletaan jahdata 20-40 vuotta nuorempia naisia - ja kuvitellaan että olisi mahdollisuuksia. Nuoruus ei ole valtti naiselle, koska suurin osa naisista ei halua kimppuunsa setämiehiä. Vanhuus ei ole valtti miehelle - miksi kummassa olisi?

Olen ujo nainen ja rohkaistuin tekemään aloitteita yli 25 vuotta aikaisemmin kuin itse veikkasit.

Jos miehellä pysyy vanhetessaan sen verran järki päässä, että jahtaa vain omaa ikäluokkaa olevia naisia, niin parempi flaksi käy mitä nuorempana. On tietenkin naisia jotka laittavat miehille viestejä, mutta valitettavan harvinaista se on. Olen laittanut naisille ensin kymmeniä viestejä ja naisilta saamani ensimmäiset viestit voidaan laskea yhden käden sormilla. Eikä viestini ole mitään massapostitusta.

Vierailija
9/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, mutta onko naiselle turn-off, jos ilmoituksessa ei ole kuvaa, mutta lupaa sen lähettää kiinnostuneelle?

Vierailija
10/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen vierestä, mutta onko naiselle turn-off, jos ilmoituksessa ei ole kuvaa, mutta lupaa sen lähettää kiinnostuneelle?

Turn-offit pahimmasta vähiten pahaan:

- huono kuva. Kuva, jossa miehellä on aurinkolasit ja/tai lippis, hän nojailee autoon/moottoripyörään/veneeseen, kuva on otettu vessan peilin kautta, kuva muistuttaa passikuvaa jne.

- lupaus lähettää kuva sähköpostilla. Herättää epäilyksiä siitä, että mies on varattu

- ei kuvaa ollenkaan eikä mainintaa siitä. Antaa tekstissäänkin vaikutelman siitä, että muut kuin ulkonäkö ovat parisuhteen kannalta ratkaisevia asioita

- hyvä kuva.

Vierailija
11/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta nettideittaulusta. Ei kiinnosta, koska on turhan pinnallista puuhaa ja valta liikaa naisella. En itse juo joten en baareistakaan seuraa hae. Olen hyvännäköinen ja lihaksikas työtön mies ja viime kesänä lähestyin monia naisia kävellyttäessä koiraani ja moni lähestyi myös minua. Olen huomannut samanikäisten ja nuorempien naisten olevan hieman vaivaantuneita jos heitä lähestyy kadulla, moni on sanonut ettei kukaan koskaan ole lähestynyt heitä baarin ulkopuolella. Moni noin 30v nainen taas lähestyy itse minua tai on heti mukana flirtissä ja silmäpelissä, he ovat jo tulleet naisina sinuiksi itsensä kanssa verrattuna nuorempiin ''siskoihin''. Nettideittailu ja kaikenmaailman tinderit ovat pinnallista touhua ja eivät vaadi mitään rohkeutta lähestyä muita ihmisiä, vähän sama kun baarissa iskeminen humalassa, kuka vain pystyy siihen, mutta lähestyppä selvinpäin kadulla yms paikassa. Kohta on taas kesä :)

Nuori Mies 24v

Vierailija
12/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä pysyy vanhetessaan sen verran järki päässä, että jahtaa vain omaa ikäluokkaa olevia naisia, niin parempi flaksi käy mitä nuorempana. On tietenkin naisia jotka laittavat miehille viestejä, mutta valitettavan harvinaista se on. Olen laittanut naisille ensin kymmeniä viestejä ja naisilta saamani ensimmäiset viestit voidaan laskea yhden käden sormilla. Eikä viestini ole mitään massapostitusta.

En usko, että on harvinaista kun itsekin olen laittanut miehille viestiä suunnilleen saman verran kuin miehet minulle. Ja itse olen tosiaan aika pidättyväinen ja ujo. Ja se että et itse saa aloitusviestejä naisilta, ei todista muuta kuin sen että yksi mies ei saa paljon aloitusviestejä. Samassa tilanteessa nainen etsisi syytä itsestään, mies etsii syytä naisista.

Vierailija
13/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turn-offit pahimmasta vähiten pahaan:

- huono kuva. Kuva, jossa miehellä on aurinkolasit ja/tai lippis, hän nojailee autoon/moottoripyörään/veneeseen, kuva on otettu vessan peilin kautta, kuva muistuttaa passikuvaa jne.

- lupaus lähettää kuva sähköpostilla. Herättää epäilyksiä siitä, että mies on varattu

- ei kuvaa ollenkaan eikä mainintaa siitä. Antaa tekstissäänkin vaikutelman siitä, että muut kuin ulkonäkö ovat parisuhteen kannalta ratkaisevia asioita

- hyvä kuva.

Itse en ole varattu, mutta en halua työni vuoksi olla yleisesti näkyvissä. Harmi, jos siitä saa tuollaisen mielikuvan :(

Vierailija
14/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta nettideittaulusta. Ei kiinnosta, koska on turhan pinnallista puuhaa ja valta liikaa naisella. En itse juo joten en baareistakaan seuraa hae. Olen hyvännäköinen ja lihaksikas työtön mies ja viime kesänä lähestyin monia naisia kävellyttäessä koiraani ja moni lähestyi myös minua. Olen huomannut samanikäisten ja nuorempien naisten olevan hieman vaivaantuneita jos heitä lähestyy kadulla, moni on sanonut ettei kukaan koskaan ole lähestynyt heitä baarin ulkopuolella. Moni noin 30v nainen taas lähestyy itse minua tai on heti mukana flirtissä ja silmäpelissä, he ovat jo tulleet naisina sinuiksi itsensä kanssa verrattuna nuorempiin ''siskoihin''. Nettideittailu ja kaikenmaailman tinderit ovat pinnallista touhua ja eivät vaadi mitään rohkeutta lähestyä muita ihmisiä, vähän sama kun baarissa iskeminen humalassa, kuka vain pystyy siihen, mutta lähestyppä selvinpäin kadulla yms paikassa. Kohta on taas kesä :)

Nuori Mies 24v

No eikö pinnallinen seuranhaku sopisi miehelle, joka pitää tarpeellisena tuoda esiin täysin aiheeseen liittymättä, että on hyvännäköinen ja lihaksikas?

Vierailija
15/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että on harvinaista kun itsekin olen laittanut miehille viestiä suunnilleen saman verran kuin miehet minulle. Ja itse olen tosiaan aika pidättyväinen ja ujo. Ja se että et itse saa aloitusviestejä naisilta, ei todista muuta kuin sen että yksi mies ei saa paljon aloitusviestejä. Samassa tilanteessa nainen etsisi syytä itsestään, mies etsii syytä naisista.

Ei sinunkaan kokemuksesi todista, että muut naiset lähettäisivät miehille aloitusviestejä, voit olla ainoastaan varma itsestäsi. Miksi miehet sitten aina ottavat esiin asian, että naiset eivät lähesty ollenkaan deittisivuilla? Ehkä minun pitää sitten jotenkin viilata ilmoitustani, jos siitä olisi apua.

Vierailija
16/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi24-treffit on melko onneton sivusto seuranhakuun ainakin miehille.

Olin sivustolla puoli vuotta, kunnes kyllästyin. Siellä on sairaasti naisten tekemiä profiileja, joiden esittelytekstissä lukee vain Moi+hymiö. Naisten valkkaaminen on siis melkoista hakuammuntaa, ellet satu uskomaan astrologiaan, horoskoopit profiileista kyllä löytyvät. Jos joku järkevä nainen sinne eksyi, niin profiili hävisi jo ensimmäisen viikon aikana, kun kaikki sivuston miehet innostuivat kilpaa viestittelemään naiselle. Johtuen sivuston viestikatosta (max.viisi keskustelukumppania per päivä) jos et sattunut ottamaan kiinnostavaan naiseen yhteyttä profiilin luontipäivänä, ei sinulla ollut enää mitään mahdollisuuksia muodostaa kontaktia naiseen.

Ennen lähtöäni tein seuraavanlaisen testin:

Kävin huolella läpi yhteensä 200 profiilia, 100 niistä oli naisten ja 100 miesten tekemiä. Arvioin pelkästään profiilitekstejä. Naisten profiileista laadukkaita oli 4, miesten profiileista taas 13.

Tuon perusteella sanoisin, että meille miehille kyseisellä sivustolla roikkuminen on ajantuhlausta.

Vierailija
17/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori Mies 24v

No eikö pinnallinen seuranhaku sopisi miehelle, joka pitää tarpeellisena tuoda esiin täysin aiheeseen liittymättä, että on hyvännäköinen ja lihaksikas?

Minulle on tärkeintä naisessa mitä on pään sisällä ja sydämmessä, ulkonäön, iän ja koon suhteen olen hyvin joustava, koska niitä on helppo muokata loppujenlopuksi jos haluaa. Mitä tulee minuun niin olen ylpeä saavuttamista tuloksistani ja niin tykkäävät naisetkin.

Vierailija
18/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinunkaan kokemuksesi todista, että muut naiset lähettäisivät miehille aloitusviestejä, voit olla ainoastaan varma itsestäsi. Miksi miehet sitten aina ottavat esiin asian, että naiset eivät lähesty ollenkaan deittisivuilla? Ehkä minun pitää sitten jotenkin viilata ilmoitustani, jos siitä olisi apua.

Ei todistakaan. Mutta pidän kyllä todella epätodennäköisenä, että minua enemmän ulospäinsuuntautuneet naiset eivät tekisi aloitteita, kun itsekin teen.

Miehet usein väittävät, että heille ei tehdä aloitteita, mutta kun alkaa vähän kaivella niin totuus paljastuu. Kerran jankkasin tästä keskustelupalstalla miehen kanssa joka valitti juuri siitä että miehiä ei lähestytä koskaan. Lopulta hän myönsi, että naiset ovat tehneet aloitteita mutta kukaan ei kelvannut, esim. koska nainen ei ollut urheilullinen. Hän ilmoitti kuitenkin olevansa edelleen sitä mieltä että miehiä ei lähestytä, koska hän oli lukenut niin keskustelupalstoilta.

Naiset taas sanovat saavansa satoja viestejä, mutta vähän kaivelemalla selviää että määrä on pahasti liioiteltu ja siihen on laskettu kaikki mahdolliset massaviestit.

Vierailija
19/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät edes selaa miesten profiileja omatoimisesti, tämän voi kuka tahansa havaita vertailemalla kahta samaan aikaan luotoa miehen ja naisen profiilin kävijämääriä.

Onhan niitä testejä tehty, joissa mies uteliaisuudestaan luo treffipalstalle kuvattoman ja infottoman naisprofiilin, ja saa silti kymmeniä viestejä miehiltä. Kuvaton ja infoton miesprofiili ei saisi lainkaan viestejä, voit testata asiaa itse jos haluat.

Vierailija
20/41 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät edes selaa miesten profiileja omatoimisesti, tämän voi kuka tahansa havaita vertailemalla kahta samaan aikaan luotoa miehen ja naisen profiilin kävijämääriä.

Onhan niitä testejä tehty, joissa mies uteliaisuudestaan luo treffipalstalle kuvattoman ja infottoman naisprofiilin, ja saa silti kymmeniä viestejä miehiltä. Kuvaton ja infoton miesprofiili ei saisi lainkaan viestejä, voit testata asiaa itse jos haluat.

Jos naisia on vähemmän kuin miehiä niin tottakai se vaikuttaa myös profiilissa vierailevien määriin. Ja jos nainen saa joka tapauksessa enemmän viestejä kuin mihin pystyy vastaamaan, niin miksi hän lähtisi selailemaan miesten profiileja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi