Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhekerhosta jäi tosi paha mieli... oikee ystävänpäivä tämäkin.

Vierailija
14.02.2006 |

Viikko sitten yhden vakkariäidin (ollut kerhossa jo vuosia) kolmevuotias hakkasi oikein kunnolla vajaa vuoden ikäistä tyttöäni perhekerhossa. Koska tämä äiti ei reagoinut asiaan mitenkään (ei koskaan kiellä lapsiaan, vaikka usein muksivat toisia tai tönivät), otin poikaa kädestä kiinni ja sanoin asiallisesti, mutta napakasti, ettei toisia saa lyödä. Tämän jälkeen äiti tuli paikalle ja sanoi luulleensa, että se oli leikkiä. Poika pyysi anteeksi ja tilanne tuli mielestäni hoidettua niin hyvin kuin tuossa tilanteessa ylipäätään voi.

Tällä äidillä on kerhossa laaja ystäväpiiri ja hänestä pidetään kovasti. Minunkin mielestä on oikein mukava, vaikka ei puutukaan lastensa tekemisiin. Tänään sain kuitenkin tuntea olevani todellista pohjasakkaa. Minua ei tervehditty ja se tietty kaveriporukka hiljeni täysin, kun tulimme paikalle. Onneksi perhekerhossa on muitakin ns. uusia, jotka vielä juttelivat minulle, mutta silti jäi kyllä tosi paha mieli.

Poislähtiessä yritin vielä mennä juttelemaan tälle äidille, kun niin jäi vaivaamaan, mutta kääntyi vain pois ja lähti menemään.

Onko mielestänne turhaa yrittää vielä ensi kerralla selvittää tätä asiaa vai antaisitteko vain olla? Tuntuu vaan niin kurjalta, kun perhekerho on ainoita paikkoja, jossa tapaan muita äitejä. Jos tilanne jatkuu samana, niin ei sinne kyllä huvita mennä mulkoiltavaksi.

Teinkö väärin, kun puutuin lyömiseen? Mielestäni minun, jos jonkun on puolustettava omaa lastani, jos häntä hakataan. Leikistä ei todellakaan ollut kyse tai sitten minä en ymmärrä leikeistä mitään.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän Jakomäessä tämäkin perhekerho kokoontuu? Muuta jonnekin sivistyneiden ihmisten asuinalueelle.

Vierailija
2/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa jätät tämän äidin rauhaan ja yrität jutella noille muille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan yrittäää vielä kerran kysyä, että mikä on, ei kai loukkantunut siitä kun kielsit poikaa.

Vierailija
4/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla ajattelematta asiaa ja käy kerhossa kuten ennenkin.

Saat varmasti ystäviä sieltä, annat vaan kuppikuntalaisten olla.

Hyvää ystävänpäivää sinulle = )

Vierailija
5/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni sinun tarvitse palata koska asia on mielestäsi kunnossa.

Vierailija
6/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta lapsestaan mitään vaikka tekis mitä. Sinä teit aivan oikein, teit sen mikä lapsen äidin ois pitänyt tajuta tehdä mutta kun ei niin ei. Sinä saat nostaa nokkas kohti taivasta ja ne toiset mammat tulee kyllä vielä huomaamaan millaisia riiviöitä kasvattavat. Hyvää Ystävänpäivää kuitenkin sulle ja lapsellesi!

Vierailija
7/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä viitsisi mennä sinne! Eikös noitten kerhojen tarkoitus oo kummiskin oo ihan toisenlainen! Ehkä kannattaa laittaa vaikka ilmoitus tänne vauvalehden etsin ystävää-palstalle! Mistäpäin ap muuten olet?

Vierailija
8/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin puutun vastaaviin tilanteisiin, vaikka osapuolena ei olisi edes oma lapseni. Katson sen aikuisen velvollisuudeksi. Mun puolesta sitten muut mulkoilkoot jos niin tykkäävät. Älä välitä moisista mammoista! Jatka vain kerhoilua jos haluat! Onhan siellä muita mammoja joiden kanssa jutella jos " sisäpiiriläiset" ovat nyt kääntyneet sinua vastaan..

Vierailija
9/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma äiti ei sitä tajua tehdä? Jos tämä äiti ei tuosta vinkistä tajua, niin anna olla. En menisi enää hänelle mitään sanomaan, enkä yrittäisi häneen myöskään ystävystyä. Perhekerhon vetäjälle kyllä sanoisin, jos tuo syrjintämeininki jatkuu.

Vierailija
10/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on seurakunnan perhekerhosta ja siksi tuntuu vielä kummallisemmalta tämä käytös. Mä en oikein usko tätä itsekään, koska aiemmin on ollu niin mukavaa, vaikka selvästi tosiaan on kuppikuntia. Tämän kuppikuntien tilanteenkin tajusin oikeastaan vasta tänään.

En viitsi sanoa, mistä paikasta on kyse, koska niin on pienet piirit täällä. Joudun pian ikuiseen pannaan:). Hyvin toimeentulevalla ja varakkaalla alueella ilmeisesti on tällaista. Mä luulen, että jonkun mainitsema Jakomäki tai muu vastaava on ihan toista luokkaa, normaaleja ja kivoja ihmisiä siis. No joo, onhan tuollakin kerhossa kivoja ihmisiä, enkä olisi tällaista koskaan uskonut.

Plääh, ihan vie voimat tälläinen pähkäily. En mä tiedä, ehkä mä olen niin ärsyttävä ihminen, että mun tekemiset saa ihmiset käyttäytymään tolla tavalla. En ymmärrä.

Vierailija
11/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä v*tutti poikansa käytös, mutta ei tietenkään voi sitä tunnustaa. Ja sinä olet sitten syntipukki 1-vuotiaan tyttäresi kanssa.

Vierailija
12/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerhossa kävi sellainen ansarinkukka äitinsä kanssa. Jos joku leikki lapsen kanssa, äiti oli heti hössäämässä ympärillä. Jos tämä lapsi halusi jonkun kädestä lelun ja toinen lapsi ei sitä antanut, oli äiti haukkumassa toista lasta omansa kiusaamisesta.

Monesti näistä liian suojelluista kasvaa ne kaikkein hirviöimmät lapset. Ovat oppineet siihen, että äiti hyökkää heti toisen lapsen kimppuun jos se ei käyttäydy sillä tavalla kuin ansarinkukka haluaa.

Eli ap. on tyypillinen " ei meidän lapset vaan naapurin kakarat" . Ei kai ihme jos sinulle ei enää kukaan viitsi puhua mitään ja kukaan ei halua lastansa leikkivän lapsesi kanssa jos heti tulet silmille ja puristelet toisten lapsia käsivarsista ja huudat heille. En minä ainakaan tykkäisi jos joku äiti puristelisi omaa lastani ja huutaisi sille. Ei sinulla ole oikeutta tarttua toisten lapsiin.

Vierailija
13/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoruillaan ja mutistaan selän takana ja naamakkain ollaan kuin ei mitään tai kohdellaan kuin spitaalista.Välillä ihan hävettää kuulua naissukupuolen edustajiin.

Vierailija
14/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sielä ole pakko onneksi käydä.

Vierailija
15/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ainakin tulen köyhien tai keskiluokkaisten kanssa paremmin toimeen.

Vierailija
16/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitse vaivata päätä enää moisella.

Vierailija
17/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, sanoin pojalle asiallisesti, mutta tiukasti en huutanut. En puutu koskaan lasten leikkimiseen ellei ole aihetta. Tähän asti en ole kertaakaan kieltänyt tai komentanut kenenkään muun lasta. Enkä todellakaan pidä omaa lastani sen parempana kuin muutkaan, mutta kyllä mun tehtävä kai on puuttua tilanteeseen, jos omaa lastani pahoinpidellään.

Äh, en viitsi edes jatkaa, niin hullulta kirjoituksesi kuulosti.

Vierailija
18/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa lasta pitää puolustaa, jos siihen on syy. Sinun ja lapsesi välinen suhde voimistuu siitä.

Onko tuon äidin lapsilla joku " vamma" tai en nyt osaa sanoa " sairaus" tai muu syy, miksi käyttäytyvät huonosti, jonka muut tietävät, mutta sinä et? Varmaan hän on saatanut näille ystävilleen purkaa, kuin ka vaikeaa on kasvattaa näitä tenavia ja muut olivat siksi ymmärtäväisiä.

Anna asian olla, mutta puutu jatkossakin, jos tenava käyttäytyy lastasi kohtaan julmasti. Ole ystävällinen ja voithan vaikka pakottaa itsesi vähän juttelemaan tai olemaan ystävllinen ihan muussa tilanteessa tuolla pikkuriiviölle.

Vierailija
19/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittävät asiaa juuri noin: " lapsiraukkani ei tehnyt mitään, sitä aina kiusataan ja minä vain nätisti sanoin" .

Tosiasiassa tilanne näyttää siltä, että äiti karjuu pää punaisena vieraalle lapselle ja puristelee käsivarsista.

Justjoo , teitä riittää. Ehkä tilanteen näki muutkin kerhon naiset ja kertoivat kyseisen lapsen äidille, mitä oikeasti tapahtui.

Vierailija
20/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvittävät asiaa juuri noin: " lapsiraukkani ei tehnyt mitään, sitä aina kiusataan ja minä vain nätisti sanoin" .

Tosiasiassa tilanne näyttää siltä, että äiti karjuu pää punaisena vieraalle lapselle ja puristelee käsivarsista.

Justjoo , teitä riittää. Ehkä tilanteen näki muutkin kerhon naiset ja kertoivat kyseisen lapsen äidille, mitä oikeasti tapahtui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi