Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En tiedä miksi itselläni usein on. Tai sitä ei ole heti virtsiksen alussa, mutta sitten ajan kuluessa kipu ilmaantuu ensin vasempaan munuaiseen, sitten oikeaan, joskus vain pelksätään vasempaan. Ja oikeasti siis munaisten kohdalla, eli vyötärön korkeudella ja jopa sitä vähän ylempänä. Voi olla pahoivointiakin ja lämpöilyä. Kuitenkaan koskaan labrassa virtsanäytteessä ja verikokeessakaan ei ole näkynyt että tulehdus olisi munuaisessa, vaan aina vain rakkotasolla. Urologi joskus väitti että se kipu vain heijastuu sinne. Mutta tekeekö se kellään muulla noin?

Itseä taas vähän epäillyttää, kun useamman päivän on ollut molemmissa munuaisissa kipua, etenkin vasemmassa, mutta nyt kun litkin karpalomehua 2 päivää, niin se lähti pois ja muutenkin virtsisoireet on lähes lähteneet, että kai se oli sitten rakkotason tulehdus taas. Itsellä ei siis koskaan ole ollut munuaistulehdusta, joten en niistä oikeista oireista tiedä. Ja virtsikset olen siis parantanut jo viimeiset 10 vuotta karpalomehulla, kun antibiootesta tulee niin paljon muita ongelmia itselle, ja virtsakokeissa on usemman kerran todettu että tuo karpalomehu on oikeasti parantanut tulehduksen.

Kommentit (5)

Vierailija

Itsellä on kipu vain selän puolella ja niin tarkoilla alueilla että ne voi mieltää munuaiseksi. Ja sitten tietysti rakko on ärsyyntynyt, mutta se on erilaista kipua

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Se kipu tulee sinne munuaisten alueelle, kun tulehdus etenee munuaisaltaisiin. Voi btw aiheuttaa lapsettomuutta. Virtsatientulehduksesta tulisi mennä _heti_ lääkäriin kun ensimmäisetkään oireet huomaa (jos huomaa illalla, niin ea:na voi käyttää esim. karpalomehua). Jos kuume nousee, maha menee sekaisin tai selkään tulee kipua, niin mua on ainakin ohjeistettu painumaan päivystykseen vaikka yöllä, sillä munuaisaltaidentulehdus pitää sulkea pois.

Vierailija

Kannattaa olla tarkkana, jos oireina on selkä-ja kylkikipua, sekä kuumetta, tuolloin kyseessä voi olla munuaisaltaan tulehdus ja se vaatii todennäköisesti antibiootin tiputuksessa .

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se kipu tulee sinne munuaisten alueelle, kun tulehdus etenee munuaisaltaisiin. Voi btw aiheuttaa lapsettomuutta. Virtsatientulehduksesta tulisi mennä _heti_ lääkäriin kun ensimmäisetkään oireet huomaa (jos huomaa illalla, niin ea:na voi käyttää esim. karpalomehua). Jos kuume nousee, maha menee sekaisin tai selkään tulee kipua, niin mua on ainakin ohjeistettu painumaan päivystykseen vaikka yöllä, sillä munuaisaltaidentulehdus pitää sulkea pois.

Itsellä on kyllä aika rutkasti kokemusta näistä virtsatietulehduksista, ja oon ihan lääkärin kanssa todennut että mun on paras yrittää hoitaa nämä ensin karpalomehulla. Mulla kun nuo antibioottien sivuoireet kun ei oo ollut pelkästää vatsavaivoja,  vaan vaikeita hermostollisia oireita, eli niitä jotka kuuluu niihin erittäin harvinaisiin sivuoireisiin. Kovin montaa eri antibioottia ei uskalla kokeilla, kun kahdella antibiootilla jo käynyt noin. Ja nuo oireet kun ei parane siihen kun sen antibiootin lopettaa, vaan toipumiseen on sitten mennyt siitä noin vuosi. Eli minun ei ihan minkään pienen tulehduksen takia kannata antibiootteja syödä.

Nämä munuaiskivut vaan laittaa toisinaan hieman epäillyttämään...Ei ois kuitenkana kiva saada mitään munuaisten vajaatoimintaa. Tuo lapsettomuus ei haittais. Pitäis kai vain luottaa siihen urologiin sanaan että se kipu vai heijastuu munuaisiin, mutta en ole vielä koskaan kuullut kellään muulla olleen näin, ja jotenkin sitä luottais paremmin jos kuulis muilta vastaavia kokemuksia.

-ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat