Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhekerhosta jäi tosi paha mieli... oikee ystävänpäivä tämäkin.

Vierailija
14.02.2006 |

Viikko sitten yhden vakkariäidin (ollut kerhossa jo vuosia) kolmevuotias hakkasi oikein kunnolla vajaa vuoden ikäistä tyttöäni perhekerhossa. Koska tämä äiti ei reagoinut asiaan mitenkään (ei koskaan kiellä lapsiaan, vaikka usein muksivat toisia tai tönivät), otin poikaa kädestä kiinni ja sanoin asiallisesti, mutta napakasti, ettei toisia saa lyödä. Tämän jälkeen äiti tuli paikalle ja sanoi luulleensa, että se oli leikkiä. Poika pyysi anteeksi ja tilanne tuli mielestäni hoidettua niin hyvin kuin tuossa tilanteessa ylipäätään voi.

Tällä äidillä on kerhossa laaja ystäväpiiri ja hänestä pidetään kovasti. Minunkin mielestä on oikein mukava, vaikka ei puutukaan lastensa tekemisiin. Tänään sain kuitenkin tuntea olevani todellista pohjasakkaa. Minua ei tervehditty ja se tietty kaveriporukka hiljeni täysin, kun tulimme paikalle. Onneksi perhekerhossa on muitakin ns. uusia, jotka vielä juttelivat minulle, mutta silti jäi kyllä tosi paha mieli.

Poislähtiessä yritin vielä mennä juttelemaan tälle äidille, kun niin jäi vaivaamaan, mutta kääntyi vain pois ja lähti menemään.

Onko mielestänne turhaa yrittää vielä ensi kerralla selvittää tätä asiaa vai antaisitteko vain olla? Tuntuu vaan niin kurjalta, kun perhekerho on ainoita paikkoja, jossa tapaan muita äitejä. Jos tilanne jatkuu samana, niin ei sinne kyllä huvita mennä mulkoiltavaksi.

Teinkö väärin, kun puutuin lyömiseen? Mielestäni minun, jos jonkun on puolustettava omaa lastani, jos häntä hakataan. Leikistä ei todellakaan ollut kyse tai sitten minä en ymmärrä leikeistä mitään.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa olla joku ongelma. Ap ei kuulostanut kuvaamasi kaltaiselta, mutta vaikka olisikin, niin eiköhän jokaisen kuulu puolustaa omaa taika naapurin lasta, jos häntä lyödään.

Älä ap välitä. Näitä sikiää jostain käsittämättömästä paikasta. Ettei vaan olis se teidän kerhon mamma.

Vierailija
22/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitä tee lapsen äiti, niin sitten ihan kuka tahansa aikuinen on velvollinen näin tekemään.

Ps. Hiuksistako olisi pitänyt lapsi pienemmän kimpusta irrottaa, mieluummin kuin käsivarresta?

T. Ei ap

Vierailija:

selvittävät asiaa juuri noin: " lapsiraukkani ei tehnyt mitään, sitä aina kiusataan ja minä vain nätisti sanoin" .

Tosiasiassa tilanne näyttää siltä, että äiti karjuu pää punaisena vieraalle lapselle ja puristelee käsivarsista.

Justjoo , teitä riittää. Ehkä tilanteen näki muutkin kerhon naiset ja kertoivat kyseisen lapsen äidille, mitä oikeasti tapahtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain kuvittelet koko asian. En usko, että kaikki äidit nyt olisivat yhtäkkiä sinua vastaan.

Vierailija
24/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain kuvittelet koko asian. En usko, että kaikki äidit nyt olisivat yhtäkkiä sinua vastaan.

Vierailija
25/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sulla taitaa olla joku ongelma. Ap ei kuulostanut kuvaamasi kaltaiselta, mutta vaikka olisikin, niin eiköhän jokaisen kuulu puolustaa omaa taika naapurin lasta, jos häntä lyödään.

Älä ap välitä. Näitä sikiää jostain käsittämättömästä paikasta. Ettei vaan olis se teidän kerhon mamma.

Vierailija
26/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meinaatko, että se vajaa yksivuotia..

Vierailija:

Vierailija
27/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Asioilla on yleensä 2 eri totuutta...

Vierailija
28/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika erikoinen 3v jos ei löisi takaisin.

Vierailija
29/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hän yrittää häätää sinua pois kerhosta ja ainakin teilata sinut niin ettet uskaltaisi puuttua hänen mussukkansa pahoinpitely harjoituksiin.

(Äiti ymmärtää lastaan ja siksipä lapsen täytyy saada voimistella toisten lasten kustannuksella. Joo voihan sen niinkin nähdä että meillä on rajat, mutta lapsi leikkii vain kun lyö toisia. Ei leikkiä ole toisilla leikkiminen.) No anteeksi vittuiluni aiempaan ymärtämis ketjuun liittyen.

Asiaan: Älä luovuta tälle muijalle, jatka kerhoilua ja ennen kaikkea puutu jatkossakin siihen jos pientä lastasi satutetaan!! Aivan oikein ja nätisti hoidit tilanteen. Toisille on vain niin vaikeaa kun heidän lastaan rajoitetaan. Äläkä välitä muista juoruakoista, et heidän seurastaan mitään kostuisikaan. Valitse fiksumpaa seuraa.

Vierailija
30/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias on siis oikeutettu hakkaamaan 1-vuotiasta, jos tämä vahingossa huitaisee lelulla? Oli tilanne mikä tahansa, niin minun kaksi ja puolivuotiaan ainakin saa kädesäpitäen irroittaa pikkuvauvasta, jos sellaisen kimppuun kävisi. Ei kyllä kävisi.

Tiedän paljon 3-vuotiaita, jotka eivät todellakaan löisi takaisin pienempäänsä, tai edes isompaansa. Onneksi sinunkaltaisiasi ei varmaan ole paljon..?

Vierailija:

Olisi aika erikoinen 3v jos ei löisi takaisin.

Vierailija
31/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä edes mainitsemasta asiasta, vaan jostain ihan muusta. Siksi muut sua karttavat. Ole oma reilu itsesi, älä jätä menemättä kerhoon. Siellä on muitakin lapsia varmaan kuin tuo kuppikunta. Valitettavasti noita kuppikuntia riittää, meilläkin töissä yksi pahimmasta päästä (jostain syystä olen kuppikunnan päsmärin suosiossa, kun osaan auttaa sitä sen duuneissa enkä mainosta sitä muille, joita se ei itse osais tehdä :)).

Vierailija
32/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tsemppiä! Teit ihan oikein!

Vierailija
33/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuitenkin sanon, että en koe kerhon muita lapsia kakaroiksi. Ihan kivoja lapsia ovat kaikki, myös nämä toisen äidin pojat. Ihan tavallisia villejä poikia ovat, mutta heitä ei vain kielletä, ainakaan kerhossa. Nätisti se poika pyysi anteeksi ja äitikin käyttäytyi tilanteessa ihan normaalisti, ehkä vähän nolona, mutta ei siinä mitään kummallista ollut.

Niin ja sille, joka ihmetteli, että on kummallista, kun koko kerho on kääntynyt vastaan... Jos luit huolella, niin kyse oli tästä kyseisestä äidistä ja hänen lähiystävistään, ei siis kaikista.

Vierailija
34/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku äiti nyt oikeasti tuollaisesta suuttuu, niin oikeasti en voisi vähempää välittää. Minä toivon myös, että minun lastani kielletään vastaavassa tilanteessa muiden äitien taholta, jos en itse ole näkemässä. Mielestäni se on vain oikein.

Vierailija
35/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta teit aivan oikein!

älä vaan lopeta perhekerhossa käyntiä tuommoisen takia. ensi kerralla kävelet vaan nokka pystyssä paikalle, etkä välitä moisesta noita-akasta pätkääkään.

tämä äitiys/ kotona olo on siitä kummallinen juttu, että se litistää itsetunnon olemattomiin, ainakin minulle on käynyt niin ja nykyisin yllätän itseni usein miettimästä ett mitähän tuokin minusta ajattelee. kovasti yritän vain karkottaa ajatukset päästäni :). tee kuule ap samoin!

nyt vaan reippautta ap:lle!

Vierailija
36/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerhossa pidetään aina musiikkituokio. Oma tyttöni 1v ja 2kk osaa kiltisti istua ja soittaa helistintä. Kun musiikki loppuu, käymme yhdessä tytön kanssa viemässä helistimen laatikkoon ja kädestä kiittämässä ohjaajaa. Muutenkin tyttöni osaa käyttäytyä ja leikkiä leluilla niin, että jokainen saa lelun vuorotellen.

Ryhmässä kulkee eräs kahden pojan äiti. Hänellä on kai ennestään jo 2 koululaista ja nyt nämä 2,5 vuotias ja 1 vuotias. Äiti on lie niin väsynyt suureen lapsilaumaansa, että ei välitä mitä lapset tekevät. Pojat eivät istu koskaan ringissä rauhassa vaan töinivät toisiaan ja nauraa kikattavat. Isompi menee monesti ringin keskelle tanssimaan ja pilaa toisten soittamisen ilon.

Olen monesti sanonut näille pojille, että palaisivat rinkiin ja soittaisivat kiltisti, mutta niiden äiti vain haukottelee ja toteaa, että lapset on lapsia. Toki lapset on lapsia, mutta milloin ne oppivat tapoja ellei pienenä.

Nämä lapset myös vievät leluja toisten kädestä. Kun kiellän heitä ja otan lelut takaisin niin äiti toteaa, että ei lapset opi pitämään puoliaan elleivät saa itse opetella sosiaalista elämää.

Sekö on sosiaalista elämää, että äiti yliväsyneenä ei viitsi komentaa lapsia ja lapset elävät vailla mitään rajoja.

Joten ap. ymmärrän sinua varsin hyvin. Meidänkin kerhossa tämä nainen on vanha tuttu. On käynyt jo isompien poikien aikana ja tuntee suunnilleen kaikki muut kerholaiset ja ohjaajat. On suosittu ja tykätty. Aina sillä on juttukaveri, eikä ehdi vahtia lapsiaan.

Eikö sinne kerhoon mennä lasten takia eikä juttelemaan vain toisten äitien kanssa. Sitten me muutama joudumme pitämään kuria heidänkin lapsilleen kun he eivät välitä.

Vierailija
37/39 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerhossa pidetään aina musiikkituokio. Oma tyttöni 1v ja 2kk osaa kiltisti istua ja soittaa helistintä. Kun musiikki loppuu, käymme yhdessä tytön kanssa viemässä helistimen laatikkoon ja kädestä kiittämässä ohjaajaa. Muutenkin tyttöni osaa käyttäytyä ja leikkiä leluilla niin, että jokainen saa lelun vuorotellen.

Ryhmässä kulkee eräs kahden pojan äiti. Hänellä on kai ennestään jo 2 koululaista ja nyt nämä 2,5 vuotias ja 1 vuotias. Äiti on lie niin väsynyt suureen lapsilaumaansa, että ei välitä mitä lapset tekevät. Pojat eivät istu koskaan ringissä rauhassa vaan töinivät toisiaan ja nauraa kikattavat. Isompi menee monesti ringin keskelle tanssimaan ja pilaa toisten soittamisen ilon.

Olen monesti sanonut näille pojille, että palaisivat rinkiin ja soittaisivat kiltisti, mutta niiden äiti vain haukottelee ja toteaa, että lapset on lapsia. Toki lapset on lapsia, mutta milloin ne oppivat tapoja ellei pienenä.

Nämä lapset myös vievät leluja toisten kädestä. Kun kiellän heitä ja otan lelut takaisin niin äiti toteaa, että ei lapset opi pitämään puoliaan elleivät saa itse opetella sosiaalista elämää.

Sekö on sosiaalista elämää, että äiti yliväsyneenä ei viitsi komentaa lapsia ja lapset elävät vailla mitään rajoja.

Joten ap. ymmärrän sinua varsin hyvin. Meidänkin kerhossa tämä nainen on vanha tuttu. On käynyt jo isompien poikien aikana ja tuntee suunnilleen kaikki muut kerholaiset ja ohjaajat. On suosittu ja tykätty. Aina sillä on juttukaveri, eikä ehdi vahtia lapsiaan.

Eikö sinne kerhoon mennä lasten takia eikä juttelemaan vain toisten äitien kanssa. Sitten me muutama joudumme pitämään kuria heidänkin lapsilleen kun he eivät välitä.

Vierailija
38/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma poikani mäjäytti ovella (vahingossa!) muutama vuosi sitten eräälle pienemmälle tytölle perhekerhossa ommeltavan haavan otsaan. Jos olisin saanut hoitaa asian itse, anteeksipyynnöt olisi hoidettu mallikkaasti, mutta kun tytön äiti alkoi karjua pojalleni tämä meni tapansa mukaan ihan lukkoon eikä suostunut pyytämään anteeksi. kävimme sitten parin päivän päästä viemässä tytölle lahjan ja selvittämässä asian äidin kanssa. Äidin puolesta tapaus oli ok ja käsitelty, mutta minulle jäi siitä itselleni loukkaantunut olo enkä ole sen jälkeen pahemmin tuon äidin kanssa ollut tekemisissä.

Mitään varsinaista syytä ei ole, paitsi oma loukattu ylpeyteni kun jouduin pyytelemään anteeksi poikani tekosia mutta poikani epäasiallista kohtelua en voinut vaatia hyviteltäväksi kun poika kerran oli tässä " syyllinen" . En vieläkään pidä ko. äidistä, en varmaan koskaan pysty antamaan hänelle anteeksi. En kylläkään panettele tätä äitiä muille, mutta sisimmässäni kannan kaunaa.

Vierailija
39/39 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, miten paha mieli tuollaisesta voi tulla, varsinkin jos on tällainen vähän herkkä ja huonoitsetuntoinen kuten minä. Mutta luulen, kuten joku muukin, että olet hiukan suurennellut päässäsi tuota asiaa. Tuskin nuo mammat ovat pahemmin sinua vastaan liittoutuneet. Naiset osaavat olla ilkeitä, mutta myös oma epävarmuus suurentaa noita käsityksiä ja saa kuvittelemaan asiat pahemmiksi kuin ovat.

Voithan käydä ainakin testaamassa ensi kerralla avoimin mielin, vieläkö on vihamielisyyttä ilmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän